راهنمای فرودگاه صبیحه گوکچن، استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای فرودگاه صبیحه گوکچن، استانبول

فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن استانبول یکی از دو فرودگاه مهم و از درگاه‌های مهم ورودی و خروجی استانبول محسوب می‌شود. نام این فرودگاه به پاس قدردانی از اولین بانوی خلبان ترکیه، به این اسم در نظر گرفته شده است. با توجه به این که پروازهای بسیاری از ایران و خیلی کشورهای دیگر، به این فرودگاه انجام می‌شود، بهتر دیدیم یک راهنمای جمع و جور برای این فرودگاه بنویسیم. اگر مسافر تور استانبول هستید ما را در این مقاله همراهی کنید:

 

فرودگاه صبیحه گوکچن در کجای استانبول واقع شده است؟

حتما مطلع هستید که استانبول دو بخش از هم جداست که یکی را بخش اروپایی استانبول و دیگری را بخش آسیایی استانبول بر می‌شمارند. فرودگاه صبیحه گوکچن در بخش آسیایی شهر و در فاصله‌ی ۳۵ کیلومتری از میدان تقسیم واقع شده است. اگر چه این فرودگاه کمی دورتر از دیگر فرودگاه معروف استانبول است، اما به واسطه‌ی هزینه‌های کم‌تر و در نتیجه بلیط ارزان‌تر، بلیط بسیای از مسافران به مقصد این فرودگاه رزرو می‌شود.

بخش‌های مختلف فرودگاه برای مسافران

فرودگاه صبیحه گوکچن بخش‌های متنوع و بسیار خوبی برای مسافران تدارک دیده‌ است. از انواع فروشگاه‌ها و رستوران‌ها، تا امکانات متنوعی که کار را برای مسافران این فرودگاه راحت می‌کند. در ادامه به معرفی بعضی از این بخش‌ها می‌پردازیم:

کافه‌ها و رستوران‌ها

از نظر رستوران و کافه، فرودگاه صبیحه گوکچن تنوع بالایی را برایتان به همراه خواهد داشت. کافه Caribou در بخش‌های مختلف فرودگاه شعبه‌ای دارد و و شما می‌توانید کافه‌های مختلفی چه برای خوردن نوشیدنی‌های گرم و سرد و چه برای انواع دسرها، درگوشه‌ گوشه‌ی فرودگاه پیدا کنید. از نظر غذا نیز شما هم می‌توانید فست فودهایی همچون برگر کینگ، مک دونالد یا KFC را برای خوردن غذا انتخاب نمایید، یا این که به سراغ رستوران‌های غذاهای ترکی یا انواع غذاهای بین‌المللی بروید. همچنین برای کسانی که دنبال نوشیدنی‌های مختلف هستند نیز جاهایی خاص در فرودگاه در نظر گرفته شده است.

 

چگونه از فرودگاه آنتالیا به مرکز شهر بروید

فروشگاه‌ها

به غیر از یک فروشگاه دیوتی فری بزرگ و گل فروشی و همچنین یک داروخانه، فروشگاه‌های متعددی نیز در بخش‌های مختلف فرودگاه وجود دارد. بسیاری از این فروشگاه‌ها، برندهای مطرح و گران قیمتی همچون Victoria’s Secret، Micheal Kors یا D&R هستند، اما شما می‌توانید در میان این مغازه‌ها، جاهایی برای خرید سوغاتی از استانبول یا اسباب بازی نیز پیدا کنید. همچینین شرکت‌های ترکسل، ترک تلکام و وودافون نیز شعبه‌هایی در فرودگاه دارند تا کسانی که می خواهند سیم‌کارت‌های اعتباری تهیه کنند، از همان‌جا آن‌ها را بخرند و فعال نمایند.

هتل فرودگاه

هتل فرودگاه صبیحه گوکچن دارای ۴ طبقه و ۱۲۸ اتاق است. این هتل چهار ستاره دارای اتاق‌های شیک و مدرنی است و همچنین یک فودکورت عالی نیز در خود دارد. همچنین از جمله امکانات مهم هتل می‌توان به اسپا، اتاق‌های خانوادگی، اینترنت بی سیم رایگان، باشگاه ورزشی و ... اشاره کرد.

 

معرفی و راهنمای فرودگاه بین‌المللی آنتالیا

دیگر بخش‌ها

چهار شرکت بزرگ هواپیمایی ترکیش ایرلاین، سان اکسپرس، پگاسوس و آنادولوجت دفاتری برای فروش در خود فرودگاه دارند. همچنین شما می‌توانید از دو بانک موجود و چندین دستگاه خودپرداز برای تبدیل و دریافت پول استفاده کنید. دفاتر مختلفی نیز برای اجاره‌ی ماشین در نظر گرفته شده که نیاز است ابتدا پیش نیازهای دریافت ماشین را مطالعه کرده و سپس برای گرفتن ماشین اقدام نمایید. همچنین فراموش نکنید که فروشگاه دارای دفتر پست، آرایشگاه و... نیز هست.

رفت و آمد به فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن

روش‌های مختلفی برای رفتن و یا برگشتن به فرودگاه صبیحه گوکچن وجود دارد، اما مثل بسیاری دیگر از نقاط استانبول، بهترین راه و البته پر هزینه‌ترین، تاکسی است. شما می‌توانید با کرایه تاکسی که حداقل چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۳۰ لیر برایتان هزینه در پی خواهد داشت، به هتل بروید یا از هتل به فرودگاه بازگردید.

با این که قول‌هایی در خصوص مترو داده شد، اما هنوز ایستگاه مترویی برای این فرودگاه در نظر گرفته نشده است، با این حال شما می‌توانید از طریق شاتل‌های HAVABUS به ایتسگاه مترو Yenisahra بروید یا این که از این شاتل‌ها استفاده کرده و مستقیما به منطقه کادیکوی استانبول یا تقسیم رفته و راه هتل را در پیش بگیرید. همچنین جدا از شاتل‌های اختصاصی، شما می‌توانید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی در استانبول مثل اتوبوس‌های عمومی که از فرودگاه حرکت می‌کنند، به نقاط مختلفی از شهر بروید. پس این نکته را فراموش نکنید که ترانسفر فرودگاهی زمان سفر به استانبول، از اهمیت بالایی برخوردار است و شما می‌توانید از تورهای استانبول مقتدرسیر که امتیازات زیادی از جمله ترانسفر فرودگاهی را برایتان فراهم می‌کنند، استفاده نمایید.

 

معرفی فرودگاه‌های بین المللی استانبول

۲۳ تیر ۱۳۹۹

نظرات کاربران