سرویس ibbWiFi، اینترنت وای‌فای رایگان در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
سرویس ibbWiFi، اینترنت وای‌فای رایگان در استانبول

یکی از مشکلاتی که همیشه برای مسافران مطرح است، اینترنت همراه با کیفیت در سفر است. با توجه به این که در بسیاری از هتل‌ها، اینترنت به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، اینترنت تنها خارج از هتل (جایی که بیشتر ساعات خود را می‌گذرانید)، در اختیارتان نیست. همیشه راه‌حل‌هایی برای حل این مشکل وجود دارد که یکی تهیه سیم کارت اعتباری و یا استفاده از اینترنت رایگان رستوران‌ها و کافه‌هاست.

اما شهرداری استانبول برای رفاه حال شهروندان و مسافران، سرویسی را راه‌اندازی کرده تا بتوانید در بعضی بخش‌های شهر، به صورت وای‌فای به اینترنت متصل شوید. با هم نگاهی به کلیت این سرویس و چگونگی استفاده از آن بندازیم.

 

سرویس ibbWiFi

شهرداری استانبول در سال ۲۰۱۳ طی تصمیمی شروع به پایه‌گذاری یک سرویس رایگان عمومی کرد و این سرویس در سال ۲۰۱۴ با عنوان سرویس ibbWiFi در اختیار مردم قرار گرفت. این سرویس در بسیاری از نقاط عمومی استانبول فعال شده و افراد محلی و خارجی‌هایی که به تور استانبول آمده‌اند، می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این مراکز عمومی جاهایی همچون پارک‌ها، باغ‌ها، مراکز فرهنگی و حتی استادیوم‌های ورزشی را شامل می‌شوند. فراموش نکنید که این سرویس کاملا رایگان است و اگر کسی از شما برای آن طلب پول کرد، احتمالا قصد کلاه‌برداری از شما را دارد.

 

نکاتی برای بهتر شدن سفر استانبول

ibbWiFi 

چطور از سرویس ibbWiFi استفاده کنیم

برای استفاده از این سرویس ابتدا باید مراحلی را طی نمایید. به محض این که در یکی از محیط‌های عمومی قرار بگیرید، این امکان را دارید تا به شبکه‌ی مورد نظر بدون هیچ پسوردی متصل شوید. اما هر صفحه‌ای که بخواهید باز کنید، با یک صفحه ثبت نام مواجه خواهید شد که باید اطلاعاتتان را کامل در آن وارد نمایید. ابتدا روی دکمه kayıt ol لمس کنید و اطلاعات را وارد نمایید.

بعد از این که مشخصات را کامل کردید، یک رمز به شماره همراه شما ارسال می‌شود که باید آن را برای تایید وارد کرده و سپس دوباره تایید نمایید.  بعد از این کار اینترنت در اختیار شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به راحتی از این سرویس رایگان استفاده کنید.

 

در استانبول چگونه از اینترنت ارزان و رایگان استفاده کنیم؟

ibbWiFi 

محدودیت‌ها و شرایط استفاده از ibbWiFi

قبلا این محدودیت شامل ۱ گیگابایت اینترنت کاملا رایگان با سرعت ۲ مگابیت در ثانیه بود. اما گویا این روزها این محدودیت به دو ساعت در روز و بدون محدودیت در اختیار کاربران قرار گرفته است. البته این محدودیت‌ها چندین بار تغییر کرده و خیلی نمی‌توان مطمئن بود، وقتی شما به سفر استانبول می‌روید شرایط به چه گونه خواهد بود. برای این که بدانید در نزدیکی شما نزدیک‌ترین جا جهت استفاده از ibbWiFi کجاست، می‌توانید از آدرس http://sehirharitasi.ibb.gov.tr/ یا اپلیکیشن ibbWiFi که روی گوگل پلی قابل دانلود است استفاده نمایید. با توجه به این که احتمالا در بیرون از هتل اینترنت ندارید، بهتر است از قبل این اپلیکیشن را روی موبایل خود نصب کنید.

ibbWiFi

مواردی که باید در مورد ibbWiFi بدانید

  • با استفاده از ibbWiFi می‌توانید بدون محدودیت به اینترنت جهانی متصل شوید، البته ترکیه فیلترینگ خاص خود را دارد و بعضی سایت‌ها در این کشور، در دسترس نیستند
  • در ساعت‌های خیلی شلوغ ممکن است مشکلاتی برای اتصال پیش بیاید
  • در بسیاری از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبس‌ها و متروهای بعضی خطوط، این سرویس در دسترس شما خواهد بود
  • محدودیت استفاده از این سرویس نسبت به تعداد خطوط تلفن است و اگر همراه شما کسی با گوشی و خط دیگری به سفر آمده بود، می‌تواند توامان با شما به اینترنت متصل شود

 

معرفی مجموعه سوییت‌های Tomtom در استانبول

ibbWiFi

راه‌های دیگر که می‌توانید به وسیله‌ی آن‌ها در سفر به اینترنت متصل شوید

اگر قصد دارید تا با حجم بالا و همیشه اینترنت داشته باشید، تنها راه برای شما، خرید سیمکارت اعتباری است. برای مثال شما می‌توانید یک سیم کارت ترکسل تهیه کنید و ۱۲ گیگ اینترنت رایگان را با مبلغ ۸۹ لیر خریداری کنید. برای تهیه این سیم‌کارت‌ها نیز تنها داشتن پاسپورت کفایت می‌کند. در بسیاری از مراکز عمومی همچون رستوران‌ها و کافه‌های استانبول، اینترنت رایگان ارائه می‌شود. آخرین راه حل شما نیز مودم‌های همراه خواهند بود که همراه سیم‌کارت به شما اجاره داده می‌شوند. البته ما این موارد را در نوشته‌ای جدا در این پست به شما توضیح داده‌ایم که می‌توانید آن پست را هم مطالعه کنید.

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران