۶ مکان معروف با تاریخچه‌ای ترسناک در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۶ مکان معروف با تاریخچه‌ای ترسناک در ترکیه

ترکیه یکی از زیباترین کشورهای جهان به حساب می‌آید که به دلیل دراختیار داشتن شهرهای توریستی بسیار در تمامی روزهای سال مملو از مسافر است. کشوری که غذاهای لذیذی دارد و می‌تواند برای مسافرانش مزه‌های فراموش ناشدنی بسازد. کشوری که در بهترین هتل‌ها از مهمانانش میزبانی می‌کند. کشوری دریایی و ساحلی که جزیره‌هایی مانند کوش آداسی و آنتالیا دارد. جزیره‌هایی که رویشان برای سفرهای رمانتیک و عاشقانه می‌توان حساب کرد. کشوری که شهری جذاب و تاریخی چون استانبول دارد. در سفرتان با تور ترکیه اگر به دنبال بازدید از مکان‌های خاص و ترسناک هستید همراه ما باشید تا ۶ مکان ترسناک این کشور در شهرهای توریستی را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم.


۱- قصر توپکاپی

توپکاپی استانبول یکی از قصرهای مشهور در منطقه فاتح به حساب می‌آید که بسیاری از توریست‌ها به دلیل اهمیت تاریخی از آن دیدن می‌کنند. قصری که اقامتگاه سلاطین عثمانی بوده است و امروزه تبدیل به یکی از موزه‌های مشهور استانبول شده است اما چیزی که بازدید کنندگان کمتر از آن می‌دانند آن است که گزارش شده است ارواح سرگردان در این کاخ زیاد رفت و آمد دارند. ارواحی از پادشاهان که قدرت‌شان در این کاخ زایل شده و هرآنچه داشته‌اند را از آنها گرفته‌اند. صداهای عجیب و غریب از گریه‌ها و ناله‌هایی که هرشب از این قصر بیرون می‌آید برای کارکنانش تبدیل به یک عادت شده است اما برای شما احتمالا بسیار مرموز و ترسناک خواهد بود. اینکه گذشتگان در این کاخ هنوز حضور دارند و بازدیدکنندگان را می‌بینند شاید برایتان خیلی هیجان‌انگیز باشد. بنابراین اگر سری نترس دارید و دلی پرجرأت، در سفرتان با تور استانبول به دیدن این کاخ بروید.

 

 قصر توپکایی


۲- عمارت باکیرپاشا (Bakirpasa)

شب‌های زمستانی سال، زمانی که هوا مه دارد و بخارش پایین می‌ریزد این عمارت یکی از وحشتناک‌ترین نقاط ترکیه می‌شود. چرا که از خرابه‌های آن صداهای عجیب و غریب می‌آید. عمارتی که بخش بزرگی از آن امروزه تخریب شده اما هنوز ویرانه‌هایی دارد که بشود آن را عمارت خطاب کرد. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید مردم محلی می‌گویند این عمارت سالی یکی بار ناپدید می‌شود و بعد دوباره بازمی‌گردد سرجایش.

 

۱۰ اقامتگاه ساحلی برتر در سواحل ترکیه

Bakirpasa


۳- عمارت Cemil Molla

یک عمارت عجیب و غریب که کار بازسازی آن چندین و چند بار به تعویق افتاده است. چرا که کارگردان از ترس دست از کار می‌کشیدند. گزارش شده است که ارواحی سرگردان در این عمارت حضور داشتند و نمی‌گذاشتند کارگران کارهایشان را به درستی انجام‌ دهند. همچنین گفته‌اند یکی از کارگران با یکی از این ارواح روبه‌رو شده است و برای همیشه قدرت تکلم خود را از دست داده است. دست آخر اما تعدادی کارگر شجاع با هر زحمت و توانی که داشتند پای کار آمدند و بازسازی این عمارت انجام شده است. البته هنوز مردم بومی می‌گویند شب‌ها از این عمارت صداهای ترسناک می‌آید.

 

عمارت Cemil Molla


۴- عمارت Perili Kosk

یک عمارت ترسناک جذاب. عمارتی که در ترکی معنای نامش عمارت ارواح است و بنایش متعلق به سال ۱۹۱۱ میلادی. عمارتی که برخی از شب‌ها صدای نواختن پیانو از آن می‌آید و همین جذابش کرده است. عمارتی که کارگران ساختمانی بازسازی آن را نیمه کاره رها کرده‌اند و مدعی شده‌اند روح همسر مرحوم ضیا پاشا سیاست مدار ترکیه را در آن دیده‌اند. اگر از شنیدن موسیقی لذت می‌برید و در عین حال می‌خواهید بترسید به شما توصیه می‌کنیم در سفرتان به ترکیه به این عمارت تشریف ببرید.

 

جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده استانبول که باید ببینید

عمارت Perili Kosk


۵- آب انبار باسیلیکا

باسیلیکا در شهر استانبول قرار دارد و یکی از برترین سازه‌های ترکیه به حساب می‌آید. آب انباری که در قرن ششم میلادی ساخته شده است و منبع اصلی تامین آب استانبول بوده است. آب انباری که بیش از ۱۰۰ هزار تن آب را در خود نگهداری می‌کرده است. آب انباری که ظاهری مخوف دارد اما آنچه آن را هیجان‌انگیز و ترسناک می‌کند آن است که هزاران برده برای ساختن آن جان خود را از دست داده‌اند و عده‌ای از قدیمی‌های شهر می‌گویند ارواح این کارگران هنوز در این آب انبار سرگردان هستند و بعضی شب‌ها از درد ناله می‌کنند. در سفرتان به استانبول به شما توصیه می‌کنیم از این آب انبار دیدن کنید و حس‌هایی که از دیدن آن تجربه می‌کنید را به عنوان یادگاری از سفر به استانبول در خود حفظ کنید.

 

آب انبار باسیلیکا


۶- روستای کایاکوی (Kayakoy)

یک روستای متروکه که امروزه پر از خانه‌هایی است که از بین رفته‌اند. روستایی گردشگری در نزدیکی فتحیه که سال‌ها قبل زلزله‌ای در آن رخ داده است و سبب اخراج بسیاری از مسیحیان شده است. روستایی که حوالی غروب آفتاب ظاهری مخوف به خود می‌گیرد و شکل عوض می‌کند. شکلی که می‌تواند شما را به هیجان و ترس بیاورد.

 

گشت و گذاری در محله‌های دیدنی و جذاب استانبول

روستای کایاکوی

۲۵ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران