۶ نقطه جن زده در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
۶ نقطه جن زده در ترکیه

ترکیه یکی از زیباترین کشورهای دنیا است که علاوه بر داشته‌های طبیعی، محل تلاقی امپراطوری‌‌های بزرگ باستانی همچون ایران، رم و یونان نیز محسوب می‌شود. به همین خاطر سازه‌های باستانی زیادی در این کشور هستند که سالانه میلیون‌ها بازدید کننده را با تور ترکیه به خود جذب می‌کنند. در میان این نقاط که از هزاران سال پیش تا چند دهه قبل قدمت دارند، جاهایی هستند که مردم قصه‌های عجیب و ترسناکی در موردشان می‌گویند. بعضی از این قصه‌ها تاثیری بر روی گردشگران و محلی‌ها نداشته و کماکان از آن محل بازدید می‌کنند و بعضی باعث شده تا آن مکان برای همیشه مخروبه بماند. در ادامه به معرفی چند مورد از این مکان‌های معروف در ترکیه به شما خواهیم پرداخت.

 


۱- دهکده روح کایاکوی


این دهکده در نزدیکی منطقه توریستی فتحیه قرار گرفته است و به نوعی بخش تاریک بناهای باستانی ترکیه محسوب می‌شود. سال‌ها قبل یک زمین‌لرزه بزرگ به غیر از تلفات جانی، مردم مسیحی این منطقه را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد و از آن به بعد این دهکده متروکه باقی ماند. فضای سرد و خاصی این دهکده را فرا گرفته است و جدا از داستان‌هایی که در مورد آن گفته می‌شود، بسیاری از گردشگران نیز ادعا کرده‌اند پشت دیوارها و قاب‌های پنجره‌های آن، ارواح را مشاهده کرده‌اند که به آن‌ها نگاه می‌کردند.

 

گردش در محله فاتح استانبول

 

 

دهکده روح کایاکوی

 


آدرس: Kayaköy Mahallesi, 48300 Fethiye/Muğla Province

 


۲- قصر توپکاپی


این قصر یکی بزرگ‌ترین موزه ترکیه و یکی از مهم‌ترین بخش‌های توریستی استانبول به حساب می‌آید. بنایی که سلطان‌های عثمانی زیادی در آن اقامت داشتند و در آن مجموعه‌ای بزرگ از تندیس‌ها و چیزهای تاریخی در آن نگه داشته می‌شود. داستان‌های زیادی از این قصر روایت می‌شود که به کشته‌های آن مربوط است و همچنین وسایلی که خود داستان‌های ترسناکی را روایت می‌کنند. همه‌ی آن‌ها باعث شده تا مردم قدیمی استانبول با ترس از این قصر یاد کنند.

 

توپکاپی استانبول؛ بزرگترین موزه اشیای پیامبر اسلام در جهان

 

 

قصر توپکاپی

 


آدرس: Cankurtaran Mh., 34122 Fatih/Istanbul

 


۳- عمارت باکیرپاشا


این عمارت قدیمی و مخروبه را همه‌ی اهالی به محلی جن‌زده می‌شناسند. اما اگر واقعا می‌خواهید جرات خود را بیازمایید، باید در شب‌های مه گرفته بعد از ساعت ۱۱ شب به این محل بروید. داستان‌های ترسناکی که از اتفاقات واقعی نشات گرفته‌اند، در این ساعات به کالبد ساختمان بازگشته و احتمالا شما ارواحی از گذشته‌ی این عمارت را در میان مه به چشم ببینید. یکی دیگر از روایات جالب محلی‌ها در مورد عمارت باکیرپاشا این است که می‌گویند یک روز در سال وقتی کسی به فکر آن نیست، برای یک شب این ساختمان به کل از نظرها پنهان می‌شود.

 

 

عمارت باکیرپاشا

 


۴- عمارت Cemil Molla


اگر بخواهید در مورد این عمارت بدانید، کافی است تنها قصه‌ی بازسازی آن را برایتان روایت کنیم. تا مدت‌ها هیچ کس از کارگران محلی برای انجام کار به این ساختمان نمی‌رفت و آن را جن زده می‌دانستند، اما بعد از مدتی که بعضی از کارگران حاضر به کار شدند، چندین بار این پروژه به تعویق افتاد چون کارگران بارها ارواحی را در بیرون از ساختمان می‌دیدند یا اینکه صدای ناله و فریاد آن‌ها را در ساختمان می‌شنیدند. حتی گفته می‌شود یکی از کارگران به خاطر چشم در چشم شدن با ارواح قدرت تکلم خود را از دست داده است. بعد از چندین بار تعویض کارگرها در نهایت کار بازسازی آن به اتمام رسید و حالا در سفربا تور استانبول می‌توانید از این ساختمان بازدید کنید، البته اگر جراتش را دارید!

 

 

عمارت Cemil Molla

 


آدرس: Kuzguncuk Mahallesi, Mesa No:23, 34674 Üsküdar/İstanbul

 


۵- درینکویو، کاپادوکیا


بیش از ۳۶ شهر زیرزمینی در کاپادوکیا کشف شده، جایی که بیش از ۲۰ هزار نفر ساکنین کاپادوکیا در آن زندگی می‌کردند. حالا که راهروهای تاریک این شهر، بعد از سال‌ها که متروکه رها شده بود به جایی برای بازدید گردشگران بدل شده است، گفته می‌شود روح باستان شناسی که این جا را پیدا کرد و بعدها در راهروهای آن گیر افتاد و نتوانست راه خروج را پیدا کند، در آن گیر افتاده است. بعضی از گردشگران نیز ادعا کرده‌اند یا صدایش را شنیده‌اند یا حتی عکسی از شکل‌های مختلف که گفته می‌شود روح وی است را در عکس‌ها ثبت کرده‌اند.

مقاصد ناب گردشگری رایگان در استانبول

 

 

 کاپادوکیا

 


آدرس: Bayramlı Mahallesi, Niğde Cd 50700 Derinkuyu/Nevşehir

 


۶- صومعه سوملا


تاریخچه‌ی این صومعه بسیار جذاب است. کلیسای اورتودوکسی در خلیج دریای سیاه است که عقبه‌ی آن به چند سال پیش بر می‌گردد. کلیسای بر روی یک صخره به که به شکل جذابی ساخته شده و در روزهای مه گرفته، نمایی بی‌نهایت زیبا دارد. محلی‌ها به رواتی حول محور این صومعه اعتقاد راسخ دارند و آن این است که روح راهبان مرده‌ی این صومعه طی این سال‌ها، در مسیرهای نزدیک و منتهی به این مکان سرگردانند و صدایشان در میان کوهستان و جنگل‌ها به گوش می‌رسد.

 

 

صومعه سوملا

 


آدرس: Altındere Mahallesi, Altındere Vadisi, 61750 Maçka/Trabzon

۱۹ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران