باغ پروانه‌های بانکوک، لمس زیبایی طبیعت

جاذبه‌های گردشگری بانکوک
باغ پروانه‌های بانکوک، لمس زیبایی طبیعت

در سفرتان با تور تایلند به پایتخت شلوغ، پرهیاهو، همیشه زنده و رنگارنگش، بنا به سلیقه‌تان از معابد، بازارها، کاخ‌ها و موزه‌ها و آثار تاریخی دیدن ودر خیابان‌های پر از گردشگر آن پیاده روی کنید. رقص‌ها و نمایش‌های آیینی بانکوک را تماشا کنید و از مناظر لذت ببرید. اما در این میان دنیایی متفاوت وجود دارد که نباید بازدید از آن را از دست بدهید. باغ پروانه ها با فضایی رویایی و دلنشین در هر سنی که هستید و هر سلیقه‌ای که دارید، خاطره‌ای به یاد ماندنی برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

 


باغ سرپوشیده پروانه‌ها


پروانه‌ها موجودات ظریفی هستند که بدنشان از ۶ قسمت تشکیل شده‌ است. یک پروانه تا وقتی تکامل پیدا کند مانند سایر حشرات چهار مرحله از زندگی را می‌گذراند: تخم، کرم، پیله و پروانه. بال‌های رنگارنگ و زیبای آنها از شاهکارهای خلقت محسوب می‌شود. پس برای دیدن آنها هر مقدار که برایتان جذاب هستند زمان بگذارید.
به هنگامی که وارد این باغ باشکوه شوید، با محوطه‌ای بزرگ و هوای مطبوع روبرو می‌شوید که پر از درختان و گل‌های رنگارنگ است و آبشاری که باعث می‌شود هوای خنکی را روی پوستتان احساس کنید و از موسیقی آب لذت ببرید.

 

۱۰ دلیل برای رفتن به شهر رویایی هوا هین، کمی دورتر از بانکوک

 

 

باغ سرپوشیده پروانه‌ها

 


این باغ زیستگاه موجودات زیبا و کوچکی است که در محوطه پنهان شده‌اند و در صورتی که آرام و بی سر و صدا حرکت کنید می‌توانید پروانه‌های بالداری را ببینید که بین گل‌ها پرواز می‌کنند. همراه کودک یا همسفرتان آنها را تماشا و در لحظه مناسب عکاسی کنید. اما تعداد آنها در باغ سرپوشیده پروانه‌های بانکوک کم است. می‌توانید از داخل هزارتوی سرسبز حرکت کرده و ماجراجویی کنید. در کنار درختان پیر پرسه بزنید و از فضای جادویی طبیعت لذت ببرید و به هنگام خستگی زیر درختان سایه دار چرت بزنید.
در باغ دیگری نیز امکان مشاهده این موجودات بالدار افسانه‌ای را خواهید داشت. بین باغ‌های ملکه سیرکیت و روتفای، چمن زاری با چشم انداز زیبا و باغچه‌هایی با گل‌های وحشی و درختان قدیمی سایه دار وجود دارد. در اینجا می‌توانید پس از بازدید از حشرات، گونه‌های مختلف گیاهی و پروانه‌هایی با اندازه‌های مختلف، پیک‌نیکی دلپذیر را نیز تجربه کنید و یا با اجاره دوچرخه های قدیمی به قیمت ۳۰۰ بات ، در محوطه دوچرخه سواری کنید. توجه داشته باشید اگر برای بازدید از این باغ بزرگ چندین ساعت در نظر گرفته‌اید، بهتر است آب آشامیدنی و کلاه به همراه خود داشته باشید.

 

پیشنهاد گشت‌وگذار یک روزه در بانکوک

 

 

باغ سرپوشیده پروانه‌ها

 


در ورودی باغ اطلاعات آموزنده‌ای در اختیار شما قرار داده خواهد شد. پس بازدید از این باغ، بهترین گزینه گردش یک روزه در سفرتان با تور بانکوک به همراه خانواده است. به هنگامی که کودکی به همراه دارید، این منطقه با گونه‌های گیاهی و پروانه‌هایش لطافت روحتان را افزایش خواهد داد و از دیدن بال‌های طرح دار پروانه‌ها با چنین تنوعی در طبیعت متعجب خواهید شد.
امکان بازدید از این باغ، همه روزه به جز دوشنبه ها از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰ وجود دارد. ورودی آن رایگان است و لازم نیست هزینه ای بابت آن بپردازید.

 


پارک لومپینی


به غیر از این باغ‌ها، پارک‌های دیگری نیز در بانکوک وجود دارد که در صورتی که به طبیعت علاقه‌مندید از آنها بازدید کنید. پارک لومپینی گردشگران را از شلوغی شهر دور می‌کند تا در محیطی طبیعی و سرسبز آرامش یابند. در این پارک نیز گونه‌های گیاهی و جانوری کمیابی وجود دارد که شاید در جاهای دیگری یافت نشود. مساحت این پارک حدود نیم میلیون مترمربع است.

 

کائو یای، شهر پریان تنها سه ساعت از بانکوک فاصله دارد

 

 

باغ پروانه‌های بانکوک

 

 

در این پارک نمایشگاه صنایع دستی و گل نیز برگزار می‌شود. در این پارک نیز علاوه بر استفاده از فضای آرام و اوقات فراغت می‌توانید قبل از غروب خورشید در کلاس‌های رایگان ایروبیک فضای باز نیز شرکت کنید و یا بسکتبال بازی کنید. معمولا بعد‌از‌ظهرهای یکشنبه موسیقی جاز محلی یا ارکستر کلاسیک اجرا می‌شود. در این پارک فروشنده‌های دوره‌گرد مشغول فروختن اسنک‌های لذیذ برای گردشگرانی هستند که فعالیت در این چنین پارک‌هایی گرسنه‌شان کرده.

 

تنها سه ساعت دورتر از بانکوک، یک شب را روی ابرها بخوابید!

 

 

باغ پروانه‌های بانکوک

 


پارک لومپینی از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۹ شب باز است. مسیر ساده‌ای از طریق ایستگاه متروی لومپینی و سلیوم وجود دارد که شما را با چند دقیقه پیاده روی به این پارک می‌رساند.

۲۱ فروردین ۱۳۹۸

نظرات کاربران