تور قبرس، یک مقصد ایده‌آل برای سفرهای زمستانی

جاذبه‌های گردشگری قبرس
تور قبرس، یک مقصد ایده‌آل برای سفرهای زمستانی

جزایر مدیترانه‌ای قبرس، مقصد ویژه‌ای برای مسافران اروپایی است. به تازگی، سفرهای زمستامی با تور قبرس، به خاطر داشتن آب و هوای گرم و آفتابی و خط ساحلی طولانی با شرایط مطلوب آب و هوایی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. اگر به دنبال یک سفر زمستانی ایده‌آل هستید و تمایلی به تجربه فعالیت‌های زمستانی ندارید، تور قبرس بهترین انتخاب برای شماست. 

 

۱- آب و هوا

در حالیکه تمام اروپا و کشورهای همسایه ایران مثل ارمنستان و ترکیه با سرمای زمستان دست‌وپنجه نرم می‌کنند، شما می‌توانید در قبرس از آب‌هوای آفتابی لذت ببرید. هرچند که باران‌های بهاری مختصری هم ممکن است به سراغ‌تان بیاید.دمای هوا در ماه‌های زمستانی قبرس، بین ۱۸ تا ۲۰ درجه سانتیگراد است؛ یک دمای رویایی برای لذت بردن از طبیعت ساحلی قبرس زیر آسمان همیشه آبی که با آفتابی ملایم از شما پذیرایی می‌کند.

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی در قبرس

 

 

سفرهای زمستانی قبرس

 

 

اگر به دنبال یک مقصد برای سفر خانوادگی هستید هم می‌توانید روی قبرس حساب کنید. این آب و هوا یک فضای گردشگری مناسب و امن برای کودکان و سالمندان است.

 

 

۲- هزینه اقامت

اگر می‌خواهید با توجه به بودجه‌ای که برای سفر در نظر گرفته‌اید به طیف گسترده‌ای از هتل‌ها با قیمت مناسب و حتی ارزان دسترسی داشته باشید، زمستان بهترین فصل برای شماست. قیمت بسیاری از هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند و شما می‌توانید با پرداخت پول کمتر، از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید.

 

 

سفرهای زمستانی قبرس

 

 

علاوه بر این تعداد زیادی آپارتمان اجاره‌ای در قبرس برای مسافران وجود دارد. اگر به دنبال سفرهای طولانی مدت هستید، اقامت در این آپارتمان‌ها به کاهش هزینه شما کمک می‌کند.

 

 

۳- گردشگران

سفر زمستانی به قبرس یکی از کشف‌های تازه گردشگران است، پس هنوز می‌توانید روی آرامش زمستانی آن حساب کنید. از سوی دیگر مسافران اروپایی، پس از ژانویه تمایل چندانی به سفر ندارند. بیشتر ایرانی‌ها هم برای تور نوروز برنامه‌ریزی می‌کنند، پس شما شانس این را دارید که از سواحل خلوت و امکانات گردشگری بیشتری لذت ببرید. بدون آنکه در صف‌های طولانی معطل شوید.

 

۹ نقطه عالی در قبرس برای گرفتن بهترین عکس‌های اینستاگرامی

 

 

سفرهای زمستانی قبرس

 

 

علاوه بر این اگر در زمستان به قبرس سفر کنید، می‌توانید از نزدیک فرهنگ مردم قبرس و زندگی‌شان را نظاره کنید. در کافه‌های کوچک محلی وقت‌گذرانی کنید، از شب‌های ساحلی آرام در کنار مردم قبرس لذت ببرید.

 

 

۴- مکان‌های تاریخی

در زمستان کارهای زیادی برای انجام دادن در قبرس دارید؛ مخصوصا اگر از بازدید بناهای تاریخی و شنیدن داستان‌های قدیمی لذت می‌برید. این کشور به خاطر سابقه حضور در جنگ‌های صلیبی مکان‌های تاریخی زیادی را در خود جای داده است. علاوه بر این مکان‌های باستانی به جا مانده از دوره رومی‌ها و حتی دوران پیش از میلاد مسیح جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ قبرس هستند.

 

 

سفرهای زمستانی قبرس

 

 

بازدید از بیشتر این بناها در بیشتر ساعات روز آزاد است. اما هنگامی که خارج از فصل گردشگری سفر می‌کنید، مزایای دیگری برای شما وجود دارد. نخست اینکه خبری از صف‌های طولانی و تراکم جمعیت گردشگران نیست. و این یعنی شما می‌توانید تا دل‌تان می‌خواهد عکس بگیرید و در تاریخ غرق شوید. نکته دیگر اینکه به خاطر آب و هوای مطبوع گرمازدگی یا بی‌حوصلگی هرگز به سراغ شما نخواهد آمد، چرا که دمای برخی از این مکان‌ها در فصل تابستان به حدود ۵۰ درجه می‌رسد.

 

 

۵- پیاده روی و دوچرخه سواری

پیاده‌روی و وقت‌گذرانی در ساحل این جزیره بسیار زیبا و جذاب فعالیت دیگری است که می‌توانید در سفر زمستانی‌تان به قبرس انجام دهید. آن‌هم وقت که به راحتی می‌توانید حین پیاده‌روی در ساحل آرام مدیترانه‌ای، کوه‌های ترودوس را تماشا کنید. در دامنه این کوه‌ها روستاهای زیبایی شکل گرفته‌اند که خانه‌های سنگی و کوچه‌های سنگفرش شده را در خود جای داده‌اند. دمای هوای زمستانی به شما فرصت می‌دهد تا حوصله و انرژی کافی برای پیاده‌روی و بازدید از این مکان را داشته باشید.

 

بهترین نقاط قبرس برای کمپینگ و لذت بردن از طبیعت بکر

 

 

سفرهای زمستانی قبرس

 

 

اگر اهل ورزش هستید و دوست دارید به جای پیاده‌روی، دوچرخه سواری کنید، مسیرهای ویژه دوچرخه سواری در کوه‌های ترودوس و روستاهای اطراف آن در نظر گرفته شده است و می‌توانید با دوچرخه‌های کرایه‌ای، در وقت‌تان صرفه‌جویی کنید و علاوه بر بازدید از روستاها، سری هم به کلیساها و صومعه‌های قدیمی بزنید.

 

 

۶- خرید

شما در این سفر زمستانی با تور قبرس، زمان کافی برای خرید کردن از بهترین مراکز خرید قبرس را خواهید داشت. به خصوص اگر قصد دارید با قیمت نسبتا مناسبی از برندهای معروف اروپایی خرید کنید.بیشترین مراکز خرید و پاساژهای قبرس در دو منطقه نیوکوزیا و گیرنه هستند. در این دو منطقه علاوه بر خرید امکانات مورد نیاز غواصی و تفریحات آبی، می‌توانید از پاساژها خرید کنید، تعداد این پاساژها در گیرنه بیشتر از نیکوزیا است.

 

 

سفرهای زمستانی قبرس

 

 

برای خرید سوغاتی یا صنایع دستی ویژه قبرس، می‌توانید به سراغ مغازه‌های کوچک محلی بروید که به خاطر تعداد اندک گردشگران در زمستان، به گرمی از شما استقبال خواهند کرد. وسایل چرمی و نقره‌کاری‌شده، رومیزی و پرده دستباف و قلابدوزی به سبک قبرسی و البته قاشق و چنگال‌های طراحی شد نقره‌ای بهترین یادگاری‌هایی هستند که می‌توانید از قبرس خریداری کنید.

 

۰۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران