منحصر به فردترین ساختمان‌های مدرن گرجستان

جاذبه‌های گردشگری گرجستان
منحصر به فردترین ساختمان‌های مدرن گرجستان

گرجستان کشوری پر از تناقص است که در عین متضاد بودن به خوبی همه چیز را کنار هم قرار داده است. به طوری که شما قدیمی‌ترین معماری‌های حفاظت شده را در کنار ساختمان‌های مدرن پیدا می‌کنید. ساختمان‌های جدید منحصر به فردی با معماری‌های عجیب و مربوط به آیندگان در گرجستان ساخته شده که قرارگیری آن‌ها در کنار بافت قرون وسطایی منظره‌ای دیدنی پدید آورده است. در سفر با تور گرجستان نگاهی به این ساختمان‌های برجسته که نشان از تخیل معماران آن‌ها دارند بیاندازید.

 

 

تفلیس، خانه عدالت

به تازگی در ساختمان جدید عدلیه در تفلیس احداث شده که معماری منحصر به فرد و جذابی ارائه می‌دهد. این ساختمان سفید و جذاب که شبیه به برگ گیاهان در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند هنر معمار معروف ایتالیایی است. خانه عدالت تفلیس نه تنها در معماری برجسته است بلکه بزرگ‌ترین ساختمان دادگستری دنیا هم هست.

 

 ۱۰ مکان بسیار عالی در گرجستان برای گرفتن عکس‌های خاص‌ و به یادماندنی 

 

 

خانه عدالت تفلیس

 

 

تفلیس، سالن موسیقی

این ساختمان که از دور به طورت دو استوانه درخشان و موازی هم دیده می‌شود، سالن کنسرت تفلیس است که توسط معمار معروف و برجسته ماسیمیلیانو فوکساس طراحی و اجرا شده است. این مجموعه جذاب و متفاوت که نگاه گردشگران را روی خود ثابت نگه می‌دارد شامل سالن نمایشگاهی و تئاتر و موسیقی می‌شود. این سالن کنسرت و همچنین پل صلح، نمونه قابل توجهی از معماری مدرن در مرکز تاریخی شهر هستند.

 

 

سالن کنسرت تفلیس

 

 

تفلیس، وزارتخانه امور داخلی

شاید تا نبینید باورتان نشود که چنین ساختمان فوق مدرن و چشمگیری به جای موزه، نمایشگاه و جاهایی از این دست، وزارتخانه امور داخلی باشد. نمای کلی ساختمان به شکل موجی شیشه‌ای است که از سقف تا کف بنا را در بر گرفته است. در چارچوب پروژه " قدرت شفاف"، ایستگاه‌های پلیس شیشه‌ای در سراسر کشور ساخته شدند.

 

 

وزارتخانه امور داخلی

 

 

تفلیس، ساختمان دادستانی

یکی دیگر از معماری‌های عجیب اما چشمگیر تفلیس که کاربری دولتی دارد، ساختمان منحصر به فرد دادستانی است. ساختمان به شکل یک قاب بزرگ سیاه و سفید است که قسمت‌های برجسته اطاقک مانند از آن بیرون زده است. وقتی از بیرون به این ساختمان کاملا مدرن و عجیب نگاه می‌کنید این احساس به شما دست می‌دهد که این اطاقک‌ها آویزان هستند. شاید نگاه اول خیلی ربط این معماری با کاربری آن مشخص نباشد اما با کمی دقت در می‌یابید که تمام این قاب‌های سیاه و اطاقک‌های شیشه‌ای خود سمبل هستند. قاب سیاه و سفید نماد استحکام سیستم حقوقی بوده و شیشه شفافیت آن است.

 

 ۱۱ مکان فوق‌العاده در تفلیس که شب‌ها تا دیرهنگام می‌توانید در آنها بمانید و تفریح کنید 

 

 

ساختمان دادستانی

 

 

باتومی، برج الفبا

در مرکز باتومی و در یکی از محل‌های عبور و مرور، برج الفبا واقع شده است. این برج شبکه‌ای که با طراحی به شدت هوشمندانه‌ای شبیه به دی‌ان‌ای در آمده است نمایشی از حروف الفبای گرجستانی را ارائه می‌دهد. شاید در نگاه اول این برج شبیه به مخزن آب یا چنین چیزی به نظر برسد اما این برج ۱۳۰ متری میزبان کافه‌ها، رسدخانه و استودیوهای تلوزیونی است. اما نکته جالب و قابل توجه که توصیه می‌کنیم آن را از دست ندهید رستوران گردان بالای برج است که در مدت یک ساعت شما را بر فراز باتومی می‌چرخاند.

 

 

 برج الفبا

 

 

باتومی، خانه عدالت

این ساختمان سفید آبی که شبیه به بطری عظیم برعکس بر پهنه آسمان شهر قرار گرفته به سوله اسن و نه تولیدی، کارخانه و یا چنین چیزهایی. بلکه ساختمان دادگستری باتومی است که در سال ۲۰۱۰ توسط یک معمار ایتالیایی ساخته شد. در شب نمای این ساختمان با چراغ‌های رنگی‌ای که در آن به کار رفته کاملا متفاوت و خیره‌کننده می‌شود.

 

 ۷ جواهر پنهان باتومی که پیش از سفر به این شهر باید از آن‌ها باخبر باشید 

 

 

خانه عدالت

 

 

کوتایسی، خانه پارمان

از جذاب‌ترین ساختمان‌های مدرن گرجستان که کاملا سبکی فرا زمانی از خود ارائه می‌دهد خانه پارمان در کوتایسی است. این بنا بیشتر از شیشه ساخته شده و پارلمان را زیر گنبد سفید و عظیم ۴۰ متری خود جای داده است. از شیشه نیز به عنوان نماد شفافیت قدرت در برابر شهروندان استفاده شده است.

 

 

 خانه پارمان

 

 

مستیا، فرودگاه

فرودگاهی که در یکی از روستاهای کوچک مستیا واقع شده نه در گرجستان بلکه در نوع خود، در کل دنیا به خاطر معماری متفاوتش شناخته شده است. این فرودگاه کوچک را یک شرکت آلمانی به سبک معماری مدرن اروپایی ساخته است. این ساختمان سفید سیاه در پس‌زمینه کوهستانی و اغلب برفی نمایی خیره‌کننده از خود نشان می‌دهد.

 

 ۶ کافه دنج کوتایسی که در سفر به گرجستان باید به آنها بروید 

 

 

 فرودگاه

 

متسیا، خانه عدالت

یکی دیگر از ساختمان‌های دولتی عجیب و غریب دیگر در گرجستان، خانه عدالت مستیا است که از سنگ و شیشه ساخته شده است. نمای کلی ساختمان حالتی شبیه به زنجیر متصل به هم و پیوسته را القا می‌کند.

 

 

خانه عدالت

 

سارپی، گذرگاه مرزی

پروژه گذرگاه مرزی سارپی، متعلق به دفتر آلمانی است که برای چنین کاری طراحی غیرمعمولی به کار برده است. این ساختمان در واقع ایست بازرسی در شهر کوچک و گذرگاهی سارپی است که در حاشیه ساحل دریای سیاه واقع شده است.

۲۲ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران