۱۲ فست فود زنجیره‌ای در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها در طول سفر رفتن به رستوران‌های متنوع است. در بین انواع غذاها نیز غذاهای فست فودی همواره بین مردم از طرفداران زیادی برخوردار هستند. دبی به عنوان یکی از مدرن‌ترین شهرهای دنیا گزینه‌های متعددی را برای خوردن انواع فست‌فودهای خوشمزه از رستوران های زنجیره‌ای معروف بین‌المللی را در اختیار توریست‌های خود قرار می‌دهد. چنانچه برنامه‌ریزی خود را برای تور دبی کرده‌اید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود در دبی آشنا کنیم.

 

رستوران زنجیره‌ای Subway

یکی از سریع‌ترین فرنچایزهای در حال رشد در جهان در بزرگترین رستوران زنجیره‌ای تک برند یعنی ساب وی به مشتریان عرضه می‌گردد. منوی غذایی در رستوران‌های ساب وی بین کشورها متفاوت هستند. به ویژه در کشورهای اسلامی که الزامات مذهبی مربوط به گوشت وجود دارد این موضوع با حساسیت بالایی توسط مدیریت دنبال می‌شود. برند SUBWAY بزرگترین زنجیره ساندویچ زیردریایی جهان با ۴۴۲۸۰ رستوران در ۱۱۰ کشور سپتامبر ۲۰۱۵ بوده است. فرد دی لوکا و پیتر باک در سال ۱۹۶۵ این رستوران را تأسیس کردند. امروزه ساب وی به اولین انتخاب افرادی که به دنبال وعده‌های غذایی سریع و مغذی هستند، تبدیل شده است. ساندویچ‌های این رستوران با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به لذیذترین شکل عرضه می‌شوند.

شعار ساندویچ‌های Subway "تازه بخور" است. این شعار نحوه تهیه هر ساندویچ از نان‌های تازه پخته شده را با استفاده از مواد تازه را که در این رستوران سرو می‌گردند، بیان می‌کند. علاقه مندان می‌توانند لذیذترین ساندویچ‌های دریایی را در این مکان سفارش داده و میل کنند. ساندویچ‌ها در این رستوران فست فودی در اندازه‌های شش اینچی فروخته می‌شوند. همچنین در ابعاد کوچکتر چهار اینچی مخصوصا کودکان نیز در آن به فروش می‌رسد. هر چند برخی از آیتم‌های منو بین کشورها متفاوت است اما برخی از غذاها در هر مکانی یکسان می‌باشند که عبارتند از: Chicken Teriyaki، B.M.T ایتالیایی، Meatball Marinara، مرغ سوخاری، استیک و غیره. در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند شعبه‌هایی از رستوران زنجیره‌ای فست فود Subway را در دبی پیدا کنند. همه ساندویچ‌ها در ساب وی دبی با گوشت حلال تهیه می‌شوند و امکان ارسال به هتل یا هر آدرسی را نیز دارد.

 

۶ رستوران خوشمزه برای دورهمی خانوادگی در دبی

 

رستوران زنجیره‌ای Pizza Hut

پیتزا هات یکی از بزرگترین پیتزاهای زنجیره‌ای در جهان است. این شرکت در پلانو، تگزاس مستقر می‌باشد. این رستوران زنجیره‌ای آمریکایی که به خاطر پیتزا و غذاهای جانبی خود معروف شده هم اکنون چندین شعبه در دبی تاسیس کرده است. اولین رستوران پیتزا هات در سال ۱۹۵۸ توسط دو برادر به نام های دان و فرانک کارنی در کانزاس راه اندازی شد. این شرکت تا سال ۲۰۱۵ موفق به افتتاح ۱۱۱۳۹ شعبه در سراسر جهان شد. از جمله امکانات این رستوران زنجیره‌ای می‌توان به صرف غذا در محیطی خانوادگی در رستوران و یا ارسال به آدرس دلخواه شما است.

 

رستوران زنجیره‌ای Papa John's

پاپا جانز از رهبران شناخته شده پیتزا در سرتاسر جهان بوده و اکنون  موفق شده بیش از ۳۵۰۰ رستوران در ۵۰ ایالت و ۳۰ کشور جهان را در اختیار بگیرد. پاپا جانز یکی از اولین پیتزاهای زنجیره‌ای بزرگ بود که پیتزاها را با  سس‌های مخصوص خود حاوی سیر، فلفل و ادویه‌های ایتالیایی سرو می‌کرد. پیتزاهای پاپا جانز فاقد هرگونه چربی ترانس و مونوسدیم گلوتامات هستند. آنها از روغن سویا در خمیر پیتزا استفاده کرده و سس پیتزای پاپا جان از ترکیبی از روغن آفتابگردان یا کانولا تهیه می‌شود. رستوران زنجیره‌ای Papa John's از جمله بهترین گزینه‌ها برای خوردن یک پیتزای خوشمزه در دبی است.

 

۵ رستوران عالی در جمیرا لیکز تاورز دبی

 

رستوران زنجیره‌ای Chicking Dubai

چیک کینگ به دلیل سرو انواع مرغ سوخاری خوشمزه و ترد توانسته مورد توجه بسیاری از خانواده‌های علاقه‌مند به فست فود قرار بگیرد. ChicKing، یک فست فود زنجیره‌ای در حال رشد است که توانسته محبوبیت بالایی را بین مشتریان پیدا کند. این رستوران دستور العمل مخفیانه‌ای را برای طبخ و سرو مرغ سوخاری‌های خود دارد. دفتر شرکت ChicKing در دبی واقع شده که در سال ۲۰۰۰ تأسیس شد. همه رستوران‌های چیک‌کینگ دارای فضای ناهارخوری بزرگی به مساحت ۸۰۰ تا ۲۰۰۰ فوت مربع هستند. رستوران‌ها در فودکورت، مراکز خرید، هایپرمارکت‌ها و خیابان‌های بالا شهر دبی به راحتی قابل دسترسی هستند. برخی از رستوران‌های Chicking دارای فضای بازی و سالن مهمانی نیز می‌باشند.

 

رستوران زنجیره‌ای Wendy's

وندی یک رستوران زنجیره‌ای بین المللی می‌باشد که شرکت اصلی آن در ایالات متحده مستقر است. این رستوران قبل از هر چیزی به دلیل همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده و ساندویچ مرغ خوشمزه خود شهرت پیدا کرده است. در منطقه خاورمیانه نیز گروه الجماز مستقر در عربستان سعودی اولین شعبه خود را در ۲۰۱۰ افتتاح کرد. امروزه مسافران تور دبی نیز می‌توانند به شعبه‌های این رستوران زنجیره‌ای فست فودی رفته و از ساندویچ‌های لذیذ آن لذت ببرند. همان طور که گفته شد منوی وندی عمدتا شامل همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، ساندویچ مرغ بوده و همبرگرهای آن با گوشت گاو تازه چرخ شده به شکل مربع درست می‌شوند. Wendy's همچنین به خاطر خوراکی محبوب خود یعنی بستنی Frosty معروف است. اکنون بیش از ۶۵۰۰ رستوران وندی در سراسر جهان وجود دارد که با همبرگرهای مربعی و شیک‌های مالت غلیظ افراد بسیاری را شیفته خود کرده است.

 

رستوران زنجیره‌ای  New York Fries

New York Fries یک رستوران کانادایی با خدمات سریع است که سیب زمینی سرخ کرده و هات داگ سرو می‌کند. این شرکت که به اختصار NYF نامیده می‌شود در ۱۵۶ مکان، از جمله ۱۲۰ رستوران در کانادا و ۳۶ در خارج از آمریکای شمالی، خاورمیانه و چین شعبه دارد. سیب زمینی‌های این رستوران با دست برش داده شده و با پوست در روغن آفتابگردان غیرهیدروژنه و بدون چربی ترانس پخته می‌شوند.

 

بهترین رستوران‌های نزدیک به دبی مال

 

رستوران زنجیره‌ای Charley's Grilled Subs

Charleys Grilled Subs از دیگر رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود در دبی است که همیشه غذاهای خوشمزه و گرم را جلو مشتریان خود قرار می‌دهد. این رستوران در ابتدا با نام Charley's Steakery شناخته می‌شد و تاریخ تاسیس آن به سال ۱۹۸۶ برمی‌گردد. از جمله محبوب‌ترین غذاهای منو این رستوران بین‌المللی کباب مخصوص چارلی، سیب زمینی سرخ شده، انواع ساندویچ، سالاد، استیک فیلیه گوشت گاو، سینه مرغ کبابی، سینه بوقلمون انواع سبزیجات و ... است. همه گوشت‌ها در این رستوران حلال بوده و در کنار غذا می‌توانید از چاشنی‌های خوشمزه آن نیز مثل پنیرهای عجیب و غریب و سس‌های خوشمزه لذت ببرید.  

 

رستوران زنجیره‌ای Hardee

Hardee's Food یک رستوران زنجیره‌ای فست فود آمریکایی است که اکنون تحت مالکیت و اداره رستوران‌های CKE است. امتیازات بین المللی هاردی که در کشورهایی مانند خاورمیانه و پاکستان وجود دارند هم اکنون به دبی نیز تعلق رفته است. Hardee's Dubai، یک رستوران زنجیره‌ای منحصر به فرد امارات متحده عربی است که در سال ۱۹۸۰ در خاورمیانه راه اندازی شد. محبوبیت آن به زودی در سراسر منطقه گسترش یافت و الهام بخش راه اندازی ۹۷ رستوران دیگر در مصر، امارات، لبنان، عربستان سعودی و کویت گردید. منوی غذایی هاردی اغلب شامل بیف ضخیم برگر، بستنی، مالت‌های دست‌ساز و بیسکویت‌های اختصاصی آن  است. طعم و تنوع بی‌نظیر غذاهای هاردی آن را در بین کودکان و بزرگسالان محبوب کرده است.

 

معرفی رستوران‌های مناسب کودکان در دبی

 

رستوران زنجیره‌ای Nando

ناندو یک رستوران زنجیره‌ای فست فود در آفریقای جنوبی با تم پرتغالی / موزامبیکی است که امروزه حدود ۱۰۰۰ شعبه در ۳۰ کشور جهان دارد. اولین Nando، در سپتامبر ۲۰۰۲ در دبی راه اندازی شد. این رستوران زنجیره‌ای فست فود امروزه سریع‌ترین رشد را در بین دیگر رستوران‌های مشابه در امارات دارد. ناندو به خاطر منو غذایی تشکیل شده از مرغ تازه، انواع مارینادها و سس‌هایش، که همه از دستور العمل‌های مخفی تهیه شده است، شهرت دارد. دستورالعمل‌های طبخ برگرفته از آشپزخانه مهاجران پرتغالی در آفریقا می‌باشد. همچنین در این رستوران می‌توانید سالاد، برگر لوبیا، چیپس و سالاد کلم نیز میل کنید. رستوران ناندو واقع در دبی در کنار غذاهای لذیذ امکان لذت بردن از مناظر زیبای آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و همچنین سبک معماری خاص رستوران را نیز برای مشتریان خود فراهم می‌کند. Nando's Dubai در تفرجگاه مارینا مکانی ایده‌آل برای گذراندن یک شب آرام در کنار خانواده و دوستان در دبی بوده که رفتن به آن شدیدا توصیه می‌شود.

 

رستوران زنجیره‌ای KFC

KFC یکی از برندهای مورد علاقه فست فود در بین نوجوانان اماراتی و سرتاسر دنیا است. به طوری که کمتر کسی وجود دارد که نام آن را نشنیده باشد. چنانچه سفری با تور دبی داشته‌اید فرصت رفتن به رستوران‌های کی اف سی و مزه کردن کنتاکی‌های خوشمزه آن را خواهید داشت. طبق آمارهای به دست آمده رستوران زنجیره‌ای فست فود KFC دبی بالاترین میزان محبوبیت را در میان نوجوانان و بزرگسالان در میان دیگر رستوران‌های مشابه دارد. گوشت‌های طبخ شده در این رستوران به صورت کاملا اسلامی ذبح شده و حلال می‌باشد. KFC استفاده از مواد اولیه تازه را اولین الویت خود دانسته و تمام غذاهایی که در شعبه‌های کی اف سی سرو می شوند همیشه تازه هستند.

 

رستوران زنجیره‌ای Burger King

برگر کینگ یک فست فود زنجیره‌ای مشهور در جهان است که انواع همبرگر و ساندویچ مرغ کبابی و همچنین سالاد ارائه می‌کند. Burger King واقع در دبی یکی از سریع‌ترین رستوران‌های خدمات فست فود در منطقه امارات متحده عربی است. برگر کینگ بیش از ۱۴۰۰۰ فروشگاه در سراسر جهان دارد که یکی از بزرگترین رستوران‌های زنجیره‌ای همبرگر به شمار می‌آید. در حال حاضر، بیش از ۲۵۰ رستوران برگر کینگ در منطقه MENA وجود دارد که ۹ کشور را پوشش می‌دهد. Burger King MENA توسط شرکت بین‌المللی هانا مدیریت می‌شود. از میان زنجیره‌های همبرگر، برگر کینگ تنها در امارات متحده عربی ۶۱ شعبه داشته و قصد دارد آن را به ۱۰۰ شعبه برساند. حضور این برند در خاورمیانه و شمال منطقه آفریقا به سال ۱۹۹۲ باز می‌گردد. همه گوشت گاو و مرغ برگر کینگ در شعبه دبی صد درصد درصد حلال هستند.

 

رستوران‌های ارزان دبی با غذاهایی خوشمزه

 

رستوران زنجیره‌ای McDonald's

مک دونالد، یکی از بزرگترین و شناخته شده‌ترین برندهای جهان در بین رستوران‌های زنجیره‌ای فست فود است. این رستوران زنجیره‌ای در حال حاضر ۱۲۸ شعبه در امارات متحده عربی داشته و پیشرو در رستوران‌های خدمات سریع (QSR) در سراسر منطقه محسوب می‌شود. مک دونالد بدون شک شناخته شده‌ترین فست فود زنجیره‌ای در جهان می‌باشد که امروزه فرصت خوردن ساندویچ‌های خوشمزه آن برای ایرانیان در دبی فراهم شده است. اولین رستوران همبرگر مک دونالد در امارات در ۲۱ دسامبر ۱۹۹۴ در شهر الغریر توسط شرکت فست فود امارات افتتاح شد. دومین رستوران مک دونالد در مرکز شهر دیره در سال ۱۹۹۵ افتتاح گردید. به همین روال سالانه به تعداد شعبه‌های آن افزوده شد. آمارها نشان می‌دهند که در هر شعبه مک دونالد در امارات به صورت روزانه ۱۵۰۰ تراکنش انجام می‌شود.

۲۸ اسفند ۱۴۰۰