لذت بردن از فعالیت‌های فضای باز در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه

ترکیه کشوری زیبا و متنوع با مناظر فوق‌العاده دیدنی است. یکی از بهترین راه‌ها برای دور شدن از زندگی مدرن امروزی نزدیک شدن به طبیعت و کاوش در زیبایی‌های آن است. خوشبختانه از طریق طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها در تور استانبول و سایر مناطق کشور، تور ترکیه مملو از اتفاقات جذاب غیرمنتظره است. در حالی که اطلاعات کمی درباره طبیعت‌گردی در ترکیه وجود دارد این کشور غنی از مواهب طبیعی است. در اینجا ساده‌ترین راه‌ها برای گردش در طبیعت ترکیه را بررسی می‌کنیم.

 

فرار به ساحل دریای سیاه استانبول

پیاده‌روی ساده در طبیعت یکی از بهترین و آسان‌ترین کارهایی است که می‌توان بیرون شهر و یا در فضای باز انجام داد و خوشبختانه استانبول با داشتن مناظر زیبای متنوع از این نظر بسیار خوش شانس است. شما می‌توانید خط ساحلی دریای سیاه را در امتداد بیش از پنج کیلومتر ساحل شنی بین Yeniköy و Karaburun در سمت اروپایی شهر دنبال کنید، جایی که در خارج از فصل شنا می‌توانید افکار خود را همراه با موج‌های دریا بشویید و آرامش بگیرید. با یک رانندگی کوتاه می‌توانید به دریاچه Terkos بروید که از یکی از بزرگ‌ترین آب‌های داخلی این شهر محسوب می‌شود. اگرچه برخی از نقاط آن توسط طرفداران پیک نیک و گردش کشف و به اقامتگاه تبدیل شده اما هنوز جاهای بکر و زیبایی وجود دارد که بتوانید در آنجاها خلوت کرده و از مناظر زیبای دست نخورده لذت ببرید. به ویژه در ساحل غربی، جایی که فضای آرامش توسط ماهیگیران انفرادی زیباتر هم به نظر می‌رسد. بهترین نقاط اغلب با ماشین قابل دسترسی نیستند، بنابراین آماده باشید که پیاده روی کوتاهی را در میان جنگل انجام دهید.

 

سفری جذاب با رفتن به بام استانبول

از زندگی ساده لذت ببرید

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که برای لذت بردن از لذت‌های ساده حومه شهر، باید شهر را ترک کنیم اما در واقع تعداد کمی از ما جرات چنین کاری را داریم. چنین ایده‌هایی در سفر موقتی هستند، اما اگر این احساس در شما قوی است و شما را وسوسه می‌کند که طبق آن عمل کنید، با یک تعطیلات آخر هفته در مکانی نیمه خلوت، مجهز به همه چیزهایی که یک فرار مدرن نیاز دارد، شروع کنید. یکی از نقاط مورد علاقه بسیاری از افراد آداتپه، یک دهکده کوهپایه‌ای کوچک در کوه‌های کاز است. در اینجا می‌توانید اقامتی در هتل با امکانات مدرن داشته باشید و در عین حال از بودن در طبیعت و تماشای مناظر زیبا نیز لذت ببرید. با ۴۰۰ کیلومتر فاصله دو نقطه  Konakları در Şirince استانداردهای بسیار بالایی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهند. مخصوصا به دلیل نزدیکی به ازمیر خیلی‌ها برای استراحت و آرامش گرفتن روانه این قسمت می‌شوند.

از نقاط باستانی دیدن کنید

در جستجوی زیبایی‌های طبیعی در سراسر کشور، ممکن است تعجب کنید که چرا ما اغلب بازدید از مکان‌های باستانی را پیشنهاد می‌کنیم. چون در گذشته شهرک‌ها در موقعیت استراتژیک قرار داشتند یا از بهترین دید به کل منطقه برخوردار بودند تا اطمینان حاصل کنند که نزدیک شدن دشمنان را قبل از اینکه خیلی دیر شود رصد می‌کنند یا به دلایل دیگری مانند کشاورزی، سهولت حمل و نقل یا شرایط آب و هوایی در نقاط مربوطه مستقر می شدند. امروزه، از بقایای آن‌ها و همچنین طبیعت اطراف به دلیل موقعیت خاصشان محافظت می‌شود، و این آن‌ها را به یکی از جالب‌ترین مقاصد برای کسانی که از زیبایی‌های بکر و طبیعی لذت می‌برند تبدیل کرده است. یکی از این مکان‌ها منطقه باستانی Sagalassos است که در استان بوردور در جنوب ترکیه واقع شده است. اینجا پس از بازسازی‌های گسترده توسط محققان بلژیکی در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل سال ۲۰۰۰، به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های فرهنگی منطقه تبدیل شده، که از نزدیک می‌توان از بقایای یونانی و رومی محافظت شده که قدمت آن‌ها به قرن پنجم و ششم باز می‌گردد دیدن کرد.

 

لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول

در جنوب ترکیه ماجراجویی کنید

اگر قبلا به جنوب ترکیه نرفته‌اید و برایتان ناشناخته است همیشه می‌توانید روی کمک مردم محلی حساب کنید زیرا آن‌ها به خوبی جزئیات جا و مکان‌ها را می‌دانند و می‌توانند راهنمای خوبی برای شما باشند. مثلا در پارک ملی Köprülü Canyon در نزدیکی آنتالیا می‌توانید تجارب شگفت‌انگیزی به دست بیاورید. در اینجا می‌توانید در جریان‌های قوی آب‌ها قایق سواری کنید و به تماشای مناظر فوق‌العاده دیدنی طبیعت و دره‌های اطراف و فراز تپه‌ها بپردازید. این در حالی است که مسافران تور آنتالیا کم‌تر با این پارک ملی جذاب آشنایی دارند.

۱۶ بهمن ۱۳۹۹