۸ حقیقت جذاب درباره‌ی دوچرخه سواری در آمستردام

جاذبه‌های گردشگری هلند

آمستردام پایتخت دوچرخه سواری در دنیاست. شهری که بیشتر شهروندانش برای جابه‌جایی‌های درون شهری از دوچرخه استفاده می‌کنند و یکی از مهمترین تفریحات توریستی که در این شهر می‌شود انجام داد دوچرخه سواری است. اگر می‌خواهید درباره دوچرخه سواری در این شهر اطلاعات جالبی به دست آورید همراه ما باشید تا ۸ حقیقت جالب در این رابطه را خدمتتان بازگو کنیم.


۱- اجاره دوچرخه در آمستردام

در آمستردام مراکز زیادی وجود دارند که با مراجعه به آنها می‌توانید دوچرخه اجاره کنید. مراکزی که طیف متنوعی از دوچرخه‌ها را به توریست‌ها ارائه می‌کنند و شما متناسب با بودجه‌تان و میزانی که می‌خواهید در این شهر دوچرخه سواری کنید می‌توانید دوچرخه‌های دلخواه‌تان را برگزینید. در این شهر می‌توانید از دوچرخه‌های دنده‌ای با بدنه‌های سبک تا دوچرخه‌ای معمولی را اجاره کنید. طیف قیمتی دوچرخه‌های اجاره‌ای در این شهر از حدود ۷ تا ۲۰ یورو برای ۲۴ ساعت است. لازم به ذکر است بدانید تمامی دوچرخه‌های اجاره‌ای در این شهر بیمه‌ی سرقت دارند و با خیال راحت می‌توانید آنها را اجاره کنید.

 

راهنمای دوچرخه سواری در آمستردام هلند

۲- استفاده از الکل در دوچرخه سواری ممنوع است

مسئولان شهر آمستردام در حدود ۴۰ سال برای این شهر زحمت‌های بسیار کشیدند تا دوچرخه را تبدیل به یکی از مهمترین وسایل حمل و نقل در شهر کنند. بنابراین طبیعی است که شرایط ویژه‌ای نیز برای دوچرخه سواری وضع کرده باشند. در این شهر شما اجازه ندارید وقتی نوشیدنی الکلی مصرف کرده‌اید دوچرخه سواری کنید. همچنین بسیاری از قوانین مربوط به ماشین سواری، در این شهر درباره‌ی دوچرخه سواری نیز صدق می‌کند.

۳- دوچرخه سواری یکی از تفریحات توریستی در آمستردام است

آمستردام در حدود ۴۰۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری دارد. مسیری که در بافت شهری و خارج از شهری واقع شده‌اند و با زیست روزمره‌ی مردمان این شهر عجین هستند. اما جدای از رکاب‌زنی شهروندان آمستردام، دوچرخه سواری در این شهر یک تفریح توریستی به شمار می‌آید. این شهر در خود خیابان‌ها و مسیرهای متنوعی برای دوچرخه سواری دارد که شما برای آشنایی بیشتر با آنها می‌توانید درباره‌شان اطلاعات کسب کنید و متناسب با علاقه‌تان آنها را برای گشت و گذار انتخاب کنید.

 

۱۱ مکان زیبا در هلند که باید ببینید

۴- دوچرخه‌ دزدی در آمستردام زیاد است

یکی از اتفاقات جالب در این شهر آن است که دزدی دوچرخه در آن بسیار جدی دنبال می‌شود. این شهر سارق‌هایی دارد که بیش از دزدیدن خودرو و یا کیف قاپی به دنبال دزدیدن دوچرخه هستند. البته این دزدیدن انگار برای آنها بیشتر شبیه به سرگرمی است. چرا که پلیس آمستردام هرساله تعداد زیادی دوچرخه از کف رودخانه‌های این شهر بیرون می‌کشد. بنابراین این دزدی بیش از آنکه به خاطر فقر باشد بیشتر یک تفریح ماجراجویانه است.

۵- آمستردام شهری پر از پارکینگ دوچرخه است

به هنگام پیاده‌روی در این شهر متوجه می‌شوید که این شهر پر از جایگاه‌هایی برای پارک دوچرخه است. جایگاه‌هایی که مسیر پیاده‌روها را نمی‌گیرند و یک نظم زیبایی به شهر می‌بخشند. در این شهر با خیال راحت می‌توانید هرکجایی که خواستید دوچرخه‌هایتان را پارک کنید. البته یادتان باشد به آنها قفل هم بزنید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در نزدیکی ایستگاه مرکزی آمستردام، ۷۸۰۰ جایگاه پارک دوچرخه وجود دارد. جایگاه‌هایی که غالبا در تمامی ساعات شبانه روز پر هستند.

 

بررسی بهترین هتل‌های آمستردام هلند

۶- تعداد دوچرخه‌های آمستردام ۴ برابر تعداد ماشین‌های آن است

آمستردام یکی از بهترین شهرهای دنیاست که توانسته است با سیاست‌های فوق‌العاده مشکل آلوگی هوا و ترافیکش را حل کند. این شهر حدود ۹۰۰ هزار دوچرخه دارد و این تعداد دوچرخه ۴ برابر تعداد خودروهای این شهر است. با این وضع طبیعی است که شهروندان این کشور هرکدام‌‎شان یک دوچرخه داشته باشند و جابه‌جایی‌هایشان را با دوچرخه انجام بدهند.

 

۷- آمستردامی‌ها روزانه ۲ کیلومتر رکاب می‌زنند

طبق یک تحقیق در سال ۲۰۱۴ مشخص شد شهروندان این شهر به طور میانگین روزانه ۲ کیلومتر رکاب می‌زنند. این آمار در سلامت عمومی بسیار مهم است و دولت هلند توانسته است با این سیاست سلامت عمومی شهروندان پایتختش را بهبود بخشد. بسیاری از بیماری‌های زندگی مدرن که ناشی از هوای آلودگی هوا و کم تحرکی مردمان هستند در شهر آمستردام با سیاست دوچرخه‌سواری به میزان قابل توجهی حل شده است.

 

معرفی زیباترین جاذبه‌های هلند

 

۸- آمستردام موزه‌ای دارد که با دوچرخه می‌توانید از آن عبور کنید

موزه‌ی ریجکس تنها موزه‌ی دنیاست که با دوچرخه می‌توانید از آن عبور کنید. موزه‌ای که نزدیک به یک میلیون اثر هنری و تاریخی را نگهداری می‌کند. آثاری که بیشترشان مربوط به هنر و تاریخ هلند هستند و ۸ هزار فقره‌ی آنها برای عموم مردم قابل بازدید هستند. آثاری که مربوط به قرن دوم تا بیست و یکم هستند.

۲۵ فروردین ۱۳۹۹