معرفی ۴ جاذبه دیدنی در آمستردام

جاذبه‌های گردشگری هلند
معرفی ۴ جاذبه دیدنی در آمستردام

آمستردام یکی از زیباترین و تمیزترین شهرهای دنیا، پایتخت کشور هلند است. پس در سفرتان با تور اروپا، یکی از شهرهایی که در لیست گردشگری خود قرار می‌دهید، آمستردام خواهد بود. شهری با قوانین منحصر به فرد خود که آن را با دیگر شهرهای اروپایی متمایز می‌کند. جاذبه‌های دیدنی آمستردام شامل طبیعت بکر، ساختمان‌های تاریخی، موزه‌ها و اماکن فرهنگی بسیار است. به طوری که هنرمندان و نویسندگان مشهوری در این شهر پرورش یافته‌اند که در هر گوشه‌ای از شهر یادگاری از آنها خواهید یافت. پس به گالری‌ها و کافه‌های مختلف سر بزنید تا با فرهنگ هلندی آشنا شوید.

 

کانال بلت The Canal Belt

یکی از تفاوت‌های زیبای آمستردام با دیگر شهرها، کانال آبی است که از میان شهر می‌گذرد و علاوه بر زیبایی که به شهر افزوده، راه ارتباطی اصلی بین شهروندان و جاذبه گردشگری برای افرادی است که برای اولین بار به این شهر می‌آیند. نظیر این کانال آبی در شهر ونیز ایتالیا نیز وجود دارد که سبب شده ونیز یکی از مشهورترین شهرهای ایتالیا برای گردشگران باشد. کانال بلت پر از کروزهای کوچک و بزرگ است که در ساعات مختلف افراد را برای گردش می‌برند. در مناطق مختلف شهر می‌گردند و راهنما تمام جاهای دیدنی شهر را معرفی می‌کند و در مورد آنها توضیح می‌دهد. همچنین رستوران‌های مختلفی در داخل ساختمان‌های اطراف با چشم‌انداز این کانال و یا به شکل قایق‌های بزرگ وجود دارد که می‌توانید انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها را به همراه عزیزانتان در آنجا صرف کنید. در قایق سواری خود بر روی کانال بلت، انواع ساختمان‌های رنگی و زیبایی را خواهید دید که به شهر جلوه بخشیده‌اند. موزه‌ها و پل‌هایی مانند Magere Brug که از نزدیک آنها گذر می‌کنید. دوچرخه‌ها، ماشین‌ها و قایق‌هایی که در این راستا پارک شده‌اند. بنا به شکل قایق و زمان سفر شما ممکن است قیمت متفاوتی از شما دریافت شود اما در کل، بلیط یک قایق برای یک دور گردش در شهر حدود ۱۶ تا ۲۰ یورو می‌باشد.

 

۸ حقیقت جذاب درباره‌ی دوچرخه سواری در آمستردام

موزه‌ ریکس The Rijks Museum

موزه ریکس یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر آمستردام است که در سال ۱۸۰۹ افتتاح شد. این موزه محل ‌نگهداری حدود هفت میلیون از مجموعه‌ آثار هنری مهم مانند نقاشی و کتاب‌های دست نویس و عتیقه‌جات است و می‌توانید آثار هنرمندانی همچون ون‌گوگ، رامبرانت و ورمیر را در آنجا بازدید کنید. علاوه بر این، نمایشگاه صنایع دستی، مجسمه‌های باستانی و آثار هنری مدرن نیز در این موزه برگزار می‌شود. همچنین اگر به هنر علاقه‌مندید می‌توانید به موزه‌های تک‌تک این هنرمندان نیز بروید. به طور مثال خانه ون‌گوگ، The Van Gogh Museum و خانه رامبرانت Rembrandt House Museum هم اکنون به موزه تبدیل شده و آثارشان به نمایش گذاشته شده‌اند.

خیابان و مراکز خرید کالوراسترات Kalverstraat

یکی از مشهور‌ترین مناطق آمستردام، خیابان کالفر و مراکز خرید کالوراسترات با بوتیک‌ها، گالری‌ها، عطر فروشی‌ها، کافه و رستوران‌های مختلف است. این خیابان معمولا در روزهای شنبه و یکشنبه بسیار شلوغ است و بازار ارزان‌قیمت و دست دوم فروشی مشهور آمستردام نیز در این نقطه برپا می‌شود. شما می‌توانید یک روز خود را در این خیابان بگردید و انواع غذا و خوراکی‌های هلند را امتحان کرده و لباس، عتیقه و لوازم خاصی که افراد برای فروش به این بازار می‌آورند، بخرید. علاوه بر این، اگر جنس قدیمی یا خاصی می‌خواهید، می‌توانید به ولوین مارکت نیز به عنوان بازار کهنه‌فروشان رفته و گشتی در این بازار معروف بزنید.

 

بررسی بهترین هتل‌های آمستردام هلند

باغ گیاه‌شناسی دِ هورتوس بوتانیکاس De Hortus Botanicus

در مرکز شهر آمستردام، یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های گیاه شناسی جهان قرار گرفته است که حدود شش هزار گیاه گرمسیری پرورش یافته و انواع گیاهان و درختان نایاب، گیاهان سمی در آنجا نگهداری می‌شوند. داخل این باغ، گلخانه‌ها و سالن‌های مختلفی وجود دارد که سالانه هزاران بازدید کننده دارد. مجموعه اولیه این باغ در طول قرن هفدهم از طریق گیاهان و دانه‌هایی که توسط تاجران هلندی شرکت هند شرقی برای استفاده به عنوان دارو و احتمالات تجاری بالقوه بازگردانده شده بود، گردآوری شد و تنها گیاه قهوه در مجموعه هورتوس به عنوان اصلی‌ترین فرهنگ قهوه در آمریکای مرکزی و جنوبی شناخته می‌شود.

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران