گشت و گذار در روستای فیل‌های پاتایا

جاذبه‌های گردشگری پاتایا

پاتایا جزیره‌ای شناخته شده است که مقصد اصلی بسیاری از گردشگران تایلند به حساب می‌آید. جزیره‌ای که در آن می‌شود انواع خوشگذرانی‌ها را تجربه کرد و برای خود خاطره‌های فراموش ناشدنی ساخت. جزیره‌ای که در روزهای گرم و تابستانی سال تبدیل می‌شود به بهشت روزی زمین. روزهایی که در آن می‌شود انواع تفریحات آبی را امتحان کرد. در سفرتان با تور تایلند به این شهر اگر جدای از تفریحاتی که بیشتر گردشگران انجام می‌دهند هستید همراه ما باشید تا به روستای فیل‌های این جزیره برویم و به شما بگوییم چه تفریحاتی در این روستا می‌توانید انجام بدهید.


روستای فیل‌های پاتایا

در جنوب شرقی پاتایا در ناحیه‌ی ساتاشیپ روستایی قرار دارد که یکی از معروف‌ترین مکان‌های نگهداری از فیل‌ها در تایلند به حساب می‌آید. در گذشته محل تیمار کردن حیوانات مختلف بوده است و امروزه بیشتر با فیل‌ها سر و کار دارد. روستایی که می‌شود حداقل یک نیمروز خود را به گشت و گذار داخل آن اختصاص داد و در پاتایا همه روزه تورهای زیادی برای بازدید از آن برگزار می‌شود. روستایی که تفریحاتش فقط منحصر به بازدید و دوستی با فیل‌ها نیست و در آن می‌شود تفریحات دیگر نظیر سافاری‌های مختلف را نیز تجربه کرد. اگر می‌خواهید تفریحات این روستا را بیشتر بشناسید در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

بهترین هتل‌های خانوادگی در پاتایا


آشنایی با فیل‌ها و دنیای‌شان

آیا می‌دانید فیل‌ها گذر زمان را فهم می‌کنند؟ یعنی برای آنها گذشته، حال و آینده قابل تفکیک است؟ آیا می‌دانید فیل‌ها اگر هم نوعان‌شان بمیرند برای آنها عزاداری می‌کنند؟ آیا می‌دانید یک فیل بالغ هر روز ۳۰۰ کیلوگرم غذا می‌خورد و وزنش در حدود ۴ هزار کیلوگرم است. آیا از دنیای فیل‌ها چیزهای جذاب می‌دانید؟ اگر دنیای این حیوانات برای‌تان هیجان‌انگیز است در سفر به پاتایا تا روستایی که این حیوانات در آنها نگهداری می‌شوند یک ساعت راه دارید. در پاتایا همه روزه تورهای زیادی برگزار می‌شوند که طی شرکت در آنها می‌توانید به دیدن این روستا بیایید. البته اگر خودتان بخواهید شخصا و مستقل به این روستا بیایید نیز امکانش برایتان فراهم است. چرا که این روستا دسترسی مناسبی دارد. پس حتما یک نیمروز از سفر خود را به بازدید از این روستا اختصاص بدهید.

 


دوستی با فیل‌ها در روستای فیل‌های پاتایا

از پاتایا به این روستا تقریبا یک ساعت راه دارید و شاید اندکی خسته شوید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم وقتی به این روستا رسیدید ابتدا از بوفه‌ها یا کافه‌ی آن یک نوشیدنی تهیه کنید و برای آنکه بیشتر با این محیط آشنا شوید با صبر، حوصله و لذت نوشیدنی‌تان را نوش جان کنید. بعد از این کار برای آشنایی با فیل‌ها به پیش مربیان بروید و اگر دوست دارید لباس فیل‌بانی بپوشید. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید فیل‌ها از روی این لباس‌ها به شما علاقه‌مند می‌شوند و راحت‌تر می‌توانید با آنها ارتباط برقرار کنید. پس از آنکه با آنها دوست شدید اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید به آنها غذا نیز بدهید، البته با همراهی مربی. مربیان فیل‌های این روستا غالبا به زبان انگلیسی مسلط هستند و اگر دوست داشته ‌باشید می‌توانید با آنها درباره فیل‌ها حسابی گپ بزنید.

 

بهترین گردش‌های یک روزه از مقصد پاتایا


فیل سواری

امکان فیل‌ سواری در این روستا هر روز برای چهار مرتبه فراهم آمده است. یک بار ساعت ۹ صبح، بار دیگر ۱۰:۳۰ صبح و همینطور ۱۲:۳۰ و ۱۶. تفریحی که مدت زمان انجامش ۴۵ دقیقه است. در این تفریح شما از روستا با ماشین به پیش فیل‌ها برده می‌شوید و با همراهی مربی سوار آنها می‌شوید. بر روی هر فیل دو نفر می‌توانند سوار شوند و بر روی هر فیل یک زین قرار دارد. در این تفریح شما با فیل به بخش‌های مختلف روستا می‎‌روید و علاوه بر شترسواری، تصاویر زیبایی از طبیعت را نیز مشاهده می‌کنید. پس از پایان فیل‌ سواری شما دوباره به روستا بازگردانده می‌شوید و اگر علاقه‌مند باشید می‌توانید در کافه و یا رستوران‌های این روستا غذا سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 


حمام فیل

فیل‌ها برای آنکه بدن خود را خنک نگه دارند باید تن خود را به آب بسپارند و در این حمام شما نیز می‌توانید همراه آنها باشید. فیل‌های این روستا هر روز برای یک مرتبه به رودخانه برده می‌شوند و شما نیز می‌توانید برای تماشای حمام آنها به رودخانه بروید. همچنین اگر بدتان نمی‌آید و دوست دارید می‌توانید با آنها به رودخانه بروید و تن‌شان را گِل مالی کنید. برای این کار باید خدمتتان عرض کنیم در نزدیکی رودخانه دوش‌هایی تعبیه شده است که پس از آب بازی با فیل‌ها شما نیز می‌توانید دوش بگیرید. بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم با آنها آب بازی کنید و یک تجربه متفاوت در زندگی‌تان رقم بزنید.

 

بهترین بازارهای شبانه پاتایا که علاقه‌مندان به خرید آن‌ها را دست نمی‌دهند

۲۰ آذر ۱۳۹۸