معرفی گالری‌های هنری دهلی برای تماشای هنرهای مدرن و تجسمی

جاذبه‌های گردشگری دهلی

هندی‌ها به طول کلی به هنر در شکل‌های مختلف اهمیت ویژه‌ای می‌دهند اما از سال‌های ۱۹۴۷ بود که آرام آرام بعد از شکل‌گیری اولین گالری هنری در دهلی، این شهر پیشتاز میزبانی از جشنواره‌های مختلف و گالری‌های متنوع‌تر شد و حالا در سبک‌های مختلف مکان‌های متعددی دارد که می‌توانید با رفتن به آن‌ها، از آثار هنری هنرمندان بزرگ دنیا یا هنرمندان بومی دیدن کنید. پس در سفر با تور هند اگر از علاقه‌مندان به هنر هستید، با معرفی برترین گالری‌های هنری دهلی همراه ما باشید.

 


گالری ملی هنر‌های مدرن


یکی از مهم‌ترین گالری‌های هنری در کل هند، گالری ملی هنرهای مدرن دهلی است که در مکانی بسیار زیبا بنا شده، اقامتگاهی دیدنی که پیشتر به ماهاراجای جیپور تعلق داشت. از نظر مکانی با توجه به قرار گیری در کنار دروازه هند، این گالری به نوعی در مرکزیت شهر قرار داشته و دسترسی به آن بسیار ساده خواهد بود. در این گالری آثاری از سال ۱۸۵۰ تا به امروز گردآوری شده و در بخش نقاشی و آثار گرافیک، شما با بیش از ۱۵هزار اثر فوق‌العاده از هنرمندان بین‌المللی و بومی مواجه هستید.

 

۶ مکان فوق‌العاده هند که در آنها می‌توانید به تماشای موسیقی زنده بنشینید

 

 

 

 


آدرس: Jaipur House, India Gate
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر (دوشنبه‌ها تعطیل است)

 


آکادمی لالیت کالا


این مکان بسیار بزرگ در سه طبقه بنا شده است و گالری‌ها و نمایشگاه‌های دوره‌ای بسیاری را شامل می‌شود. آکادمی لالیت کالا اولین جایی بود که یک نمایشگاه سالانه هنری در هند و در سال ۱۹۵۸ برپا کرد و از آن به بعد تقریبا هر موقعی که به اینجا مراجعه کنید، برنامه‌ای می‌بنیید که در حال اجرا است. مخصوصا در ایام زمستان که چندین و چند نمایشگاه سالانه و دوسالانه در لالیت کالا میزبانی می‌شود. همانطور که گفتیم آثار متنوعی از کارهای هندی دهه‌های ۳۰ تا ۴۰ میلادی، نقاشی‌های مدرن بین‌المللی و آثار گرافیک، عکسای و حتی پیکرتراشی و نقش‌برجسته در این گالری به نمایش در می‌آید.

 

 

 

 


آدرس: Rabindra Bhawan, Feroze Shah Road
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر (شنبه و یکشنبه تعطیل است)

 


تریوینی کالا سانگام


این مجموعه از چهار بخش بزرگ تشکیل شده که شامل گالری هنر، موزه آثار هنری، فروشگاه بزرگ کتاب و بخش نمایشگاه می‌شود. هر بخش خود گالری‌ها و کارگاه‌های کوچک‌تری نیز دارد که باعث می‌شود ساعت‌ها در آن مشغول دیدن آثاری بسیار ارزشمند شوید. بخش بزرگی از آثاری که در بخش گالری به نمایش در می‌آید مربوط به کارهای نقاشی و طراحی است و در بخش کتاب‌فروشی آن نیز می‌توانید کتاب‌های هنری دانشگاهی بین‌المللی، کتاب‌های آموزش هنر و کتاب‌ها و مجلات مختلفی حول محور هنرهای تجسمی بیابید.

 

۸ چشم‌انداز زیبا برای تماشای غروب آفتاب در هند

 

 

 

 


آدرس: Tansen Marg
ساعات فعالیت: ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (یکشنبه‌ها تعطیل است)

 


گالری میراث هنر


اسمی درخور برای یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های هنری در هند که از سال ۱۹۷۷ در این مکان آغاز به کار کرده است. جدا از گالری همیشگی که شامل آثار مختلف تجسمی از نقاشی تا سفال‌گری می‌شود، این مکان به برپایی نمایشگاه‌های مختلف از بهترین هنرمندان هندی در طول سال معروف است.

 

 

 

 


آدرس: 205, Triveni Kala Sangam, Tansen Marg
ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر هر روز

 


هنر امروز


اگر بخواهید آثاری برجسته از هنرمندان حال حاضر هند و بعضا کشورهای دیگر را به تماشا بنشینید، گالری "هنر امروز" مکانی مناسب برای شماست. این محل خود یکی از کارگاه‌های مهم هند به شمار می‌آید که آثار برجسته‌ای در رابطه با پوستر و کاتالوگ تولید می‌کند.

 

 

 

 


آدرس: A-1 Hamilton House, Connaught Place
ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر هر روز

 


گالری Dhoomimal


یکی از قدیمی‌ترین گالری‌هایی در دهلی به شمار می‌رود که اقدام به نمایش و فروش آثار هنری در این شهر کرده و به صورت دوره‌ای آثار متفاوتی در آن قرار داده می‌شود. بسیاری از هنرمندان برجسته هندی آثار خود را برای نمایش به Dhoomimal می‌فرستند و نمایشگاه‌های آثار هنرمندان جوان نیز در یکی از سالن‌هایش برپا می‌شود.

 

۷ نقطه‌ی فوق‌العاده در دهلی که چشم‌اندازی زیبا از این شهر به شما ارائه می‌دهد

 

 

 


آدرس: 8-A, Connaught Place
ساعات فعالیت: ۱۱ صبح تا ۷ بعد از ظهر هر روز

 


کارگاه هنری گارهی لالیت کالا


این کارگاه هنری در واقع بخشی از آکادمی لالیت کالاست که پیش‌تر از آن اسم بردیم. البته این مکان تفاوت‌های عمده‌ای با گالری مورد نظر دارد و در آن می‌توانید هنرمندان را هنگام کار بر روی آثارشان مشاهده کرده و در گوشه‌ای دیگر، آثار متفاوت تجسمی –اغلب در حوضه مجسمه‌سازی- را مشاهده کنید.

 

 

 

 


آدرس: Kala Kutir, East of Kailash
ساعات فعالیت: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر هر روز

۰۲ آبان ۱۳۹۷