ویزای امارات متحده عربی

امارات یکی از کشورهای توریستی و در عین حال تجاری جهان است که در روزهای مختلف سال، از مهمانان زیادی پذیرایی می‌کند. تور دبی یکی از اولین مقاصدی بود که خیل عظیم ایرانیان از آن استقبال کردند و با سفر از طریق آن با کشورهای دیگر آشنا شدند. کشوری که برترین اقامتگاه‌های جهان را در خود دارد و با بهترین امکانات تفریحی، کاری و رفاهی از مسافرانش میزبانی می‌کند. کشوری که در خود هم صحرا دارد و هم دریا. بنابراین هم با تفریحات آبی روزهای خوشی برای مسافرانش می‌سازد و هم با تفریحات گرمایی و صحرایی. کشوری که میزبان نمایشگاه‌های تجاری و صنعتی زیادی در جهان است و همه‌ی شهرهایش در بیشتر روزهای سال میزبان مسافران پرشمار. کشوری که شهر دبی آن، یکی از برترین شهرهای آسیا، برای انواع تفریحات و خوش‌گذرانی‌ها به حساب می‌آید. اگر قصد هرگونه سفر تفریحی، تجاری، کاری و ... به این کشور را دارید و می‌خواهید با انواع ویزاها و شرایط گرفتن آنها آشنا شوید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا تمامی سوال‌های شما در زمینه‌ی ویزاهای توریستی امارات و ترانزیت این کشور را پاسخ دهیم.

انواع ویزای امارات متحده عربی

کشور امارات سالانه هزاران هزار ویزا برای انواع مسافرانش در سرتاسر جهان صادر می‌کند و این وظیفه را اداره مهاجرت و کار این کشور انجام می‌دهد. ویزاهایی به شرح زیر که شما می‌توانید متناسب با هدفی که برای مسافرت به این کشور دارید و زمانی که می‌خواهید در آن سپری کنید مطابق با راهنمایی ما برای هرکدام از آنها اقدام کنید.

  1. ویزای توریستی امارات
  2. ویزای ترانزیت امارات
  3. ویزای تحصیلی امارات
  4. ویزای کاری امارات
  5. ویزای تجاری امارات

ویزای توریستی دبی را اغلب افرادی اخذ می‌کنند که قصد گشت و گذار در شهر دبی این کشور را دارند. ویزایی که برای اخذ آن نیازی به مراجعه‌ی حضوری شما در سفارتخانه و انجام مصاحبه نیست و می‌توانید برای گرفتن آن از کارگزاری‌های رسمی اخذ ویزای دبی نیز کمک بگیرید. ویزاهایی که به سه صورت 14 روزه، یک ماهه و سه ماهه صادر می‎شوند و از زمان صدور آنها، شما دو ماه فرصت دارید تا وارد خاک امارات شوید. نکته‌ی مهم در این دسته از ویزاها آن است که درصورتیکه اعتبارشان تمام شود و شما خاک امارات را ترک نکرده باشید به ازای هر روز اقامت غیرقانونی باید جریمه‌ای در حدود هزار درهم بپردازید.

مدارک لازم ویزای امارات متحده عربی

مراحل و مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی کشور امارات یکی از ساده‌ترین مراحل و کمترین مدارک است. چرا که صدور آن نیازی به انجام مصاحبه ندارد و همچنین گواهی تمکن مالی نیز اصلا برای ویزای توریستی این کشور اهمیتی ندارد و نیازی نیست آن را به سفارتخانه‌ی این کشور تسلیم کنید. برای اخذ ویزای امارات فقط لازم است مدارک زیر را آماده کنید و به کارگزاری‌های رسمی ارائه دهید تا آنها برای اخذ ویزای توریستی الکترونیکی دبی شما اقدامات لازم را انجام دهند.

  1. اسکن رنگی از صفحه اول پاسپورت (پاسپورت شما باید حداقل به میزان 6 ماه اعتبار داشته باشد و در ضمن اسکن پاسپورت نیز باید واضح و با کیفیت باشد)
  2. عکس شناسنامه یا کارت ملی

مدت زمان دریافت ویزای امارات متحده عربی

ویزای توریستی دبی حداکثر و در بدترین حالت ممکن در 5 روز کاری آماده می‌شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم دو تا سه هفته قبل از سفر خود، برای گرفتن این ویزا اقدام کنید، اما اگر سفرتان ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده‌ی مرسوم بود باید بدانید می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای بیشتر برای گرفتن ویزای فوری دبی اقدام کنید. ویزایی که در یک و یا دو روز برای شما صادر می‌شود.

هزینه ویزای امارات متحده عربی

هزینه‌ی ریالی دریافت ویزای توریستی امارات متغیر است چرا که نرخ ارز در ایران متغیر است و همچنین از آنجا که پیگیری اخذ بیشتر ویزاهای توریستی امارات را کارگزار‌ی‌های رسمی انجام می‌دهند، هزینه‌ی اخذ این ویزا نرخ ثابتی ندارد، اما شما برای گرفتن این ویزاها باید مبالغی در حدود موارد زیر بپردازید:

  • ویزای 96 ساعت = 200 درهم
  • ویزای 14 روزه عادی = 275 درهم
  • ویزای 14 روزه فوری = 320 درهم
  • ویزای یک ماهه سینگل = 325 درهم
  • ویزای یک ماهه مولتی = 750 درهم

سایر اطلاعات ویزای امارات متحده عربی

همانطور که قبلا هم گفته شد فارغ از ویزای توریستی امارات گونه‌های دیگری نیز وجود دارد که برای مسافران با هدف‌های متفاوت طراحی شده است و به ایشان ارائه می‌شود. یکی از مهم‌ترین این انواع ویزای ترانزیت است که اگر شخصی بدون آگاهی از قوانین مربوط به آن قصد عبور از کشور امارات را داشته باشد می‌تواند دردسرهای بزرگی را متحمل شود پس اطلاعات زیر در مورد آن را دقیق‌تر مطالعه کنید.

 

ویزای ترانزیت امارات

این گونه از ویزاها برای افرادی صادر می‌شود که مدت زمان کوتاهی در امارات توقف دارند و قصدشان از سفر به این کشور رفتن به مقصدی دیگر است. اعتبار این دسته از ویزاها 96 ساعت است و برای اخذ آن باید بلیت سفر بعدی خود از امارات را به همراه پاسپورت‌تان به مامورین مربوطه ارائه دهید.

اطلاعات سفارت امارات متحده عربی

آدرس: تهران، خیابان ایران‌زمین، پلاک 2
تلفن: 42792000-021
وب‌سایت: www.mofa.gov.ae

روز و ساعات کاری: شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:30 تا 14:30