تور مشهد

درباره تور مشهد

تور مشهد

بدون شک سفر به مشهدس مقدس و زیارت حرم امام رضا (ع) در چشم‌انداز سالانه هر ایرانی جای دارد، اما این شهر تنها به واسطه حرم نیست که مقصدی ایده‌آل برای سفر محسوب می‌شود. وجود یک بازار کم‌نظیر، چندین پارک آبی جذاب، رستوران‌هایی با بهترین کیفیت و قیمتی پایین و بخشی از بهترین‌ هتل‌های ایران می‌تواند به جذابیت‌های تور مشهد اضافه کند. این‌ها را بگذارید کنار مردمی خون گرم و مهمان نواز و طبیعتی زیبا که می‌توان به آن نیز سرک کشید، تا مشهد از آن چه که قبلا بوده نیز پرطرفدارتر شود.

چرا به مشهد سفر کنیم؟

مشهد مقدس

مدت‌هاست دیگر مشهد تنها یک مقصد صرفا زیارتی برای آن‌ها که به شوق حرم امام‌ رضا (ع) به این شهر رهسپار می‌شوند، نیست و با امکانات تفریحی بسیار خوبی که در آن ایجاد شده، مسافرین و زیارت کنندگان می‌توانند روزها با تفریح و خوش‌گذرانی در این شهر مقدس بپردازند.
سفر با تور مشهد جدا از چندین پارک و پارک آبی در سطح شهر، شما را به دیدنی‌های دیگر هم دعوت می‌کند، مراکز خرید فوق‌العاده‌ای که در شهر ایجاد شده‌اند نیز تب خرید آن دسته مسافرینی که عاشق خرید سوغاتی هستند را نیز پایین می‌آورد. جاذبه‌های مشهد آنقدر زیاد است که آن را به یکی از مدرن‌ترین شهرهای ایران بدل کرده، با این حال هنوز هزینه‌های اقامت و مخارج هنگام سفر در این شهر تا حد زیادی نسبت به بسیاری مقاصد گردشگری داخل مناسب‌تر است.

 

آب و هوای مشهد

مشهد مقدس

مشهد آب و هوایی معتدل و نسبتا خشک دارد. فصول آن درست سر جای خود قرار گرفته‌اند به شکلی که در بهار هوایی مطبوع، در تابستان هوایی بسیار گرم و خشک، در پاییز نسبتا سرد و زمستان‌ها نیز سرد و خشک می‌شود. با این حال در هیچ فصلی هوا غیر قابل تحمل نمی‌شود و گرما و سرمایش در اندازه‌ی خوبی برای سفر با تور مشهد خواهد بود، به همین خاطر چند صد میلیون زائر در تمامی طول سال به این شهر سفر می‌کنند.

 

فرودگاه مشهد

فرودگاه مشهد

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد با دو باند موازی و مساحتی بالغ بر ۵۴۰ هکتار، ازجمله بزرگ‌ترین فرودگاه‌های ایران محسوب می‌شود. این فرودگاه مسافت خیلی زیادی تا شهر ندارد و به واسطه وجود تاکسی‌های زیاد، ون، اتوبوس‌های شهری و خط مترو، دسترسی به آن به سادگی انجام می‌پذیرد.

 

برترین هتل‌های مشهد

هتل‌های مشهد

مشهد چندین و چند هتل لوکس و گرانقیمت در خود دارد که هر کدامشان ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. ویژگی‌هایی که هر مسافری را در تور مشهد وسوسه می‌کند تا هزینه‌ای سنگین برای بودن در این هتل‌ها بپردازد. از محبوب‌ترین این هتل‌ها می‌توان به قصر طلایی، هتل مجلل درویشی مشهد ، هما ۲ و هتل جواد مشهد اشاره کرد.
اما این هتل‌های پر تعداد لوکس، دلیل نمی‌شود که هتل‌‌های ارزان قیمت خوب در شهر پیدا نشود. از میان این هتل‌ها می‌توان به هتل تهران، هتل رضا، هتل آسایش یا همان بارانا، هتل توکل و یا هتل فیروزه توس مشهد اشاره کرد.
با این حال اگر اهل گرفتن آپارتمان‌ باشید تا به راحتی بتوانید به همراه خانواده روزهایی را در مشهد اقامت کنید هم می‌توانید یکی از هتل آپارتمان‌های با کیفیت مشهد را برای اقامت خانوادگی انتخاب کنید. مشهد یکی از آن شهرهایی است که تعداد زیادی هتل آپارتمان در خود جای داده.

 

برترین مراکز خرید مشهد

مراکز خرید مشهد

مراکز خرید بزرگ و مجهز که مملو از فروشگاه‌های  پر زرق و برق هستند، برای بسیاری از مسافران بعد از حرم بزرگ‌ترین جاذبه‌ی این شهر محسوب می‌شوند. در این میان بهترین و معروف‌ترین‌ مراکز خرید مشهد عبارتند از : مرکز خرید پرومای مشهد، مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید آرمان، مرکز خرید خورشید، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید کاسپین مد، مشهد مال، مرکز خرید زیست خاور و مرکز خرید فردوسی هستند.

 

معرفی بهترین سوغاتی‌های مشهد

بازارهای بزرگ مشهد مملو از سوغاتی‌هایی است که می‌توانید خریداری کرده و با خود به خانه ببرید. در صدر آن‌ها مسلما مهر و سجاده جا گرفته که سوغاتی درخور از این شهر مذهبی به شمار می‌رود. اما دیگر سوغات معروف مشهد زعفران است که در بازارهای مشهد به مقدار زیاد و با کیفیت عالی پیدا می‌شود. زرشک، آجیل و به صورت کلی خشکبار از دیگر سوغات محبوب مشهد در بین مسافران خواهد بود و در نهایت بین خوراکی‌ها، ادویه جات را نیز همیشه می‌توان از مشهد تهیه کرد. دو سوغات معروف دیگر نیز وجود دارد که یکی ظروف هرکاری تراشی است که ظروف سنگی به حساب می‌آیند و دیگری عطر است که می‌توانید آن‌ها را نیز از بازارها و مراکز خرید، تهیه نمایید.

 

معروف‌ترین غذاهای سنتی مشهد

وقتی پای غذا به میان بیاید، مشهد به خوبی می‌درخشد. رستوران‌های متعدد این شهر و کیفیت بالای غذاهای رستوران‌ها، سفری خوشمزه را در تور مشهد برایتان پدید می‌آورد. اما اگر بخواهیم به غذاهای سنتی مشهد اشاره کنیم، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد شله مشهدی است. پلو مخلوط مشهدی، آش لخشک، یتیمچه، اشکنه قوروت و آش ماستی از دیگر غذاهای اصیل و سنتی مشهد هستند که در سفر به این شهر می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. البته در این بین فراموش نکنید کباب‌های عالی و معروف مشهد را نیز امتحان کنید!

 

بهترین زمان سفر به مشهد

مشهد مقدس

بهترین زمان سفر به مشهد با توجه به مناسبتان مذهبی که عموما بر اساس تقویم قمری تنظیم شده‌اند، متفاوت است، با این حال اگر بخواهیم از نظر آب و هوایی این مورد را بررسی کنیم، پاییز و بهار بهترین زمان ممکن برای سفر با تور مشهد است. با این حال همانطور که گفته شد، تمامی طول سال شرایط برای سفر مهیاست، اما بهار هوایی فوق‌العاده مطبوع دارد که به جذابیت سفر شما، می‌افزاید.

 

دیدنی‌های مشهد

آرامگاه فردوسی

مهم‌ترین دلیل سفر و نماد شهر و استان خراسان رضوی حرم امام رضا (ع) است. با این حال دیدنی‌هایی بیشتری در این شهر وجود دارد که می‌توان با تور مشهد به آن‌ها سر زد و از دیدنشان لذت برد. آرامگاه فردوسی و آرامگاه نادر شاه از جمله مهمترین این مکان‌ها به شمار می‌روند. اگر هم به دنبال دیگر مراکز مذهبی شهر هستید خواجه ربیع و خواجه اباصلت یا آرامگاه پیر پالان دوز در مشهد می‌تواند مکانی مناسب برای شما به حساب بیاید. برای دیدنی‌های طبیعی مشهد هم، بهترین جا رفتن به روستای توریستی کنگ طرقبه و شاندیز است.

 

مراکز تفریحی مشهد

پارک آبی مشهد

جدا از زیارت  حرم مطهر امام رضا (ع) ، باز هم مشهد جاذبه‌های زیادی دارد که می‌توانید در سفر به این شهر از آن‌ها بازدید کنید. از پارک جنگلی وکیل آباد، پارک ملت، پارک کوه‌سنگی، باغ وحش و پاغ گیاه شناسی تا آرامگاه مهدی اخوان ثالث و چند موزه‌ی زیبا در این شهر واقع شده که دیدنشان به همه‌ی گردشگرانی که به تور مشهد می‌آیند، توصیه می‌شود و اما از جذابترین مراکز تفریحی می‌توان به پارک‌های آبی هیجان‌انگیز مشهد اشاره کرد که روز به روز به تعدادشان افزوده می‌شود. در شهری که چندین سال است با خشک‌سالی دست و پنجه نرم می‌کند، ۴ پارک آبی بزرگ وجود دارد که رفتن به هر کدام از آن‌ها می‌تواند خاطره یک روز خوش را بریتان بسازد.
این پارک‌ها عبارتند از سرزمین موج‌های آبی، پارک ساحلی آفتاب مشهد، پارک آبی ایرانیان و سرزمین موج‌های خروشان.

 

تور مشهد در فصل بهار

بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مشهد محسوب می‌شود. فارغ از گرمای تابستان و سرمای زمستان، هوای بهاری مشهد به شما این امکان را می‌دهد تا در دمایی مطلوب و هوایی مطبوع، در شهر گردش کنید و مناطقی همچون شاندیز را در بهترین حالت ممکن ببینید.

 

تور مشهد در فصل تابستان

ایام تابستان هوای مشهد گرم و خشک می‌شود، با این حال به دور از بارندگی شما می‌توانید روزهایی عالی در سفر با تور مشهد تابستان 99 را تجربه کنید. محیط مراکز خرید و حرم، همگی با تهویه هوا و کولر خنک می‌شوند و از این بابت به هیچ وجه نگرانی نخواهید داشت. البته با توجه به تعطیلی مدارس، تعداد سفرها به مشهد در ایام تابستان بیشتر می‌شود که این باعث شلوغی شهر در این فصل خواهد بود.

 

تور مشهد پاییز

مشهد یکی از پرطرفدارترین شهرهای ایران، در همه فصول سال از جمله پاییز دیدنی است. افراد زیادی سالانه برای دیدن مناطق مختلف شهر، حرم امام رضا، مراکز خرید و موزه‌های معروف مشهد به این شهر می‌روند. سفر با تور مشهد پاییز ۹۹، می‌تواند لحظات خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد. با گردش در مقبره فردوسی در مشهد و آرامگاه نادرشاه، بازدید از روستاهای خوش آب و هوای اطراف مشهد، سفارش غذاهای خوشمزه در رستوران‌های معروف شهر و خرید از بازار قدیمی لحظات فراموش نشدنی در این شهر بزرگ برای خود و خانواده‌تان بیافرینید. مشهد پر از هتل‌های مختلف با امکانات متفاوت است که بنا به سلیقه خود می‌توانید در نزدیکی حرم مطهر و یا در دیگر نقاط شهر اتاق یکی از بهترین هتل‌های مشهد را رزرو کنید.

 

سوالات متداول درباره تور مشهد

 

بهترین زمان سفر با تور مشهد کدام است؟

از آن‌جا که آب و هوای مشهد نه چندان گرم و نه چندان سرد است امکان سفر همیشگی به آن وجود دارد ولی طبیعتا فصل‌های معتدل مانند بهار بهترین زمان حضور در آن هستند. تابستان با توجه به تعطیلات بیشتر ورد اقبال مسافران است اما شلوغی شهر از نکات منفی آن خواهد بود. پائیز اما شهر در خلوتی به سر می‌برد اما ممکن است برای مسافران تعطیلات کافی وجود نداشته باشد.

 

چه ایرلاین‌هایی در بسته‌های تور مشهد قرار دارند؟

ایرلاین‌های آسمان، آتا و کاسپین بیشترین میزان ارائه را در تورهای مشهد دارند اما اگر مسافران ایرلاین‌هایی مانند ماهان را نیز در نظر داشته باشند قابلیت ارائه در خارج از پکیج‌ها وجود دارد.

 

بهترین هتل‌های مشهد برای اقامت کدامند؟

بهترین هتل‌های مشهد، هتل درویشی، هتل قصر طلایی، هتل مدینه‌الرضا، هتل بین‌المللی قصر، هتل‌های الماس و هتل‌های هما هستند.

 

جاذبه‌های دیدنی که در تور مشهد می‌توان رفت کدامند؟

فارغ از حرم مطهر امام رضا (ع) که مهم‌ترین عامل سفر مسافران این شهر محسوب می‌شود، مراکز خرید و بازارهای مشهد، شهرهای توس، طرقبه و همچنین شاندیز از جذابیت‌های این شهر محسوب می‌شود. در شهر نیز آرامگاه‌ها و باغ‌هایی نیز در دسترس عموم قرار دارد که می‌تواند زمینه‌ی تفریح را برای مسافران فراهم کند.