تور عمان نوروز 1403

درباره تور عمان نوروز 1403

عمان کشوری زیبا در نزدیکی کشورمان است که در طول نوروز، آب و هوایی معرکه دارد. زیبایی‌های عمان برای بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی پنهان مانده اما این کشور، با جاذبه‌های گردشگری متنوع و زیبایی‌های طبیعی خیره کننده، مکانی عالی برای سفر و البته تور نوروزی به حساب می‌آید.

 

چرا تور عمان نوروز ۱۴۰۳

در سال‌های اخیر عمان سعی داشته تا خود را به عنوان یکی از مقاصد توریستی دیدنی در میان کشورهای خاورمیانه به دنیا بشناساند. اما چرا شما باید تور عمان نوروز 1403 را برای اولین سفر سال جدید انتخاب کنید؟ اولین چیزی که در عمان شما را شیفته خود می‌کند، طبیعت بکر و دست نخورده، چشم‌اندازهای زیبا و سواحلی فوق‌العاده جذاب است. اگر اهل تفریح در فضای باز و سر زدن به مناطق طبیعی هستید و به دنبال کشف جاهای جدید، سفر به عمان را حتما پیشنهاد می‌کنیم.

از شرایط آب و هوایی عمان در طول عید بیشتر برایتان می‌گوییم، اما در نظر بگیرید که آب و هوای کشور در این ایام عالی‌ست و همه چیز برای گشت و گذار در مناطق مختلف ایده‌آل است. سواحل ماسه‌ای سفید رنگ برای شنا و آبتنی و آفتاب گرفتن آماده‌اند و همچنین امکانات مختلف برای انجام تفریحات آبی نیز در این سواحل لحاظ شده‌اند. در کنار سواحل مختلف عمان، وجود رودخانه‌ها و آبگیرهای دیدنی، از جمله ویژگی‌های سفر به عمان به شمار می‌آیند و دلیل آن نیز آب کریستالی این آبگیرها در میان صخره‌های سنگی‌ست که تصویری شگفت‌انگیز را به وجود می‌آورند.

از دیگر ویژگی‌های تور عمان، می‌توان به کنتراست خاصی که بین سواحل این کشور و صحراهایش وجود دارد اشاره کرد. همان قدر که چند ساحل معروف عمان زیبا و جذاب هستند، صحرای واهیبا نیز جلوه‌ای بی‌نظیر دارد و سافاری‌ها به دل این صحرای زیبا، یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در عمان به شمار می‌رود.

مسقط پایتخت عمان شهری مدرن است که هنوز بسیاری المان‌های سنتی در آن‌جا حفظ شده و همین، محیطی منحصر به فرد را در این شهر به وجود آورده است. شهری با امکانات مدرن و جذاب، مراکز تفریحی و همچنین فروشگاه‌های متعدد که سفر را برای هر گردشگری لذت بخش می‌کند. وجود مساجد زیبا، چند بنای تاریخی ارزشمند، کوهستان جبل اخدر و بسیاری ویژگی‌های دیگر، باعث می‌شود تور عمان نوروز 1403 را به سفری لذت بخش برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان بدل کند.

آب و هوای عمان در نوروز ۱۴۰۳

عمان از سمتی با امارات و از سمتی دیگر با کشور عربستان هم مرز است. این کشور گرم سیری تابستان‌های گرم را تجربه کرده و هیچ گاه زمستان سرد را به خود نمی‌بیند. اما از نظر آب و هوایی، اولین روزهای بهار، یکی از بهترین شرایط را برای عمان رقم می‌زد. دمای هوا در مسقط، پایتخت این کشور به صورت میانگین ۲۶ درجه است و در طول شب به ۲۱ درجه نیز کاهش پیدا می‌کند. به این ترتیب، هم گشت و گذار در نقاط صحرایی برایتان ممکن خواهد بود و هم این که به راحتی می‌توانید در سواحل خلیج عمان بپردازید.

با این حال بهتر است، جوری برنامه ریزی کنید که گرم‌ترین ساعات روز را به مراکز خرید و تفریحی در محیط سرپوشیده بروید و باقی روز را به گشت و گذار در محیط روباز بپردازید. شب‌های مسقط هم پر جنب و جوش است مراکز تفریحی مختلف تا ساعات پایانی شب به فعالیت می‌پردازند. خنکای هوا در این ساعات، فرصت مناسبی است تا کمی گرما را از تنتان بیرون کنید.

بازدید از عمان در ایام ماه مبارک رمضان

با توجه به این که بخش زیادی از تعطیلات نوروز، مصادف می‌شود با ماه مبارک رمضان، این سوال برای گردشگران پیش می‌آید که وضعیت عمان در این روزها برای توریست‌ها چطور است. در این ایام تمامی مراکز توریستی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و شرایط عموما مثل روزهای دیگر است. البته برخی رستوران‌ها و کافه‌ها در طول روز بسته هستند اما تمامی رستوران‌های هتل‌ها از این قائده مستثنی‌اند. همچنین توصیه می‌شود، برای رعایت حال روزه داران، از خوردن و نوشیدن در مکان‌های عمومی، پرهیز کنید.

همچنین منو مخصوص افطار در رستوران‌ها دیده می‌شود، فروشگاه‌ها و مراکز خردید دکور مخصوصی فراهم می‌کنند و اوضاع این مسقط، همچون یک عید بزرگ می‌ماند. نکته دیگر این که، در این ایام، اکثر مراکز خرید ساعات باز بودن در شب را افزایش داده و تا پاسی از صبح به فعالیت می‌پردازند.

آشنایی با فرودگاه‌ عمان

تور نوروز عمان، با نشستن هواپیمای شما در فرودگاه بین‌امللی مسقط آغاز خواهد شد. این فرودگاه در ۳۲ کیلومتر مرکز شهر واقع شده و مهم‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه در کل کشور به حساب می‌آید. اگر به سال ساخت این فرودگاه نگاه بندازید، با سال ۱۹۷۳ روبرو می‌شوید، اما نوسازی‌های صورت گرفته در این مجموعه، فرودگاه بین‌المللی مسقط را مکانی مدرن با طراحی داخلی زیبا تبدیل کرده که مراحل ترخیص شما بعد از پرواز را به سرعت انجام می‌دهد و همچنین خدمات و امکانات خوبی را نیز برای گردشگران در نظر گرفته است.

از امکانات این فرودگاه می‌توان به خدمات حمل بار رایگان، وجود چرخ دستی‌های مختلف، محوطه بازی کودکان، چندین فروشگاه دیوتی فری و بدون مالیات، رستوران‌ها و کافه‌های مختلف و همچنین اینترنت رایگان وای‌فای اشاره کرد. در این مکان تسهیلات مناسبی برای افراد با معلولیت‌های جسمی وجود داشته و امکانات کامل برای آن‌ها وجود دارد تا بدون مشکل، به محل مورد نظر خود در فرودگاه بروند.

با توجه به این که ترانسفر فرودگاهی برای تور عمان نوروز 1403 در نظر گرفته نشده، برای رفت و آمد به فرودگاه باید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. برای این منظور، اتوبوس و تاکسی گزینه‌های شما هستند. خیلی از هتل‌های بزرگ شهر، اتوبوس‌های ویژه در خود فرودگاه دارند و یک سری اتوبوس شهری نیز هر ۲۰ دقیقه یک بار، از محل فرودگاه با هزینه‌ای بسیار پایین به مرکز شهر می‌روند. و شما می‌توانید از آن‌جا به هتل تاکسی بگیرید. اما اگر مشکلی بابت هزینه کردن ندارید، تاکسی‌های فرودگاه گزینه‌ی مناسبی برای رفت و آمد به هر نقطه از شهر هستند. این مسیر برای تاکسی‌ها حدود ۲۵ دقیقه طول می‌کشد، اما با اتوبوس مدت بیشتری برای رسیدن به مرکز شهر احتیاج خواهید داشت.

شرایط و قیمت تورهای عمان نوروز ۱۴۰۳

تور نوروز 1403 عمان از تایخ ۲۶ اسفند آغاز می‌شود و در سه بسته به صورت ۳ شب و ۴ روز، ۴ شب و ۵ روز، ۷ شب و ۸ روز انجام می‌شوند. تمامی این سفرها با هواپیمایی قشم ایر بوده و به مقصد مسقط برنامه ریزی شده‌اند.

از امتیازات شرکت در تور عمان مقتدرسیر تابان، در نظر گرفتن هتل‌های متنوع برای این سفر است تا شما بتوانید بر اساس بودجه و همچنین امکانات مد نظرتان، اقامتگاه مطلوب خود را انتخاب کنید. هزینه تورها نیز بر اساس مدت زمان سفر و همین هتل‌ها متفات خواهد بود. برای مثال هزینه تور ۳ شب و ۴ روز به مقصد یک هتل ۳ ستاره از کف قیمت ۱۶٫۸۳۰٫۰۰۰  تومان است در صورتی که همین تور با شرایط یکسان به مدت ۷ شب و ۸ روز قیمت ۲۵٫۴۴۰٫۰۰۰ دارد.

اگر اهل سفرهای لاکچری هستید، هتل‌های مختلف ۵ ستاره نیز در صفحه تور نوروز عمان مشاهده خواهید کرد. تمامی هتل‌ها دارای صبحانه رایگان هستند و خدمات تور نیز شامل بلیط رفت و برگشت، اقامت، بیمه مسافراتی و راهنمای فارسی زبان خواهد بود. همان طور که پیش‌تر گفتیم، ترانسفر فرودگاهی برای این سفرها در نظر گرفته نشده است.

بهترین فعالیت‌ها در تور عمان نوروز ۱۴۰۳

و اما برای کسای که قبلا سفر به عمان را تجربه نکرده‌اند، این سوال پیش می‌آید که در این کشور، چه فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند به انجام برسانند؟ خب با هم نگاهی به مهم‌ترین فعالیت‌های توریستی در تور عمان نوروز خواهیم انداخت:

  • سواحل عمان و تفریحات آبی در این کشور

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به عمان، گشت و گذار با سواحل ماسه‌ای و سفید رنگ این کشور است. ساحل ییتی مسقط، ساحل البوستان و ساحل تیوی از جمله معروف‌ترین سواحل عمان به شمار می‌آیند که منظره‌ای زیبا را نیز برایتان به ارمغان خواهند آورد. همچنین اگر به ساحل لاکپشت در الحداد بروید، می‌توانید، لاکپشت‌های دریایی را نیز مشاهده کنید و در کنارشان شنا نمایید.

امکانات عالی برای تفریحات آبی نیز در عمان مهیاست. یکی از بهترین روش‌ها برای تجربه بهترین تفریحات آبی، رفتن به کمپ‌های مخصوص این کار است. یکی از کمپ‌های معروف که به نام واتر اسپورت عمان (Watersport Oman) فعالیت می‌کند، دارای امکانات گسترده‌ای برای کمپ زدن در یک نقطه بکر و فوق‌العاده زیبا و همچنین انجام انواع ورزش‌های آبی از جمله کایت سورفینگ، ویند سورفینگ، ویک بوردین، جت اسکی، قایق‌های پدالی و ... را در اختیارتان می‌گذارد.

  • بازدید از آب زمردین وادی شاب (Wadi Shab)

برای بسیاری از افرادی که به تور عمان می‌روند، وادی شاب، ماندگار‌ترین خاطره‌‌شان در طول سفر خواهد بود. این مکان حدودا یک ساعت و نیم از مسقط فاله داشته اما به لطف بزرگ‌راه‌های فوق‌العاده عمان، به راحتی به آن‌جا می‌رسد و می‌توانید، ۴۵ دقیقه در کنار یک آبگیر بی‌نظیر قدم زده و در آب خنکش به آبتنی بپردازید. وادی شاب مکانی استثنایی برای عکاسی در عمان نیز به حساب می‌آید.

  • صحرای واهیبی (Wahiba Sands)

همان طور که گفتیم، در کنار سواحل زیبای عمان، این مناطق صحرایی هستند که برای گشت و گذار و عکاسی عالی‌اند. صحرای واهیبی از بسیاری جهات به زیبایی صحرای مراکش بوده و سافاری‌های متنوعی بهه مقصد آن‌جا برگزار می‌شود. در کنار سافاری، کمپ‌های مختلف در این صحرا وجود دارد و فعالیت‌های مختلفی را نیز می‌توان در واهیبی به انجام رساند.

  • بازدید از مسجد سلطان قابوس (Sultan Qaboos Grand Masjid)

یکی از زیباترین مساجد جدید که در سال ۲۰۰۱ ساخته شده و دارای معماری باشکوهی است که شما را شیفته خود خواهد کرد. در نظر داشبته باشید که برای بازدید از این مکان، باید حجاب کامل را رعایت نمایید. فضای داخلی مسجد بسیار بزرگ بوده و برای بازدید توریستی، باید بین ساعات ۸ تا ۱۱ صبح اقدام نمایید.

  • بازدید از قلعه‌ی زیبای نیزوا (Nizwa Fort)

قلعه نیزوا، قدیمی‌ترین قلعه در عمان بوده که به شکل کامل مرمت و بازسازی شده و بازدید از آن‌جا، چیزی نزدیک به یک تا دو ساعت زمان می‌برد. ورودی قلعه نزدیک به ۱۱ دلار هزینه در پی خواهد داشت اما در مکان نیز می‌توانید به عکاسی مشغول شده و از زیبایی‌های این بنای تاریخی ارزشمند و جذاب، دیدن نمایید.

  • بیمه سینخوله (Bimmah Sinkhole)

یکی دیگر از مکان‌های رویایی در عمان که در مسیر وادی شاب قرار داشته و بسیاری از توریست‌ها در تور عمان نوروز ۱۴۰۳، حتما سری به این مکان نیز می‌زنند. این استخر طبیعی به واسطه‌ی برخورد شهاب سنگ، قرن‌ها قبل شکل گرفته و آب آن آن‌قدر شفاف است که تا کف این چله‌ی عمیق به خوبی دیده می‌شود و شنا کردن در آن‌جا، لذتی خاص دارد.

در کنار این مکان‌های مهم، بازدید از مرکز باز پروری لاکپشت‌های ال جینز، گشت و گذار در شهر قدیم مسقط و بازدید از مناطق کوهستانی را هم حتما در برنامه‌های تور نوروز 1403 عمان خود بگنجانید.

ویژگی‌های خرید از عمان در نوروز ۱۴۰۳

اما آیا عمان، مکانی مناسب برای خرید هم هست یا تنها برای گردش و تفریح می‌توانید باید به آن‌جا سفر کنید؟ اتفاقا در سفر به عمان، گزینه‌های خوب و متنوعی برای خرید پیش پای شما خواهد بود. مراکز خرید لوکس و خیلی خوب در کنار بازارهای متعدد، این فرصت را به شما می‌دهد تا هم از محصولات محلی خرید کنید و هم به سراغ بهترین برندهای بین‌المللی بروید.

مرکز خرید سیتی سنتر مسقط، مرکز خرید اونیوز، مرکز خرید العریمی یا مرکز خرید صلاله گاردنز مال، جزو انتخاب‌های برتر برای خرید از برندهای مختلف به شمار می‌روند. این مراکز خرید لوکس و جذاب، همگی در فضای سرپوشیده واقع شده و دارای سیستم تهویه هوای مطبوع هستند و در آفتاب گرم مسقط، محیطی خنک برای خرید و تفریح را برایتان به ارمغان می‌آورند. بسیاری از برندهای مطرح اروپایی، شرقی و آمریکایی در این مراکز خرید حضور دارند و همچنین وجود مجموعه‌های سینمایی، پارک‌های بازی و رستوران‌ها و کافه‌ها، این مراکز را به جاهایی برای تفریح نیز بدل می‌کنند.

مسقط همچنین دارای بازارهای متنوعی هم هست. بازارهایی که در آن‌جاها، پارچه‌ها، زیورآلات نقره، انواع صنایع دستی و بسیاری چیزهای دیگر با قیمت پایین به فروش می‌رسند. این بازارها نه تنها برای خرید سوغات، بلکه برای خرید شخصی نیز مناسب بوده و اجناس متنوعی را در آن‌جاها می‌توانید پیدا کنید. از جمله جمله بازارهای معروف عمان می‌توان به نیوا سوک، الحسن سوک و موتراه سوک اشاره کرد.

مدارک مورد نیاز برای سفر به عمان

برای شرکت در تور نوروز عمان، تنها همراه داشتن پاسپور با حداقل ۶ ماه  اعتبار از آغاز سفر کافی است.