برترین شرکت‌های هواپیمایی در سال 2017

خطوط هوایی
برترین شرکت‌های هواپیمایی در سال 2017

هرسال گروه تحقیقاتی Skytrax لیستی از برترین شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌ها و... را منتشر می‌کند و به نوعی مراسم اسکار صنعت سفرهای هوایی را برپا می‌کنند. این رتبه‌بندی که براساس نظرسنجی از مسافران و کارشناسان این حرفه انجام می‌شود طی لیست صد شرکت هواپیمایی برتر منتشر می‌شود.

 

برترین شرکت‌های هواپیمایی
 


۱- هواپیمایی قطر
رتبه اول و برترین شرکت هواپیمایی حال حاضر دنیا شرکت هواپیمایی حامل پرچم قطر می‌باشد. این شرکت که نزدیک ۲۳ سال از تأسیس آن می‌گذرد، به سرعت مسیر پیشرفت را طی کرده و حال در سال ۲۰۱۷ برترین شرکت هواپیمایی لقب گرفته است. این شرکت با گروه‌های بزرگی همکاری می‌کند و به ۱۵۱ مقصد مختلف پرواز می‌کند. کابین‌های هواپیماهای این شرکت به چهار کلاس درجه یک، تجاری، اقتصادی و مهمانان ویژه تقسیم می‌شود که البته بلیط‌های بخش مهمانان ویژه به صورتی رسمی به فروش نمی‌رسند. به هیچ‌یک از مسافران این شرکت هواپیمایی از زمان تأسیس خودش تا به حال آسیبی وارد نشده‌است و در حال حاضر ۱۹۶ ناوگان درحال خدمت دارد، همچنین سفارش ۲۱۴ ناوگان جدید را نیز صادر کرده‌است و تعداد کارکنان آن نزدیک به ۲۴۰۰۰ نفر است. سال قبل این شرکت در رده دوم قرار داشت و امسال با یک پله صعود به رتبه نخست دست پیدا کرد.

 

خط هوایی قطر


 
۲- سنگاپور ایرلاینز
این شرکت هواپیمایی که حتی حامی مالی اصلی تیم ملی فوتبال کشور خود -سنگاپور- می‌باشد، ۱۱۱ ناوگان آماده دارد و به ۶۴ مقصد پرواز می‌کند. سال گذشته شرکت هواپیمایی حامل پرچم سنگاپور در رتبه سوم قرار گرفته بود و سال ۲۰۱۷ با یک پله صعود به رده دوم رسید. همچنین طبق آمار تعداد کارکنان این شرکت ۲۴۵۷۰ اعلام شده‌است. کابین‌های هواپیماهای سنگاپور ایرلاینز به پنج کلاس درجه یک، تجاری، اقتصادی، اقتصادی ویژه و سوئیت تقسیم می‌شود.

 

خط هوایی سنگاپور

 

۳- آل نیپون ایرویز
بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی ژاپنی که اختصاراً آنا نامیده می‌شود در سال ۲۰۱۶ در رتبه پنجم قرار داشت و در سال ۲۰۱۷ با دو پله صعود به رتبه سوم دست پیدا کرد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۲۱۹ ناوگان آماده دارد و به ۸۹ مقصد پرواز می‌کند که توسط ۲۰۰۰۰ کارمند اداره می-شود. این شرکت نیز به مانند شرکت سنگاپوری اسپانسر رسمی تیم ملی فوتبال و فدراسیون فوتبال کشور خود -ژاپن- است. شرکت هواپیمایی آنا ۶۴ سال قبل تأسیس شد و اولین خط هوایی جهان بود که از پیشرفته‌ترین هواپیمای شرکت بوئینگ یعنی مدل ۷۸۷ استفاده کرد.

 

خط هوایی آنا
 


۴- هواپیمایی امارات
یکی از معروف‌ترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا که سال ۲۰۱۶ در رتبه نخست قرار داشت و امسال با سه پله سقوط به جایگاه چهارم رسید، این شرکت هواپیمایی اماراتی است. هواپیمایی امارات در حال حاضر ۲۳۹ ناوگان آماده دارد همچنین سفارش ۲۰۰ ناوگان دیگر را صادر کرده است و به ۱۴۰ مقصد پرواز می‌کند که توسط بیش‌از ۶۴۷۰۰ کارمند اداره می‌شود. در حال حاضر شرکت هواپیمایی امارات بزرگترین ناوگان بوئینگ ۷۷۷ و ایرباس A۳۸۰ در جهان را در اختیار دارد. کابین‌های هواپیماهای این شرکت به چهار کلاس تجاری، اقتصادی، کلاس درجه یک و سوئیت‌های شخصی درجه یک تقسیم می‌شود. این شرکت ۳۲ سال قبل تأسیس شده است و شناخته‌شده‌ترین شرکت هواپیمایی حال حاضر در دنیا است.

 

خط هوایی امارات

 


۵- کاتای پسیفیک
شرکت هواپیمایی هنگ‌کنگی که قدمتی ۷۱ ساله دارد، سال ۲۰۱۶ در جایگاه چهارم قرار داشت و امسال با یک پله سقوط به جایگاه پنجمی رسید. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۱۴۳ ناوگان آماده دارد و سفارش ۵۰ ناوگان دیگر را نیز صادر کرده است و به ۱۸۰ مقصد پرواز می‌کند که با احتصاب بخش‌های فرعی توسط ۳۳۸۰۰ کارمند اداره می‌شود. کابین‌های هواپیماهای این شرکت به چهار کلاس درجه یک، تجاری، اقتصادی و اقتصادی ویژه تقسیم می‌شود.

 

خط هوایی کاتای پسفیک


 
۶- اوا ایر
اوا ایر، شرکت هواپیمایی تایوانی است، که به‌عنوان ششمین خطوط هواپیمایی امن جهان نیز شناخته می‌شود و تأسیس آن به ۲۸ سال پیش برمی‌گردد. این شرکت سال گذشته در رتبه هشتم قرار داشت که امسال با دو پله صعود به ششمین شرکت هواپیمایی بدیل شد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۷۵ ناوگان آماده دارد و سفارش ۳۳ ناوگان دیگر را صادر کرده‌است و به ۷۷ مقصد پرواز می‌کند و ۹۲۴۷ کارمند آن را اداره می‌کنند. این شرکت از اولین شرکت‌های هواپیمایی بود که کلاس اقتصادی ویژه را معرفی کرد. به جز کلاس اقتصادی ویژه، هواپیماهای این شرکت دارای کلاس‌های درجه‌یک، تجاری و اقتصادی معمولی نیز است.

 

خط هوایی اِوا


 

۷- لوفت‌هانزا
شرکت آلمانی لوفت‌هانزا، یکی از نام‌آشناترین شرکت‌های هواپیمایی در کشورمان می‌باشد و از تأسیس آن ۶۴ سال می‌گذرد. شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا با شرکت ایران ایر نیز همکاری می‌کند. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۲۸۰ ناوگان آماده دارد که با احتساب زیرمجموعه‌هایش تعداد ناوگان‌های آماده لوفت‌هانزا به ۶۵۶ می‌رسد و همچنین سفارش ۱۵۱ ناوگان دیگر را نیز صادر کرده است و به ۲۲۰ مقصد پرواز می‌کند. طبق آخرین آماری که به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد تعداد کارمندهای این شرکت ۱۲۰۲۶۲ نفر می‌باشد. البته این شرکت هواپیمایی به دلیل قدمت‌وبزرگی آن دچار حوادث مختلفی درتاریخ خودش شده‌است که هواپیماربایی‌های تاریخی و حوادث‌کشنده بخشی از این تاریخ تلخ می‌باشند. کابین‌های هواپیماهای این شرکت به چهار کلاس درجه یک، تجاری، اقتصادی و اقتصادی ویژه تقسیم می‌شود. شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا سال قبل رتبه دهم را به‌دست آورده بود ولی طی سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های بهتر و هدفمندتر موفق به سه پله صعود شد و سال 2017 به رده هفتم دست پیدا کرد.

 

خط هوایی لوفت هانزا

 

۸- هواپیمایی اتحاد
این شرکت هواپیمایی که هفتمین شرکت هواپیمایی آسیایی لیست و دومین شرکت هواپیمایی اماراتی لیست می‌باشد، تازه تاسیس‌ترین شرکت هواپیمایی لیست نیز می‌باشد که تنها ۱۴ سال از تأسیس آن می‌گذرد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۱۳۱ ناوگان آماده دارد و سفارش ۱۸۲ ناوگان دیگر را نیز صادر کرده است و به ۹۰ مقصد پرواز می‌کند که توسط ۲۰۰۰۰ کارمند اداره می‌شود. از تعداد بالای ناوگان‌های سفارش داده‌شده‌ی این شرکت می‌توان فهمید که این شرکت از پشتوانه‌ی مالی قوی‌ای برخورداراست و برای آینده برنامه‌ریزی طولانی مدتی دارد. این شرکت حامل پرچم امارات متحده عربی سال قبل رتبه ششم را در اختیار داشت و سال ۲۰۱۷ با دو پله سقوط به رتبه هشتم رسید که با توجه به قدمت کمتر این شرکت هواپیمایی آمار مناسبی است.

 

خط هوایی اتحاد


 
۹- هاینان ایرلاینز
هاینان ایرلاینز یک شرکت هواپیمایی چینی می‌باشد که ۲۴ سال پیش تأسیس شده است و در سال ۲۰۱۶ رتبه دوازدهم را در اختیار داشت و سال ۲۰۱۷ با سه پله صعود به رتبه نهم رسید. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۱۸۳ ناوگان آماده دارد و سفارش ۲۳ ناوگان دیگر را نیز صادر کرده است و به ۱۱۰ مقصد پرواز می‌کند.

 

خط هوایی هاینان


 
۱۰- گارودا ایندونزیا
گارودا ایندونزیا، شرکت هواپیمایی حامل پرچم اندونزی است که ریشه‌های تأسیس آن، به سال ۱۹۲۸ و راه‌اندازی شرکت هواپیمایی هند شرقی هلند، در هند شرقی هلند بازمی‌گردد. این شرکت هواپیمایی در حال حاضر ۱۴۴ ناوگان آماده دارد و سفارش ۷۵ ناوگان دیگر را نیز صادر کرده است و به ۱۳۳ مقصد پرواز می‌کند که این پروازها به ۶۰ پرواز داخلی و ۷۳ پرواز جهانی تقسیم می‌شوند. همچنین این شرکت توسط ۲۰۰۰۰ کارمند اداره می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۱۶ رتبه یازدهم را در اختیار داشت که امسال با یک پله صعود به جمع ده شرکت هواپیمایی اول دنیا پیوست.

 

خط هوایی گارودا ایندونیزیا

۲۱ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران