زمستان امسال کجا بریم؟

جاذبه‌های گردشگری داخلی
زمستان امسال کجا بریم؟

زمستان بهترین فصل برای سفرهای خاطره‌انگیز است. وقتی از خود می‌پرسید: « زمستان کجا بریم» باید بدانید که مقاصد بی‌نظیری برای سفر در زمستان وجود دارد. ایران پر است از جاهای دیدنی. حتی اگر تمام فصل را هم در گشت و گذار و جاده‌ها بگذرانید باز هم جای جدید برای رفتن و دیدن در این کشور اعجاب‌انگیز وجود دارد. پس به جای اینکه در کنار بخاری و شومینه بنشینید و با نوشیدن یک فنجان چای تلویزیون ببینید، یک کاغذ بردارید و شروع به برنامه‌ریزی سفر زمستانی خود کنید.

 

زمستان کجا بریم؟

برای انتخاب یک مقصد خوب و مناسب، بهتر است به علایق خود توجه کنید. اینکه دلتان می‌خواهد به شهری با هوای مطبوع کنار دریا بروید و آرامش را با نسیمی ملایم بر روی پوست خود احساس کنید، یا زمستان است و سرمایش که فقط با ماجراجویی و تفریحات هیجان‌انگیز گرمتان می‌شود؟ ایران چهار فصل است و هر چه بخواهید در نقطه‌ای از کشورمان خواهید یافت. برف دوست دارید با یک تور داخلی ارزان به شهرهای سردسیر آذربایجان و اردبیل بروید و از تفریحات زمستانی بهره ببرید. اگر دلتان هوای گرم می‌خواهد با تور کیش یا تور قشم به جنوب کشور سفر کنید و از تفریحات آبی لذت ببرید.

starfind.ir

 

مقاصد زمستانی ایران

سفر در فصل زمستان تجربه‌ای متفاوت است. شهرها و استان‌هایی که آب و هوای سرد و برفی دارند برای انواع تفریحات زمستانی و شهرهای گرم با آب و هوای مطبوع برای گشت و گذار در فضای باز در سردترین فصل سال مناسب هستند. در ادامه شهرهایی از ایران را لیست می‌کنیم تا با خواندن دیدنی‌های هر شهر، تصمیم بگیرید «زمستان کجا بریم!»

 

آشنایی با روستاهای دیدنی قشم

plaza.ir

 

بهترین شهرهای جنوبی برای سفر در زمستان

بخش گسترده‌ای از ایران با آب‌های خلیج فارس و دریای عمان احاطه شده است که سبب می‌شود همه این شهرها مقصدی عالی برای سفر در زمستان باشند. در ادامه درباره جزایری مانند کیش، قشم، هرمز، هنگام و شهرهایی مانند چابهار، بوشهر، عسلویه و استان خوزستان و هرمزگان خواهیم خواند و پس از آن مناطق دیگر ایران را همچون آذربایجان، طبس، یزد، کرمان و... بررسی می‌کنیم.

جزیره قشم

سفر به بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس یکی از بهترین انتخاب‌های شما برای پاسخ زمستان کجا بریم، به شمار می‌رود! تور قشم یکی از زیباترین مقاصد زمستانی ایران است که گردشگران زیادی در این فصل به خود می‌بیند و جاذبه‌های منحصربه‌فردی همچون دره ستارگان، تنگه چاهکوه، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان و جزیره ناز دارد که همگی محسور کننده‌اند. همچنین شما می‌توانید در سفرتان تور قشم از جاهای تاریخی کلات کشتار، مقبره بی بی مریم (تم سنیتی)، گورستان‌های تاریخی قشم و مدرسه تاریخی کمالیه هم دیدن کنید. به بندر لافت بروید و یک روز کامل و غروب آفتاب را آنجا بگذرانید. به درگهان بروید و تا می‌توانید خرید کنید و در رستوران‌های محلی، غذاهای دریایی نوش جان کنید. اگر به تفریحات آبی هم علاقه داشته باشید که به بهترین نقطه ایران در این زمینه سفر کرده‌اید! تجربه غواصی را از دست ندهید.

sepanja.com

 

برای سفر به جزیره هنگام به عنوان یکی دیگر از دیدنی‌ترین جزایر خلیج فارس و مقاصد زمستانی ایران می‌بایست ابتدا با پرواز به فرودگاه بین‌المللی قشم بروید و علاوه بر گردش در بزرگ‌ترین جزیره ایران، از جزایر اطرافش همچون هنگام هم دیدن کنید. سوار قایق شوید، از آکواریوم طبیعی حیرت‌زده شوید و با تماشای حیواناتی همچون جِبیر (نوعی آهوی بومی شبه‌قاره هند و ایران)، خاردم مصری (خزنده‌ای از خانواده سوسمار)، لاک‌پشت پوزه عقابی و دلفین‌ها سفری خاطره‌انگیز را برای خود ثبت کنید.

 

دیدنی‌ترین جاده‌های ایران برای سفر زمینی

qeshmiisland.com 

 

جزیره هرمز

جزیره رنگارنگ هرمز این روزها زبانزد همه گردشگران اهل طبیعت شده است. این جزیره را می‌توان یکی از بهترین مقاصد زمستانی ایران شمرد. جایی که هر چقدر به دریای زلال و تلالو خورشید بر روی آب‌های گرم آن تماشا کنید، باز هم سیر نمی‌شوید. هر که بپرسد زمستان کجا بریم، در پاسخش بگویید: « جزیره هرمز» جزیره‌ای عجیب که پر از طبیعت بکر و چشم‌اندازهای بی‌نظیر است. آب و هوایی عالی و معتدل دارد و جاذبه‌های رنگی شما را شگفت‌زده می‌کند. در سفر به جزیره هرمز، به ساحل سرخ بروید و ساعتی بر روی ماسه‌های نقره‌ای قدم بزنید. از قلعه پرتغالی‌ها، موزه دکتر نادعلیان، دره سکوت، دره مجسمه‌ها و غار رنگین کمان دیدن کنید. از فروشگاه‌های صنایع دستی خرید کرده و با سبک زندگی مردم بومی جنوب ایران و نوع پوشاک، غذا و آداب‌ و رسومشان آشنا شوید.

 quicktravel.ir

 

جزیره کیش

از میان محبوب‌ترین شهرهای ایران، جزیره کیش شهرت جهانی دارد. شما در سفرتان با تور کیش از بهترین امکانات رفاهی، هتل‌ها و ویلاهای منحصربه‌فرد و رستوران‌های فوق‌العاده بهره خواهید برد. در این جزیره امکان اجاره بهترین خودروها را دارید و می‌توانید تفریحات آبی لوکس و هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. گذشته از همه این توصیف‌ها، کیش یکی از بهترین مقاصد زمستانی ایران به شمار می‌رود که می‌توانید در فضای آرامش‌بخش جزیره از تمام خستگی‌های خود رها شوید و دغدغه‌‌های زندگی روزمره خود را کنار بگذارید. پاساژگردی و گشت و گذار در مراکز خرید جزیره کیش یکی دیگر از دلایل گردشگران علاقه‌مند به خرید در فصل زمستان است. تخفیفات و فروش ویژه فروشگاه‌های لوکس کیش بهترین گزینه برای خرید انواع کالا همچون پوشاک و لوازم خانگی است. همه این موارد، نقش بسزایی در تصمیم‌گیری شما برای زمستان کجا بریم، خواهد داشت.

irantours24.com

 

برای دیدن جاذبه‌های کیش، گزینه‌های متفاوتی همچون کشتی یونانی، کاریز کیش، شهر باستانی حریره، درخت سبز و آب‌انبار کیش پیش روی شما است. برای انجام فعالیت‌های مفرح نیز می‌توانید هیجان در شهربازی هایلند کیش، جایروکوپتر، پاراگلایدر، کارتینگ، دوچرخه‌سواری، سافاری، غواصی، جت اسکی، اسکی روی آب، تم پارک آبی اوشن، کشتی آکواریوم کیش (کف شیشه‌ای)، شاتل و جنگ‌های شادی را تجربه کنید. بی‌شک اکنون پاسخ شما برای «زمستان کجا بریم ؟» کیش است!

 

کاوش در جاذبه‌های دیدنی جنوب ایران

 shadmag.com

 

خوزستان

زمستان کجا بریم ؟ یکی از بهترین استان‌های جنوبی ایران برای گردشی زمستانه، خوزستان است که می‌تواند گزینه بعدی سفرتان باشد. با گذر از شهر شوش، از محوطه باستانی شوش، موزه شوش، آرامگاه دانیال نبی (ع) و چغازنبیل بازدید کنید. در شهر شوشتر به دیدن سازه‌های آبی شوشتر، بند میزان، قلعه سلاسل، پل شادروان و موزه رستوران مستوفی بروید. در سفر به دزفول از جاذبه‌هایی همچون بافت تاریخی دزفول، روستای پامنار، دریاچه شهیون، دره توبیرون و آبشار شوی دیدن کنید و در کنار رود دز کمی آرام بگیرید. بر روی چهارمین پل معلق دنیا در اهواز راه بروید و رود کارون را تماشا کنید. سپس سری به بازار عبدالحمید، بازار کاوه، موزه هنرهای معاصر، پل طبیعت کیانپارس و کلیسای سورت مسروپ بزنید.

snapptrip.com

 

از دیگر مقاصد زمستانی ایران در استان خوزستان، آبادان است که با شنیدن نام این شهر، خاطراتتان با آهنگ‌های شاد و غذاهای محلی همچون فلافل و سمبوسه آبادانی، پاکوره، کبه عربی یا عراقی و قلیه ماهی زنده می‌شود. بازارگردی در آبادان را هم از دست ندهید. آبادان یک بندرگاه تجاری محسوب می‌شود و بازارهای خوبی مثل بازار ته لنجی‌ها، بازار مرکزی آبادان و بازار کویتی‌ها دارد. حضور در آبادان خاطره «زمستان کجا بریم» را برای همیشه در ذهنتان ماندگار می‌کند.

visitiran.ir

 

بوشهر

بوشهر می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش‌های سفرتان در برنامه «زمستان کجا بریم» باشد. گشت و گذار در جاذبه‌های تاریخی و کافه‌ها با سفارش غذاهای خاص بوشهری همراه با موسیقی زنده و در نهایت تماشای دریا لحظات خاطره‌انگیری را برای شما رقم خواهد زد. علاوه بر این می‌توانید از عمارت گلشن، آب‌انبار قوام، عمارت دهدشتی، مدرسه سعادت، بازار قدیم بوشهر، پارک جنگلی چاه‌کوتاه و اسکله جفره نیز دیدن کنید. سپس از شهر خارج شوید و به سمت گنبد نمکی جاشَک بروید. از شهر جم به عنوان مقاصد زمستانی ایران و جنگل گلودبردکان دیدن کنید و به عسلویه بروید. ساحل بنود، پارک ساحلی نخل تقی،‌ پارک ملی نایبند، آب‌انبار بندو و قلعه‌ شیخ کنعانی از جاهایی است که خوشتان می‌آید. از بندر سیراف دیدن کنید. به پارسیان، بندر مقام، بندر کنگان، بندر گناوه، برازجان، دیر، تنگستان، دشتی و دیلم هم سری بزنید که هر کدام از آنها به نوبت خود دیدنی هستند.

 

بهترین مکان‌های دیدنی طرقبه مشهد

چابهار

شاید اولین انتخاب برای برنامه‌ریزی سفر «زمستان کجا بریم»، چابهار، بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی ایران باشد. اطراف این شهر پر از جاذبه‌های طبیعی و حیرت‌انگیز است که دلتان نمی‌خواهد آنجا را ترک کنید. تالاب لیپار، درخت انجیر معابد، پدیده گل فشان، ساحل ماسه‌ای، غارهای بان مسیتی تیس، صخره‌های مرجانی و تفریحاتی همچون قایق‌سوار، ماهیگیری، شاتل‌سواری، ویک برد، موج‌سواری و شنا شما را هر چه بیشتر برای سفر به چابهار ترغیب می‌کند. این منطقه همچنین یکی از مقاصد زمستانی ایران برای پرنده‌‌نگری به شمار می‌آید و امکان تماشای چنگر، کشیم، انواع حواصیل، فلامینگو و طاووسک را خواهید داشت.

آذربایجان

یکی از مقاصد زمستانی ایران برای تفریح استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل است. پیست اسکی پیام یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسکی ایران به شمار می‌رود که در ۱۵ کیلومتری شهر مرند قرار دارد و آن را با نام یام هم می‌شناسند. اگر اهل اسکی و برف بازی هستید، پاسخ «زمستان کجا بریم»، یکی از شهرهای سردسیر آذربایجان است. این مناطق بهترین گزینه برای انجام ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی هستند. همچنین سرعین با وجود چشمه‌های آب گرم و کوهستان‌های برفی سرد یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای دیدنی برای افرادی است که عاشق سرما و یخ هستند.

 

۶ آبشار دیدنی اطراف مشهد

 howcanu.com

 

در نهایت ایران پر است از شهرهایی که نباید دیدنشان را از دست بدهید و به همین دلیل ممکن است « زمستان کجا بریم» کمی گیج کننده به نظر برسد. مقاصد زمستانی ایران، علاوه بر شهرهای نام‌برده می‌تواند جاهایی همچون یزد با انواع جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی از قبیل میدان امیر چخماق، موزه آب، میدان ساعت، مسجد جامع یزد، زندان اسکندر و مدرسه ضیائیه، آسیاب آبی کوشک نو، محله تاریخی فهادان، باغ دولت آباد و آتشکده یزد، کرمان با سوغاتی‌هایی همچون قطاب، زیره و پسته، بم، طبس با چشمه مرتضی علی و کال جنی باشد. اما از همه مهم‌تر تهران‌گردی در فصل زمستان است که گزینه‌های بسیاری را پیش روی شما قرار می‌دهد.

 

 

۰۱ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران