تماشای چشم‌اندا‌های زیبا در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تماشای چشم‌اندا‌های زیبا در استانبول

یکی از دلایل محبوبیت تور استانبول بین گردشگران کشورهای مختلف، زیبایی‌های بصری این شهر است که هم به واسطه‌ی طبیعت شگفت انگیز استانبول و هم جاذبه‌های تاریخی‌ استانبول، این‌قدر خواهان دارد. برای دیدن زیبایی‌های پایتخت فرهنگی ترکیه، می‌توان به جاهای مختلفی رفت اما در نوشته‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، می‌خواهیم ۱۲ مورد از بهترین جاها برای دیدن چشم‌اندازهایی فوق‌العاده را به شما معرفی کنیم.

 

برج گالاتا استانبول (Galata Tower)

یکی از اولین جاهایی که برای بازدید در سفر به استانبول، به ذهن هر گردشگری می‌آید، برج گالاتا است. این برج تاریخی زیبا اما در جایی از استانبول قرار گرفته که مشرف به بسیاری از جاذبه‌های تاریخی شهر است. به همین دلیل وقتی به بالای برج گالاتا می‌روید، چشم‌اندازی معرکه از بسفور، شاخ طلایی، پل معروف استانبول، خیابان‌‌های اطراف و بسیاری جاهای دیگر را مشاهده خواهید کرد و با کمی فاصله، مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی نیز پیدا هستند.

در واقع بازدید از این برج، نه تنها به خاطر این که به یک مکان تاریخی زیبا بروید، بلکه از نظر این چشم‌انداز درخشان نیز، شدیدا توصیه می‌شود و یکی از بهترین جاهای استانبول، برای دیدن منظره‌ی شهر است.

تپه‌ کاملیکا استانبول (Camlica Hill)

تپه کاملیکا یکی از جاهای پرطرفدار در منطقه آسیایی استانبول به حساب می‌آید و توریست‌های زیادی از آن‌جا بازدید می‌کنند. اما جدا از آب و هوای عالی، منطقه‌ای سرسبز و بسیاری ویژگی‌های دیگر، این چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی که از تمامی استانبول و تنگه بسفر را می‌توانید در این محل تماشا کنید، باعث شده تا تپه کاملیکا را در لیست امروزمان بیاوریم.

این مکان ۲۶۵ متر از سطح دریا بالاتر بوده و کاملا مشرف به زیبایی‌های شهر است. همچنین چندین کافه و رستوران نیز در این منطقه مهیا شده که می‌توانید، ساعتی را در آن‌جاها استراحت کنید و به صرف غذا و نوشیدنی بپردازید.

 

پارک جنگلی نشت سویو در استانبول

کاخ توپکاپی (Topkapi Palace)

این کاخ که زمانی منزلگاه سلاطین عثمانی بود و حالا به یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان بدل شده، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های گردشگری در استانبول به حساب می‌آید و سالانه هزاران هزار توریست از آن‌جا دیدن می‌کنند. اما با توجه به مکانی که کاخ توپکاپی در آن‌جا قرار گرفته، این مکان دارای چشم‌اندازی زیبا هم هست.

کاخ دارای ۳ حیاط و تراس زیباستکه بخش از آن‌ها با سنگ‌های مرمر کفپوش شده‌اند و می‌توان از بالای آن‌ها، منظره‌ی تنگه بسفور و شهر را تماشا کرد. قرار گیری کاخ در کنار مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی، باعث می‌شود تا در کنار تماشای تنگه بسفور و شاخ طلایی، به راحتی این دو مسجد را نیز ار محل کاخ ببینید. چشم‌اندازی که حتما از دیدنش لذت بسیاری خواهید برد.

تپه پیر لوتی استانبول (Pierre Loti Hill)

تپه پیر لوتی در استانبول اگر آن قدرها که باید بین گردشگران محبوب نیست، اما یکی از بهترین جاهای برای ایام فراغت در بهار و پاییز استانبول است. جایی که خیلی از محلی‌ها برای گردش به آن‌جا می‌روند و البته گردشگرانی را نیز در این محل پیدا می‌کنید که به هوای دیدن یک منظره‌ی فوق‌العاده زیبا به تپه پیر لوتی می‌روند.

این مکان اگر چه تنها ۵۵ متر بالای سطح دریا قرار دارد اما از آن بالا به خوبی منظره‌ی تنگه بسفور  و بخش‌های زیادی از شهر را خواهید دید و البته فضای سبز تپه نیز زیر پای شما خواهد بود. یکی از ویژگی‌هایی که تپه پیر لوتی دارد، فضای پارک مانند آن و همچنین وجود کافه‌ای بزرگ است که دارای یک تراس عالی برای صرف نوشیدنی و لذت بردن از این منظره را در اختیارتان می‌گذارد. جایی که با هزینه‌ی کم، می‌توانید از چشم‌انداز جذاب در تور استانبول، لذت ببرید.

 

فعالیت‌های جذاب در شهر قدیم استانبول

رستوران‌ها و بارهای روفتاپ استانبول

کم‌تر جایی در استانبول پیدا خواهید کرد که به اندازه رستوران‌ها و بارهای معروف استانبول، برای دیدن چشم انداز شهر در ساعت‌های مختلف روز مناسب باشند. این مکان‌ها هم برای لذت بردن در طول روز و تماشای تنگه مناسب هستند و هم می‌توان، شب‌ها به آن‌جاها رفت و چراغانی شهر و جنب جوش استانبول بعد از غروب خورشید را در آن‌جا به تماشا نشست. در ادامه بعضی از معروف‌ترین روفتاپ‌های استانبول را برایتان لیست می‌کنیم:

  • رستوران و بار ۳۶۰ استانبول (360Istanbul) – آدرس: Istiklal Street Misirr Apt. No: 163/8, Beyoglu
  • رستوران و بار اسپاگو (Spago) – آدرس: The St. Regis Istanbul, Mim Kemal Öke Cad. No: 35
  • بار مسای (Mesai Bar) – آدرس: Arap Camii Mahallesi Bankalar Caddesi No:21, Beyoglu
  • رستوران و بار 16 روف سوییس هتل (16Roof Swisshotel) – آدرس: Visnezade Mah. Acisu Sok. No:19, Macka
  • رستوران و بار میلکا (Mikla) – آدرس: The Marmara Pera, Mesrutiyet Str. No:15, Beyoglu

پارک و کافه اولوس استانبول (Ulus Park)

شرایط پارک اولوس که در خیابان آدان سایگون قرار گرفته نیز دقیقا به همین ترتیب است. جایی در مسیر تپه‌های بشیکتاش که منطقه‌ای سرسبز و عالی را در بر گرفته و مکانی بسیار خوب برای قدم زدن در فضایی آرامش بخش است. اینجا همچنین جز پارک‌های زیبای استانبول نیز هست اما چشم‌اندازی کاملا مشابه با مکان قبلی را از این پارک نیز می‌توانید تماشا کنید.

پارک اولوس نیز دارای کافه رستورانی بزرگ است که بر روی تراسی ویژه درست شده و چشم‌انداز زیبای تنگه و محیط جنگلی پارک را در مقابل خود می‌بیند. این مکان نیز انتخاب خیلی خوبی برای لذت بردن از منظره‌ای زیبا در استانبول بوده و هزینه‌ی زیادی نیز روی دستتان نخواهد گذاشت.

 

گشت و گذار در منطقه آوجیلار استانبول

مسافرخانه بویوک ولیده (Buyuk Valide Inn)

مسافرخانه بویوک ولیده از جاهای معروف در استانبول است. جایی نزدیک به بازار بزرگ استانبول در محله فتیح که ساخت آن به قرن ۱۷ میلادی بر می‌گردد. البته چیزی که در این محل بسیار معروف و محبوب است، تراس آن‌جاست که آن‌هایی که قصد گرفتن عکس‌های اینستاگرامی از استانبول دارند، به این محل آمده و با پرداخت تنها یک لیر (احتمال تغییر این مبلغ وجود دارد) می‌توانند به بالای تراس رفته و در آن‌جا عکاسی کنند.

البته با این که منظره‌ی این محل فوق‌العاده زیباست و خب یکی از جاهای نمادین در استانبول به حساب می‌آید، متاسفانه به خاطر مشکلاتی که در سقف آن به وجود آمده برای مدتی قرار است تعطیل باشد و بعد از نوسازی، دوباره درهای آن به روی عموم باز می‌شود. تا آن موقع، باید چند ماهی برای رفتن به مسافرخانه صبر کنید. این محل در آدرس دقیق : Çakmakçılar Ykş. no: 31, 34116 Fatih قرار گرفته است.

اتاغتپه استانبول (Otagtepe)

یکی دیگر از پارک‌های بسیار زیبای استانبول که در نزدیکی پل بزرگ سلطان محمد فاتح فرار گرفته و دارای فضای سبزی بزرگ در منطقه بِیکوز در سمت آسیایی استانبول است. فضای سبز زیبایی که در این مکان تهیه دیده شده، مسیرهای کف پوش زیبا و البته منظره‌ی فوق‌العاده دیدنی از تنگه بسفور و شهر استانبول، اتاغتپه را به مکانی رویی بدل کرده است.

با توجه به نزدیکی پل، بودن در مکانی ایده‌آل نسبت به تنگه و فضای سبز خود پارک، این محل جایی عالی برای عکاسی نیز به شمار می‌آید که پیشنهاد می‌کنیم، در ساعات اولیه صبح یا غروب آفتاب، برای این کار به آن‌جا بروید. در نظر بگیرید که در اتاغتپه خبری از رستوران و کافه نیست و این مکان یک فضای سبز کلاسیک با تنوع بالای گیاهان و گل‌های مختلف است.

 

۱۴ فیلم هالیوودی که استانبول را به تصویر کشیده‌اند

مرکز خرید سفیر استانبول (Sapphire Shopping Mall)

مرکز خریدی که در منطقه کاگیتانه قرار گرفته و در کنار این که جایی عالی برای خرید اجناس مختلف از برندهای متفاوت به حساب می‌آید، این مکان همچنین برای تماشای یک منظره‌ی پانوراما و ۳۶۰ از استانبول نیز پیشنهاد می‌شود که حتی در ساعاتی که آفتاب غروب کرده نیز، نمای درخشانی از شب‌های استانبول را برایتان به تصویر می‌کشد.

این مکان که جزو بهترین مراکز خرید استانبول به حساب می‌آید، دارای تراس بزرگی برای گردشگران است که در ارتفاع ۲۳۶ متری قرار گرفته و از آن‌جاست که می‌توانید، چشم‌اندازی که صحبت از آن به میان آمد را ببینید.

پارک دعا تپه استانبول (Duatepe Park)

این پارک نیز در نزدیکی پل سلطان محمد فاتح اما در سمت اروپایی استانبول و در منطقه ساریر قرار گرفت هاست. جایی که عملا به چشم‌انداز زیبایش معروف است و در کنار خود قلعه زیبای روملی حصار را می‌بینید. شما می‌توانید با بازدید از این منطقه، چندین مکان گردشگری را یک جا تماشا کرده و البته یکی از زیباترین چشم‌اندازهای استانبول را نیز تماشا کنید.

در نزدیکی این مکان همچنین چندین کافه و رستوران نیز قرار گرفته است که اکثر آن‌ها، این نمای دلپذیر را در مقابل خود داشته و هنگام صرف یک قهوه ترک خوشمزه، می‌توانید از چشم‌اندازی زیبا از تنگه نیز لذت ببرید و قایق‌هایی که در رفت و آمد هستند را تماشا کنید.

پارک فتحی پاشا استانبول (Fethi Pasa Grove)

پارک فتیح پاشا بین اوسکودار و بلربی در سواحل آسیایی تنگه بسفور قرار گرفته است و فضایی به بزرگی ۱۶ هکتار دارد. فضای سبز بزرگی که می‌توانید در آن‌جا قدم بزنید، از آب و هوای عالی و درختان بزرگش لذت ببرید، در کافه‌ها و رستوران‌هایش چیزی برای خود سفارش دهید و البته از منظره‌ی زیبای تنگه نیز لذت ببرید.

این پارک خیلی مرتفع نیست، با این حال چشم انداز خیلی خوبی از تنگه و بخش‌هایی از استانبول را باریتان به تصویر می‌کشد.

 

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

پارک میهرابات استانبول (Mihrabad Grove)

و در پایان، یکی دیگر از پارک‌های نزدیک به تنگه بسفور به نام میهرابات را به شما معرفی کنیم که فضایی به بزرگی ۲۵ هکتار داشته، یکی از پارک‌های سرسبز و قدیمی استانبول به حساب می‌آید و درختان بزرگی در خود دارد.

این پارک در منطقه کانیلچا و در سمت آسیایی استانبول قرار گرفته و نزدیک به دریای سیاه است. زیبایی این پارک را باید از نزدیک ببینید، مکانی که در بخش‌های مختلف مشرق به تنگه است و در هر جایی از آن، چشم‌اندازی جذاب از این پهنه‌ی آبی را می‌توانید تماشا کنید و همچنین از سایه‌ای که درختان کاج بالای سرتان به وجود می‌آورند، لذت ببرید.

 

جاذبه‌های کمترشناخته شده استانبول

منبع

 

۰۱ اسفند ۱۴۰۱

نظرات کاربران