با ۷ آبشار دیدنی آنتالیا آشنا شوید

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
با ۷ آبشار دیدنی آنتالیا آشنا شوید

یکی از چیزهایی که خیلی از مسافران هنگام رفتن به تور آنتالیا آن را فراموش می‌کنند این است که از آبشارهای دیدنی این شهر ساحلی نیز دیدن نمایند. جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده دیدنی آنتالیا که بعضی خیلی از شهر هم دور نیستند و به راحتی می‌توانید به دیدنشان بروید. در نوشته امروز، ما هم آبشارهایی را به شما معرفی کرده‌ایم که در خود شهر هستند و هم بعضی‌ها که باید کمی پیاده روی کنید که بهشان برسید.

 

آبشارهای دودن

آبشارهای دودن را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم بندی می‌کنند. آبشار بالایی از رودی به همین نام تشکیل شده و حدودا ۱۰ کیلومتر از شمال شهر دور است. طبیعت زیبا و امکانات گردشگری فوق‌العاده عالی این آبشار باعث شده که این محل، یکی از پرطرفدارترین محل‌های برای طبیعت گردی اطراف آنتالیا باشد. ارتفاع این آبشار به ۲۰ متر رسیده، پهنای خوبی دارد و البته طبیعت جنگلی اطرافش، فوق‌العاده زیباست. همچنین با توجه به امکاناتی از جمله پارکینگ در نزدیکی آبشار، شما می‌توانید تا خود این محل را با ماشین، اتوبوس یا مینی بوس بروید و بدون مشکل به آن‌جا برسید.

آبشار پایینی دودن اما متفاوت است. در واقع مسیر آبشار بالایی در نهایت آبشارهای کوچکی را در خود شهر آنتالیا می‌سازد که در کنار هم به دریا می‌ریزند و تصویری فوق‌العاده را می‌سازند. این آبشار با توجه به این که چسبیده به شهر واقع شده است، تقریبا همه‌ی مسافران در سفر به آنتالیا مشاهده خواهند کرد. یک غار نیز پشت این آبشار واقع شده که خود از جاذبه‌های دیدنی شهر به حساب می‌آید.

آبشار کورسونلو

دیگر آبشار معروف آنتالیا که خیلی‌ها آن را زیباترین آبشار این شهر نیز به حساب می‌آورند، آبشار کورسونلو است که در میان جنگلی دیدنی واقع شده و به واقع دیدن آن به هر مسافری که به آنتالیا می‌رود چیشنهاد می‌شود. البته در این سال‌ها معروفیت کورسونلو به حدی زیادی شده که هر زمان که به این محل بروید، تعداد زیادی از گردشگران را خواهید دید. این محل حدودا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با ماشین از مرکز شهر دور است و حدود یک کیلومتر از فرودگاه فاصله دارد. آبگیر زیبایی نیز پای این آبشار شکل می‌گیرد که به زیبایی‌های آن‌جا می‌افزاید.

 

بهترین هتل پارک‌های آبی‌ در آنتالیا

آبشار مانگاوات

کم کم به سراغ آبشارهایی برویم که از آنتالیا دور هستند. مانگاوات نام منطقه‌ای بزرگ و دیدن یاست که چندین جای دیدنی در خود دارد، اما مهم‌ترین آن‌ها، آبشار مانگاوات است که آن را با نام نیاگارای ترکیه نیز می‌شناسند. وقتی به سراغ این آبشار می‌روید، نه تنها می‌توانید از آن محل بازدید کرده و در آب آن کمی بازی کنید، بلکه از هوای فوق‌العاده عالی و خنک مانگاوات نیز بهره برده و در نهایت می‌توانید از دیگر جاذبه‌های منطقه نیز دیدن نمایید.

آبشار ساپادره

آبشار ساپادره در نزدیکی آنتالیا واقع شده است، اما بر خلاف دیگر گزینه‌هایی که در لیستمان به آن‌ها اشاره کردیم، گردشگر کم‌تری را به خود می‌بیند. با این حال زیبایی‌های ساپادره را اصلا دست کم نگیرید، این مکان یک نگین کشف نشده است که از دو آبشار به هم پیوسته شکل گرفته و در زیر خود یک استخر طبیعی بسیار زیبا با آب زمردین را می‌سازد. آب و هوای این منطقه عالی بوده و شما می‌توانید بعد از بازدید از آبشار، کمی در اطراف چرخ زده و طبیعت چشم نواز این منطقه را نیز مشاهده کنید.

 

سفر یک روزه از آنتالیا به کوه‌های توروس

دغیرمن‌دره

خود ترک‌ها آن را به عنوان یک بهشت پنهان در این جای ترکیه می‌شناسند، جایی که اغلب خود محلی‌ها برای تفریح به آن‌جا می‌روند و به تازگی گردشگران مسیر آن‌جا را نیز کشف کرده‌اند. این آبشار آنقدرها بزرگ نیست، اما به خاطر فضایی که شکل می‌‌دهد و همچنین پارکی که حول محور طبیعت کم‌نظیر دغیرمن‌دره شکل گرفته، رفتن به این‌جا را به شماپیشنهاد می‌کنیم. در نهایت برکه‌ی زیبای طبیعی در پای آبشار چشم می‌گیرد که می‌توانید در کنارش عکس‌هایی بسیار زیبا را به ثبت برسانید.

آبشار اوچان سو

اوچان سو در نزدیکی در نزدیکی منطقه Gündoğmuş واقع شده و اصلا از مرکز شهر دور نیست. این مکان را به آن‌هایی پیشنهاد می‌کنیم که می‌‌خواهند یک طبیعت زیبا و دلشنین را در تور ترکیه مشاهده کنند. آبشار اوچان سو از رودخانه‌ای که از کوه تائوروس سرچشمه می‌گیرد تغذیه شده و در مسیرهای نازک از دل جنگل بیرون می‌زند و از صخره‌ها پایین می‌ریزد و مثل دیگر آبشارهایی که به شما در این نوشته معرفی کردیم‌، یک آبگیر دیدنی را پای خود می‌سازد.

 

راهنمای تنها سفر کردن به آنتالیا

۰۴ مهر ۱۴۰۰

نظرات کاربران