جذابیت‌های کوهستان tahtali در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
جذابیت‌های کوهستان tahtali در آنتالیا

بازدید از کوهستان tahtali از طریق تله کابین Olympos و لذت بردن از مناظر زیبا و پانورامای اطراف، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌ها و دیدنی‌های کمر در آنتالیا به شمار می‌آید. گفتنی است این کوهستان، در حدود ۳۵ کیلومتری کمر واقع شده است.

این کوهستان با ارتفاع ۲۳۶۵ متر، بلندترین ارتفاعات نزدیک به دریا در منطقه به شمار می‌آید و به مسافران اجازه می‌دهد از چشم انداز ۳۶۰ درجه خیره کننده رشته کوه ها و دریا برخورار شوند. معمولا از نوامبر تا ژوئن، قله کوه پوشیده از یخ و برف است. در فصل بهار، این لایه برفی در اثر باد و باران به رنگ قهوه ای مایل به قرمز در می‌آید و در تابستان نیز به دلیل پوشش ابر، معمولا مه آلود است. جالب است بدانید که خط درختان و پوشش گیاهی نیز از ارتفاعات ۱۹۰۰ متر به بالا شروع می‌شوند.  

در اینجا فعالیت‌ها و تفریحات جالب توجهی از جمله  کوهنوردی، پاراگلایدر، تماشای غروب و طلوع شگفت انگیز خورشید و لذت شکم گردی در رستوران قله در انتظارتان است که لحظاتی باشکوه را در سفر با تور آنتالیا برایتان به ارمغان می‌آورند.

 

تلکابین

شما این سفر فوق العاده را با سوار شدن در یک کابین پانوراما، مجهز به پنجره‌های بزرگ شروع می‌کنید که می تواند تا ۸۰ نفر را به طور همزمان در خود جای دهد. و هنگامی که به قله می‌رسید، با چشم اندازهای خارق العاده‌ای از کوه‌ها و سواحل کمر در فاصله ۲۳۶۵ متری از سطح دریا به وجد خواهید آمد.

پاراگلایدینگ

کوه tahtali با ارتفاع ۲۳۶۵ متر، بلندترین مرکز پاراگلایدر کوهی در جهان به شمار می‌آید. برای پاراگلایدینگ در این کوهستان، می‌توانید از خدمات کمپانی Escape برخوردار شوید که دارای گواهی تضمین کیفیت ISO 9001 است و عضو انجمن آژانس‌های مسافرتی ترکیه (TURSAB) به شمار می‌آید. این کمپانی، پروازهای پاراگلایدر را با بالاترین استانداردها و ایمنی ارائه می‌دهد و از  سال ۲۰۱۱، فعالیت خود را بدون وقفه در این کوهستان شروع کرده و ادامه داده است.

شما با پاراگلایدرهای سبک و راحت قادر خواهید بود بر فراز دریای مدیترانه، ویرانه‌های باستانی، خلیج‌های بکر و زیبایی‌های طبیعی در محدوده پارک ملی ساحلی Beydağlar پرواز کنید و از تماشای این مناظر خیره کننده لذت ببرید.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در کمر آنتالیا

بانجی- منجنیق

با یک کمربند ایمنی بسته شده به تعدادی نوار کششی الاستیک و کنترل شده نیز می‌توان لذت پرواز بر فراز کوهستان tahtali را تجربه کرد. گفتنی است خدمات بانجی- منجنیق در این محدوده، از طریق شرکتی به نام Skypark ارائه می‌شود. این سرگرمی هیجان انگیز، یک تجربه فوق العاده خواهد بود و شما متوجه خواهید کرد که خلبانان در هنگام مانور خود با هواپیما چه احساسی دارند. لازم به ذکر است حداکثر اقدامات ایمنی برای این رویداد در نظر گرفته می‌شود و زمان این پرواز نیز به خواست شما قابل تنظیم است.

پیاده روی

این کوهستان برای عاشقان پیاده روی و طبیعت گردی، مسیرهایی عالی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در هر فصلی حتی زمستان نیز به گشت و گذار در این ارتفاعات بپردازید. البته صعود به قله کوه، با وجود تجهیزات پیاده روی قوی برای افراد حرفه‌ای یا در حد متوسط امکان پذیر است.

لیکیا که بین فتحیه و آنتالیا قرار دارد، مسیر پیاده روی است که از دیرباز طرفداران زیادی داشته و از دامنه کوه tahtali می‌گذرد. دره Goynuk در شمال، ویرانه‌های باستانی Phaselis و Chimera در جنوب، ارتفاعات Olympos و منطقه Adrasan که از دل جنگل‌های سبز تا ساحل دریای مدیترانه امتداد می‌یابد، نزدیک‌ترین مقاصد محبوب پیاده روی در این حوالی به شمار می‌آیند.

 

سواحل منطقه کمر آنتالیا

تورهای دوچرخه سواری

برخی بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند با دوچرخه تا ایستگاه قله صعود کنند و در طول مسیر در کنار طبیعت زیبا در امتداد پارک ملی ساحلی Beydaglari از یک روز عالی لذت ببرند و در عین حال از سایر مناطق پیاده روی و پیک نیک و آرامش بخش نظیرKüçük Çaltıcak ،Büyük Çaltıcak  وKargıcak  که در بین مردم محلی و بومی محبوبیت دارند بگذرند.

کافه رستوران Shakespeare

و در نهایت با سفر به کوهستان tahtali می‌توانید طعم لذیذ غذاهای خوشمزه را در قله و در رستوران ایستگاه اول بچشید. در اینجا چشم اندازی زیبا از غروب و طلوع خورشید را خواهید یافت که در تلاقی با منظره دریا، شاهکاری بی‌بدیل از مادر طبیعت را به  نمایش می‌گذارند. لذت شکم گردی در قله کوه، بی شک خاطراتی به یادماندنی را از سفر با تور آنتالیا برایتان به ارمغان خواهد آورد. البته اگر منطقه کمر آنتالیا را برای گشت و گذارتان انتخاب کردید، باید بگوییم مقاله بهترین رستوران‌های محله kemer در آنتالیا نیز اطلاعات مفیدی برای خورد و خوراک ارائه می‌دهد.

۱۵ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران