دلفیناریوم‌های ایران در کیش و تهران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
دلفیناریوم‌های ایران در کیش و تهران

دلفین‌ها موجوداتی زیبا و صلح‌جو و به شدت اجتماعی هستند که رابطه خوبی با انسان‌ها برقرار می‌کنند. وجود تمامی این خصوصیت‌ها در این موجودات زیبا و دوست داشتنی باعث شده تا این رابطه به نوعی کشش دو سویه تبدیل شود و بشر نیز به این پستانداران مهربان علاقه‌مند گردد. دلفیناریوم مرکز نگه داری دلفین‌ها، برخی حیوانات دیگر مثل فوک‌ها و حیوانات اهلی روی خشکی هستند. ویژگی اصلی دلفیناریوم‌ها اجرای برنامه‌های زنده توسط دلفین‌های آموزش دیده و همچنین امکان برقراری ارتباط با آن‌هاست. این مراکز تفریحی معمولا با ویژگی‌های دیگری مثل کافه، عکس گرفتن با دلفین‌ها شنا با دلفین‌ها و بازدید از حیوانات همراه هستند.

 

معرفی دلفیناریوم

دلفیناریوم و یا پارک آبی دلفین‌ها جایی است که دلفین‌ها به همراه دوستان خود یعنی شیرهای دریایی به اجرای برنامه‌های شاد و بامزه می‌پردازند. امروزه دلفیناریوم‌ها به عنوان جاذبه گردشگری خانوادگی مخصوصا برای کودکان در سراسر دنیا پذیرفته شده و مقاصد زیادی در سراسر دنیا مجهز به سالن‌های نگه‌داری دلفین‌ها شده است. در ایران نیز چند پارک دلفینی ایجاد شده است.

 

جزیره‌ی هنگام سرزمین دلفین‌های بازیگوش

کیش، پارک دلفین های جزیره کیش

پارک دلفین‌های کیش که توسط بخش خصوصی افتتاح شده به عنوان اولین دلفیناریوم کشور شناخته می‌شود. این پارک دلفین‌ها در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده و از آن زمان به بعد توانسته در امر فروش آنلاین شفاف و مستقل عمل کند. شما در سفر با تور کیش در این مجموعه می‌توانید از بخش‌های مختلفی مثل گلخانه، باغ پرندگان، تماشای آکواریوم و موارد دیگر دیدن کرده و روزی سراسر ماجرایی را شاهد باشید. چند سالی هست که از افتتاح و بهره‌برداری این مجموعه می‌گذرد اما همچنان در حال به روزرسانی و ارتقا هستند. اگر در گروهی خانوادگی با افراد خردسال و جوان هستید بازدید از دلفیناریوم می‌تواند انتخابی بسیار هوشمندانه باشد. این مجموعه با اجرای طرح‌هایی مانند جنگل باران‌های مصنوعی، کوه آتشفشان، دنیای ارکیده، باغ پروانه‌ها و رستوران‌های منحصر به فرد در آینده توسعه بیشتری می یابد و بر جذابیت‌های آن افزوده می‌شود. به علاوه این مجموعه تفریحی دارای امکانات متنوع و جذابی همچون سالن اجتماعات و آمفی تئاتر، سفره خانه‌های سنتی، باغ پرندگان، کلاسیک شو، فروشگاه و غیره نیز هست.

با این اوضاع امکان ندارد به این مجموعه آبی بروید سرگرم نشوید و یا برای اعضای خانواده‌تان کسالت بار شود. شما می‌توانید با سوار شدن در اتوبوس قطاری به باغ پرندگان جزیره کیش، گردش در فضای سبز و در نهایت به قسمت دلفین‌ها برسید بدون آن که آنقدری پیاده‌روی کرده باشید. حتی اگر از دلفیناریوم هم چشم پوشی کنید باغ پرندگان مجموعه شما را به تنهایی سورپرایز خواهد کرد.

 

لوکس‌ترین و گران‌ترین هتل‌های کیش

دلفیناریوم برج میلاد

برج میلاد که بر روی تپه گیشا با ارتفاعی ۴۳۰ متر بنا شده از تمام نقاط شهر قبال رویت است. این مرکز نگه داری دلفین‌ها، بزرگترین دلفیناریوم غیر ساحلی خاورمیانه است. در برج میلاد امکانات رفاهی و گردشی متعددی وجود دارد که همگی‌‌ آن‌ها در جهت ارائه بهترین خدمات ممکن به مهمانان در نظر گرفته شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دلفیناریوم برج میلاد این است که دلفیناریوم برج، به دلیل داشتن تکنولوژی شبیه‌سازی آب اقیانوس، قابلیت نگهداری از انواع جانوران دریایی را دارد. از آنجایی که دلفین‌ها و شیرهای دریایی برای بقا باید در نزدیکی آب‌های آزاد باشد مرکز دلفیناریوم میلاد با استفاده از تکنولوژی روز دنیا به صورت کاملا مصنوعی این شرایط را برای آنان فراهم آورده است.

دلفیناریوم میلاد ۳ هزار متر مکعب ظرفیت داشته و ۲ دلفین و یک شیر دریایی در آن زندگی می‌کنند. در مرکز دلفیناریوم برج میلاد امکان برقراری ارتباط بین گردشگران و دلفین‌ها وجود دارد که آن را در کل کشور خاص کرده است. نام ۲ دلفینی که در این مجموعه زندگی می‌کنند کاسیا و آلفا بوده و هر دو ماده هستند. جالب است بدانید آلفا در سال ۹۳ از کشور سوییس خریداری شد و به ایران منتقل گردید. این دلفین که در خرداد ۹۳ به دنیا آمد کوچک‌ترین عضو مجموعه محسوب می‌شود. در واقع این مجموعه‌ با مساحت ۳۲۰۰ مترمربع و ظرفیت ۱۲۰۰ نفر، یکی از بزرگ‌ترین مراکز دلفیناریوم ایران محسوب می‌شود. در اینجا فقط پسران بالای ۳ سال و دختران بین ۳ تا ۸ سال می‌توانند به مدت ۲۰ دقیقه در کنار این موجودات مهربان و دوست داشتنی شنا کنند. آن‌ها نه تنها می‌توانند در کنار دلفین‌ها شنا کنند بلکه می‌توانند دلفین‌ها را لمس کرده و با آن‌ها عکس‌های زیبایی بگیرند. برای عکاسی از دلفین‌ها حتما باید فلش دوربین‌تان خاموش باشد.

 

۹ غذای اصیل که در سفر به مشهد باید نوش جان کنید

۱۵ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران