بهترین فعالیت‌ها در کاراکوی استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین فعالیت‌ها در کاراکوی استانبول

کاراکوی یکی از زیباترین محله‌های استانبول به حساب می‌آید که نمایانگر پیشینه‌ی خاص امپراطوری عثمانی در شهر نیز هست. محله‌ای که از نظر فرهنگی و تاریخی چیزهای زیادی برای عرضه به گردشگران دارد و نقاط دیدنی زیادی هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. متاسفانه این روزها مکان‌های تاریخی زیادی تغییر پیدا کرده و به کافه و رستوران بدل می‌شوند و تا زمان باقی است، باید از بافت‌های قدیمی کاراکوی بازدید نمود.

پیش‌تر ما در نوشته‌های مختلفی از هتل‌های لوکس کاراکوی استانبول، رستوران‌ها و دیگر جاهای کاراکوی گفتیم و امروز می‌خواهیم تنها از نقاط دیدنی این محله برای مسافران تور استانبول بگوییم.

 

تاریخچه‌ای از محله کاراکوی

کاراکوی در دوره‌ی بیزانتین، بندری مهم برای شهر قسطنطنیه  به حساب می‌آمد. با توجه به این که در آن دوران، پلی وجود نداشت که کاراکوی را به شاخ طلایی متصل کند، کاراکوی از چشم مردم شهر، جایی دور و در آن سوی شهر به حساب می‌آمد، اما حالا با توجه به پلی که ساخته شده، یکی از بخش‌های در دسترس و مهم استانبول محسوب می‌شود. در مجموع اهمیت این منطقه برای تجار بسیار بالا بود و رفت و آمد زیادی به کاراکوی انجام می‌شد که هنوز هم می‌شود نشانه‌های آن شکوه سابق را در منطقه مشاهده کرد.

 

بهترین رستوران‌های محله تقسیم؛ استانبول

دیدنی‌های مهم کاراکوی

مسجد کیلیچ علی پاشا

علی پاشا از جمله مهم‌ترین مساجد استانبول است که در قرن ۱۶ میلادی ساخته شد و نام آن را به پاس خدمات ادمیرال علی پاشا به این اسم انتخاب کردند. او که در اصل ایتالیایی بود، یکی از قهرمان‌های نظامی برای عثمانی به حساب می‌آمد. زیبایی مسجد چه در بیرون و چه در داخل بنا چشم گیر و زیباست و هنر به کار رفته در بنا، شما را شیفته خود خواهد کرد. درست در کنار این مسجد، حمام ترکی و سنتی علی پاشا نیز وجود دارد که از بهترین حمام‌های سنتی استانبول به حساب می‌آید و بد نیست سری به آن‌جا نیز بزنید.

SALT

یکی از مهم‌تین جاهایی که در کاراکوی حتما باید به دیدنش بروید، مجموعه‌ی SALT است که در ساختمانی واقع شده که زمانی یک بانک عثمانی بود و طراحی داخلی آن با آن مرمر استفاده شده و ستون‌های زیبا، شما را به وجد می‌آورد. این مکان یک انستیتو هنر معاصر بوده که در خود یک کتابخانه بزرگ، گالری هنری، رستوران، کافه، فروشگاه کتاب و حتی موزه‌ای کوچک دارد. دوست داران هنر می‌توانند یک روز کامل را در این مجموعه سر کنند و از بودن در آن جا لذت ببرند و مردم عادی نیز می‌توانند از آثار هنری بازدید کرده، در کافه یا رستوران چیزی سفارش دهند و کتابی برای خود بخرند.

 

بهترین محله‌های استانبول برای گردشگری و زندگی

موزه هنر "استانبول مدرن"

موزه هنر "استانبول مدرن" در سال ۲۰۰۴ گشایش پیدا کرد تا اولین موزه هنرهای معاصر و پیشرو در استانبول باشد که به صورت جدی به این بخش از هنر در شهر می‌پردازد. در حال حاضر "استانبول مدرن" با گالری‌ها و نمایشگاه‌های مهمی که برپا می‌کند، یکی از با ارزش‌ترین جاها برای بازدید نزد هنرمندانی است که به تور استانبول می‌روند. در این مجموعه نیز به جاز گالری‌های مختلف، سینما، رستوران، فروشگاه و کتابخانه نیز در نظر گرفته شده که در سینمای کوچکش تنها فیلم‌های مستقل پخش می‌شود.

سفارش باقلوا در Güllüoğlu

این یک واقعیت است که خوردن باقلوا در Güllüoğlu که یکی از مهم‌ترین فروشگاه‌های باقلوا در کل استانبول به حساب می‌آید، خود یکی از جاذبه‌های گردشگری در کاراکوی است و هر گردشگری که به این منطقه می‌آید با از این مکان که از سال ۱۸۷۱ فعالیت می‌کند، یک باقلوای خوشمزه سفارش دهد.

خیابان بانک

این خیابان همان جایی است که مجموعه SALT در آن بنا شده و زمانی یک منطقه تجاری به حساب می‌آمد. حالا این بخش از شهر با ساختمان‌های زیبایی که به سبک‌های اروپایی بنا شده، همچون یک خیابان قدیمی در پراگ و پاریس می‌ماند و باعث شده تا به یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در کاراکوی تبدیل شود. جایی که می‌توانید عکس‌هایی زیبا در آن بگیرید.

دیگر دیدنی‌های کاراکوی

در کاراکوی گالری‌های هنری زیادی هستند که دوست داران هنر می‌توانند به دیدنشان بروند. کافه‌گردی نیز یکی از فعالیت‌هایی است که اکثر گردشگران استانبول، در کاراکوی به دنبالش خواهند بود. با این حال نقاط تاریخی خوبی همچون مسجد عربی نیز پیدا می‌شوند که دیدن آن‌ها را در محله کاراکوی نباید به راحتی از دست بدهید.

 

بعدازظهر متفاوت در محله بومونتی استانبول

۰۱ شهریور ۱۳۹۹

نظرات کاربران