رسیدن به تقسیم از فرودگاه جدید استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
رسیدن به تقسیم از فرودگاه جدید استانبول

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که مسافران تور استانبول می‌پرسند این است که چگونه از فرودگاه جدید استانبول خودشان را تقسیم برسانند و یا به عکس از تقسیم به فرودگاه بروند. فرودگاه جدید استانبول که در این مدت کوتاه تمامی توجهات را به سمت خود کشانده است مقصد اول تمامی گردشگران خارجی در سفر به استانبول است. بنابراین نحوه مسیریابی از این فروشگاه به سایر نقاط شهر از ضرورت‌های اولیه است. ما در اینجا تمامی مسیرهای حمل و نقل را برسی می‌کنیم.

 

توصیه‌هایی برای سفر

  • توصیه می‌کنیم زمان‌تان را طوری تنظیم کنید که برای پروازهای داخلی ۱.۵ ساعت و برای پروازهای بین‌المللی ۲.۵ ساعت قبل از پرواز در فرودگاه جدید استانبول حضور داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که احتمالا در صف ورودی اصلی، پیشخوان هواپیمایی، ورودی سالن مسافر، بلیط پرواز و کنترل گذرنامه منتظر خواهید شد.
  • در پروازهای بین‌المللی اگر روند ورود به سیستم ۶۰ دقیقه قبل از پرواز انجام نشود، مسافر کلیه حق و حقوق مربوط به بلیط و پرواز را از دست می‌دهد.
  • با توجه به حداقل زمان انتقال از تقسیم به فرودگاه جدید استانبول، به طور متوسط ​​۸۰ دقیقه به علاوه ۳۰ دقیقه امکان ترافیک و غیره، شما باید حداقل ۳ تا ۴ ساعت قبل از پرواز خود را از مرکز شهر به فرودگاه استانبول جدید برسانید.

 

 ۵ خیابان‌ استانبول برای اقامت گردشگران

گزینه‌های حمل و نقل از فرودگاه جدید به تقسیم

برای رفت و آمد بین فرودگاه جدید استانبول و مرکز شهر چند گزینه وجود دارد که می‌توانید از بین آن‌ها بهترین گزینه‌تان را انتخاب کنید. همچنین در گذشته استفاده از حمل و نقل عمومی در استانبول نیز به شما معرفی شده است.

شاتل فرودگاه  Havaist/ اتوبوس: اگر می‌خواهید با اتوبوس بین مسیر فرودگاه جدید استانبول تا تقسیم را بروید باید سوار اتوبوس‌های Havaist با شماره IST-19 بشوید. اگر تمایل داشتید و هتل‌تان سمت گالاتا بود و  گردش در گالاتای استانبول را انتخاب کردید، می‌توانید اتوبوس HAVAIST IST-19 را برای رسیدن به این محله سوار شوید. این اتوبوس‌های خطی هر روز از ساعت ۰۵:۱۰ صبح تا ۱۹:۴۰ عصر، هر ۱۵ دقیقه حرکت می‌کنند. سپس از ساعت ۱۹:۴۰ تا ۰۱:۰۰ بامداد هر ۲۰ دقیقه و در نهایت از ۰۱:۰۰ بامداد تا ۰۴:۳۰ صبح هر ۳۰ دقیقه از پایانه خود حرکت می‌کنند. در واقع این خط تمام ۲۴ ساعت شبانه روز فعال است. میانگین فاصله فرودگاه تا تقسیم با اتوبوس ۸۰ دقیقه است. ظرفیت این اتوبوس‌ها ۴۶ مسافر برای هر بار سفر است.

ایستگاه HAVAIST IST-19 در تقسیم کجاست؟

از سمت فرودگاه ایستگاه اول به ترتیب شامل فرودگاه جدید استانبول، Nurtepe Viaduct، خیابان Taksim Abdülhakhamit و vice versa می‌شود. ایستگاه آخر در خیابان تقسیم عبداللهک حمید است که تا میدان تقسیم ۶۰۰ متر پیاده‌روی دارد. همچنین میانگین قیمت بلیط یک طرفه بین مسیر فرودگاه جدید و تقسیم ۱۸ لیر است. هزینه را باید حضورا ضمن سوار شدن در اتوبوس بپردازید و قابلیت رزرواسیون وجود ندارد.

تاکسی: یکی از متداول‌ترین و راحت‌ترین روش‌ها برای رسیدن به هتل استفاده از تاکسی است. بسته به مسافت، قیمت کرایه به طبع متفاوت است. اگر با خانواده هستید و مخصوصا افراد مسن یا کودک همراه دارید استفاده از تاکسی بعد از پروازی خسته کننده گزینه بهتری است. تاکسی‌مترها راهی مطمئن برای رسیدن به هتل هستند. زیرا از خطر کلاهبرداری تاکسی‌دارها در امان می‌مانید. گرفتن تاکسی ۵ لیر و به ازای هر یک کیلومتر ۳.۱۰ لیر هزینه برای شما خواهد داشت. توجه داشته باشید که این قیمت در شب و روز متفاوت است. متوسط کرایه تاکسی از فرودگاه جدید استانبول به تاکسیم حدود ۱۳۰ تا ۱۴۰ لیر هزینه در برخواهد داشت.

 

 معرفی تور قایق سواری کانو در استانبول

شاتل خصوصی و مشترک

اگر با خانواده هستید و بزرگ‌ترها یا کودکان همراه شما هستند و یا تعداد چمدان‌های شما زیاد است توصیه می‌کنیم برای حمل و نقل و رسیدن به هتل‌تان در تقسیم از تاکسی‌های خصوصی استفاده کنید که راحت و سریع هستند و امنیت مناسبی هم برای تمامی اعضا دارند. توجه داشته باشید وقتی که با شاتل اتوبوس‌های HAVAIST به تقسیم می‌روید آخرین ایستگاه در خیابان Taksim Abdülhak Hamit است که یعنی مجبورید از آنجا دوباره یا پیاده بروید و یا تاکسی بگیرید و خودتان را به میدان و خیابان‌های اطراف آن برسید. اما نقل و انتقالات خصوصی شما را به در ورودی هتل می‌برند.

از بین اپراتورهای خصوصی بین فرودگاه جدید تا تقسیم ما شرکت Tranigo را به شدت به گردشگران تور ترکیه توصیه می‌کنیم. این شرکت خصوصی ترکی از سال ۱۹۹۶ در استانبول فعالیت می‌کند. این شرکت سال‌هاست با نام‌های مشهوری مثل Hertz، Thrifty، Budget و بسیاری از تأمین کنندگان محلی قابل اعتماد و کارآمد همکاری کرده است. این شرکت با قیمت‌های مقرون به صرفه و نرخ ثابت شاتل خصوصی فرودگاه و کمک بار برای حمل چمدان در استانبول فعالیت می‌کند.

۱۵ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران