طبق ذائقه‌تان در آنتالیا غذا نوش جان کنید

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
طبق ذائقه‌تان در آنتالیا غذا نوش جان کنید

آنتالیا بهشت ترکیه در روزهای بهاری و تابستانی سال است. شهری ساحلی با بهترین دورهمی‌ها، تفریحات آبی، خرید و خوشگذرانی. شهری با بهترین هتل‌های کشور ترکیه که هرکدامشان به تنهایی یک جاذبه‌ی گردشگری به شمار می‌آیند. شهری رویایی با رویدادهایی تماشایی و بهترین رستوران‌ها و لذیذترین غذاها. در سفر با تور آنتالیا اگر می‌خواهید بدانید مطابق با ذائقه‌تان چه غذاهایی سفارش بدهید و نوش جان کنید، همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم که راحت‌تر به یکی از بهترین رستوران‌های آنتالیا بروید. آنتالیا یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای شکم‌گردی است و یکی از بهترین خاطراتی که از سفر به این کشور خاطرتان می‌ماند خوراکی‌هایش هستند.

 

بهترین غذاهای دریایی در آنتالیا

یکی از بهترین نقاط کشور ترکیه که در آن می‌توانید غذاهای دریایی نوش جان کنید آنتالیاست. از آنجا آنتالیا یکی از زیباترین شهرهای ساحلی ترکیه است، طبیعی‌ است که غذاهای دریای در آن تازه و پرطرفدار باشند. این شهر دارای رستوران‌های ساحلی پرشماری است که در منوی آنها می‌توانید غذاهای دریایی فوق‌العاده‌ای بیابید و سفارش بدهید. در رستوران‌هایی که چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از دریا را مقابل دیدگان‌تان قرار می‌دهند می‌توانید انواع ماهی‌ها و میگوها و همینطور خرچنگ‌ها و صدف‌ها را سفارش بدهید و نوش جان کنید. برای اینکه بیشتر با غذاهای دریایی رستوران‎های این شهر آشنا شوید، تعدادی از غذاهایی که در میان توریست‌ها محبوب هستند و زیاد سفارش داده می‌شوند را معرفی می‌کنیم:

استیک هالیبوت: این استیک از گوشت ماهی تهیه می‌شود و بسیار خوش خوراک است. چرا که با ادویه‌های فوق‌العاده‌ای طعم‌دار شده است و همچنین استیکی خوش خوراک است که بچه‌ها نیز آن را بسیار دوست دارند.
سالمون برگر: اگر دوست دارید برگر ماهی در آنتالیا نوش جان کنید، سالمون برگر یکی از بهترین برگرهاست. برگری که قیمت آن گران نیست، لذیذ است و به همین دو علت زیاد از سوی گردشگران سفارش داده می‌شود.
ماهی شکم‌پر: این ماهی بسیار خوش خوراک است، بسیار سفارش داده می‌شود و بچه‌ها نیز آن را زیاد دوست دارند. شکم این ماهی با سبزیجات معطر پر شده است و کمترین میزان تیغ را نیز دارد.
سینی غذاهای دریایی: این سینی گران‌ترین و در عین حال شاید بهترین غذای دریایی در آنتالیاست که می‌توانید آن را سفارش بدهید. در این سینی که با صدف‌ها و خرچنگ‌ها و ماهی‌ها پر شده است، شما می‌توانید انواع غذاهای دریایی مشهور ترکی را در یک سینی داشته باشید و نوش جان کنید. این سینی البته یک پرس برای یک نفر نیست و حداقل چهار نفر با سفارش آن سیر می‌شوند.

 

بهترین رستوران‌های لوکس آنتالیا

آنتالیا بهشت گوشتخواران

اگر گوشتخوار هستید باید بدانید ترک‌ها از بهترین آشپزان طبخ گوشت در دنیا به شمار می‌آیند و بهترین غذاهای گوشتی در سفر به آنتالیا یکی از به یادماندنی‌ترین خاطرات برای شما خواهند بود. آنها خوب بلد هستند گوشت‌های مختلف را طعم‌دار کنند و بعد با یک دیزاین نسبتا خوب آن را به مشتریان‌شان عرضه کنند. دونر کباب که امروزه در خیلی از کشورهای دنیا طبخ می‌شود، یکی از غذای معروف ترکیه است اما جدای از دونر کباب، در آنتالیا کباب‌های دیگری نیز می‌توانید نوش جان کنید که همگی‌شان فوق‌العاده‌اند. برخی از پرطرفدارترین کباب‌های این شهر به شرح زیر هستند:


اسکندر کباب: اسکندر کباب از غذاهای معروف ترکی است که پادشاهان عثمانی عاشق آن بودند. کبابی که از گوشت گوسفند تهیه می‌شود و بعد با سسی از گوجه فرنگی، فلفل دلمه‌ای، پیاز و ادویه‌های بی‌نظیر سرو می‌شود. این غذا همچنین با نان سرو می‌شود.

شیش کباب: شیش کباب، نوعی کباب سیخی است که از راسته‌ی گوساله تهیه می‌شود. در هر سیخ این کباب، گوشت گوساله به همراه فلفل دلمه‌ای و پیاز به سیخ کشیده می‌شود. گوشت این کباب با سبزیجات معطر و زعفران طعم‌دار می‌شود. این کباب را به همراه ماست چکیده سرو می‌کنند و طرفداران زیادی دارد.
پاتلیجانلی: این کباب ترکیب گریل کردن گوشت و بادمجان است. کبابی خوشمزه که چرب است و به همراه نان سرو می‌شود.
آدانا کباب: این کباب شبیه به کوبیده‌ است، اما در واقع گوشت گریل شده روی سیخ است و سبزیجات معطری در ترکیب گوشتش وجود دارد که آن را بسیار محبوب کرده است. پاپریکا اصلی‌ترین طعم دهنده‌ی این غذا است که هم با نان و هم با برنج سرو می‌شود.

 

معرفی ۶ رستوران فرهنگی آنتالیا

آنتالیا و غذاهای گیاهی

در آنتالیا شما می‌توانید غذاهای گیاهی نیز بیابید و سفارش بدهید. در منوی رستوران‌های مختلف این شهر می‌توانید سوپ‌های متنوعی پیدا کنید و همچنین سراغ سالادهای محبوب جهان را نیز بگیرید. اگر گیاهخوار هستید نگران نباشید. ترکیباتی از بادمجان در رستوران‌های مختلف این شهر به عنوان غذا تهیه می‌شوند که جدای از سوپ‌ها و سالادها می‌توانید آنها را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

معرفی بهترین رستوران‌های ژاپنی آنتالیا

۰۳ تیر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 21 تیر 1400)

نظرات کاربران