پاییز در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
پاییز در دبی

دبی که بزرگترین و بلندترین شگفتی‌های جهان را در خود جای داده است، شهری بی‌عیب و نقص است که خورشید در تمام طول سال در آن می‌تابد. پاییز در دبی مسافران زیادی را مجذوب خود می‌کند زیرا نسیم خنک با آفتاب درخشان ترکیبی باورنکردنی برای یک تعطیلات فوق‌العاده هیجان‌انگیز است! از رویدادهای جذاب گرفته تا بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تجربه کارهای فریبنده، دبی همه چیز دارد و بهشتی مطلق برای همه مسافران ماجراجو و کنجکاو است!

 

پاییز در دبی

ساختمان‌های بلند و آسمان‌خراش، مراکز خرید دبی و سواحل ماسه سفید در خلیج فارس، دبی را به عنوان یکی از توریستی‌ترین شهرهای جهان معرفی می‌کند. دبی به خاطر مهمانی‌ها و تفریحات شبانه، کلوب‌های ساحلی مجلل و کنسرت‌های زیر ستاره‌ها مشهور است. بازدید از دبی در پاییز این فرصت را به شما می‌دهد که هم مکان‌های داخلی و دیدنی‌های طبعی را کشف کنید زیرا آب و هوا معتدل است. بنابراین، اگر برای تعطیلات پاییز در دبی برنامه‌ریزی کرده‌اید، به مکان‌ها، فعالیت‌ها و اقامتگاه‌هایی که می‌توانید در نظر بگیرید نگاهی بیندازید. سفر با تور دبی به مقصدی ناشناخته می‌تواند بسیار گیج‌کننده باشد و برای اینکه کار را برای شما آسان‌تر کنیم، راهنمای فوق‌العاده‌ای برای پاییز در دبی داریم.

cosmopolitanme.com

 

آب و هوای دبی در پاییز

از هر کسی که به دبی سفر کرده بپرسید می‌گوید: «نوامبر بهترین زمان برای بازدید از شهر طلا است!» دبی دو نوع هوای گرم و معتدل دارد. در پاییز آب و هوا معتدل است و به راحتی می‌توانید در کل شهر پرسه بزنید. رطوبت هوا کم و دمای دبی بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. همچنین دمای دریا در دبی در ماه نوامبر حدود ۲۷ درجه سانتیگراد می‌شود که برای شنا بسیار گرم و مطبوع است. بنابراین، می‌توانید به ورزش‌های آبی بپردازید. برنزه شوید، به خرید بروید و سافاری در صحرا را تجربه کنید. در ماه اکتبر نیز دما بین ۲۵ تا ۳۵ درجه سانتیگراد و هوا گرم و خشک است. این ماه برای گشت و گذار عالی است. اما در بعضی روزها هوا گرم می‌شود. در اینجا لیستی از جاهای دیدنی دبی وجود دارد که نباید برای بازدید از آنها، تعطیلات پاییز در دبی را از دست بدهید.

 

تفریحات ساحلی دبی

whatson.ae

 

برج خلیفه

سفر به دبی بدون بازدید از برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان، ناقص است. این بنای نمادین دبی که شگفت‌انگیز طراحی و مهندسی است، ۸۲۸ متر ارتفاع دارد و از سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. طبقات ۱۲۵ و ۱۴۸ این برج پذیرای گردشگران است تا از بالا به منظره مسحورکننده دبی بنگرند. این برج، نماد سعادت و پیشرفت خاورمیانه است که یک منظره پانوراما از شهر، صحرای اطراف و خلیج فارس زیبا را به شما نشان خواهد داد. پیش از آن‌که راهی برج خلیفه شوید، اطمینان داشته باشید که تلفن همراه یا دوربین خود را کاملا شارژ کرده‌اید، چرا که می‌توانید عکس‌های زیبایی از این منظره ثبت کنید. همچنین می‌توانید در اتمسفر، سالن استراحت و رستوران در طبقه ۱۲۲ و در طبقات لانژ (۱۵۲، ۱۵۳ و ۱۵۴) ناهار بخورید. برج خلیفه در بلوار شیخ محمد بن راشد واقع شده و ۲۴ ساعت باز است

passionfordubai.com

 

دبی مال

برخی از روزهای پاییز در دبی آفتابی است و در این روزها می‌توان برای خرید به دبی مال رفت. در این مرکز خرید از پوشاک و وسایل خانگی گرفته تا غذا، چیزهایی دارد که شاید فکرش را هم نکنید. از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ نیمه شب باز است.

odevent.com

 

پارک‌های آبی دبی

یکی از بهترین مکان‌های آبی در دبی پارک آبی آکواونچر است. اگر عاشق آب بازی و سواری‌های هیجان‌انگیز هستید، در سفر پاییز در دبی تفریح در این پارک را در برنامه خود قرار دهید. در این مجموعه تفریحی، انواع مختلف بازی‌های آبی برای بچه‌ها و بزرگترها در هر سن و سالی وجود دارد. اگر دوست دارید آفتاب بگیرید، می‌توانید به ساحل خصوصی این مجموعه بروید. این پارک در آتلانتیس پالم، جاده کرسنت واقع شده است. علاوه بر این، پارک آبی وایلد وادی یکی دیگر از بهترین مکان‌ها در دبی است. این پارک آبی زیبا حول محور حماسه‌جوها، یک فولکلور عربی است و مهمانان و بازدیدکنندگان به خاطر حال و هوای سرزنده‌اش آن را دوست دارند! پارک وایلد وادی در خیابان جمیرا قرار دارد. 

 

زیباترین لوکیشن‌های عکاسی برای عروسی در دبی

planetofhotels.com

 

کشف دنیای زیر آب

در آکواریوم اتاق‌های گمشده دبی در هتل آتلانتیس، یک فرصت عالی برای کشف شگفتی‌های اقیانوس دارید. با بازدید از این مجموعه، می‌توانید اطلاعات خوبی درباره زندگی دریایی و دنیای زیر آب سراسر جهان مطلع شوید. چرا که همه زیستگاه‌های تفریحی دریایی، با داستان‌های اساطیری ترکیب شده‌اند و در انتظار شما هستند. این بخش از سفر پاییز در دبی، هم برای بزرگسالان جذاب است و هم برای کودکان.

blog.atlantisthepalm.com

 

دنیای فراری

اولین و تنها پارک موضوعی برند فراری در دبی، فراری ورلد در چهارم نوامبر ۲۰۱۰ افتتاح شد و از آن زمان به بعد پربازدیدترین مکان در امارات متحده عربی بوده است. دنیای فراری بزرگترین شهربازی سرپوشیده جهان و فرمول روسا در این پارک سریعترین ترن هوایی جهان را دارد و یکی از معروف‌ترین مکان‌های قابل بازدید پاییز در دبی به شمار می‌رود. این پارک یک ساعت با دبی فاصله دارد و در ابوظبی واقع شده است.

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

mybayutcdn.bayut.com

 

کارهای برتر در دبی در پاییز

اگر به این فکر می‌کنید که پاییز در دبی چه کاری انجام دهید، قبل از سفر با تور دبی در پاییز به این لیست از کارهایی که باید در شهر انجام دهید نگاهی بیندازید.

  • سافاری صحرا و ماجراجویی در بیابان:  بهترین بخش در مورد بازدید از دبی در ماه نوامبر این است که می‌توانید از هر ثانیه جیپ‌سواری یا دوچرخه‌سواری خود لذت ببرید زیرا هوا مطبوع است و اصلاً احساس گرما نخواهید کرد. همچنین می‌توانید از غذاهای سنتی عربی در تور سافاری لذت ببرید، باربیکیو صحرا امتحان کنید، رقصندگان شکم را تماشا کنید و قلیان عربی بکشید.
  • خرید در مراکز خرید دبی: دبی محل استقرار بزرگترین مرکز خرید جهان است که به دبی مال معروف است و همه علاقه مندان به خرید باید از آن دیدن کنند. اگر بیشتر یک خریدار به سبک خیابانی هستید، باید از بازارهای سنتی شهر دیدن کنید. می‌توانید از بازار طلای دبی، بازار ادویه، بازار عطر و بازار پارچه دیدن کنید یا به فروشگاه‌های تجاری لوکس بروید.
  • گذران یک عصر خاطره‌انگیز در کشتی کروز: اگر در ماه اکتبر نیز با عشق زندگی‌تان به دبی سفر می‌کنید، باید در کروز Dhow یک برنامه شام ترتیب دهید. چه چیزی بهتر از گشت و گذار در دبی با یک قایق جذاب در حالی که یک شام مجلل می‌خورید؟
  • ضیافت غذاهای سنتی اماراتی: از آنجایی که دبی به خاطر ادویه‌هایش معروف است، عطر و طعم خوشمزه آنها مطمئنا شما را عاشق غذاهای محلی می‌کند. پاییز در دبی با غذاهای سنتی امارات دلچسب می‌شود.
  • بازدید از اسکی دبی: سومین پیست بزرگ اسکی سرپوشیده جهان در مرکز خرید امارات در دبی قرار دارد. اسکی دبی همچنین توسط تعداد زیادی رستوران و کافه احاطه شده است که روز شما را شگفت‌انگیز می‌کند! اسکی یکی از بهترین کارهایی است که در سفر پاییز در دبی می‌توانید انجام ‌دهید.
  • گشت و گذار در بازارهای طلا: با تماشای ویترین نمایشگاه زیورآلات موجود را تحسین و خرید کنید.
  • فواره دبی: دبی در شب به بهشت تبدیل می‌شود، زمانی که تمام ساختمان‌ها با نور، رقص آب و موسیقی در نزدیکی دبی مال می درخشند. فواره دبی بلندترین و خوش نقشه‌ترین آبنما در سراسر جهان است. صدها نفر در اطراف دریاچه برج جمع می‌شوند تا با ریتم موسیقی به رقص آب نگاه کنند.
  • تماشای اپرا: برای تماشای یک نمایش و اپرا لباس شیک بپوشید و ساعتی از زمان خود را به روحتان جلا ببخشید. 

cdn-imgix.headout.com

 

رویدادهای مهم پاییز در دبی

هر ساله در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر، رویدادهای مختلفی در دبی برگزار می‌شود که گردشگران را جذب می‌کند. در اینجا چک لیستی از رویدادهای مهم دبی در ماه نوامبر است که می توانید در سفر خود شرکت کنید. نگاهی بیاندازید!

  • هفته طراحی دبی
  • تور جهانی DP (بازی های گلف)
  • نمایش جهانی گراد
  • جشنواره خرید دبی در دسامبر
  • جشنواره خانه دبی (بزرگ‌ترین جشنواره لوازم و تجهیزات خانگی)

montenapodaily.com

 

چه چیزهایی را برای سفر دبی ببریم؟

از آنجایی که آب و هوای پاییز در دبی کاملاً مطبوع است، این لیست را برای بستن چمدان خود بررسی کنید:

  • روزها در دبی گرم و شب کمی خنک‌تر است، بنابراین باید لباس‌های نخی به همراه داشته باشید.
  • اگر می‌خواهید در رستوران‌های گران‌قیمت غذا بخورید، یک دست لباس رسمی با خود ببرید. در چنین رستوران‌هایی نه مردان و نه زنان مجاز به پوشیدن شلوارک و صندل نیستند و باید لباس شیک بپوشید.
  • وقتی در مکان‌های عمومی هستید، می‌توانید شلوارک، لباس، شلوار جین و تیشرت بپوشید و هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • اگر قصد رفتن به سواحل را دارید، همراه خود مایو ببرید.
  • کلاه و ضد آفتاب حتما همراه داشته باشید.

 

راهنمای سفر ۳ روزه جذاب به دبی

 

timeoutdubai.com

 

مهم‌ترین نکته برای سفر پاییز در دبی این است که اگر یک گردشگر واقعی هستید، به جای اینکه برای بازدید از هر جاذبه گردشگری یا استفاده از خدمات متفاوت شهری، هزینه ورودی یا هزینه بلیت جداگانه‌ای پرداخت کنید، از کارت‌های مخصوص گردشگری دبی به نام (Go Dubai Pass) بخرید. با استفاده از این کارت‌ها، می‌توانید تا نزدیک به ۵۰ درصد در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. برای بازدید یا استفاده از تمام گذرگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری دبی می‌توانید از کارت ویژه استفاده کنید اما به خاطر داشته باشید استفاده از این کارت برای پرداخت هزینه‌های برخی رویدادهای ویژه فصلی، مانند نمایشگاه‌ها و فستیوال‌ها، ممکن است امکان‌پذیر نباشد.

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۲۱ مهر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 12 مهر 1402)

نظرات کاربران