معرفی دانشگاه استانبول برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معرفی دانشگاه استانبول برای علاقمندان به تحصیل در ترکیه

استانبول شهر خوشگذرانی‌ها و خاطره‌سازی‌ها، شهر بناهای تاریخی و جاذبه‌های مدرن گردشگری، شهر هتل‌های لوکس و رستوران‌های بی‌نظیر، شهر تنگه‌ی بسفر و گوشه‌های رمانتیک، نقطه‌ای شگفت‌انگیز فقط برای گشت و گذار در ترکیه به حساب نمی‌آید. این شهر جدای از جاذبه‌های دیدنی و تفریحی‌اش، یکی از بهترین نقاط ترکیه برای ادامه تحصیل نیز به حساب می‎آید. در سفرتان با تور استانبول اگر به دنبال آشنایی با یکی از بهترین دانشگاه‌هایش هستید همراه ما باشید تا دانشگاه استانبول؛ یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های این شهر را خدمتتان معرفی کنیم تا در یک گردشگری تفریحی به دیدن آن بروید و اگر به آن و امکاناتش علاقه‌مند شدید برای ادامه تحصیل انتخابش کنید.

 


دانشگاه استانبول


در سال ۱۴۵۳ میلادی یعنی نزدیک به بیش از ۵۰۰ سال پیش، مدرسه‌ای به دستور سلطان محمد دوم در استانبول ساخته شد که در گذر سالیان و دوره‌های مختلف تاریخی تبدیل به یکی از مهمترین دانشگاه‌های کشور ترکیه شده است. دانشگاهی که آتاتورک آن را متحول و تبدیل به یکی از اصلی‌ترین قطب‌های علمی ترکیه کرده است. دانشگاهی که امروزه یکی از معتبرترین دانشگاه‌ها در ترکیه به حساب می‌آید و در آخرین رنکینگ‌های جهانی در میان ۸۰۰ دانشگاه برتر دنیا محسوب می‌شود. دانشگاهی که امروزه ۲۲ دانشکده دارد و ۶۱ مرکز تحقیقاتی وابسته به خود. دانشگاهی که پردیس‌هایش در سرتاسر شهر استانبول پخش هستند و در مجموع ۱۲ پردیس دارد. از فارغ‌التحصیلان معروف این دانشگاه می‌توان به عبداله گل؛ یازدهمین رئیس جمهور ترکیه و عزیز سانکار برنده جایزه نوبل شیمی اشاره کرد. اگر در پی آشنایی بیشتر با این دانشگاه هستید همراه ما باشید.

 

مروری بر تاریخ کلیسای چورا برای مسافران تور استانبول

 

 

دانشگاه استانبول

 


بازدیدی گردشگرانه از دانشگاه استانبول


در سفر به استانبول و با رفتن به محله امینونو می‌توانید به دیدن یکی از قدیمی‌ترین پردیس‌های این دانشگاه بروید و از ساختمانش دیدن کنید. دانشکده‌ای که در زمان امپراتوری عثمانی به عنوان وزارت‌خانه‌ی جنگ ترکیه به حساب می‌آمده است. این دانشکده سر درِ زیبایی دارد که می‌توانید زیر آن عکس بیندازید. در این بازدید می‌توانید بیشتر با حال و هوای این دانشگاه و دانشجویانش آشنا شوید.

 

آشنایی با برجسته‌ترین ساختمان‌های استانبول

 

 

دانشگاه استانبول

 


دانشکده‌های مختلف دانشگاه استانبول
- دانشکده علوم سیاسی
- دانشکده حقوق
- دانشکده روزنامه‌نگاری
- دانشکده ادبیات و علوم اجتماعی
- دانشکده علوم
- دانشکده پزشکی استانبول
- دانشکده پزشکی کاراهپاسا
- دانشکده اقتصاد
- دانشکده داروسازی
- دانشکده آموزش و پرورش حسن علی یوسل
- دانشکده دندانپزشکی
- دانشکده جنگلداری
- دانشکده فنی و مهندسی
- دانشکده علوم دامپزشکی
- دانشکده مدیریت بازرگانی
- دانشکده ارتباطات
- دانشکده شیلات
- دانشکده الهیات و معارف اسلامی
- دانشکده مدیریت کسب و کار

 

 

دانشگاه استانبول

 


شرایط تحصیل در دانشگاه استانبول


اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه را دارید ابتدا باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نمایید. امتحان ورودی دانشجویان خارجی دانشگاه استانبول یا IUYOS هر ساله برای دانشجویان خارجی‌ که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه استانبول را دارند برگزار میگردد. برای ثبت‌نام در این آزمون باید از طریق وب سایت امور دانشجویان دانشگاه استانبول به آدرس www.istanbul.edu.tr اقدام نمایند. پس از کسب موفقیت در این آزمون باید از مرکز زبان استانبول، یک مدرک مهارت در زبان ترکی کسب کنید و یا در آزمون زبان ترکی دپارتمان زبان دانشگاه استانبول شرکت کنید و حداقل نمره سطح C1 یا C2 را کسب نمایند. اگر نمره دانشجو از این مقدار کمتر باشد باید قبل از شروع سال تحصیلی در کلاس‌های آموزش زبان ترکی که توسط دانشگاه برگزار می‌شود شرکت کند. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز می‌توانید با دپارتمان‌‎های مربوط به رشته‌تان و یا اساتید این رشته‌ها در دانشگاه مکاتبه کنید و مراحل مختلف پذیرش را طی نمایید.

 

راهنمای گردش در محله تشویکیه استانبول

 

 

دانشگاه استانبول

 


هزینه تحصیل در دانشگاه استانبول


هزینه تحصیل در این دانشگاه هر ساله توسط دولت تعیین می‌گردد و متغیر است و میزان آن به مقطع تحصیلی و رشته‌تان نیز بستگی دارد اما به طور کلی می‌توان میانگین هزینه‌های تحصیل شما در این دانشگاه را به گونه‌ی زیر طبقه‌بندی کرد:
- شهریه رشته‌های کارشناسی نزدیک به ۳۰۰۰ دلار در سال
- شهریه رشته‌های کارشناسی ارشد نزدیک به ۳۰۰۰ دلار در سال
- دروس مقدماتی پزشکی (پایه) ۲۱۰۰ دلار سال اول
- دروس تخصصی پزشکی ۳۶۰۰ دلار در سال به مدت ۶ سال
- دروس تخصصی پزشکی ۵۳۰۰ دلار در سال به مدت ۶ سال
- دروس مقدماتی دندانپزشکی (پایه) ۲۱۰۰ دلار سال اول
- دروس تخصصی دندانپزشکی ۳۶۰۰ دلار در سال به مدت ۶ سال
- هزینه ثبت نام ( شهریه ورودی) : ۲۰۰ دلار
- هزینه های سرویس و خدمات : ۵۰۰ دلار
- حداقل هزینه بیمه : ۱۰۰ دلار در سال

 

 

دانشگاه استانبول

 


هزینه‌هایی که خدمتتان عرض شد تنها منحصر به دانشگاه می‌باشند و شما برای زندگی در شهر استانبول چه به صورت خوابگاهی و یا ساکن شدن در خانه‌های این شهر باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید.

۰۸ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران