۵ کتابفروشی دسته دوم استانبول که جزو دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۵ کتابفروشی دسته دوم استانبول که جزو دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند

استانبول شهر خاطره‌ها و حافظه‌هاست. شهری که می‌شود به روح آن اعتماد کرد و جان را سپرد به کوچه پس کوچه‎هایش تا گم شد در عشق‌های از یاد رفته و بر باد رفته. تا گم شد در رفاقت‌های ناب. تا گم شد در صداقت‌ها و سکوت‌ها، در سایه‌ها و نورها، در بادها و بازی برگ‌های درختان. شهری که سالانه مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند و از آنها با بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها، بهترین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و بهترین تفریحات مدرن پذیرایی می‌کند. در سفرتان با تور استانبول  به این شهر پر از دیدنی که ادبیات در آن نقش مهمی دارد اگر به دنبال کتاب‌فروشی‌های قدیمی و جذاب هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۵ کتابفروشی دسته دوم فروش این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. کتابفروشی‌هایی که خودشان جزو دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آیند. البته برای آنهایی که علاقه‌مند به هنر و ادبیات هستند.

 


۱- 40 Amber


در سفرتان به استانبول اگر به دنبال کمیک استریپ‌ها هستید و در دنیای واقعی غرق در فانتزی‌ها می‌شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم به این کتابفروشی تشریف ببرید. جایی که کتاب‌های سوپرمن‌ها و بتمن‌ها و مردهای عنکبوتی انتظار شما را می‌کشند تا بخریدشان. یک کتابفروشی خاص که بیشتر مورد علاقه‌ی کودکان و نوجوان است و با رفتن به آن متوجه می‌شوید که چگونه نشانه‌های فرهنگی می‌توانند سبب نزدیکی افراد با ملیت‌های مختلف شوند. این کتابفروشی برای تمامی کسانیکه کودک درونشان فعال است و می‌خواهند یک سفر رویایی و جادویی در رفتن به کتابفروشی‌های استانبول داشته باشند بسیار مناسب است. درهای این کتابفروشی صبح‌ها از حوالی ساعت ۱۰ باز است و شب‌ها نیز در همین حولی ساعت ۱۰ بسته می‌شود.

 

۶ کتاب‌ فروشی برتر استانبول برای عشق کتاب‌هایی که به دنبال یک جای دنج هستند

 

 

 Amber

 


نشانی: بی‌اوغلو، یولو آنابالا پاساژی، حمام گالاتاسرای، تورناسیباسی سوکاک

 


۲- The aslihan


کتابفروشی مرکزی شهر استانبول و همینطور محله‌ی بی‌اوغلو که در آن می‌توانید نسخه‌ی قدیمی کتاب‌ها از معروف‌ترین نویسنده‌های کشور ترکیه مانند عزیز نسین و همینطور شاعران و داستان‌نویسان بزرگ دنیا مانند اسکار وایلد و همینگوی را پیدا کنید. البته کتاب‌هایی به زبان انگلیسی که برای تعداد زیادی از توریست‌های این شهر قابل خواندن هستند. نکته‌ی ویژه درباره‌ی این کتابفروشی اما اینها نیست. نکته‌ی ویژه درباره‌ی این کتابفروشی آن است که تعداد بسیار زیادی کتاب عکاسی در آن به فروش می‌رسند. کسانیکه عکاسی می‌کنند می‌دانند کتاب‌های عکس به سبب چاپ ویژه از گران‌ترین کتاب‌ها به حساب می‌آید و خیلی از عکاسان کتاب‌هایشان را به صورت دسته دوم خرید و فروش می‌کنند. بنابراین اگر عکاس هستید با رفتن به این کتابفروشی می‌توانید بهترین کتاب‌های عکس را با قیمت‌های مناسب بخرید و خودتان اگر کتابی برای فروش در دست داشتید بفروشید.

 

 

 The aslihan

 


نشانی: گالاتاسرای، پاساژ اسلیحان، مستوریت کاداسی

 


۳- Beyazit sahaflar carsisi


اگر علاقه‌مند به کتاب‌های تاریخی هستید در سفر به استانبول باید به این کتابفروشی تشریف ببرید. جاییکه به سبب قدمت‌دار بودن کتاب‌هایش یکی از موزه‌های شهر استانبول به حساب می‌آید. جاییکه همه روزه تعداد زیادی از روشنفکران این شهر را به خودش می‌کشاند تا آنها را در قفسه‌های خودش سرگرم گشت و گذار کند. با پرسه در میان راهروهای این کتابفروشی می‌توانید کتاب‌های زیادی به زبان انگلیسی پیدا کنید.

 

فعالیت‌های ارزان و مفرحی که در زمان سفر به استانبول باید انجام دهید

 

 

 Beyazit sahaflar carsisi

 


نشانی: بیازیت، کادیرسیلار کاداسی

 


۴- Image sahaf


در سفرتان به استانبول اگر در بخش آسیایی ساکن هستید و می‌خواهید به یک کتابفروشی عالی که در آن کتاب‌های مختلف به زبان‌های ایتالیایی، آلمانی، فرانسوی، ترکی و انگلیسی به فروش می‌رسند باید به این کتابفروشی بروید. جاییکه کتاب‌های عکاسی زیادی به فروش می‌رسد و به نوعی پاتوق عکاس‌ها به حساب می‌آید.

 

 

 Image sahaf

 


نشانی: کادیکوی، کافه رانگا

 


۵- Sahaf


یک گنجینه‌ی عالی برای کرم کتاب‌ها. جایی جادویی و رویایی برای گشت و گذارهای روشنفکرانه. جایی برای رفتن به تونل زمان و گذشته. جایی عالی برای داشتن یک عصر دلنشین و متفاوت در شهر استانبول. درهای این کتابفروشی همه روزه از از حوالی ظهر تا ساعاتی پس از غروب خورشید به روی مشتریانش باز است.

 

 

 Sahaf

 


نشانی: گایرتپه، یلدیز پوستا کاداسی، اسنتپ محالسی

۰۷ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران