خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین غذاهای محلی هندی را در رستوران‌های بمبئی امتحان کنید

جاذبه‌های گردشگری بمبئی

بمبئی به واسطه تاریخ پر فراز و نشیبی که داشته صحنه آشپزی ملیت‌های چندگانه و متنوع است که طیف غذایی گسترده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. از غذاهای بومی و محلی گرفته تا عناوین ترکیبی با غذاهای دیگر نقاط دنیا مثل بریتانیا و مغولستان و ایران. اگر با تور هند به دیدن بمبئی می‌روید می‌توانید در این رستوران‌ها بهترین غذاهای محلی را نوش جان کنید.

 

 

غذاهای خیابانی

 

طعم غذاهای خیابانی بمبئی با سایر نقاط دنیا تفاوت زیادی دارد. شاید غذایی از منطقه چات اوتار پرادش آمده باشد اما با تغییراتی که در طول زمان به خود دیده تبدیل به غذایی مستقل و جدید شده باشد. از پاو بهاجی، وادا پاو، بهاجیاس سیب‌زمینی و پیاز، ساندویچ‌های بمبئی، پاتی سامساس، پانی پوری، سو پوری، داهی پوری، راگدا پاتیس، چانا چات آب‌پز، کالا خاتا و تکه‌های خام انبه و توت در پیتزاهای سبک هندی همراه با پنیر و خامه تازه گرفته تا عناوین دیگر بومی، می‌توان غذاهای خوشمزه‌ای در مکان‌های نادر بمبئی یافت می‌شود. لایه‌هایی از طعم‌ها، بافت‌ها، رنگ‌ها و ظروف اشتها برانگیز که شما را تحت تاثیر قرار داده و جیب‌هایتان را خالی می‌کند. شما می‌توانید نسخه‌های مختلفی از غذاهای هندی را در همه جای شهر پیدا کنید. اگر در حومه هستید به Juhu بروید و به دنبال آن در Chowpatty به مرکز آب‌میوه آمار، مرکز شارما چات در نزدیکی On Toes بروید. در جنوب بمبئی مغازه‌های اسنک فروشی Girgaum Chowpatty، ساندویچ‌ها و اسنک‌های فوق‌العاده با پیتزاهای سبک هندی ارائه می‌دهد. کانون و سردار برای چائو بهاجی، گوروکروپا برای ساموسا راگدا و مرکز آبمیوه حاج علی برای آب‌میوه‌های خوشمزه شهرت دارند.

 

 ۸ رستوران‌ شیک بمبئی که در آنها می‌توانید قصه‌های عاشقانه‌ بسازید

 

 

 

 

غذای‌های ساحلی کنکانی

 

ساحل کنکان از بمبئی شروع می‌شود و تا گوآ ادامه پیدا می‌کند. غذاهای مالوانی بیشتر از ادویه گارام ماسالا و چیلی قرمز درست می‌شود. از سوی دیگر غذاهای خطه ساحلی گمانتاک که بخش‌های اطراف گوآ را در بر می‌گیرد از نارگیل و کومار برای درست کردن آن استفاده می‌کنند. در بیشتر رستوران‌های بمبئی شما ترکیبی از غذاهای مالوانی و گمانتاک را پیدا می‌کنید. یعنی آن‌ها را از نارگیل پخته با ادویه و چیلی قرمز همراه با برنج درست می‌کنند. بمبیل، پراون، سورمایی سرخ شده، ماهی‌های تازه، و سل کادی همراه با نوشیدنی عالی هستند. اگر جای زیادی برای خوردن غذا ندارید توصیه می‌کنیم گوشت ماسالا و برنج کاری سرخ شده بخورید. اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در فصل صید ماهی گابولی از طعم فوق‌العاده آن نیز بچشید. برای خوردن غذاهای مالوانی به ساتکار در نزدیکی ایستگاه Goregao، بزرگراه گمانتاک، گوآ هاوس، Singhudurg و پرادیپ گمانتاک بروید.

 

 

 

 

غذاهای گیاهی ماهاراشترا

 

غذاهای ماهاراشترا را در کوچه دادار دنبال کنید. بیشتر رستوران‌های کوچک و بسیار معمولی این منطقه ناهاری مبتنی بر غذاهای ساده و معمولی سنتی واران بهات با گرایش‌های گیاه‌خواری که معمولا شامل سالاد کاشیمبر، Usal و پاله بهاجی می‌شود را عرضه می‌‌کنند. از جاذبه‌های برجسته‌ای که معمولا مردم را به جذب می‌کند می‌توان به اسنک‌های Thaali Peeth، Kandha Pohe، سابودانا وادا، میسال پاو، Kothimbir Vadi، و غیره اشاره کرد. Aaswad و پراکاش (دادار) از مکان‌هایی هستند که برای این غذاها به شما توصیه می‌کنیم.

 

 شکم‌گردی در خیابان‌های بمبئی؛ شهر رنگ‌ها و نورها و روشنایی 

 

 

 

 

غذای هند جنوبی

 

ماتونگا منطقه‌ای در جنوب هند است که تعداد زیادی از هندیان بومی در آن زندگی می‌کردند. شخصی به نام راما نایاک از کارناتاکا در سال ۱۹۴۰ شروع به پخت غذاهای شاهانه در بین مردم کرد و در فاصله کمی رستوران‌هایی نیز تاسیس کرد. به این ترتیب تهیه و سرو غذاهای معتبر اودوپی در برگ درختان رواج پیدا کرد. این غذاها که برای قشر ضعیف و به عبارتی کارگر عرضه می‌شد، خیلی سریع گشترش پیدا کرد تا جایی که بیشتر رستوران‌های اودوپی آن را به منوی خود اضافه کردند. امروزه بیشتر رستوران‌ها مخلوطی از غذاهای ماهاراشترایی، چنجابی، چینی و جنوب هند را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید این غذاها را در Ramanayaks Udupi، Udupi Idli House، Café Madras، Ramashray و Manis Lunch Home پیدا کنید.

 

 

 

 

اکتشاف غذاهای بوری محله

طبق گفته‌ها بوری‌ها جامعه مسلمان مهاجری هستند که از گوجارات برای تجارت به بمبئی آمده‌اند. غذاهای خیابانی مسلمانان، شامل غذاهای مغولی و اسلامی می‌شود. در حالی که خیابان محمد علی در طول ماه مبارک رمضان به شدت شلوغ و محبوب است اما بوری محله نگین پنهان بمبئی محسوب می‌شود. شما می‌توانید غذاهای منحصر به فردی همچون مِمون و داوودی بهرا را از مناطق مختلفی همچون سورات، دهلی، لاکنوی انگلستان، ایران، مالزی، پین و یمن بیابید. گوشت‌های پخته متنوع که به انواع مختلفی سرو می‌شوند دسته اعظم این غذاها را تشکیل می‌دهند که از محبوب‌ترین‌شان می‌توان به کباب‌ها و آبگوشت اشاره کرد. شما می‌توانید گوشت مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید. سپس گوشت همراه با سس مخصوص و گشنیز برای‌تان سرو می‌شود. به علاوه آبگوشت را مثل ما همراه با نان سرو می‌کنند. در حالی که بوری محله را می‌گردید و غذاهای فوق‌العاده‌اش را امتحان می‌کنید از شیرینی‌های خوشمزه خامه‌ای و کرم‌دار غافل نشوید. برای خوردن غذاهی اسلامی بمبئی به Savoury، هتل نور محمدی، هتل هندی و محمد کریم چانتا ماسالا بروید.

 

 ۹ غذای خیابانی هند که شما را عاشق طعم فلفل می‌کند 

 

 

 

 

کافه ایرانی برای خوردن غذاهای پارسی

 

در قرن ۱۹ام میلادی خیلی سریع کافه‌های ایرانی در جنوب بمبئی شیوع پیدا کردند. امروزه وقتی در بخش قدیمی شهر راه می‌روید می‌توانید معماری‌های عجیب این کافه‌ها را ببینید که معمولا توسط نسل دوم و سوم ایرانانیان زرتشتی اداره می‌شوند که در قرن ۱۹ به این منطقه آمدند. شما می‌توانید غذاهای عالی ایرانی را به سبک قدیمی برای ناهار پیدا کنید. امروزه کافه‌های ایرانی منوی ساده‌ای از غذاهای خوشمزه قیمه با سیب زمینی، عدسی با گوشت، و واویشکای گوشت و تخم مرغ را همراه با نوشابه و دوغ سرو می‌کنند. برای خوردن این غذاهای خوشمزه به کافه کیانی، یزدانی، Ideal Corner، Jimmy Boy، Military Cafe، و کافه بریتانیا بروید.

 

 

۱۳ مرداد ۱۳۹۷