درباره تور روسیه

 تور روسیه فرصتی است برای مسافرت به پهناورترین کشور جهان! اگر اهل تحقیق در باب کشورهای مختلف باشید، مسلما می‌دانید در کشور روسیه، این سرزمین پهناور آنقدر زیبایی‌های متفاوت وجود دارد که همه‌ی اهل سفرهای دنیا حداقل یک بار هم که شده دوست دارند به آن سفر کنند. با این حال اگر نمی‌دانید باید در چند جمله تمام آنچه روسیه را به یکی از بهترین مقاصد مسافرتی تبدیل می‌کند بپردازیم. اول اینکه برای ما ایرانیان سفر به روسیه به مراتب از سفر به اروپا و بسیاری کشورهای دیگر راحت‌تر است، چون طبق توافق‌های بین‌المللی شهروندان دو کشور می‌توانند بدون ویزا در این دو کشور تردد کنند.

درباره تور روسیه بیشتر بدانید

مسکو و سنت پترزبورگ دو تا از شگفت‌انگیزترین و توریستی‌ترین شهرهای دنیا هستند که در کشور پهناور روسیه قرار دارند. همین موضوع باعث شده رفتن به روسیه به یکی از پرتقاضاترین سفرها در آژانس‌های مسافرتی تبدیل شود. این کشور پهناور با تاریخچه بسیار قدیمی در طول سال‌ها شاهد حوادث بسیار زیادی بود که امروزه اغلب آن‌ها در جاذبه‌های گردشگری این کشور به چشم می‌خورند. به طوری که تنوع آثار تاریخی، بناهای باشکوه، کاخ‌ها و موزه‌های دیدنی و غیره‌ای که در جای جای این کشور زیبا گسترده شده‌اند را در کمتر جایی می‌توان پیدا کند. خوشبختانه سفر به روسیه برای گردشگران ایرانی آسان بوده و تنها کافی است تصمیم برای سفر به این سرزمین جذاب را گفته و سپس با انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص رزرو تور آماده یک سفر خاطره‌انگیز و به یادماندنی شوند. سفر با تور به کشور روسیه شامل خدمات اخذ ویزا، رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و اغلب ترانسفر فرودگاهی، گشت شهری و صبحانه رایگان در طول مدت سفر است که همه این موارد توسط مجموعه گردشگری مقتدر سیر تابان برای گردشگران فراهم می‌گردد.

روسیه

 

شرایط و مدارک لازم برای سفر با تور روسیه

برای کسانی که دوست دارند درباره تور روسیه بیشتر بدانید، باید بگوییم که قبل از هر چیزی سفر به این کشور توریست‌پذیر تنها در صورتی ممکن است که از قبل ویزای مربوط به آن توسط گردشگران گرفته شده باشد. البته به دلیل رابطه نسبتا خوبی که بین دو کشور ایران و روسیه وجود دارد، شرایط اخذ ویزای روسیه دشوار نبوده و با ارائه چند مدرک ساده در کوتاه مدت و بدون دردسر صادر می‌شود. در ادامه این صحبت‌ها شرایط و مدارک لازم برای سفر با تور روسیه را در زیر عنوان کرده‌ایم:

  • اصل پاسپورت معتبر با حداقل اعتبار ۷ ماه
  • دو قطعه عکس رنگی با ابعاد ۳ در ۴
  • بیمه مسافرتی
  • پر کردن فرم درخواست ویزا با مشخصات کامل و صحیح فرد متقاضی
  • ارائه تعهد برای بازگشت به وطن
  • ارائه واچر هتل و بلیط‌های رفت و برگشت هواپیما

توجه داشته باشید که اخذ ویزا به مقصد روسیه به دو صورت شخصی و همچنین گروهی ممکن است. البته چنانچه قصد سفر تفریحی به این کشور را دارید برای تسهیل امور مربوطه توصیه می‌کنیم از امتیازهای درخواست ویزای گروهی بهره ببرید. چرا که امکان ریجکت شدن درخواست‌ها به صورت گروهی کم بوده و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند با تجربه‌ای که در این زمینه دارند تمامی مراحل را بدون دغدغه و نگرانی برای شما عزیزان طی کنند.

 

تور مسکو سنت پترزبورگ

گردشگران می‌توانند با توجه به شرایط و تعداد روزهایی که امکان سفر دارند، برنامه‌ریزی دقیقی برای همراه شدن با تور روسیه داشته باشند. محبوب‌ترین تورهای روسیه به مقاصد مسکو و سنت پترزبورگ بوده و به صورت تکی و همچنین ترکیبی ارائه می‌شوند. تفاوت این تورها در تعداد روزهای سفر و از همه مهم‌تر هزینه آن‌ها است. طبیعتا قیمت تور مسکو سنت پترزبورگ در مقایسه با تورهای تکی بیشتر بوده و معمولا به صورت ۷ شب برگزار می‌شوند که قطعا ارزش سفر دارد. به طور معمول در تورهای ترکیبی هماهنگ شده در مجموعه مقتدر سیر تابان اقامتی به مدت ۴ شب در سنت پترزبورگ و ۳ شب در مسکو در نظر گرفته می‌شود. ناگفته نماند که برنامه‌های نهایی با مسافران تنظیم شده و با توجه به شرایط آن‌ها قابل تغییر هستند.

مسکو

قیمت تور روسیه، ارزانترین تور های روسیه را از کجا تهیه کنیم؟

در حالت کلی سفر به مقصد روسیه یک سفر تقریبا لاکچری به حساب می‌آید. چرا که روسیه کشوری گران بوده و هزینه‌های سفر به آن نسبتا بالا است. البته با پیدا کردن ارزانترین تور روسیه تا حد زیادی می‌توان در هزینه‌های کلی صرفه‌جویی کرده و بودجه زیادی را برای سفر و تفریح در این کشور اختصاص داد. توجه داشته باشید که اولین شرط پیدا کرده تور ارزان قیمت به مقصد روسیه همراه شدن با یک آژانس مسافرتی باتجربه و منصف است. در مرحله بعدی باید بهترین زمان را برای سفر انتخاب کرده و اگر بودجه محدودی دارید، فصل اوج گردشگری را برای مسافرت انتخاب نکنید. مورد مهم دیگر صرف نظر کردن از هتل‌های فوق‌العاده لوکس و گران ۵ ستاره و انتخاب گزینه‌های باکیفیت اما قیمت پایین‌تر است. همه این گفته‌ها را می‌توانید از طریق تماس با کارشناسان مربوطه در آژانس مسافرتی مقتدر سیر تابان به دست آورید.

 

تور لحظه آخری روسیه

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، روسیه جز کشورهایی است که سفر به آن نیازمند تهیه ویزای قبلی است. از همین رو پیدا کردن تور لحظه آخری روسیه به معنای واقعی عملا غیر ممکن است. با این حال اگر تصمیم قطعی خود را برای سفر گرفته‌ باشید، می‌توانید با کمی تحقیق در مورد هتل‌ها و پروازهای رفت و برگشت گزینه‌های قیمت مناسبی را پیدا کرده و تجربه سفری به یادماندنی و بسیار راحت را برای خود و خانواده رقم بزنید.

 

بهترین فصل سفر به روسیه با تور

هر مقصد گردشگری برای سفر زمان خاص خود را دارد. چرا که تفریحات و کیفیت سفر می‌تواند بسته به زمان و فصلی که در آن سفر می‌کنیم متفاوت باشند. حال اگر این مقصدی همچون روسیه باشد که با آب و هوای سرد و زمستان‌های طولانی معروف بوده سفر به آن در فصل سرما از نظر بسیاری از افراد کاری نادرست است. چنانچه شما نیز بر این باور هستید باید بگوییم که بهترین فصل سفر به روسیه با تور با توجه به انتظارات افراد از مسافرت و سلیقه آن‌ها می‌تواند فرق کند. چرا که روسیه کشوری بسیار پهناور بوده و در هر فصلی بسته به منطقه‌ای که به آن سفر می‌کنید تفریحات و سرگمی‌های منحصر به فردی را برای شما ارائه خواهد کرد.

به عنوان مثال فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به روسیه با تور به مقاصد مسکو و سنت پترزبورگ است. چرا که به دلیل برخورداری از آب و هوای ملایم امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری و گشت و گذار شهری را برای توریست‌ها فراهم می‌کند. این در حالی است که اگر قصد تماشای شفق قطبی، پدیده جادویی طبیعت، را دارید فصل‌ زمستان انتخاب بهتری خواهد بود. از طرفی دیگر برای کسانی که به دنبال سفری ارزان قیمت هستند، فصل‌های بهار و پاییز در روسیه بهترین زمان‌ها خواهند بود.

 

مهمترین جاذبه ‌هایی که با خرید تور روسیه باید ببینید

جاذبه‌های گردشگری روسیه به قدری زیاد است که حتی اگر یک ماه کامل در آن بمانید باز هم زمان کافی برای بازدید از همه آن‌ها نخواهید داشت. بنابراین اگر برای بار اول قصد سفر به روسیه را دارید بهتر است به بازدید از چند جاذبه مهم و معروف آن بسنده کنید و سفری با کیفیت را برای خود رقم بزنید. در ادامه این صحبت‌ها چند مورد از مهمترین جاذبه ‌هایی که با خرید تور روسیه باید ببینید، در شهر مسکو پایتخت این کشور، عبارتند از:

  • کلیسای سنت باسیل، کلیسایی با سبک معماری باشکوه در روسیه
  • میدان سرخ و کاخ کرملین، نماد شکوه روسیه
  • متروی شهر مسکو، موزه‌ای خاص در زیر زمین مسکو به وسعت تمام شهر
  • 7 خواهران مسکو یا همان هفت آسمان خراش استالین، برج‌هایی دیدنی به سبک معماری استالینیستی در روسیه

 چنانچه تور ترکیبی روسیه را انتخاب کرده و بعد از مسکو سفری چند روزه نیز به سنت پترزبورگ داشته باشید، توصیه می‌کنیم بازدید از مکان‌های زیر را در لیست الویت‌های خود قرار دهید:

  • کلیسای کازان سنت پترزبورگ، بنایی با شاهکار معماری روسی در سنت پترزبورگ
  • موزه ملی سنت پترزبورگ، موزه‌ای با شاهکارهای هنری و تاریخی بی‌شمار در سنت پترزبورگ
  • کاخ پیترهوف، قصری بزرگ و باشکوه در سنت پترزبورگ
  • خیابان نوسکی پراسپکت، مرکز تفریح و سرگرمی‌های خیابانی در سنت پترزبورگ

 

چه زمانی تور روسیه بخریم؟

تورهای روسیه در تمامی فصل‌های سال توسط مجموعه گردشگری مقتدر سیر تابان برگزار می‌شوند. بنابراین گردشگران در هر زمانی که تصمیم برای سفر به این کشور جذاب و دیدنی را گرفته باشند، می‌توانند برای رزرو تورهای مربوطه اقدام کنند. اما در خصوص اینکه بهتر است چه زمانی تورهای روسیه را بخریم؟ باید بگوییم که هر چه سریع‌تر برای خرید اقدام کنید، تورهایی با شرایط بهتر و متناسب با خواست خود را پیدا خواهید کرد. پس چنانچه تصمیم قطعی خود را برای این سفر گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم وقت را تلف نکرده و برای رزرو هتل و پرواز مورد نظر خود دست به کار شوید.

 

معرفی تور روسیه مقتدر سیر

چنانچه تصمیم خود را برای سفر به روسیه با تور گرفته‌اید اما هنوز در انتخاب تور مورد نظر خود سردرگم هستید، تنها چاره کار مشورت با افراد با تجربه در این زمینه است تا تجربیات و نظرات خود را در اختیار شما قرار دهند. آژانس مقتدر سیر تابان مفتخر است که با سال‌ها تجربه در حوزه گردشگری و داشتن تیمی حرفه‌ای و فعال در این زمینه بهترین‌ها را برای شما رقم خواهد زد. شما می‌توانید هر سوالی که برای معرفی تور روسیه مقتدر سیر دارید را از طریق تماس از کارشناسان مربوطه پرسیده و سفری کاملا دلخواه را برای خود به ارمغان آورید. این مجموعه با انتخاب‌های گسترده هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ قیمتی در خدمت شما بوده و همواره سعی دارد با خلق بهترین خاطرات در ذهن عاشقان به سفر به نامی ماندگار تبدیل شود.

 

آنچه باید از روسیه بدانیم

  • واحد پولی: روبل
  • در حال حاضر (مهر ماه 1402) سفرهای گروهی بدون ویزا به روسیه انجام می‌شود (برای سفر انفرادی می‌توانید از ویزای الکترونیک استفاده کنید)
  • اختلاف ساعت مسکو با ایران: نیم ساعت عقب‌تر از ایران (+3 GMT)
  • پیش شماره : +7
  • شماره‌های ضروری: پلیس 102، آتیش نشانی 101، آمبولانس 103
  • زبان رسمی: روسی

مهمترین جاذبه‌های گردشگری روسیه

روسیه کشوری پهناور با جاذبه‌های گردشگری بسیار است که از کلیساهای بزرگ و رنگارنگ با معماری خاص روسی تا مناطق طبیعی و سواحل مختلف را در بر می‌گیرد. در هر گوشه‌ای از این کشور، جاذبه‌های متفاوتی انتظار شما را می‌کشد اما این پنج مورد، از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری هستند که در تور روسیه می‌توانید به دیدنشان بروید:

  • کلیسای جامع سنت باسیل: ساخته شده در قرن شانزدهم میلادی که در میدان سرخ مسکو قرار گرفته و بدون شک، پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری در این کشور است. در میدان سرخ چندین جاذبه‌ی ارزشمند دیگر را نیز پیدا خواهید کرد.
  • موزه آرمیتاژ: در سفر به سنت پترزبورگ، امکان بازدید از یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های روسی و از مهم‌ترین موزه‌های جهان را دارید.
  • دریاچه بایکال: بزرگ‌ترین منبع آب شیرین جهان و یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی روسیه که در روزهای گرم سال، برای آبتنی و گردش‌های آبی مناسب بوده و در زمستان، کاملا یخ می‌زند و منظره‌ی بی‌نظیر را شکل می‌‌دهد.
  • جزیره کیژی: جزیره‌‌ای در نزدیکی مرز فندلاند که به بناها و کلیساهای چوبی‌اش معروف است.
  • سوشی: شهری که به سواحل گرم و آفتابی‌اش معروف است و زمستان‌ها چند ریزورت اسکی عالی را در نزدیکی خود می‌بیند.

معروفترین رستوران های روسیه

مقاصد محبوب تور روسیه یعنی مسکو و سنت پترزبورگ، هر دو دارای رستوران‌های فوق‌العاده‌ای هستند. اگر قصد صرف غذا در بهترین رستوران‌های مسکو را دارید، این سه مورد بدون شک باید در صدر لیست شما قرار بگیرند:

  • Café Pushkin (آدرس: Tverskoy Blvd, 26А)
  • Turandot (آدرس: Tverskoy Blvd, 26, Стр. 3)
  • Buono (آدرس: Kutuzovsky Ave, 2/1)

و اگر قرار است به سنت پترزبورگ بروید و به دنبال رستوران‌هایی درجه یک و عالی می‌گردید، این سه مورد را حتما مد نظر داشته باشید:

  • Blok (آدرس: Potemkinskaia Ulitsa, 4)
  • Bourgeois Bohemians (آدرس: Vilensky Pereulok, 15)
  • Mindal (آدرس: Angliiskaia Embankment, 26)

معروفترین مراکز خرید روسیه

مراکز خرید مهم و بزرگ روسیه را می‌توانید در مسکو و سنت پترزبورگ پیدا کنید. مجموعه‌هایی بزرگ که بعضا از معماری زیبا و کلاسیک بهره می‌برند و 7 روز هفته به فعالیت می‌پردازند. بعضی از بهترین مراکز خرید روسیه را در زیر به شما معرفی می‌کنیم:

  • TsUM (مسکو)
    آدرس: 2 Petrovka Street, Moscow
  • GUM (مسکو)
    آدرس: Red Square, 3, Ploschad Revolutsii Metro Square, Moscow
  • Evropeysky (مسکو)
    آدرس: Kiyevsky Station Square, 2, Moscow
  • Galeria Shopping Mall (سنت پترزبورگ)
    آدرس: Ligovsky Ave, 30А, St Petersburg
  • LETO (سنت پترزبورگ)
    آدرس: Pulkovskoye Shosse, 25, St Petersburg

مهمترین فرودگاه‌های روسیه

فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور روسیه به حساب می‌آید که پیش از اتفاقات اخیر، بیش از 40 میلیون مسافر را در طول سال به خود می‌دید. البته مسکو دو فرودگاه مهم دیگر به نام‌های فرودگاه بین المللی دوموده دوو و فرودگاه بین المللی ونوکووا را نیز در خود دارد که بخشی از بار مسافران را به دوش می‌کشند. فرودگاه پولکوو در سنت پترزبورگ و فرودگاه بین‌المللی کازان نیز از دیگر فرودگاه‌های مهم این کشور به حساب می‌آیند. تمامی این سه مجموعه، دارای امکانات بسیار خوب و مدرنی هستند و ترمینال‌هایی با امکانات کامل را به مسافران ارائه می‌کنند. همچنین وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، تاکسی و در مورد فرودگاه مسکو، مترو برای رفت و آمد به مرکز شهر در نظر گرفته شده است.

بهترین هتل‌های روسیه

هر شهری را که برای تور روسیه انتخاب کنید، با انتخاب‌های متنوعی در زمینه هتل مواجه خواهید شد. هم در مسکو، هم در سنت پترزبورگ و هم در کازان، هتل‌های فوق‌العاده خوبی برای مسافران تدارک دیده شده و در سوچی نیز، با هتل‌های ساحلی متنوعی مواجهید. 5 هتلی که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از بهترین‌ها و البته معروف‌ترین هتل‌های روسیه هستند:

  • Four Seasons Hotel Lion Palace St Petersburg (سنت پترزبورگ)
    آدرس: Voznesensky Ave, 1, St Petersburg
  • Four Seasons Hotel Moscow (مسکو)
    آدرس: Ulitsa Okhotnyy Ryad, 2, Moscow
  • Belmond Grand Hotel Europe (سنت پترزبورگ)
    آدرس: Mikhaylovskaya St, 1/7, St Petersburg
  • Rodina Grand Hotel and Spa (سوچی)
    آدرس: Vinogradnaya Ulitsa, 33, Sochi
  • Kazan Palace by Tasıgo (کازان)
    آدرس: Ulitsa Kalinina, 3Б, Kazan

محبوب ترین غذاهای محلی در روسیه

پای غذا و دسر که به میان بیاید، مردم روسیه، چیزهای زیادی برای گفتن دارند. البته با توجه به وسعت این کشور، غذاهای محلی شهرهای مختلف متفاوت هستند اما بعضی غذاها را در همه‌ جای این کشور می‌توانید میل کنید. پلمنی که نوعی دامپلینگ روسی به حساب می‌آید، بیف استروگانف که شهرتی جهانی دارد، بورش که سوپ چغندر است و رنگی زیبا دارد و پیروزکی که شبیه به پیراشکی است، تنها بخشی از غذاهای محلی خوشمزه این کشور هستند که پیشنهاد می‌کنیم، حتما در طول تور روسیه به سراغشان بروید.

اطلاعات مهم درباره روسیه که باید بدانید

ساعت رسمی روسیه یک ساعت و نیم از ایران عقب‌تر است و مردم این شهر هم در بیشتر شهرهای آن به زبان روسی صحبت می‌کنند. قوانین سختگیرانه‌ای دارند و بهتر است پیش از سفر بایدها و نبایدهای سفر به روسیه را بدانید. روبل واحد پولی این کشور برای داد و ستد است و سیستم برق آن نیز کاملا به سیستمی که در ایران از آن استفاده می‌کنیم شباهت دارد. پیش شماره تلفن این کشور ۷+ است و برای تماس‌های ضروری چند شماره مختلف دارد:

 

 

پلیس روسیه: ۱۰۲

آمبولانس روسیه: ۱۰۳

مشکلات اورژانسی روسیه: ۱۱۲

 

تور استانبول. تور گرجستان. تور ارمنستان. تور آنتالیا. تور دبی

 

سوالات متداول درباره تور روسیه

 

تور روسیه در چه شهرهایی برگزار می‌شود؟

در چند سال گذشته عمده‌ی تورها برای دو شهر مشهور و توریستی مسکو و سنت پترزبورگ برگزار شده است و معمولا در یک بازه‌ی یک هفته‌ای از این دو شهر بازدید خواهد شد.

 

تور روسیه با چه ایرلاین‌هایی برگزار می‌شود؟

به طور منظم دو ایرلاین ایرانی ماهان و روسی ایر فلوت در این مسیر فعال هستند که تورها بر اساس آن‌ها ارائه می‌شوند. علاوه بر این‌ها آژانس مقتدرسیر با چارتر پرواز نوردویند روسیه تورهای تابستانی این مسیر را برگزار می‌کند.

 

بهترین زمان سفر به روسیه چه زمانی‌ست؟

با توجه به برودت بسیار شدید این کشور، بهترین زمان سفر به آن از اواسط خرداد آغاز و تا اواخر شهریور ادامه می‌یابد. اگر قصد دیدن شب‌های سفید را دارید اواسط تیر تا مرداد را برای سفر خود انتخاب کنید.

 

چه مدارکی برای دریافت ویزای روسیه نیاز است؟

پاسپورت با حداقل ۷ ماه اعتبار
۲ قطعه عکس ۳*۴
فرم اطلاعات شخصی

سایر مدارک مورد نیاز سفارت نظیر دعوت‌نامه معتبر از طریق آژانس مهیا خواهد شد.