تور باکو

درباره تور باکو

تور باکو

پایتخت آذربایجان در این سال‌های آنقدر روند پیشرفت را به سرعت در پیش گرفته که از شهری معمولی حالا به یکی از شهرهای گردشگرپذیر منطقه بدل گشته و سالانه تعداد زیادی مسافر با تور باکو راهی این شهر می‌شوند. مخصوصا با توجه به نزدیک بودن به ایران و هزینه‌های کم سفر به این شهر زیبا، معمولا عده زیادی از ایرانیان برای تعطیلات این شهر را در نظر می‌گیرند. یک شهر ساحلی، مدرن و زیبا و مردمانی خونگرم و دوست داشتنی.

چرا به باکو سفر کنیم؟

جدا از زیبایی‌های بصری باکو، نزدیکی فرهنگی مردم این شهر با ایرانیان شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل سفر به آن محسوب شود، به گونه‌ای که هیچ گاه در طول سفر با تور باکو (مخصوصا اگر به زبان آذری آشنایی داشته باشید) احساس غریبگی نخواهید کرد.

باکو

باکو نیز شبیه به بسیاری از شهرهایی که به ناگاه با تغییرات عمده روبرو شده‌اند به گونه‌ای به دو پاره تبدیل شده است. بخش قدیم با معماری باشکوه و سنتی و مختص این منطقه و البته بخش مدرن با ساختمان‌ها و هتل‌های امروزی و بسیار زیبا. تمام این ویژگی‌ها را بگذراید کنار مراکز تفریحی بسیاری که در این سال‌ها ساخته شده و البته هزینه پایین سفر با توجه به نزدیکی باکو تا به این نتیجه برسید، باکو یکی از بهترین مقاصد و گردشگری برای ایرانیان است.البته پیش از سفر بهتر است با کارهایی که نباید در باکو انجام دهید را بشناسید.

 

آب و هوای باکو

آب و هوای باکو

آب و هوای باکو و سواحل شرقی آذربایجان کمی با دیگر نقاط این کشور و منطقه متفاوت است. برای رسیدن به جاذبه های گردشگری باکو بهتر است بدانید، بهار و تابستان‌های این شهر مطبوع و نسبتا خنک است و با این وجود پاییز و زمستان سردی را به خود می‌بیند. در واقع با آماری که مراکز هواشناسی این کشور ارائه کرده‌اند، میانگین دمای طول سال در باکو به حدود ۱۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

فرودگاه باکو

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف در باکو

فرودگاه بین‌المللی حیدر علی‌اف: فرودگاه باکو در فاصله‌ی حدودا بیست کیلومتری از شهر واقع شده و با توجه به ترافیک بالایی که به خود می‌بیند، پر رفت و آمدترین فرودگاه منطقه قفقاز به حساب می‌آید. قبلا این فرودگاه با نام بینا فعالیت می‌کرد که بعد از چند دوره ریاست جمهوری حیدر علی‌اف، در نهایت به این نام تغییر کرد.

 

سیستم حمل و نقل عمومی در باکو

اگر قصد سفر به باکو را دارید حتما می‌دانید که فاصله زمینی شهر باکو از مرز آستارا حدود ۳ ساعت، از مرز بیله سوار ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه و زمان پرواز از تهران ۱ ساعت و ۱۰ دقیقه است. سیستم حمل و نقل عمومی شهری باکو به تاکسی، اتوبوس، مترو، مینی‌بوس، دوچرخه و قطار برقی مجهز است. شما می‌توانید با بلیت الکترونیک یا همان باکو کارت سوار اتوبوس یا مترو شوید. هزینه اتوبوس و متروی باکو، ۰.۲ منات آذربایجان است. هزینه قطار برقی نیز حدود ۱ منات است که می‌توانید توسط آن به حومه شهر دسترسی داشته باشید. دوچرخه‌سواری در باکو به نسبت دیگر وسایل نقلیه کمی هزینه بالاتری دارد و بنا به شرکت ارائه دهنده مبلغی مابین ۱۰ تا ۲۰ منات برای یک روز دریافت می‌شود.

 

هتل‌های باکو

هتل های باکو

Four Seasons Hotel Baku: بدون شک بهترین و مجلل‌ترین هتل باکو را باید هتل چهار فصل آن دانست که از هر لحاظ جزو بهترین‌های منطقه است. با دکوری باشکوه و امکاناتی که کاملا در خور ۵ ستاره‌ی آن خواهد بود و استانداردهایی در حد بهترین هتل‌های جهانی. البته تمام این‌ها که گفتیم در نهایت به قیمت بالای ۳۰۰ دلاری آن برای حداقل قیمت هر شب اقامت در این هتل می‌انجامد!

آدرس: 1 Neftchilar Ave, Baku 1095

Boulevard Hotel Baku: از دیگر هتل‌های لوکس شهر که قیمتی تقریبا نصف هتل چهار فصل دارد اما امکانات آن نیز بسیار عالی و اعیانی‌ست. استخر سر پوشیده بسیار عالی، چندین رستوران با انواع غذاهای محلی و بین‌المللی و امکانات بسیار زیاد دیگری که Boulevard را در جایگاه دومین هتل برتر گرانقیمت شهر می‌کند.

آدرس: Xaqani Rustamov Street 4C, AZ1052 Baku

Ariva Hotel: در میان هتل‌های ارزان قیمت باکو هم باید حتما از Ariva Hotel اسم برد. یک اقامتگاه بسیار زیبا با رنگ‌های جذاب استفاده شده در اتاق‌هایش و امکانات خوبی که به نسبت قیمت حداقل ۳۰ دلاری برای هر شب اقامت در آن، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

آدرس: 1 Ahmad Rajabli, Baku 1075

 

چه زمانی به باکو سفر کنیم؟

باکو

مسلما بهترین زمان سفر از نظر آب و هوایی به باکو، تور باکور بهار 99 و تابستان است. هوا در این ماه‌ها در بهترین حالت خود قرار داشته و می‌توانید با خیالی راحت مسافر این شهر شوید و با راهنمای گردشگری باکو به تمام دیدنی‌های این شهر رفته و از آن‌ها لذت ببرید. با این حال اگر به فکری سفری خلوت‌تر و به دور از شلوغی باشید، پاییز نیز زمان مناسبی برای سفر به نظر می‌رسد.

 

ارزان‌ترین زمان سفر به باکو

باکو در تابستان معمولا گرم و شرجی است و به علت رطوبت زیاد فصل مناسبی برای سفر محسوب نمی‌شود. اما برای افرادی که عاشق آفتاب و تفریحات آبی هستند، می‌تواند گزینه خوبی باشد. مخصوصا که نرخ تور ‌باکو در تابستان به نسبت فصل بهار ارزان‌تر است. همچنان این شهر در فصل زمستان نیز گردشگر کمتری به خود می‌بیند. زمستان‌های باکو، سرد و همراه با بارندگی و رطوبت است. اگر جزو افرادی هستید که سرما اذیتتان نمی‌کند، می‌توانید با چند لباس پشمی و گرم، به برف بازی و گردش در پیست اسکی شاه داغ آذربایجان بپردازید. می‌توانید در زمستان با هزینه‌ای کم‌تر سفری ارزان با تور باکو را تجربه کنید.

 

در باکو چه غذایی بخوریم؟

در تور باکو متوجه می‌شوید؛ اشتراکات فرهنگی ما با آذربایجانی‌ها به سراغ غذاها هم می‌آید و در بسیاری موارد غذاهای یکسانی با کمی تفاوت‌های ریز در دو کشور وجود دارد. با این حال تنوع غذایی بسیار جذاب این شهر، می‌تواند یکی از خاطرات خوش شما از سفر به باکو محسوب شود.
از میان غذاهای متنوع و محلی باکو شاید انواع کباب‌هایش برای گردشگرانی که از دیگر نقاط دنیا به این شهر زیبا سفر کرده‌اند جذاب‌تر باشد، اما برای گردشگران ایرانی‌ بهتر است غذهای دیگری را نیز امتحان کنند، غذاهایی همچون؛ پلو (Plov) که ترکیبی از برنج و گوشت است، بشقاب‌هایی با ترکیب پلو، آلو و مغزهایی مثل بادام، گردو و پسته نیز بسیار پرطرفدار هستند .

پلو غذای سنتی باکو

این پلو با خورش‌‌های جذابی با طعم انار و حتی دیزی‌های سنتی در ظرف‌های سفالی سرو می‌شوند. که در کنار نوشیدنی‌های خنک و یا دوغ‌های ترش محلی بسیار دلچسب و خوشمزه است.
باکو را بدون مزه کردن دسرهای ترکی ترک نکنید و حتما از شیرینی‌های خانگی آنجا بخورید و اگر هم امکانش را داشتید بسته‌هایی از آن را به همراه سوغاتی های باکو به یادگار بیاورید!

 

آنچه باید از باکو بدانیم

ساعت رسمی باکو نیم ساعت از ایران جلوتر است و مردمش به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. زبانی که به ترکی داخل ایران بسیار شبیه‌تر از ترکی استانبولی است. واحد پولی مورد استفاده این کشور نیز منات آذربایجان است و سیستم برقی آن‌ها نیز کاملا شبیه به ایران.

پیش شماره تلفن این کشور ۹۴۴+  بوده و برای تماس‌های ضروری نیز می‌توانید از لیست زیر استفاده کنید:

آتش نشانی باکو: ۱۰۱

پلیس باکو: ۱۰۲

اورژانس باکو: ۱۰۳

خدمات مهاجرتی آذربایجان: ۹۱۹

 

مراکز خرید باکو

مراکز خرید در باکو

باکو چهار مرکز خرید بزرگ با برندهای بین‌المللی و محلی دارد که باید حتما سری به حداقل یکی از آن‌ها بزنید. شلوغ‌ترینِ این مراکز احتمالا مرکز خرید ۲۸ مال باکو است که در نزدیکی مترو واقع شده و دسترسی به آن بسیار ساده است. مرکز خرید مترو پارک نیز در نزدیکی مترو واقع شده و بیشتر به درد کسانی می‌خورد که قصد خرید پوشاک را دارند.  پارک بلوار مدرن‌ترین مرکز خرید باکو است و در آن جدا از خرید می‌توانید از امکانات تفریحی‌اش نیز بهره ببرید و در نهایت پورت باکو که جدید‌ترین و البته بزرگ‌ترین مرکز خرید باکو به شمار می‌رود که میزبان بهترین برندهای جهانی و آذربایجانی محسوب می‌شود.

 

مراکز دیدنی باکو

جاذبه های گردشگری در باکو

دیدنی‌های این شهر کوچک بسیار زیاد است. از پارک‌های نزدیک دریا با نمایی از آن سوی دریای خزر تا کاخ باستانی شیروان‌شاهان. قلعه دخترباکو را نیز نباید از یاد برد که زمانی یکی از نیایشگاه‌های آناهیتا در زمان زرتشتیان بوده و حالا به موزه‌ای جذاب در دل شهر قدیم بدل گشته است. در نهایت حتما نگاهی هم به موزه تاریخ باکو بندازید تا چیزهای زیادی از پیشینه این مردمان بیابید.

 

تور باکو بهار

بهار، فصل سرزندگی و طراوت، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به اکثر کشورهای جهان از جمله آذربایجان است. با تمام شدن فصل سرد، فستیوال‌ها و جشن‌های سنتی و فرهنگی بسیاری در باکو آغاز می‌شود. در سفر با تور باکو بهار ۹۹ و شرکت در جشن‌های نوروزی در باکو، علاوه بر آشنایی با فرهنگ مردم آذربایجان، زمان بسیار مناسبی برای خرید اجناسی است که شامل تخفیف شده‌اند. دمای هوای باکو به طور میانگین در طول سال بین ۱۲ تا ۲۲ درجه است.

 

تور باکو تابستان

تابستان شلوغ‌ترین فصل گردشگری است و باکو بهترین آب‌و‌هوا را دارد. افرادی که با تور باکو تابستان ۹۹ به این شهر سفر می‌کنند، معمولا دوست دارند در دریاچه خزر شنا کنند و در سواحل آن حمام آفتاب بگیرند. به خاطر آب‌و هوای خوب و تعطیلات تابستانی، تعداد گردشگران این شهر در این فصل زیاد می‌شود، هتل‌ها به مبلغ گران‌تری رزرو می‌شوند و لازم است زودتر به خرید تور، بلیط هواپیما یا رزرو اتاق اقدام کنید. شبگردی در بلوار ساحلی باکو به علت امنیت بالا، وقت گذرانی در رستوران‌های مختلف و گردش در خیابان‌های زیبای شهر بسیار لذت‌بخش است. در طول روز هم می‌توانید از اماکن تاریخی، بازار و شهر جدید و قدیم باکو دیدن کنید.

 

تور باکو پاییز

پاییز فصل زیبا و پادشاه رنگ‌ها، یکی از بهترین فصل‌های سفر به نقاط مختلف دنیاست. فصلی که انواع جشنواره‌ها و مناسب‌های مختلف را در دل خود جای داده است. به طور مثال فستیوال بین‌المللی جاز باکو که یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های باکو است در مهر و آبان برگزار می‌شود. اگر قصد سفر با تور باکو پاییز ۹۹ را دارید، بهتر است بدانید مردم آذربایجان که زمانی بخشی از کشورمان بوده‌اند، همیشه و همه فصل پذیرای گردشگران ایرانی هستند. در باکو، پاییز بیشترین رطوبت را در طول سال دارد و هوا رو به سردی می‌رود. بهتر است لباس گرم و بارانی به همراه خود داشته باشید. همچنین بهترین زمان خرید در فستیوال‌های پاییزی باکو است؛ به طوری که بهترین اجناس را مخصوصا پوشاک زمستانی را با قیمتی مناسب خریداری می‌کنید. از مکان‌های دیدنی شهر می‌توان به کاخ شروانشاهیان، قلعه دختر، میدان فواره‌ها، ناقوس نئوکلاسیک تالار شهر، کاخ خوشبختی، موزه فرش و کاخ اسماعیلیه در باکو اشاره کرد.

 

سوالات متداول درباره تور باکو

 

آیا برای حضور در باکو نیاز به ویزاست؟

اتباع ایران جهت حضور در کشور آذربایجان نیازمند دریافت روادید هستند.

 

انواع ویزای توریستی باکو چیست؟

دو نوع ویزای الکترونیکی و لیبل وجود دارد که امکان دریافت هر کدام برای مسافران وجود دارد.

 

آیا ویزای باکو در تقویت تاریخچه سفر نقش مثبت دارد؟

در صورت اقدام برای ویزای لیبل و الصاق آن به پاسپورت این ویزا تاثیر مثبتی در تاریخچه سفر دارد.

 

خدمات تورهای باکو چه مواردی‌ست؟

بلیت رفت و برگشت
هتل با صبحانه
ویزای توریستی
ترانسفر فرودگاهی
گشت شهری