تور استانبول نوروز 1403

درباره تور استانبول نوروز 1403

تور استانبول نوروز 1403

استانبول، پایتخت فرهنگی و گردشگری ترکیه، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در میان ایرانیان است و حتما تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ انتخابی عالی برای تعطیلات سال نو به حساب می‌آید. در این سفر شما امکان بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول را خواهید داشت و می‌توانید، فعالیت‌های تفریحی متعددی را در این شهر به انجام برسانید.

در گذشته‌های نه چندان دور، نوروز در استانبول نیز توسط بسیاری جشن گرفته می‌شد، اما در سال‌های اخیر، این تنها ایرانیان هستند که با حضور پر رنگ خود در این شهر، حال و هوای نوروز را به استانبول می‌آورند. استقبال از تور نوروز استانبول به گونه‌ای است که در خیابان‌های معروف شهر همچون خیابان استقلال، ایرانی‌ها بیشترین تعداد گردشگران را شکل می‌دهند. هنرمندان ایرانی زیادی نیز برای اجرا در این ایام در استانبول برنامه چیده‌اند و بدون شک، حال و هوای ای شهر در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ با هر زمان دیگری در سال متفاوت خواهد بود.

 

آب و هوای استانبول در نوروز و بهار

دمای هوا در طول نوروز، هنوز کمی سرد است و پیشنهاد می‌کنیم، برای تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ حتما لباس گرم همراه داشته باشید. مخصوصا اگر برنامه دارید، شب‌ها را هم به گردش در شهر بپردازید. البته دیگر از سرمای زمستانی و سخت استانبول خبری نیست و تقریبا هوا، کمی از بهار تهران سردتر خواهد بود. ممکن است در بعضی روزها شاهد بارندگی نیز باشید و به طور کلی با توجه به سرمای هوا، تورهای کشتی سواری به جزایر پرنس یا تورهای کشتی‌های کروز برای گردش در تنگه بسفور نیز تعطیل هستند.

 

قیمت تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ چقدر است؟

با توجه به افزایش بالای تقاضا برای شرکت در تورهای نوروزی استانبول، قیمت این تورها به نسبت دیگر مواقع سال، بالاتر است. با این حال ما در مقتدرسیر تابان، سعی کرده‌ایم تا تورهای متنوعی را در طول نوروز به مقصد استانبول برنامه ریزی کنیم تا همه بتوانند با شرایط مورد نظر خود به این شهر بروند. قیمت‌ تورها با توجه به هتل مد نظر شما متغیر بوده و تمام قیمت‌ها در صفحه تور استانبول به صورت کامل درج شده است.گ

 

مدارک مورد نیاز برای شرکت در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳

خوشبختانه برای سفر به ترکیه، نیاز به ویزا ندارید. به این ترتیب، تنها مدرک مورد نظر برای سفر به این کشور، گذرنامه با حداقل اعتبار ۷ ماه از آغاز سفر خواهد بود.

تور استانبول نوروز ۱۴۰۳

جاهای دیدنی استانبول در عید نوروز ۱۴۰۳

استانبول شهری بزرگ و زیباست که تنگه بسفور آن را به دو بخش تقسیم کرده است. این شهر سابقه تاریخی جالب توجهی داشته و بارها بین امپراطوری‌های مختلف دست به دست شده است. از همین رو هم هست که جاذبه‌های تاریخی متعدد، متعلق به دوره‌های متفاوت را در آن‌جا پیدا خواهید کرد. این‌ها بعضی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول به شمار می‌روند:

  • مساجد تاریخی

مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی، مهمترین مساجد تاریخی استانبول هستند که نمادهایی مهم برای این شهر به حساب می‌آیند. ابنیه بسیار بزرگ و شکوهمند که از دو دوره‌ی تاریخی کاملا متفاوت به جا مانده‌اند اما تنها چند متری با هم فاصله دارند.

  • خیابان استقلال

بسیاری از ایرانی‌هایی که در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند، حتما به دیدن خیابان استقلال می‌روند. معروف‌ترین خیابان این شهر که دو طرف آن پر شده از فروشگاه‌هایی از برندهای مطرح جهان، کافه‌ها و رستوران‌های مختلف و هر شب، مراکز تفریحات شبانه با صدای موسیقی‌شان آن‌جا را تا صبح زنده نگه می‌دارند.

  • کاخ‌های تاریخی

دو کاخ بسیار مهم و زیبا در استانبول وجود دارد که بازدید از آن‌ها در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ را حتما پیشنهاد می‌کنیم. کاخ توپکاپی مهم‌ترین کاخ عثمانی‌ها در استانبول بود که برای چند سده، اقامتگاه سلاطین به حساب می‌آمد و سپس کاخ دلمه باغچه در این شهر ساخته شد که سبکی اروپایی داشت. در حال حاضر امکان بازدید از هر دوی این کاخ‌ها وجود دارد.

  • بازار بزرگ و مراکز خرید استانبول

اگر قصد بازدید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان و یک بازار تاریخی را دارید، به بازار بزرگ استانبول بروید. اما اگر قصد خرید دارید، می‌توانید یکی از چندین مرکز خرید لوکس و مدرن شهر را برای این کار انتخاب کنید. مراکزی که پای بهترین برندهای جهان را به استانبول باز کرده‌اند و اکثرا دارای مجموعه‌های سینمایی مدرن و فود کورت‌های بزرگ هستند.

 

تفریحات و سرگرمی های در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳

حالا که نمی‌توان به گردش‌های آبی رفت، آیا تفریحات دیگری هم هستند که بتوانید در طول تور نوروز ۱۴۰۳ استانبول به انجام برسانید؟ صد در صد! استانبول دارای یک پارک بازی بزرگ سرپوشیده به نام Moipark است که جایی عالی برای تفریحات خانوادگی به شمار می‌آید. تم پارک بزرگ و جذاب VIALAND نیز گزینه‌ای عالی برای انجام تفریحات هیجان انگیز، خرید و گشت و گذار محسوب می‌شود.

استانبول دارای مراکز متعدد تفریحات شبانه بوده و در حوالی میدان تقسیم و خیابان استقلال، تعداد بسیار زیادی از بهترینِ این مراکز را پیدا خواهید کرد. اگر اهل فعالیت‌های فرهنگی هستید، این شهر چندین موزه و گالری هنری بسیار خوب در خود دارد. از جمله این مراکز می‌توان به مرکز استانبول مدرن، موزه پرا و موزه باستان شناسی اشاره کرد.

 

تور استانبول نوروز ۱۴۰۳

بهترین رستوران‌های استانبول، لذت یک غذای عالی در سفر نوروزی 

وجود رستوران‌های بسیار خوب در استانبول، انتخاب را برای هر مسافری سخت می‌کند. البته که شما می‌توانید در فود کورت‌های مراکز خرید، انواع فست فودها را با قیمت مناسب خریداری کنید اما رستوران‌هایی در که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، از هر لحاظ جزو بهترین‌ها در شهر بوده و برای صرف غذا در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ بسیار پیشنهاد می‌شوند:

  • Turk Fatih Tutak

اولین رستوران استانبول که موفق به دریافت ستاره میشلن شده است. این رستوران با استفاده از مواد اولیه تازه‌ی محلی، غذاهای محلی ترکیه را با طعمی عالی به روی میز می‌برد.

  • Gallada

این رستوران عجیب نیز دارای دو ستاره میشلن است و منو آن ، ترکیبی از غذاهای ترکی-آسیایی را در خود دارد. تجربه خوردن غذاهای ترکی و اوراسیایی به سبک چینی و ژاپنی، چیزی‌ست که تنها در Gallada فرصت آن را خواهید داشت.

  • Mikla

این رستوران بسیار معروف در هتل مجلل مرمره پرا قرار گرفته و از پنجره‌های آن‌جا می‌توان، نمایی زیبا از مسجد ایاصوفیه و قصر توپکاپی را تماشا کرد. این رستوران نیز دارای ستاره میشلن بوده و غذاهایش ترکیبی ترکی-اسکاندیناویایی دارد.

 

غذاهای محلی و لذیذ استانبول

بر خلاف کشورهای جنوب شرق آسیا، غذاهای محلی ترکی کاملا با ذائقه ما جور هستند و حتی در برخی موارد، این غذاها دقیقا شبیه غذاهای خودمان بوده و تنها اسمی متفاوت دارند. یکی از چیزهای معروفی که حتما در تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ باید امتحان کنید، نان سیمیت است که در اکثر محله‌های توریستی، دکه‌های کوچک قرمز رنگ آن‌ها را با قیمتی پایین به فروش می‌رسانند.

لهمجون، کومپیر، دوروم، تانتونی، دونر کباب، ایچلی کوفته و میدیه دولما یا دلمه صدف هم از دیگر غذاهای محلی ترکیه به شمار می‌روند که خوردن آن‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین اگر اهل غذاهای دریایی هستید، در نزدیک تنگه بسفور، همیشه بوفه‌های غذاهای خیابانی را پیدا خواهید کرد که ساندویچ‌های ماهی خوشمزه‌ و صدف به فروش می‌رسانند. در مجموع، استانبول از نظر غذایی، مقصدی ایده‌آل برای ایرانیان محسوب می‌شود.

 

خدمات تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ با مقتدرسیر تابان

همان طور که قبلا توضیح دادیم، تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ به شکل‌های مختلفی برنامه ریزی شده است و شما می‌توانید در تاریخ‌های مختلف به این شهر بروید و بین تورهای ۴ روزه تا یک هفته‌ای، انتخاب نمایید. تمامی تورها به شما این انتخاب را می‌دهند تا از میان هتل‌های مختلف ۳ تا ۵ ستاره، گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب نمایید. این تورها در کنار بلیط رفت و برگشت و اقامت در هتل، شامل خدماتی همچون ترانسفر فرودگاهی، لیدر فارسی زبان و همچنین گشت شهری بوده و تمامی مسافران نیز تحت پوشه بیمه مسافرتی معتبر قرار خواهند گرفت.

 

برای رزرو تور استانبول نوروز ۱۴۰۳ از مقتدرسیر کافیست با کارشناسان ما با شماره‌های 02175212 یا 02126409828 تماس بگیرید و بهترین و مناسب‌ترین پکیج را خریداری نمایید.

 

در صورتیکه فصد سفر به استانبول در زمان دیگری به غیر از نوروز را دارید سری به صفحه آفرهای تور استانبول ما بزنید.