عید فطر امسال را در دبی خوش بگذرانید

جاذبه‌های گردشگری دبی
عید فطر امسال را در دبی خوش بگذرانید

عید فطر، یکی از مهم‌ترین جشن‌ها در میان مردم امارات به حساب می‌آید و وجود برنامه‌های مختلف در 4 روز تعطیلی این عید، باعث می‌شود تا تور دبی به یکی از پرطرفدارترین سفرها در این ایام بدل شود و ایرانی‌های زیادی هم برای گذراندن تعطیلات چند روزه این عید، به این شهر ساحلی سفر می‌کنند. حالا که بسیاری از برنامه‌های اصلی برای عید فطر امسال بدل شده، نگاهی گذرا بندزایم، به انتخاب‌هایی که در این تعطیلات در سفر به دبی خواهید داشت:

 

تاریخ تعطیلات عید فطر در دبی

تعطیلات عید فطر امسال از روی جمعه آغاز شده و 4 روز به طول خواهد انجامید و در این ایام، اغلب مراکز اداری در دبی تعطیل است اما مراکز تفریحی و توریستی همگی به فعالیت خود ادامه خواهند داد. بعضی از مکان‌ها هم که برای ماه رمضان تغییر رویه داده بودند، با جشنی بزرگ در نهایت بعد از این تعطیلات به روال سابق خود باز خوهند گشت.

تماشای آتش بازی بزرگ عید فطر در دبی

در دو روز اول تعطیلات عید فطر، هر شب ساعت 9 در چند نقطه از شهر، آتش بازی بزرگی برپا می‌شود که می‌توانید برای دیدنشان به نقاط مورد نظر بروید. دبی فستیوال سیتی مال (Dubai Festival City Mall)، جزیره بلو واتر (Bluewaters Island)، پوینت (The Pointe) و دهکده جهانی (Global Village) از نقاطی هستند که برای آتش بازی امسال در نظر گرفته شده و برای بازدید از آن‌ها هم نیاز نیست تا هیچ هزینه‌ای پرداخت نمایید. البته ممکن است آتش‌بازی‌های دیگری در بعضی از ریزورت‌ها یا حتی جاهای دیگر هم انجام شود، اما در حال حاضر، انجام آتش بازی بزرگ در این نقاط حتما انجام خواهد شد.

 

زیباترین رستوران‌های دبی را بشناسید

بازگشایی مجدد دهکده جهانی دبی

دهکده جهانی دبی یک مرکز تفریحی تجاری است که در تمام طول سال باز نیست، اما بازگشایی مجدد آن درست در روز بعد از عید فطر خواهد بود و همچنین در روزهای تعطیلات عید فطر نیز برنامه‌های جذابی برای گردشگران مهیا شده است که در آن‌ها می‌توانید شرکت نمایید. این مجموعه یک پارک بازی بزرگ با سواری‌های مختلف، بیش از صد فروشگاه، غرفه‌هایی از کشورهای مختلف و چندین و چند رستوران و غذاخوری مختلف در خود دارد. این مجموعه مکانی خانوادگی و بسیار خوب بوده و همچنین یک آتش بازی کوچک نیز در دو سه شب اول تعطیلات، برای مشتریان خود ترتیب می‌دهد.

کنسرت‌های بزرگ در تعطیلات عید فطر دبی

چند کنسرت بزرگ در تعطیلات عید فطر دبی انجام می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به اجرای بزرگ هنرمند هندی به نام آیوشامان خورانا اشاره کرد که به برنامه‌های شاد و بزرگ معروف است و طرفداران زیادی هم دارد. اگر به شرکت در کنسرت‌های عربی علاقه دارید، بد نیست سری به اجرای زنده شرین عبدالوهاب بزنید که روز جمعه در دبی برگزار می‌شود. این هنرمند 20 ساله، اجرای خود را در سالن معروف و زیبا کوکاکولا آرنا برگزار می‌کند. چندین کنسرت دیگر نیز به همین ترتیب در این روزهای دبی برگزار می‌شود و همچنین نمایش موزیکال وست ساید استوری (West Side Story) نیز که از یکی دو روز قبل از عید فطر آغاز می‌شود، تا دو روز اول تعطیلات در سالن اپرای دبی برگزار خواهد شد. این نمایش کلاسیک توسط یک گروه بسیار معروف برگزار می‌شود که البته بلیط‌های شرکت در این نمایش، بسیار گران هستند.

البته ایرانی‌هایی که به تور دبی می‌روند، این امکان را دارند تا در کنسرت خواننده محبوب، رضا صادقی نیز شرکت کنند. کنسرت این خواننده در روز 23 آوریل در هتل ساحل جمیرا برگزار می‌شود. این کنسرت که ویژه عید فطر است تنها در همین روز برگزار می‌شود و تاریخ دیگری برای آن در نظر گرفته نشده است. هزینه بلیط نیز چیزی نزدیک به 100 دلار است.

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

تفریح در پارک بازی آی‌ام‌جی وردز آو ادونچر دبی (IMG Worlds of Adventure)

آی‌ام‌جی وردز آو ادونچر یکی از بهترین تم‌پارک‌های دبی به حساب می‌آید که با بازی‌های بسیار متنوع، ساعاتی شاد را برای تمامی اعضای خانواده به همراه خواهد داشت. این پارک در ایام عید فطر، با یک تخفیف کوچک و همچنین افزایش ساعت کاری تا نیمه شب، از مهمانان میزبان می‌کند. آی‌ام‌جی وردز آو ادونچر دارای 6 منطقه مختلف از جمله کارتون نت ورک، بالیوود و .. بوده و در کنار بازی‌های متنوع و سواری‌های مختلف، این روزها برنامه‌های موزیکال و بازی‌های گروهی نیز برپا می‌کند.

شرکت در فستیوال غذای دبی

دهمین نسخه از فستیوال غذا دبی که کار خود را از 8 روز قبل از عید فطر آغاز کرده، تا یک هفته بعد از عید فطر نیز ادامه دارد و شما می‌توانید در نقاط مختلف شهر در آن‌جا شرکت کنید. زمان این فستیوال که در روزهای ماه رمضان در شب بود، حالا در طول روز بوده و به همین دلیل شرکت در آن نیز راحت‌تر است. از مکان‌های محبوب برای شرکت در فستیوال غذای دبی می‌توان به ساحل ساحل کانتین پشت مرکز خرید سانست اشاره کرد. همچنین 50 رستوران برتر شهر و چندین و چند رستوران دیگر نیز در این فستیوال شریک هستند و سفره‌ای به بزرگی شهر را برای گردشگران برپا خواهند کرد.

 

بهترین کارهای جذاب در پالم جمیرا دبی

لگولند دبی (Legoland)

پارک بازی، پارک آبی و همچنین هتل لگولند دبی در طول تعطیلات عید فطر، 10 درصد تخفیف در نظر گرفته‌اند و همچنین هتل یک سری امکانات اضافه را نیز برای خانواده‌ها مهیا کرده است. این مجموعه تفریحی بزرگ که همان طور که از اسمش پیداست، بر پایه بازی لگو برپا شده، محیطی شاد و دوست داشتنی دارد و دارای دو بخش پارک بازی و پارک آبی است. در کنار این تخفیف، یک سری اجراهای موزیکال نیز برای سه روز اول تعطیلات عید فطر در نظر گرفته شده که بیشتر برای بچه‌ها است تا بزرگسالان!

بازار رمضان اکسپو سیتی دبی (Expo City)

اکسپو سیتی در طول ماه رمضان به یک بازار بزرگ بدل شده بود و درست بعد از عید فطر نیز با جشن‌ها و برنامه‌های مختلف و البته تغییر دکور، برای چند روزی به فعالیت می‌پردازد تا به کار خود خاتمه دهد. در این مجموعه یک سری برنامه‌های فرهنگی برای آشنایی با تاریخ امارات و همچنین ماه رمضان برگزار شده و انواع غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌شود. ورودی اکسپو سیتی در این ایام رایگان است اما برای شرکت در برنامه‌های تفریحی و کارگاه‌های آموزشی باید مبلغ مورد نظر هر کدام را به صورت جداگانه پرداخت نمایید.

 

بهترین مکان‌ها برای صرف چای عصرانه در دبی

سافاری صحرای دبی در عید فطر

کم کم که هوا گرم می‌شود، کم‌تر کسی به سراغ سافاری صحرا در دبی می‌رود و این روزها، آخرین فرصت برای شرکت در این برنامه تفریحی جذاب است. اما جدا از لذت بردن از مناظر صحرایی بسیار زیبا و همچنین برنامه‌های تفریحی، شرکت در این سافاری در ایام تعطیلات عید فطر، جذابیت مضاعفی داشته و برنامه‌های تفریحی بیشتری برای شرکت کنندگان در نظر گرفته می‌شود. پذیرایی‌ها نیز کمی متفاوت است و دکور اقامتگاه‌های صحرایی نیز به شکل ویژه‌ای تزیین می‌شوند.

برنامه رستوران‌های مختلف دبی در عید فطر

اغلب رستوران‌های معروف دبی برای این تعطیلات برنامه‌های خاص خود را دارند اما بعضی از منوها چشم‌ها را بیشتر به خود جلب می‌کند. برای مثال، آدرس اسکای ویو (Address Sky View) بوفه باز غذاهای عربی را برای تعطیلات عید فطر در نظر گرفته و همچنین شب‌ها، اجرای زنده موسیقی را نیز به مجموعه خود اضافه کرده است. این شام مجلل برای هر نفر 285 درهم هزینه دارد. رستوران در هتلی به همین نام در داون تاون دبی قرار دارد. چند رستوران مثل ترید ویکس (Trader Vic’s)، ورو (VERO) مانگو تری (Mango Tree) یا پیور اسکای لانژ (Pure Sky Lounge) برای وعده برانچ، تخفیف گذاشته و با خرید یک پرس، یک پرس رایگان برای همراهتان سرو خواهد شد.

 

۲۰ واقعیتی که درباره دبی باید بدانید

مراکز تفریحی و خرید دبی

به طور کلی، مراکز تفریحی دبی از جمله پارک‌های آبی بزرگ دبی، همگی برنامه‌های ویژه‌ یا تخفیفاتی برای عید فطر دارند و به طور کلی، مکان‌هایی مفرح و عالی برای آن‌هایی خواهند بود که به صورت خانوادگی، سفر به تور دبی را تجربه می‌کنند. همچنین، سالن‌های سینمای دبی نیز در این ایام به فعالیت ادامه می‌دهند و البته نباید فراموش کنید که انیمیشن جدید سوپر ماریو نیز در حال اکران است و بچه‌های جدید و قدیم که با این سری بازی خاطره دارند، می‌توانند برای تماشای آن، به سالن‌های سینمای مدرنی که در مراکز خرید قرار دارند مراجعه کنند. مراکز خرید دبی مال یا مال آو مرکز خرید امارات نیز در کنار بخش‌های تفریحی متنوع خود، با دکور مخصوص عید و همچنین بعضی برنامه‌های خاص از جمله اجراهای زنده موسیقی به استقبال این روزهای شاد می‌روند.

در تور عید فطر دبی، سری به ابوظبی بزنید

همان‌قدر که در دبی، برنامه‌های مختلفی برای عید فطر در نظر گرفته شده است، ابوظبی هم که در فاصله‌ی کمی از دبی قرار دارد، با برنامه‌های تفریحی مختلف از گردشگران در این روزها میزبانی می‌کند. پارک‌های تفریحی این شهر همچون آدرنارک ادونچر (Adrenark Adventure)  برنامه‌های مخصوصی برای مشتریان خود دارند و آتش بازی نیز در دو روز اول در نقاط مختلف شهر برپا خواهد بود. فستیوال موسیقی بیت محمد بین خلیفه در دو روز اول با اجراهای متنوع برپا می‌شود و چندین نمایش موزیکال، کنسرت و ... نیز در سطح شهر برگزار می‌شود. رستوران‌ها و کافه‌های ابوظبی نیز منو مخصوص و تخفیف‌های مختلفی را برای این ایام در نظر گرفته‌اند و از همین رو، بد نیست، یک روز از تور دبی خود در عید فطر را به این شهر اختصاص دهید.

 

بازدید از حیوانات مختلف در دبی و اطراف آن

منبع 1

منبع 2

منبع 3

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران