عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا

جاذبه‌های گردشگری دبی
عین دبی، بزرگترین چرخ و فلک دنیا

یکی از باشکوه‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی بدون شک، عین دبی است. این چرخ و فلک عظیم که در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد به عنوان بزرگترین چرخ و فلک دنیا شناخته شده و همین سبب شده تا آن را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها از نظر گردشگران تور دبی تبدیل کند. از آنجایی که هر توریستی دوست دارد تا با برترین‌های دنیا در مقصد گردشگری خود آشنا کند در سفر به دبی نیز توصیه می‌شود بازدید از این سازه باشکوه دست بشر را هرگز از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد عین دبی شما را به همراهی ما تا انتهای این مقاله دعوت می‌کنیم.

 

معرفی عین دبی

عین دبی یک جاذبه گردشگری و تفریحی است که با قطر ۲۵۰ متری خود به عنوان بلندترین و بزرگترین چرخ فلک در جهان شناخته می‌شود. این رقم ۸۲ متر بلندتر از های رولر (High Roller) در لاس وگاس و تقریباً دو برابر اندازه لندن آی (London Eye) است. عین دبی از ۴۸ کابین تشکیل شده که در مجموع ظرفیت گنجایش ۱۷۵۰ نفر را دارد. همچنین این کابین‌ها طوری طراحی شده‌اند که مسافران می‌توانند با نشستن در آن‌ها منظره‌ای پانوراما از کل شهر دبی را به خصوص جزیره بلوواترز، دبی مارینا، برج العرب، برج خلیفه و بسیاری موارد دیگر را داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر در مورد عین دبی می‌توانید به وبسایت مربوطه با آدرس سایت اینترنتی www.aindubai.com مراجعه کنید.

 

کابین‌های عین دبی

مهم‌ترین قسمت عین دبی که گردشگران باید قبل از تهیه بلیط اطلاعات مختصری در مورد آن‌ها داشته باشند، کابین‌ها هستند. همان طور که گفته شد این چرخ و فلک که با نام چشم دبی شناخته می‌شود از ۴۸ کابین با فناوری پیشرفته تشکیل شده است. این کابین‌ها در سه دسته مختلف قرار گرفته و گردشگران با توجه به بودجه و سلیقه خود می‌توانند بلیط مربوط به کابین دلخواه خود را خریداری کنند. در زیر به معرفی هر کدام از این کابین‌ها می‌پردازیم:

۱. کابین‌های رصد (Observation Cabins)

کابین‌های معروف به رصد یک سفر تقریبا ۳۸ دقیقه‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهد. این کابین‌ها به طور روزانه و شبانه موجود بوده و گزینه ایده‌آلی برای تماشای چشم‌انداز زیبای غروب آفتاب بر فراز آسمان دبی هستند.

 

۱۰ تا از بهترین هتل‌های ۳ ستاره دبی

۲. کابین‌های اجتماعی (Social Cabins)

کابین‌های اجتماعی با هدف ارائه امکانات سرگرم‌کننده منحصر به فرد برای استراحت در پایان یک روز شلوغ یا شروع یک شب بی‌نظیر طراحی شده‌اند. این کابین‌ها چیزی بیش از تماشای منظره زیبای دبی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. به این صورت که این کابین‌ها دسترسی به سالن VIP و یک نوار در مرکز غلاف دارند. بلیط Lounge Plus شامل دسترسی به سالن VIP و یک نوشیدنی خوشمزه است. بلیط Vibes Plus فقط برای افراد بالای ۲۱ سال بوده و دسترسی رایگان به پرسه زدن در غلاف و لذت بردن از دو نوشیدنی از بار اختصاصی را می‌دهد. گزینه Premium یک کابین خصوصی مجلل‌تر به نام Seaview Lounge  است که سه نوشیدنی از بار در طول سفر و غذا پس از سفر را ارائه می‌دهد.

۳. کابین‌های خصوصی (Private Cabins)

خاص‌ترین و مجلل‌ترین کابین عین دبی، کابین‌های خصوصی آن است. این کابین‌ها معمولا برای برگزاری تولد، نامزدی، عروسی یا هر جشن دیگری گزینه ایده‌آل برای رزرو هستند. با رزرو این کابین می‌توانید از امکاناتی نظیر تجربه شام ​​خصوصی در دو چرخش چرخ بهره برد.

 

کارهایی که نباید در دبی انجام دهید

 

هتل‌های مشرف به عین دبی

عین دبی به قدری زیبا و باشکوه است که هر گردشگری دوست دارد تا در یکی از لوکس‌ترین هتل‌‌های دبی با چشم‌انداز این چرخ و فلک بزرگ اقامت کند. چنانچه شما نیز جز این دسته از افراد هستید هتل‌های نام برده شده در زیر گزینه‌های مناسبی برای شما خواهند بود:

  • هتل کاسارز پالاس دبی (Caesars Palace Dubai Hotel) واقع در ۰.۱ مایلی از عین دبی
  • هتل رودا امواج سوئیت (Roda Amwaj Suites Hotel) واقع در ۰.۷ مایلی از عین دبی
  • شرایتون جمیرا بیچ ریزورت (Sheraton Jumeirah Beach Resort) واقع در ۰.۶ مایلی از عین دبی
  • هتل جا اوشن ویو (A Ocean View Hotel) واقع در ۰.۷ مایلی از عین دبی
  • هتل مارینا ویندهام دبی (Wyndham Dubai Marina Hotel) واقع در ۰.۸ مایلی از عین دبی
  • هتل روو دبی مارینا (Rove Dubai Marina Hotel) واقع در ۰.۸ مایلی از عین دبی

 

دانستنی‌های جالب در مورد عین دبی

اگر تصمیم قطعی خود را برای خرید بلیط‌های عین دبی گرفته‌اید، وقت آن است که با برخی دیگر از جزئیات و دانستنی‌های جالب در مورد این سازه باشکوه و غول پیکر آشنا شوید. در ادامه شما را با چند مورد از این دانستنی‌ها آشنا می‌کنیم:

  • پروژه ساخت عین دبی در سال ۲۰۱۵ آغاز شده و در سال ۲۰۲۱ افتتاح گردید.
  • عین دبی در جزیره بلوواترز قرار داشته و هزینه ساخت آن حدود ۲۳۸ میلیون یورو بوده است. جزیره بلوواترز، جزیره‌ای مصنوعی در سواحل دبی، بوده و گردشگران در کنار عین دبی فرصت پرسه زدن در زیر نور خورشید، گردش در مغازه‌ها و تفریحات متنوع دیگر از این قبیل را خواهند داشت.
  • این چرخ و فلک غول پیکر ۲۶۰ متر ارتفاع و ۲۵۰ متر عرض دارد که در کل از ۴۸ کابین با ظرفیت ۱۷۵۰ نفر را دارا است. هر یک دور کامل با این چرخ و فلک ۳۸ دقیقه طول می‌کشد.
  • عین دبی به عنوان بلندترین چرخ و فلک دنیا اندازه‌ای در حدود دو برابر چشم لندن دارد. رتبه دوم به چرخ و فلک واقع در سنگاپور با ارتفاع ۱۶۵ متر تعلق دارد. رتبه سوم نیز ستاره نانچانگ چین با ارتفاع ۱۶۰ متر است.
  • عین دبی قبل از هر سواری که کمتر از ۴۰ دقیقه طول می‌کشد، از مهمانان دعوت می‌کند تا یک ویدیوی جذاب در مورد دبی را در یک سینمای ۴ بعدی شگفت انگیز تماشا کنند. پس از پایان فیلم می توانید سوار بر کابین‌ها شده و خود را برای سفر فراموش نشدنی در میان ابرها با چشم اندازهای خیره کننده از مارینا دبی، نخل جمیرا، برج العرب، و ... آماده کنید.

 

نکات کاربردی برای سفر با کودکان به دبی

 

ساعت کاری عین دبی

بزرگترین چرخ رصد جهان هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب باز است. همان طور که گفته شد هر چرخش این چرخ و فلک تقریباً ۳۸ دقیقه طول می‌کشد. به بازدیدکنندگان تور دبی توصیه می‌شود که ۶۰ دقیقه زودتر از زمان بلیط خود در این مکان حضور پیدا کنند تا برای سفر آماده شوند. البته توجه داشته باشید که ممکن است در تعطیلات، جشن‌های عمومی و برخی روزهای خاص (مثلاً در ماه رمضان) ساعات کاری عین دبی کمی متفاوت باشد. حداکثر ظرفیت یک کابین دید استاندارد ۴۰ نفر است. البته که این تعداد بسته به شرایط و نوع بلیط خریداری شده می‌تواند متفاوت باشد. در دوران همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ این تعداد به حدود ۳۰ نفر در هر کابین رسیده بود.

 

قیمت بلیط عین دبی

همان طور که گفته شد عین دبی دارای کابین‌های مختلفی است. بنابراین هر کدام از این کابین‌ها نرخ بلیط متفاوتی دارند. قیمت بلیط کابین‌های معمولی یا به اصطلاح کابین‌های رصد به ازای هر بزرگسال ۱۳۰ درهم و برای کودکان ۱۰۰ درهم است. نکته مهمی که در خصوص بلیط‌ها وجود دارد تغییر قیمت‌ها بسته به ساعت است. به این صورت که این مبلغ در حین غروب آفتاب برای بزرگسالان به ۱۸۰ درهم و برای کودکان به ۱۵۰ درهم افزایش می‌یابد. از طرف دیگر، می‌توانید بلیط‌های خانوادگی شامل دو بزرگسال و دو کودک به قیمت ۳۷۰ درهم را نیز دریافت کنید. بلیط کارت خانوادگی همراه با خوراکی‌ و پذیرایی حین سفر ۴۵۰ درهم در نظر گرفته شده است.

کابین‌های اجتماعی شامل دسترسی به سالن VIP و همچنین نوشیدنی‌ها در بسته خود هستند. قیمت بلیت لانج پلاس در کابین مشترک ۱۷۵ درهم است. در حالی که بلیط vibes plus فقط برای افراد بالای ۲۱ سال همراه با نوشیدنی به قیمت ۲۰۰ درهم است. این مبلغ برای کسانی که قصد تهیه بلیط پرمیوم را دارند ۳۸۰ درهم در نظر گرفته شده است. چناچه محدودیتی در بودجه خود ندارید می‌توانید با پرداخت ۱۸۰۰ درهم (حداکثر ۱۰ نفر) یک کابین خصوصی را رزرو کرده و در کمال آرامش به تماشای منظره زیبای غروب آفتاب بپردازید. کابین‌های خصوصی و لوکس با پذیرایی‌های تشریفاتی نیز حدود ۴۷۰۰ درهم قیمت‌گذاری شده‌اند.

 

گردش و خرید در بازارهای محلی دبی

 

نحوه دسترسی به عین دبی

عین دبی با شکوه و عظمتی که دارد تقریبا از اغلب قسمت‌های دبی قابل مشاهده است. این سازه که به نمادی از این شهر مدرن امروزی تبدیل شده از هر نقطه‌ای قابل دسترسی بوده و گردشگران تور دبی می‌توانند به کمک تاکسی گرفتن در دبی یا کرایه اتومبیل به آن دسترسی داشته باشند. چنانچه قصد رفتن با تاکسی‌های آبی دبی را دارید باید به سمت مارینا دبی رفته و از آنجا سوار بر تاکسی‌های BM3 شوید. این تاکسی‌ها شما را مستقیماً به سمت جزیره بلوواترز(Bluewaters)  خواهند برد. جزیره بلوواترز درست در نزدیکی ساحل جمیرا دبی واقع شده که محل قرار گیری عین دبی و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری دبی است.  اما اگر قصد رفتن به عین دبی با اتومبیل شخصی را دارید از طریق جاده شیخ زاید می‌توانید به این چرخ و فلک دست پیدا کنید.

آدرس عین دبی: جزیره بلوواترز، دبی، امارات متحده عربی

 

منبع ۱ 

منبع ۲ 

منبع ۳

۲۷ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران