آشنایی با بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
آشنایی با بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول

رفتن به برخی از رستوران‌ها و کافه‌ها با هدفی فراتر از سیر کردن شکم و یا نوشیدن یک نوشیدنی خوشمزه انجام می‌شود. به عنوان مثال بسیاری از افراد دوست دارند تا به رستوران‌ها یا قهوه‌خانه‌های دنج و آرام رفته و در محیطی صمیمی ساعات خود را در کنار دوست یا آشنا سپری کنند. برای این منظور در شهر توریستی استانبول قهوه‌خانه‌های سنتی و مدرن متنوعی تاسیس شده‌اند. بنابراین گردشگران تور استانبول می‌توانند بعد از یک روز گشت و گذار در جاذبه‌های گردشگری استانبول به یکی از قهوه‌خانه‌های سطح شهر رفته و با نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه خستگی خود را برطرف کنند. پس اگر شما نیز به دنبال چنین مکانی هستید و دوست دارید بهترین چای را در بهترین فضای استانبول بنوشید، در این مقاله با ما همراه باشید. در اینجا چند مورد از بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول برای نوشیدن چای آورده شده است.

 

قهوه‌خانه یوروس کاله (Yoros Kale Café)

استانبول شهری زیبا با منظره‌ای منحصر به فرد است، به طوری که از هر جایی در این شهر می‌توانید به تماشای منظره آن مشغول شوید. اما نقاطی از شهر هستند که مناظر خارق العاده‌ای را از استانبول به نمایش می‌گذارند. یکی از این مکان‌ها قهوه‌خانه یوروس کاله است. در این مکان دارای چشم انداز زیبایی از تنگه‌ی بسفر استانبول و دریای سیاه است و قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل باز‌می‌گردد. پس اگر به دنبال قهوه‌خانه‌ای با چشم‌اندازی زیبا و سرسبز از استانبول هستید هرگز این مکان را برای نوشیدن یک فنجان چای خوشمزه فراموش نکنید.

 

معرفی موزه انگیزه در استانبول

آدرس:  Anadolu Kavağı Mahallesi، Feneryolu Caddesi، No:3/A، Beykoz/Istanbul

 

مودا آیله چای باغچه‌سی (Moda Aile Çay Bahçesi)

اگرچه اخیرا قهوه‌خانه‌های متنوعی در استانبول و همچنین در محدوده کادیکوی استانبول تاسیس شده اما مودا آیله چای باغچه‌سی از جمله یکی از بهترین‌ها در این محدوده است. این مکان از جمله قهوه‌خانه‌های قدیمی استانبول بوده و سال‌ها است که در حال خدمت به مردم می‌باشد. مودا آیله چای باغچه‌سی مکانی باشکوه برای کسانی است که می‌خواهند بعد از یک سفر سرگرم کننده و خسته کننده با تماشای منظره دریا و سرسبزی اطراف آن به آرامش برسند.

آدرس:  Caferağa, Park İçi Yolu, 34710, Kadıköy/İstanbul

 

تاریحی چینارآلتی چای باغچه‌سی (Tarihi Çınaraltı Çay Bahçesi)

اگر به مکان‌های تاریخی برای رستوران‌گردی و کافه گردی علاقه دارید، تاریحی چینارآلتی چای باغچه‌سی گزینه‌ای بسیار مناسب برای شما عزیزان در سفر با تور ترکیه به استانبول خواهد بود.  این مکان بی‌نظیر و دوست داشتنی در زیر درخت چنار ۸۰۰ ساله قرار گرفته و چشم‌اندازی بسیار زیبا دارد. کیفیت سرویس‌دهی و محیط دوست داشتنی آن سبب شده تا به یکی از مکان‌های مورد علاقه مردم استانبول و گردشگران تبدیل شود. تنها مشکل اینجا این است که در آخر هفته کمی شلوغ می‌باشد. پس اگر قصد رفتن به این مکان را دارید کمی زودتر به آنجا رفته و یک میز در کنار دریا رزرو کنید.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

آدرس: Çengelköy, Çinarlı Cami Sokak, No: 4 A, 34680, Üsküdar/İstanbul

 

قهوه خانه عشق (Aşşk Café)

ادعا می‌کنیم که قهوه‌خانه عشق یکی از بی‌نظیرترین مکان‌ها در استانبول است که در سمت کوروچشمه (Kuruçeşme) قرار گرفته و چشم‌اندازی فوق‌العاده زیبا دارد. در این مکان که میزبان صبحانه‌های دلپذیر و گفتگوهای دلنشین است، می‌توانید خوشمزه‌ترین چای‌های ترکیه را با رایحه‌های مختلف نوش جان کنید.

آدرس:  Kuruçeşme, Muallim Naci Caddesi, 64/B, 34330, Beşiktaş/Istanbul

 

قهوه خانه عمو مصطفی جینز (Mustafa Amca Jean’s)

اگر در حال گشت و گذار در محله بی‌اوغلو استانبول هستید توصیه می‌کنیم حتما سری به قهوه‌خانه عمو مصطفی جینز بزنید. این مکان اغلب ترجیح دانشجویان و قشر جوان استانبول می‌باشد. شما می‌توانید در این قهوه‌خانه دوست داشتنی و صمیمی نان تست معروف ترکیه را با یک فنجان چای خوش عطر و طعم سفارش داده و میل کنید.

 

بازدید از زیباترین کلیساهای استانبول

آدرس: Hazzopulo Pasajı, Meşrutiyet Caddesi, Han Geçidi Çıkmazı, 34430, Beyoğlu/İstanbul

 

قهوه خانه کافه کاله (Kale Café)

کاله در زبان ترکی استانبولی به معنای قلعه است. کافه کاله یا همان کافه قاعه در منطقه روملی حیساری قرار گرفته و قدمت آن به سال ۱۹۸۲ باز می‌گردد. بسیاری از بومیان استانبول دوست دارند تا در صبح روزهای تعطیل هفته به این مکان رفته و صبحانه‌ای لذیذ را در آن میل کنند. منو صبحانه این قهوه‌خانه بسیار مجلل بوده و شما می‌توانید منمن یا همان املت ترکی، بیکن در کره، سوسیس، زیتون سیاه و سبز با سس و موارد دیگر را در آنجا پیدا کنید.

 آدرس: Rumeli Hisarı, Yahya Kemal Caddesi, No:10, 34470 Sarıyer/İstanbul

 

 قهوه خانه آقا اسماعیل (Ismail Ağa Café)

آقا اسماعیل از دیگر مکان‌هایی است که می‌توان نام آن را در لیست بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول قرار داد. این مکان بی‌نظیر در محله کانلیجا (Kanlıca) قرار داشته و با سرو چای‌های خوشمزه خود شهرت دارد. از جمله دلایل محبوبیت این مکان برخورداری آن از فضایی نوستالژیک و باشکوه است. علاوه بر آن شما می‌توانید با رفتن به آن از منظره باشکوه مخصوصا در حین غروب خورشید لذت ببرید. گردشگران تور استانبول این امکان را خواهند داشت که بعد از گشت و گذار در منطقه آناتولی استانبول سوار بر قایق‌های ۵ الی ۱۰ نفره شده و به آسانی به قهوه‌خانه آقا اسماعیل دسترسی پیدا کنند.

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

آدرس: Kanlıca Mahallesi, Halide Edip Adıvar Caddesi, İskele Meydanı, No:2, 34810, Beykoz/İstanbul

 

قهوه‌خانه ینیکوی صاحیب کافه (Yeniköy Sahip Café)

اگر از بشیکتاش استانبول شروع به پیاده‌روی در حوالی ساحل کرده‌اید می‌توانید این مکان بی‌نظیر را در همین حوالی پیدا کنید. شما در مسیر پیاده‌روی خود می‌توانید سری به این قهوه‌خانه استانبول زده و با یک فنجان چای خوشمزه خستگی خود را در کنید. البته در این مسیر شما قهوه‌خانه‌های متعددی را خواهید یافت که این مکان از جمله بهترین‌های آنجا است. این مکان که فضایی باشکوه با چشم انداز بسفر دارد، یکی از اولین ترجیح بومیان و گردشگران در ماه‌های تابستان است.

 آدرس: Yeniköy, Köybaşı Sokak, No:3, 34464, Sarıyer/Istanbul

 

قهوه‌خانه کافه امک (Emek Café)

کافه امک فعالیت خود را از سال ۱۹۶۵ آغاز کرده و امروزه به یکی از بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول تبدیل شده است. اگر اهل خوردن صبحانه در قهوه‌خانه و محیطی با منظره رو به دریا هستید توصیه می‌کنیم فرصت رفتن به این مکان را در سفر خود با تور استانبول هرگز از دست ندهید. کافه امک در منطقه ینیکوی (Yeniköy) قرار گرفته و از نظر قیمت و عملکرد یکی از بهترین‌های این حوالی است.

 

بزرگترین باغ وحش‌های استانبول (بخش اول)

آدرس: Yeniköy Mahallesi, Köybaşı Caddesi, No:57, 34464 Sarıyer/İstanbul

 

قهوه‌خانه پاتیسری ده پرا (Patisserie de Pera)

Patisserie de Pera شیرینی معروف متعلق به هتل Pera Palace است که بیش از ۱۲۰ سال از فعالیت آن می‌گذرد و همچنان جزو برترین هتل‌های تاریخی استانبول است. از اولین لحظه‌ای که وارد پاتیسری ده پرا می‌شوید، خود را در پاریس دهه ۱۹۰۰ احساس خواهید کرد. از نوشیدن چای در این فضا و چشیدن طعم‌های فوق‌العاده تولید شده در کارگاه‌های مختص این مجموعه قطعا لذت خواهید برد.

آدرس: Meşrutiyet Caddesi, No:52, Tepebaşı, Beyoğlu/Istanbul

 

کورجان آیله چای باغچه‌سی (Korcan Aile Çay Bahçesi)

قهوه‌خانه کورجان در منطقه سالاجاک واقع شده و مکانی است که بهترین قلیان استانبول و همچنین بهترین چای را ارائه می‌دهد. در حالی که چای خود را با منظره قلعه دختر استانبول (Kiz Kulesi) در کورجان آیله چای باغچه‌سی می نوشید، از منظره رو به دریا نیز نهایت لذت را خواهید برد.

 

کاخ آینالی کاواک استانبول را بشناسیم

آدرس: Üsküdar Harem Sahil Yolu No:4, Salacak, Üsküdar, Istanbul

 

آلپرنلر چای باغچه‌سی (Alperenler Çay Bahçesi)

اگر یک بار به قهوه‌خانه آلپرنلر در استانبول بروید مطمئنا بار دیگر نیز دوست خواهید داشت تا سری به این مکان بی‌نظیر بزنید. این قهوه‌خانه در کنار دریا و در اسکله وانیکوی استانبول قرار داشته و ترجیح اغلب افراد برای خوردن یک صبحانه خوشمزه در روزهای تعطیل می‌باشد. این مکان تا پاسی از شب باز بوده و شما می‌توانید در هر ساعتی به آنجا رفته و از محیط دنج و آرام آن لذت ببرید.

آدرس: Vaniköy C. N:76 Kandilli Kız Lisesi Karşısı – Vaniköy İskele Sahası, Üsküdar, İstanbul

 

پیر لوتی چای باغچه‌سی (Pierre Loti Çay Bahçesi)

از دیگر مکان‌ها که معرفی آن به عنوان بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول خالی از لطف نیست، پیر لوتی چای باغچه‌سی نام دارد. این مکان در سمت اروپایی استانبول قرار داشته و با شهرت زیادی که دارد به یکی از نمادهای استانبول تبدیل شده است. این قهوه خانه منظره‌ای بی‌نظیر از استانبول را به نمایش می‌گذارد، گویی که تصور خواهید کرد در برابر منظره کارت پستال قرار گرفته و چای خود را نوش جان می‌کنید. این مکان هر روز هفته بین ساعت ۷:۳۰ الی ۲۳:۰۰ باز است. به شما این اطمینان را می‌دهیم که با رفتن به پیر لوتی قطعا پشیمان نخواهید شد.

 

گشت و گذار در بازارهای محلی استانبول

آدرس: Eyüp Merkez Mah, İdris Köşkü Cd., 34050 Eyüp, Istanbul

 

سارای بورنو آیله چای باغچه‌سی (Sarayburnu Aile Çay Bahçesi)

باغ چای خانواده سارای بورنو واقع در محله فاتح استانبول حس و حال سفر در زمان را دارد. این مکان سنتی و قدیمی با منظره منحصر به فرد همه را مجذوب خود می‌کند. شما می‌توانید در این مکان چای یا قهوه سفارش داده و با تماشای منظره دریا از خوردن آن لذت ببرید. همچنین می‌توانید این مکان را برای صبحانه آخر هفته انتخاب کنید. سارای بورنو آیله چای باغچه‌سی به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز در ۷ روز هفته باز است.

آدرس: Hoca Paşa, Kennedy Cd. No:8, 34112 Fatih, İstanbul

 

ایستینیه اسکله چای باغچه‌سی (İstinye İskele Çay Bahçesi)

وقتی صحبت از بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول می‌شود، بدون شک اولین جایی که به ذهن می‌رسد ایستینیه اسکله است. این مکان همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد در منطقه ایستینیه، یکی از زیباترین مناطق استانبول، قرار داشته و به دلیل موقعیت ساحلی و منظره‌ باشکوهی که دارد محبوبیت بالایی بین گردشگران و بومیان استانبول پیدا کرده است. ناگفته نماند که این مکان معمولا در تعطیلات آخر هفته شلوغ بوده و ممکن است در یافتن صندلی دچار مشکل و معطلی شوید. بنابراین بهتر است روزهای دیگر هفته را برای داشتن لحظاتی دنج و آرام انتخاب کنید. در این مکان شما فرصت بازدید از دریا با منظره پل بسفر، عبور کشتی‌ها از دریا و ... را خواهید داشت.

 

گردش در محله جذاب مودا، استانبول

آدرس: İstinye Mahallesi, İskele Çıkmazı, İskele Meydanı, No 3, Sarıyer, İstanbul

 

چاپا آیله چای باغچه‌سی (Çapa Aile Çay Bahçesi)

باغ چای خانواده چاپا هر روز بین ساعات ۷ صبح تا ۲۴ شب آماده ارائه سرویس به مشتریان خود است. این مکان دارای فضایی آرام است که مورد پسند اغلب افراد می‌باشد. به خصوص اگر به همراه خانواده و کودکان خود تور استانبول را برای سفر انتخاب کرده باشید این قهوه‌خانه گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. چرا که در آن یک زمین بازی وجود دارد که کودکان می‌توانند در آنجا به بازی و تفریح مشغول شوند. اگر به دنبال مکانی آرام و به دور از هیاهوی شهر هستید، حتماً باید به باغ چای خانواده چاپا سری بزنید.

آدرس: Şehremini Mahallesi, Gaspir Ali İsmail Sokak, No 11/A, Fatih, İstanbul

 

ارنلر نارگیله و چای باغچه‌سی (Erenler Nargile ve Çay Bahçesi)

نارگیله در زبان ترکی استانبولی به معنای قلیان است. اگر اهل قلیان در محیطی خوش منظره هستید این مکان گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. باغ چای ارنلر در اطراف سلطان احمد استانبول و در منطقه فاتح قرار دارد. این مکان به دلیل استقبال قلیان دوستان از آن در ساعات عصر و آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. در منوی این مکان علاوه بر چای و قلیان گزینه‌های دیگری مثل قهوه ترک، لیموناد خانگی، نان تست و ساندویچ نیز به چشم می‌خورد.

 

تفریحات رایگان در استانبول

آدرس: Mollafenari, Yeniçeriler Cad. Çorlulu Ali Paşa Medresesi No:36 D:28, 34120 Fatih, İstanbul

 

چاملارالتی چای باغچه‌سی (Çamlaraltı Çay Bahçesi)

آخرین مورد از بهترین قهوه‌خانه‌های استانبول چاملارالتی چای باغچه‌سی نام دارد که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم. این مکان دلنشین با ارائه خدمات بین ساعات ۷:۳۰ تا ۲۳:۰۰ در یک منطقه سرسبز جنگلی آتاکوی واقع شده است. اگر می‌خواهید با خانواده و دوستان خود زیر درختان سرسبز نشسته و یک فنجان چای خوش طعمی را مزه کنید چاملارالتی دقیقا مکانی است که به دنبال آن هستید.

آدرس: Ataköy 1., No:, Zübeyde Hanım Cd. No:1, 34158 Bakırköy, İstanbul

۲۲ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران