Autodrome، رانندگی با ماشین‌های فرمول در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
Autodrome، رانندگی با ماشین‌های فرمول در دبی

در تور دبی امکان تجربه‌ی فعالیت‌های تفریحی متفاوتی را خواهید داشت که بعضی از آن‌ها در کم‌تر جایی از دنیا قابل انجام هستند. از سقوط آزاد بر بالای بزرگ‌ترین جزیره‌ی دست ساز بشر تا اسکی روی برف آن هم در دل کویر تنها دو مورد از این فعالیت‌ها جذاب هستند. اما آیا می‌دانستید که هر توریستی در دبی می‌تواند با ماشین‌های مخصوص رالی در پیستی مخصوص براند یا این که حتی سواری با یک ماشین فرمول یک واقعی را تجربه کند؟ اگر نه که حتما باید مطلب امروز ما را دنبال کنید.

 

همه چیز درباره Autodrome دبی

اگر عاشق راندن ماشین‌های سریع هستید، هیچ جایی در دبی به اندازه‌ی Autodrome برایتان جذاب نخواهد بود. یک مجموعه بین‌المللی کم‌نظیر اتومبیل رانی که به شما این امکان را می‌دهد تا با ماشین‌های مختلف در کلاس‌های متفات، بر روی پیس بسیار عالی و ۵.۳۹ کیلومتری برانید.

البته پیست اصلی تنها بخش از این مجموعه نیست و چند پیست کاراتینگ و حتی بخش‌های پذیرایی مثل رستوران و کافه نیز در Autodrome وجود دارد و برنامه‌های تفریحی نیز در این مکان برپا می‌شود.

 

وسایل مورد نیاز گردشگران برای سفر به دبی

توریست‌ها در Autodrome چه فعالیت‌هایی می‌توانند انجام دهند؟

جواب کوتاه به این سوال می‌شود: رانندگی! اما اوضاع به همین سادگی هم نیست. همانطور که گفتیم، پیست اصلی این مجموعه یک مسیر استاندارد فدراسیون جهانی بوده که طولی به اندازه ۵.۳۹ کیلومتر دارد. در این جا شما می‌توانید از بین ۱۳ ماشین برای رانندگی انتخاب کرده و بعد از کمی آموزش به پیست بروید و خودتان ماشین را برانید. تنوع ماشین‌ها از BMW M4 تا مک‌لارن اسپرینت و همچنین ماشین فرمول یک خواهد بود. همچنین چند مدل موتور سیکلت نیز هستند که می‌توانید آن‌ها را برای طی مسیر انتخاب نمایید.

اما اگر دل راندن در چنین پیستی را ندارید، به سراغ پیست‌های کارتینگ باید بروید. این پیست‌ها هم در محیط روباز واقع شده‌اند و هم در سالن سرپوشیده. پس اگر حتی در روزهای گرم سال به سفر دبی رفته باشید، باز هم می‌توانید در سالن سرپوشیده و هوای مطبوعی که دستگاه‌های خنک کننده برایتان فراهم آورده‌اند، کارتینگ را تجربه نمایید.

بعضی از ماشین‌هایی که می‌توانید در Autodrome برانید

اما به بخش جذب ماجرا برسیم، معرفی ماشین‌هایی که می‌توانید در Autodrome انتخاب کنید. ماشین‌های ارزان قیمتی که می‌توانید در این مکان برانید شامل BMW M4 و M5 می‌شود که اگر چه ماشین‌های جذابی به حساب می‌آیند، اما به اندازه فراری GT و مک‌لارن اسپرینت جذاب نیستند. ماشین‌هایی که 625 اسب بخار نیرو تولید کرده و با موتورهای V8 در پیست به پیش می‌روند.

اما ستاره‌ی Autodrome‌ بدون شک F1 Experience است که ماشینی در کلاس فرمول یک بوده و ۰ تا ۱۰۰ را در عرض ۲.۹ ثانیه پر می‌کند! وقتی سوار این ماشین که تولید جگوار است شوید، می‌فهمید که رانندگان مسابقات بزرگ، چه چیزی را در هر دور تجربه می‌کنند! البته اگر کلا نمی‌توانید خود را راننده‌ی این ماشین‌ها در پیست فرض کنید، می‌توانید با قیمتی پایین‌تر در صندلی شاگرد نشسته و یک راننده حرفه‌ای شما را چند دور در مسیر پیست پیش ببرد.

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

هزینه‌ی رانندگی در Autodrome

البته این تجربه‌ی جذاب خیلی ارزان نخواهد بود. سواری بر ماشین‌های کلاس پایین در پیست اصلی بین 600 تا 1300 درهم برای دو بار دور زدن پیست خواهد بود و اگر بخواهید کس دیگری را کنار خود سوار کنید باید ۱۵۰ درهم بپردازید. ماشین‌هایی مثل مک‌لارن یا فراری کمی کم‌تر از ۳ هزار درهم هزینه دارند و برای سواری بر روی F1 Experience آن هم تنها دو دور، دور پیست، باید ۹۹۹۵ درهم بپردازید! این هزینه شامل مدت یاددهی و عکس‌هایی که در مسیر از شما گرفته می‌شود نیز خواهد بود. اما اگر موتورسیکلت را انتخاب کنید، شروع قیمت‌ها از ۴۳۰ درهم خواهد بود و بهترین مدل‌ها نیز خیلی گران نیستند.

هزینه‌ی کارتینگ ۱۵ دقیقه‌ای در هر دو پیست روباز و سرپوشیده، ۱۳۷ درهم است و آموزش یک ساعته توسط مربیان بسیار خوب نیز برایتان ۴۹۹ درهم هزینه در پی خواهد داشت.

نکات پایانی درباره Autodrome‌ دبی

  • محیط Autodrome بسیار کنترل شده و امن است و شما از این نظر باید خیالتان راحت باشد
  • زمان فعالیت Autodrome بین ساعت ۹ صبح تا ۹ شب است
  • هزینه بیمه در پکیجی که انتخاب می‌کنی لحاظ می‌شود
  • برای اجاره‌ی کلاه ایمنی باید ۵۵ درهم اضافه پرداخت کنید
  • این مکان در Motor City واقع شده است و تقریبا از هر جایی از شهر می‌توانید به وسیله‌ی تاکسی یا اتوبوس، به این مکان بروید

 

نکات مهم در سفر با تور دبی برای گردشگران

۲۶ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران