راهنمای خرید محصولات چرمی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای خرید محصولات چرمی در استانبول

یکی از لذت بخش‌ترین لحظات سفر با تور استانبول، این است که شما در میان مراکز خرید و بازارهای متعدد این شهر گردش کنید و چیزهای مختلفی خریداری نمایید. اساسا خیلی‌ها که به مراکز تاریخی علاقه‌ای ندارند، بیشتر برای خرید به استانبول سفر می‌کنند و مسلما از سفر خود پشیمان نیز نخواهند شد. یکی از چیزهایی که ترکیه به آن معروف است، محصولات چرمی مرغوب این کشور بوده و شما نیز اگر علاقه مند به چنین محصولاتی هستید، حتما در استانبول نگاهی به آن‌ها بندازید، چون حتما چیزهایی عالی و با قیمت مناسب پیدا خواهید کرد.

البته این که محصولات چرمی مختلف را در کجای استانبول بخرید و چه نکاتی هست که در این باره باید به آن‌ها توجه کنید، مواردی هستند که در راهنمای امروزمان در این نوشته آورده‌ایم.

 

از کجاهای استانبول، محصولات چرمی خریداری کنیم؟

این سوال ارتباط مستقیمی با این که بخواهید چقدر برای لباس یا کیف و کفش مد نظر خود هزینه کنید، ارتباطی مستقیم دارد. برای مثال، اگر زمان داشته باشید و به محله زیتون بورنو بروید، می‌توانید قیمت‌هایی بسیار مناسب برای محصولاتی مرغوب را پیدا کنید. در مرکز شهر اما اوضاع کمی متفاوت است و عموما اجناس ارزان کیفیت مطلوبی ندارند و باید به سراغ اجناس گران‌تر بروید. به این فکر نکنید که اگر قیمت محصولی گران است، حتما دارند سر شما را کلاه می‌گذارند. بسیاری از اجناس واقعا با کیفیت، قیمت بالایی در حد ۱۵۰۰ تا حتی ۳۰۰۰ لیر قیمت دارند و این غیر از محصولات برندی است که از مراکز خرید لوکس می‌توانید خریداری کنید.

 

خاص‌ترین فروشگاه‌های استانبول

خرید محصولات چرمی در استانبول

یکی از جاهای مناسب برای خرید چرم، بازار سلطان احمد است که به بازار آراستا شهرت پیدا کرده است. در این بازار شما فروشگاه‌های متعددی می‌بینید که محصولات مختلف چرمی از ژاکت‌های زیبا و دست دوز تا کیف و کفش و کمربند و ... را به فروش می‌رسانند. یادتان باشد در این بازار حتما بر سر قیمت چانه بزنید، حتی اگر یک کت زیبا و نسبتا گران خواستید خریداری کنید. برای مثال دو کت چرمی حوالی ۲۵۰۰ لیر را می‌توانید با کمی چانه زنی تا ۲۳۰۰ یا ۲۲۰۰ لیر نیز خریداری نمایید.

اوضاع در بازار بزرگ استانبول نیز تقریبا به همین ترتیب است. با این تفاوت که وسعت این بازار باعث شده فروشگاه‌های چرم بسیاری در این مکان یافت شد که انتخاب را برایتان سخت می‌کند. البته نباید سر و شکل این بازار شما را گول بزنید، بازار بزرگ استانبول خیلی جای ارزان قیمتی برای خرید نیست، اما در مورد محصولات چرمی، یکی از بهترین جاها برای خرید در ترکیه به حساب می‌آید. این جا نیز شما هم می‌توانید انواع پوشاک چرمی و هم لوازم شخصی از جمله کیف پول، کمربند، کیف، کفش و ... را خریداری کنید.

خرید محصولات چرمی در استانبول

خیابان‌های مخصوص خرید بی‌اغلو که غالبا مملو از فروشگاه‌های مختلف هستند نیز، گزینه‌ای مطلوب برای خرید محصولات چرم در تور استانبول به شمار می‌رود. بیشتر فروشگاه‌های این منطقه عموما اجناس خوب و با کیفیتی را به فروش می‌رسانند که از نظر قیمتی اگر چه بالا هستند، اما هنوز ارزان‌تر از برندهای مطرح بین‌المللی خواهند بود.

آخرین گزینه برای شما سر زدن به مراکز خرید معروف استانبول است. مراکز خریدی همچون ایستینیه پارک، زورلو سنتر و یا مرکز خرید استانبول که همگی در خود چندین فروشگاه لوکس محصولات چرمی دارند. برای مثال شما می‌توانید در ایستینیه پارک به سراغ فروگاه DERİMOD یا Louis Vuitton بروید که هر دو نامی آشنا برای محصولات مختلف چرمی به حساب می‌آیند.

خرید محصولات چرمی در استانبول

نکاتی که هنگام خرید محصولات چرمی در استانبول باید در نظر بگیرید

  • همیشه قیمت محصول نشانگرد کیفیت آن نیست، اما در بیشتر موارد، محصولات خوب را تنها با قیمت بالا می‌توانید خریداری کنید، پس خیلی به دنبال اجناس ارزان نباشید
  • کیفیت چرم مضاف بر خود چرم، به دوخت آن نیز بستگی دارد. شما می‌توانید با دیدن دوخت تمیز و کاملا یک دست و در یک راستا، به کیفیت کلی محصول برسید
  • فروشگاه‌های معتبر استانبول، کار دوخت کت یا دیگر لباس‌های چرمی را نیز انجام می‌دهند، البته این کار کمی طول می‌کشد و اگر مدتی طولانی در این شهر خواهید بود، می‌توانید لباسی کاملا مناسب با خود سفارش دهید و با بهترین کیفیت تحویل بگیرید
  • حتما فروشگاه‌های مختلف را بگردید و سپس اقدام به خرید کنید. مخصوصا در بازارها که عموما فروشگاه‌هایی که بیشتر در داخل بازار هستند، قیمت‌های مناسب‌تری دارند.
  • چانه زنی بر روی قیمت در بازار را به هیچ وجه فراموش نکنید
  • از خرید چرم مصنوعی در استانبول پرهیز کنید و به سراغ چرم طبیعی بروید
  • چرم‌های زیگ و ناپا طرفداران بیشتری در میان خریداران دارند
۱۸ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران