راهنمای خدمات درمانی و بیمارستان‌های شهر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
راهنمای خدمات درمانی و بیمارستان‌های شهر استانبول

استانبول یکی از زیباترین و برترین شهرهای ترکیه است که سالانه مسافران زیادی را به خودش می‌کشاند. مسافرانی که غالبا این شهر را برای گشت و گذار و تفریح انتخاب می‌کنند. مسافرانی که در پناه هتل‌ها و مکان‌های دیدنی این شهر می‌توانند روزهای خوشی را پشت سر بگذارند. دسته‌ای دیگر از مسافران اما برای دریافت خدمات درمانی و پزشکی در این شهر حضور دارند. مسافرانی از کشورهای مختلف که به دلایل گوناگون این شهر را برای درمان انتخاب کرده‌اند. اگر شما نیز علاقه‌مند هستید اطلاعات بیشتری از خدمات درمانی و بیمارستان‌های این شهر به دست بیاورید همراه ما باشید تا این شهر را جدای از زیبایی‌هایش خدمتتان معرفی کنیم.


خدمات درمانی در کشور ترکیه

شاید برایتان جالب است اگر بدانید ترکیه در جایگاه دهم کشورهای ارزان برای ارائه خدمات‌های درمانی به حساب می‌آید. کشوری که بیمارستان‌های مجهزی دارد و کادر پزشکی‌اش جزو بهترین‌ها به حساب می‌آیند. کشوری که برخی بیمارستان‌های خوبش در شهر استانبول جمع شده‌اند. اگر بخواهید بدانید چرا می‌توان به ترکیه و شهر استانبول به عنوان یکی از مکان‌های مناسب برای گرفتن خدمات درمانی فکر کرد به طور خلاصه می‌توان دلایل زیر را ارائه کرد:

  1. خدمات درمانی در کشور ترکیه نسبتا ارزان است و همین امر سبب شده است توریست سلامت در این کشور جدی تلقی شود.
  2. کادر پزشکی خوبی در بیمارستان‌های این کشور مشغول به کار هستند و همین امر سبب شده است افراد با اطمینان زیاد سلامتی‌شان را به کادر پزشکی کشور ترکیه بسپارند.
  3. بیمارستان‌های این کشور از جمله بیمارستان‌های شهر استانبول جزو بیمارستان‌های مجهز به حساب می‌‌آیند که داشتن به روزترین تجهیزات سبب شده است در تشخیص به موقع و درمان بیماری‌ها این کشور سرآمد باشد.
  4. کادر پرستاری و اداری بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این کشور به زبان انگلیسی مسلط هستند و همین امر سبب می‌شود تردد توریست‌ها برای انجام کارهای درمانی به این کشور زیاد باشد.
  5. ترکیه با امضا کردن تعداد زیادی از تفاهم نامه‌های کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) باعث شده است بتوانید بسیاری از تسهیلاتی را که در کشور خود دارید در ترکیه نیز داشته باشید.

 

گردش در قسمت اروپایی استانبول (قسمت اول)

بیمارستان‌های شهر استانبول


بیمارستان‌های ترکیه و شهر استانبول

ترکیه در حدود هزار و دویست بیمارستان دولتی و خصوصی دارد که نام برخی‌هاشان مانند آنادولو زیاد از زبان توریست‌ها شنیده می‌شود. به طور کلی اما بهترین بیمارستان‌های این کشور بیمارستان‌های آمریکایی هستند. بیمارستان‌هایی که یکی از معروف‌ترین‌هایشان به نام آمریکن در شهر استانبول واقع شده است.

 

بیمارستان‌های شهر استانبول


بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استانبول

درست به مانند بیمارستان‌های ایران هزینه‌ی بیمارستان‌های دولتی در ترکیه نصف و از نصف کمتر بیمارستان‌های خصوصی است. بیمارستان‌هایی که باید با وقت قبلی به آنها مراجعه کنید و اگر بیمه sgk داشته باشید هزینه درمان‌تان در آن کم می‌شود. بیمه‌ای که در کشور ترکیه به مانند بیمه تامین اجتماعی در ایران است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید برای استفاده از بیمارستان‌های دولتی در ترکیه به غیر از وضعیت‌های اورژانسی، باید از سایت hastanerandevu.gov.tr نوبت تهیه کنید.

 

فستیوال خرید در شهر توریستی استانبول

بیمارستان‌های شهر استانبول


چرا باید به بیمارستان‌های استانبول رفت

استانبول یکی از شهرهای جذاب و پر از مسافر ترکیه است که سالانه از بی‌شمار گردشگر میزبانی می‌کند. شهری که در آن انواع تفریحات را می‌توانید انجام بدهید و برای خودتان خاطره‌های فراموش ناشدنی بسازید. یکی از دلایلی که در استانبول ممکن است مجبورتان کند خدایی ناکرده به بیمارستان‌هایش بروید حوادث است. حوادثی که در دل هر مسافرت و ماجراجویی وجود دارد. حوادثی که اگر به همراه خانواده به این شهر رفته باشید بیشتر در معرض‌شان هستید. جدای از حوادث اما اگر می‌خواهید خدمات درمانی مناسب دریافت کنید می‌توانید به این شهر بروید و در بیمارستان‌هایش بستری شوید.

 

۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

بیمارستان‌های شهر استانبول


معروف‌ترین بیمارستان‌های استانبول

شهر استانبول بیش از ۵۰ مرکز درمانی در خود دارد که در آنها به شهروندان و مسافران این شهر خدمات درمانی ارائه می‌دهد. معروف‌ترین این بیمارستان‌ها که برخی‌هاشان ترکیه‌ای و برخی‌های دیگر آمریکایی و اروپایی هستند به شرح زیر می‌باشند:

  1. بیمارستان ایالت باکیرکوی
  2. بیمارستان دانشگاهی سراپاشا
  3. بیمارستان کودکان شیشلی
  4. بیمارستان دانشگاهی مارمارا
  5. بیمارستان ایالتی کارتال
  6. بیمارستان اورژانس تکسیم
  7. بیمارستان ایالتی ایستینیه
  8. بیمارستان آمریکایی هاستانه سی
  9. بیمارستان فلورانس نایتینگال
  10. بیمارستان فرانسوی لاپایکس
  11. بیمارستان اتریشی سنت جورج
  12. بیمارستان بین‌المللی آجی بادم
  13. بیمارستان دوگان
  14. بیمارستان آی دونیا
  15. بیمارستان دندان پزشکی استانبول
  16. بیمارستان لونت
۱۶ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران