راهنمای گرفتن تاکسی در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای گرفتن تاکسی در دبی

اگر چه سیستم مترو و اتوبوس‌رانی دبی از کیفیت بسیار بالایی در خدمات برخوردار است، اما با توجه به این که گستردگی آن به همه‌ی نقاط شهر نمی‌رسد و در روزهای گرم سال هم نمی‌توان خیلی پیاده زیر آفتاب قدم زد، حتما در سفر با تور دبی به گرفتن تاکسی نیاز پیدا می‌کنید. تاکسی‌ها روشی ساده برای جا به جایی در شهر هستند و در مواقعی که آدرسی را دقیق نمی‌دانید، می‌توانند کمک حال شما باشند. گرفتن تاکسی در دبی نکاتی دارد که ما سعی کرده‌ایم به تمامی این موارد در مقاله‌ی امروز بپردازیم.

 

توضیحات کلی در مورد تاکسی‌های دبی

شما می‌توانید از طریق تلفن، اینترنت یا به صورت حضوری تاکسی‌های دبی را کرایه کنید. تمامی تاکسی‌ها دارای تاکسی‌متر هستند و از یک قیمت مصوب استفاده می‌کنند. همگی دارای کولر بوده و شما می‌توانید اجازه‌نامه‌ی راننده را به همراه عکس و مشخصات در ماشین ببینید. به طور کلی هزینه‌ی تاکسی در دبی از بسیاری کشورهای دیگر ارزان‌تر است، اما در نهایت نسبت به استفاده از مترو و اتوبوس گران‌تر خواهد بود.

 

 در دبی چگونه با خودروی اجاره‌ای ارزان‌تر رفت‌وآمد کنید؟

 

تاکسی در دبی 

 

 

هزینه‌ی کرایه تاکسی در دبی

محاسبه هزینه‌ی تاکسی بر اساس اطلاعات تاکسی‌متر خواهد بود و تمامی تاکسی‌ها موظف به روشن گذاشتن تاکسی‌متر هستند. با توجه به قوانین سفت و سختی که در دبی حاکم است، اتفاقاتی از جمله خاموش کردن تاکسی‌متر یا گرفتن هزینه‌ی بیشتر در این شهر به ندرت اتفاق می‌افتد. هزینه‌ها نیز بر اساس مشخصات زیر است با این تفاوت که حداقل پرداختی شما برای تاکسی ۱۰ درهم خواهد بود فارغ از اینکه صورت حساب شما کم‌تر از این میزان باشد. نکته دیگر اینکه تاکسی‌های مخصوص بانوان، ون‌ها و همچنین ماشین‌هایی که مخصوص حمل ویلچر هستند، هزینه‌ای متفاوت دارند.

 

دانستنی‌های سفر ارزان به دبی شهر میلیونرهای جهان

 

تاکسی دبی

 

 

هزینه‌ی ورود به ماشین اگر کنار خیابان سوار تاکسی شوید تا ساعت ۱۰ شب ۳ درهم و بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح ۳.۵ درهم است، همین مبلغ برای تاکسی که به صورت تلفنی یا اینترنتی رزرو کردید، به ترتیب ۶ و ۷ درهم خواهد بود. اگر مسیر شما از فرودگاه آغاز شود، در تمامی ساعات روز، در همان ابتدای ورود به تاکسی ۲۰ درهم به پایتان نوشته خواهد شد. هزینه‌ی هر کلیومتر در تمام شبانه‌روز ۱.۶ درهم است و به ازای هر دقیقه انتظار در هر محل، نیم درهم باید پرداخت شود. اگر عوارضی اتوبان‌ها رد شوید، هزینه ۴ درهم به ازای هر عوارضی نیز به صورتحسابتان اضافه خواهد شد. در نهایت هزینه‌ی ورودی+ هزینه‌ی انتظار+ هزینه مسافت و اگر نیاز باشد هزینه‌ی عوارضی مبلغ پرداختی شما خواهد بود که با توجه به فاصله‌های کم دبی، آن‌قدرها هم زیاد نمی‌شود.

 

 

کمپانی‌های مختلف تاکسی در دبی

با اینکه در کلیت کمپانی‌های مختلف تفاوتی وجود ندارد، اما باید در نظر داشته باشید که در مجموع چند کمپانی در بخش‌های مختلف دبی به ارائه خدمات مشغولند که می‌توانید با شماره‌ی آن‌ها، ماشین مورد نظر خود را برای ساعات مختلف رزرو کنید. این کمپانی‌ها، رنگ سقف و شماره‌ی تلفنشان به شرح زیر است؛

  • تاکسی عربیا – سبز: 800272242
  • تاکسی کارز - آبی: 800227789
  • تاکسی دبی – قرمز: 042080808
  • تاکسی مترو – نارنجی: 600566000
  • تاکسی ملی – زرد» 600543322

 

راهنمای حمل داروهای مختلف در سفر به دبی

 

 تاکسی دبی

 

 

تاکسی در فرودگاه و مترو

تاکسی‌های فرودگاه گران‌تر از تاکسی‌های داخل شهر است و با اینکه می‌توان با مترو به شهر رفت و آمد کرد، باز هم رفتن به هتل با تاکسی بسیار راحت‌تر خواهد بود. برای گرفتن تاکسی هم نگران نباشید، بیرون در هر ترمینال تعداد زیادی تاکسی‌ هستند که به راحتی می‌توانید آن‌ها را کرایه کنید. همچنین تاکسی‌های کمپانی مترو همانطور که از اسمشان پیداست در ایستگاه‌های مترو هستند و در ورودی آن‌ها می‌توانید این ماشین‌ها را مشاهده کنید.

 

۸ اپلیکیشن کاربردی که بهتر است پیش از سفر به دبی روی گوشی خود نصب کنید

 

 تاکسی دبی

 

 

اپلیکیشن تاکسی دبی

تا اینجای کار راه‌های شما برای کرایه تاکسی به صورت حضوری و همچنین به وسیله رزرو تلفنی بود، اما از سال ۲۰۱۴ اپلیکیشنی به این منظور ساخته شده که به شما اجازه‌ی همان تاکسی‌ها را با همان قیمت می‌دهد. در واقع شما با درخواست ماشین از این اپلیکیشن، نزدیک‌ترین ماشین به سمت خود را طلب می‌کنید و کار با آن به این صورت نیست که مبدا و مقصد وارد شده و هزینه پرداخت شود. در واقع همه چیز مثل گرفتن تاکسی به صورت تلفنی است. این برنامه هم بر روی اندروید و هم بر روی iOS نصب می‌شود.

۱۶ مرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران