۱۰ گالری برتر بلگراد برای یک گشت و گذار هنرمندانه

جاذبه‌های گردشگری صربستان

بلگراد شهر هنرمندان است. به ساختمان‌ها و بناهای این شهر، به کافه‌ها و رستوران‌ها، به طراحی پارک‌ها و فضاهای عمومی‌اش اگر توجه کنید متوجه می‌شوید بلگراد شهر هنر و هنرمندان است. در سفرتان با تور صربستان به بلگراد اگر به دنبال یک گشت و گذار خاص هنرمندانه هستید. همراه ما باشید تا ۱۰ گالری معروف این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. گالری‌هایی که در آنها نمایشگاه‌های بومی و بین‌المللی از هنرهای مختلف برگزار می‌شوند.

 


۱- Galerija Ulicna


یک گالری جالب توجه در یکی از اصلی‌ترین میدان‌های شهر بلگراد که به ظاهرش چندان نمی‌آید یک گالری باشد اما هست و یک گالری عالی نیز به حساب می‌آید. چرا که آثار هنرمندان مستقل بلگراد را به نمایش می‌گذارد. عکاسان، نقاشان، طراحان و مجسمه‌سازان این شهر که کارهای تجربی و نو انجام می‌دهند، پاتوق‌شان برای نمایش هنرشان همین گالری است. جاییکه امروزه بیشتر محل بروز آثار پست مدرن به حساب می‌آید.

 

 معرفی ۱۰ موزه برتر بلگراد 

 

 

 


نشانی: کالوتوو پاساز

 


۲- Galerija Stab


یک گالری جالب برای جوانان و کسانیکه کارهای خلاقانه انجام می‌دهند. گالری‌ای که در آن می‌توانید نقاشی‌ها و ویدیو آرت‌های منحصر به فرد و تجربی مشاهده کنید. یک گالری آرام و ساکت که پاتوق جوانان هنرمند و دانشگاهی شهر بلگراد است.

 

 

 


نشانی: کرنوگورسکا

 


۳- آکادمی علم و هنر صربستان


در یکی از بهترین ساختمان‌های شهر بلگراد یکی از مهمترین موسسه‌های هنری این شهر قرار دارد که ۳ سالن مجزای گالری دارد. سالن‌هایی که انواع کارهای مربوط به هنرهای زیبا در آن به نمایش گذاشته می‌شود و موسیقی نیز یکی از مهمترین ارکان آن به حساب می‌آید. این آکادمی عصرها یکی از شلوغ‌ترین مکان‌های هنری بلگراد به حساب می‌آید.

 

 بهترین محله‌های بلگراد؛ شهر شب‌های بیدار صربستان 

 

 

 


نشانی: کنز میهایلووا ۳۵

 


۴- Galerjia Haos


یک گالری با شور و حرارت برای آنهایی که علاقه‌مند به تجربه کردن فرم‌های جدید هستند. یک گالری که بیشتر نقاشان کارهای خود را ارائه می‌کنند. این گالری در خارج از شهر بلگراد واقع شده است. درهای این گالری همه روزه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب به روی مشتریانش باز است و بازدید از آن کاملا رایگان است.

 

 

 


نشانی: دوسیته جوا ۳

 


۵- O3one art space


این مکان بیش از آنکه یک گالری به حساب آید یک مکان برای دور هم جمع شدن فکرهای خلاق به حساب می‌آید. مکانی آزاد که می‌توانید رایگان به دیدن ایده‌های خلاقانه در عکاسی و نقاشی و مجسمه‌سازی، و حتی هنرهای اجرایی بروید. هر روز سال به این گالری مراجعه کنید می‌توانید به تماشای برآیند خلاقانه‌ترین ایده‌های هنری بنشینید.

 

 راهنمای گردشگری ۲ روزه در بلگراد؛ شهر زیبایی‌های ناتمام 

 

 

 


نشانی: اورزون میرکووا ۱۰

 


۶- Eugster


در یک فضای سیاه و سفید، در جاییکه رنگ معنا ندارد می‌توانید به تماشای هنرهای معاصر در شهر بلگراد بروید این گالری یکی از خاص‌ترین گالری‌های بلگراد به حساب می‌آید که بیشتر عکس در آن به نمایش گذاشته می‌شود. گالری‌ای که درهای آن در هیچ روز سال بسته نیست.

 

 

 


نشانی: ویلینه ووده

 


۷- موزه هنرهای معاصر


موزه‌ی هنرهای معاصر شهر بلگراد یکی از مهمترین مکان‌های نمایش هنرهای معاصر این شهر است. موزه‌ای که در سال ۲۰۱۷ مورد بازسازی قرار گرفته است و آثار هنرمندان مشهور صربستان را به نمایش می‌گذارد. موزه‌ای که درهایش از ساعت ۱۲ ظهر تا ۸ شب در روزهای چهارشنبه تا دوشنبه‌ی هرهفته به روی بازدیدکنندگان باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. یازدید از گالری‌های این موزه رایگان است.

 

 برترین جاذبه‌های دیدنی بلگراد؛ شهر همیشه بیدار اروپای شرقی

 

 

 


نشانی: پاریسکا ۱۴

 


۸- Skc Gallery


در جنبش می ۱۹۶۸ که مربوط به کشور فرانسه و دانشجویانش است، در صربستان و بلگراد نیز عده‌ای از دانشجویان دست به اعتراض زدند تا سال‌ها بعد یکی از مهمترین گالری‌های این شهر که آثار جوانان رادیکال را نشان می‌دهد افتتاح شود. این گالری برای هنرمندان نوگرا یکی از مهمترین گالری‌های کشور صربستان به حساب می‌آید. درهای این گالری همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

 


نشانی: کرالجا میلانا ۴۸

 


۹- Gallery of frescoes


این گالری بخشی از موزه‌ی ملی صربستان به حساب می‌آید که با رفتن به آن می‌توانید به ملاقات آثار هنری سنتی اما تازه تولید شده‌ی کشور صربستان بروید. درهای این گالری در بیشتر روزهای هفته از ساعت ۱۲ ظهر تا ۵ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است.

 

 

 


نشانی: کارار اوروسا ۲۰

 


۱۰- Portofino ۱۹۸۹


این گالری توسط یک مادر و دختر بنا نهاده شده و اداره می‌شود. جاییکه در آن میتوانید تلفیقی از آثار هنرمندان قدیمی و جدید کشور صربستان را ملاحظه کنید. درهای این گالری از روز دوشنبه تا جمعه، از ساعت ۱۱ صبح تا ۴ ظهر به روی بازدیدکنندگان باز است.

 

 

 


نشانی: کنزا دانیلا ۸

۰۲ مهر ۱۳۹۷