بانجی جامپینگ در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
بانجی جامپینگ در دبی

بانجی جامپینگ یکی از فعالیت‌های هیجان انگیزی است که خیلی از گردشگران ماجراجو، به دنبال انجام آن هستند و سعی می‌کنند در کشورهای مختلف آن را تجربه کنند. بانجی جامپینگ دبی نیز طرفداران زیادی دارد و در جاهای مختلف شهر، امکاناتی به این منظور در نظر گرفته شده است. اگر قصد دارید تا در آینده به تور دبی رفته و در این شهر، بانجی جامپینگ را تجربه کنید، پیشنهاد می‌کنیم، مطلب امروز ما در مقتدرسیر تابان را دنبال نمایید. 

 

تجربه بانجی جامپینگ دبی

برای آن‌هایی که علاقه‌ای به این گونه فعالیت‌ها ندارند، شاید باورش سخت باشد باشد که بانجی جامپینگ عملا یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در دبی است. مخصوصا با توجه به مکان‌های زیادی که به این منظور در نظر گرفته شده، همه‌ی افراد می‌توانند در ارتفاع مختلف، تجربه یک بار پریدن از ارتفاع را داشته باشند! در حال حاضر Gravity Zone‌ معروف‌ترین مرکز بانجی جامپینگ دبی به حساب می‌آید و خیلی از آن‌هایی که به دنبال هیجان مطلق هستند، آن‌جا را برای تجربه بانجی جامپینگ انتخاب می‌کنند.

عکس: pickyourtrail.com

 

بهترین جاها در دبی برای بانجی جامپینگ

قبل از این که به بررسی قیمت بانجی جامپینگ دبی بپردازیم و نکاتی را در مورد این فعالیت بگوییم، بهتر است مروری داشته باشیم بر بهترین مراکز بانجی جامپینگ در سفر با تور دبی که بهترین تجهیزات را دارند:

Gravity Zone

همان طور که گفتیم، Gravity Zone بهترین و معروف‌ترین مرکز بانجی جامپینگ در دبی به حساب می‌آید که از به روز ترین تجهیزات استفاده می‌کند. همچنین باید در نظر بگیرید که ارتفاع بانجی جامینگ این مجموعه، ۵۰ متر است، پس اگر خیلی به خودتان مطمئن نیستید، به سراغ انجام آن نروید. محدودیت سنی برای این محل ۱۴ سال بوده و حداقل باید ۴۰ کیلو وزن داشته باشید. در هنگام پرش نیز، در سمتی برج خلیفه را دارید و در سمت دیگر، سواحل دبی که منظره‌ای عالی در عکس‌هایتان به وجود می‌آورد.

آدرس: The Power Play Football Center is located at 57H3+P29, Meydan Road

 

جاذبه ها و تفریحات رایگان دبی

عکس: thrillophilia.com

 

چشم دبی (Ain Dubai)

چشم دبی نام بزرگ‌ترین چرخ و فلک این شهر است که یکی از بهترین سکوهای بانجی جامپینگ دبی را نیز در خود دارد. بلندی این سکو ۲۵۰ متر بوده و یکی از مرتفع‌ترین بانجی جامپینگ‌ها در دنیا به حساب می‌آید و یک تجربه بی‌نظیر را برای آن‌هایی می‌سازد که جرات رفتن به آن بالا را داشته باشند. برای چنین سکویی، مربیانی مجرب جهانی و تجهیزات ویژه ایمنی در نظر گرفته شده است. همچنین نباید فراموش کرد که منظره‌ای که از آن بالا می‌بینید، در نوع خود بی‌نظیر است.

آدرس: Dubai’s Bluewaters Island

عکس: timeoutdubai.com

 

هتل ساحلی جمیرا (Jumeirah Beach Hotel)

هتل ساحلی جمیرا که از جمله معروف‌ترین هتل‌های لاکچری در دبی به حساب می‌آید نیز یک سکوی ۵۰ متر با چشم‌اندازی معرکه برای بانجی جامپینگ دارد. با توجه به این که این هتل در ساحل جمیرا قرار گرفته، خیلی راحت می‌توان به آن‌جا رفت و این فعالیت را تجربه نمود. البته افرادی کم سن و سال و افرادی که دارای چاقی مفرط هستند از انجام این فعالیت در هتل ساحلی جمیرا منع می‌شوند.

عکس: pickyourtrail.com

 

XLine در دبی مارینا

XLine بیشتر به خاطر زیپلاینش معروف است که بلندترین زیپلاین درون شهری دنیا به حساب می‌آید. اما  XLine همچنین یکی از بهترین سکوهای بانجی جامپینگ دبی را نیز در خود دارد. این سکو در ارتفاع ۹۰ متری قرار گرفته و تنها افراد بالای ۱۲ سال و در سلامت کامل می‌توانند آن را انجام دهند. قرار گیری در دبی مارینا، منظره‌ای عالی را برای افرادی به همراه دارد که در این محل به انجام بانجی جامپینگ می‌پردازند. در نهایت، حتما پیشنهاد می‌کنیم که زیپلاین XLine را نیز تجربه کنید تا یک روز فراموش نشدنی را برای خود در تور دبی رقم بزنید.

 

مجموعه تفریحی و مرکز خرید بیچ (Beach) دبی

عکس: pickyourtrail.com

 

نکات مهم درباره بانجی جامپینگ دبی

فراموش نکنید که در کنار موارد یاد شده، سکوهای کوتاه‌تری نیز برای بانجی جامپینگ در دبی وجود دارد و حتی بسیاری از پارک‌های بازی نیز، تجهیزاتی به این منظور تدارک دیده‌اند که انجام این کار را برای آن‌ها که برای اولین بار است قرار است به سراغ بانجی جامپینگ بروند، راحت‌تر می‌کند. همچنین رقم‌هایی که درباره ارتفاع موارد یاد شده گفتیم، در نوع خود بسیار مرتفع هستند و مراکز بانجی جامپینگ دبی همگی از بهترین‌ها و هیجان‌انگیزترین‌ها در دنیا یا حداقل در مراکز شهری دنیا به حساب می‌آیند.

یکی دیگر از نکاتی که حتما باید در مورد بانجی جامپینگ دبی بدانید این است که موارد ایمنی در بهترین شرایط خود رعایت شده و تا حالا اتفاقی در مراکز این شهر رخ نداده است. تمامی تجهیزات استفاده شده در مراکزی که از آن‌ها یاد کردیم، در بالاترین سطح ایمنی قرار دارند و مربیان مجرب و کاربلدی از سراسر دنیا برای مشاوره و پیش برد کارهای بانجی جامپینگ به این مراکز آورده شده‌اند. شما نیز باید به صورت کامل، آموزش‌هایی که به شما داده می‌شود را رعایت نمایید.

عکس: trackdays.co.uk

 

عکاسی و فیلم‌برداری در بانجی جامپینگ دبی

از نکات خیلی خوب در مورد بانجی جامپینگ در دبی این است که در اکثر مراکز محبوب برای این کار، تجهیزات مناسب برای عکاسی و فیلم‌برداری نیز در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با پرداخت مبلغی بیشتر، عکس‌ها و فیلم‌هایی که از این تجربه گرفته شده است را به صورت دیجیتالی دریافت کنید. استفاده از دوربین‌های بسیار عالی و امکان انتخاب پس زمینه مناسب در هنگام پرش، از جمله ویژگی‌هایی هستند که در اکثر مراکز به کار گرفته می‌شوند. برای مثال در  Gravity Zone هم می‌توانید عکس‌هایی را دریافت کنید که از زاویه‌ای گرفته شده‌اند که برج خلیفه معلوم است و هم آن‌هایی را بگیرید که سواحل دبی در آن‌ها افتاده‌اند.

 

تفریحات جذاب سیتی سنتر دیرا، دبی

عکس: redbull.com

 

قیمت بانجی جامپینگ دبی

قیمت‌ها در مراکز مختلف متفاوت است اما مثلا در Gravity Zone که مهم‌ترین مرکز بانجی جامپینگ در دبی به حساب می‌آید، قیمت آن ۳۳۹ درهم بر هر نفر بوده اما اگر به صورت دوتایی بخواهید آن را تجربه کنید، در مجموع باید مبلغ ۴۹۹ درهم بپردازید. این مبلغ در هتل ساحلی جمیرا دقیقا همین بوده و در بقیه مراکز نیز تنها کمی متفاوت خواهد بود. البته اگر بخواهید در پارک‌های بازی، بانجی جامپینگ‌هایی با ارتفاع کم را امتحان کنید، باید  مبلغ بسیار کم‌تری از این پرداخت نمایید و این تنها برای مراکز معتبر با سکوهای مرتفع است که نیاز به تجهیزات ایمنی خاص دارند.

نکات عمومی درباره بانجی جامپینگ که همه باید بدانند

یک سری نکات هم هستند که نه تنها در بانجی جامپینگ دبی، بلکه به طور کلی قبل از انجام این فعالیت باید در نظر داشته باشید و آن‌ها را رعایت کنید. اصلی‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • به هیچ وجه قبل از انجام این فعالیت غذای زیاد میل نکنید.
  • حتما مطمئن باشید که می‌خواهید این کار را انجام دهید. کمی شک و تعلل امری طبیعی است اما معطلی خیلی زیاد در بالای سکو باعث می‌شود تا نوبت شما بدون بازپرداخت مبلغی که پرداخت کرده‌اید، حذف شود
  • حتما تمام موارد ایمنی را رعایت کرده و تمام و کمال به حرف‌های مربیانی که بر روی سکو هستند گوش کنید.
  • اگر ترس از ارتفاع دارید، تا قبل از این که به بالای سکو برای پرش بروید، به پایین نگاه نکنید.
  • حتما اتصال خود به سکو را چک کنید و آرامش خود را در هنگام روند بازرسی حفظ کنید تا مربیان بتوانند با خیالی راحت همه چیز را برای چند بار چک کنند.
  • از قبل محل دوربین‌ها به شما یادآور می‌شود، پس برای آن‌ها ژست بگیرید.
  • چشم خود را باز نگه دارید و از منظره‌ لذت ببرید!

عکس:  bms.co.in

 

۰۹ اسفند ۱۴۰۲

نظرات کاربران