دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

دبی در نتیجه پیشرفت‌های چشمگیری که در طول سال‌ها داشته به یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. به طوریکه این شهر زیبا و دیدنی در سال‌های اخیر به عنوان مکانی با معماری باشکوه و پارک‌های آبی هیجان‌انگیز که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند، معروف شده است. البته که همه چیز محدود به این موارد نبوده و مسافران تور دبی چیزهای متنوع بیشتری برای بازدید و تفریح خود بسته به علایقی که دارند، پیدا خواهند کرد. از جمله مکان‌هایی که در میان آسمان خراش‌ها و ساختمان‌های مدرن این شهر به چشم می‌خورند، چندین مکان معنوی و مذهبی است که فضایی آرام برای نمازگزاران و البته علاقه‌مندان به بازدید فراهم کرده‌اند. به طوری که همانند هر مکان دیگر دبی این بناهای مذهبی نیز در نوع خود بی‌نظیر بوده و با نهایت شکوه و عظمت ساخته‌ شده‌اند. در ادامه این صحبت‌ها ما در این مقاله همراه شما هستیم تا به معرفی چند مورد از دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی بپردازیم.

 

مسجد جمیرا، دبی (Jumeirah Mosque, Dubai)

اگر قرار باشد تنها از یک مکان مذهبی در دبی دیدن کنید، بهتر است مسجد جمیرا در دبی را در لیست الویت خود قرار دهید. این مسجد به دستور حاکم سابق دبی، مرحوم شیخ راشد بن سعید آل مکتوم، شاخته شد و با گنجایش  ۱۵۰ نفری خود به عنوان یک بنای باشکوه مذهبی در این شهر شناخته می‌شود. شاختمان مسجد جمیرا به سبک مصری و سوری طراحی و آثاری از معماری سنتی فاطمی در آن جلب توجه می‌کند. مسجد جمیرا در طول سال میزبان بسیاری از رویدادهای مذهبی است که به طور منظم برای تقویت آگاهی و تفاهم فرهنگی در میان مردم دبی از هر قومیت برگزار می‌شوند.

  • آدرس: Jumeirah Beach Road, Jumeirah 1, Dubai United Arab Emirates

 عکس: tripadvisor.com

 

 

معبد سیک گورودوارا ناناک دربار، دبی (Gurudwara Guru Nanak Darbar Sikh Temple, Dubai)

مورد بعدی از دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی می‌توان به معبد زیبای گورودوارا ناناک دربار اشاره کرد. این معبد که با هدف گسترش صلح، صمیمیت و امید در سراسر جهان ساخته شده به عنوان بزرگترین معبد سیک‌ها در خاورمیانه نیز شناخته می‌شود. در طراحی این بنای زیبای مذهبی از ترکیب طرح‌های مدرن و قدیمی استفاده شده و یک قطعه معماری منحصر به فرد ظاهر شده است. یکی از نکات جالب در مورد معبد سبک‌های دبی اینکه نام آن در سال ۲۰۱۸ به عنوان بزرگترین توزیع نهال در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد. همچنین این معبد در سال ۲۰۱۷ برای میزبانی از ۱۰۱ ملیت در یک وعده غذایی قاره‌ای، رکورد جهانی گینس را به دست آورد. گفته می‌شود معبد سیک گورودوارا ناناک دربار هر هفته ۱۲۰۰۰ بازدید کننده را از تمام نقاط جهان به خود جذب می‌کند! پینشهاد می‌کنیم در سفر با تور دبی از این بنا دیدن کنید.

  • آدرس: O. Box 5576 Dubai – U.A.E.

 

آشنایی با قوانین شنا در سواحل دبی

عکس: wearebishopdesign.com

 

مسجد ایرانیان، دبی (Iranian Mosque, Dubai)

سبک معماری ایرانی با نهایت ظرافت و زیبایی خود در یک بنای مذهبی با نام مسجد ایرانیان در دبی به چشم می‌خورد. این مسجد زیبا به دلیل طراحی‌های رنگارنگ بیرونی و داخلی خود توانسته توجه بسیاری از گردشگران خارجی، به خصوص غربی، را در این شهر زیبا جلب کند. مسجد ایرانیان دبی این مسجد در سال ۱۳۵۸ توسط هلال احمر ایران ساخته شد و علاوه بر توریست‌ها پذیرای جامعه قوی ایرانی دبی است.

  • آدرس: Ali Bin Abi Taleb Street – Dubai – United Arab Emirates

عکس: locationscout.net

 

شیوا و کریشنا ماندیر، دبی (Shiva and Krishna Mandir, Dubai)

بسیاری از افراد تور دبی از وجود بناهای مذهبی متعلق به هندو‌ها بی‌خبر بوده و از همین رو فرصت بازدید از این معبد زیبا و دیدنی را از دست می‌دهند. معبد شیوا و کریشنا که قدمت آن به دهه ۱۹۵۰ بازمی‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین معابد هندو دبی است که توصیه می‌کنیم بازدید از آن را حتما در برنامه سفر خود به این شهر توریستی قرار دهید. از جمله جذاب‌ترین چیزهایی که در بازدید از این معبد با آن روبرو خواهید شد، گل‌های همیشه بهار، مجسمه‌هایی از خدایان هندو و معماری زیبای آن هستند.

  • آدرس: Dubai Museum – Al Fahidi St – Dubai – United Arab Emirates

 

دلفیناریوم دبی قبل بازدید از آن

عکس: bayut.com

 

کلیسای کاتولیک سنت مریم، دبی (St. Mary’s Catholic Church, Dubai)

اگر به دیدنی اماکن مذهبی دبی علاقه‌مند هستید، کلیسای کاتولیک سنت مریم از دیگر مکان‌هایی هستند که بازدید از آن می‌توانند برای شما سرگرم‌کننده باشند. این بنا یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای دبی بوده و همان طور که از نام آن پیدا است به مسیحیان کاتولیک دبی تعلق دارد. گفته می‌شود این کلیسا ابتدا در سال ۱۹۶۷ بنا شده و بعداً در سال ۱۹۸۸ تخریب شد تا بنای کلیسای بزرگتری برای جامعه کاتولیک دبی ساخته شود. ساختمان کلیسای St. Mary’s Catholic Church در قلب دبی واقع شده و نمونه‌ای زنده از درخشش معماری دبی است که هر بیننده‌ای را مسحور زیبایی خود می‌کند.

  • آدرس: Oud Metha Street Opp. Indian High School, Bur Dubai

عکس: tripadvisor.com.ph

 

مسجد جامع دبی (Grand Mosque Dubai)

دبی به عنوان مهم‌ترین شهر امارات متحده عربی، اغلب مسلمان نشین بوده و از همین رو مساجد متعدد بسیاری در آن به چشم می‌خورند که در میان همه آن‌ها مسجد جامع دبی از شهرت دوچندانی برخوردار است. چرا که این مسجد همان طور که از نام آن پیدا است، وسعتی بزرگ و نمایی بسیار باشکوه دارد که بیش از هر مکان دیگری جلب توجه می‌کند. مسجد بزرگ دبی دارای معماری آناتولی بوده و دارای بلندترین مناره دبی با دیوارهای شنی رنگ به ارتفاع ۷۰ متر است. نکته جالب اینکه این مناره‌ها شباهت بسیار زیادی به فانوس دریایی دارند. از دیگر موارد جالب در خصوص مسجد جامع دبی اینکه دارای تاریخی غنی بوده و در ابتدا به عنوان یک مدرسه قرآن آموزی راه‌اندازی شد؛ بعدها در سال ۱۹۰۰ شروع به کار کرده و امروزه هدف اصلی آن گسترش فرهنگ اسلامی و عربی در بین مسافران تور دبی است. ناگفته نماند که مسجد بزرگ دبی بین موزه دبی و بازار نساجی واقع شده و فرصت یک گشت و گذار سرگرم‌کننده را نیز به علاقه‌مندان می‌دهد.

  • آدرس: Ali Bin Ali Taleb St – Al Fahidi – Dubai

 

نکات مهم برای سفر به دبی

عکس: dubaitravelplanner.com

 

کلیسای باپتیست بین المللی امارات، دبی (Emirates Baptist Church International, Dubai)

در بین اماکن مذهبی دبی کلیسای دیگری به نام کلیسای باپتیست بین المللی امارات به چشم می‌خورد که در داخل هتل Grand Excelsior واقع شده و یکی از زیباترین کلیساهای دبی است. این کلیسا که در سال ۱۹۹۷ توسط گروهی متشکل از ۲۸ پیرو مسیحیت تأسیس شد و امروزه نمونه‌ای از تنوع فرهنگی دبی است که توانسته مورد توجه گردشگران بسیاری قرار بگیرد.

  • آدرس: 7 69 A St – Dubai – United Arab Emirates, Grand Excelsior Hotel

عکس: googleusercontent.com

 

کلیسای متحد مسیحی، دبی (The United Christian Church, Dubai)

آخرین مورد از اماکن مذهبی دبی که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، کلیسای متحد مسیحی است که در سال ۱۹۶۲ برای مسیحیان مقیم امارات متحده عربی ساخته شد. این بنا به عنوان یک نمونه زنده از زیبایی معماری دبی با احترام به همه فرهنگ‌ها و ملت‌ها ساخته شده است. نکته قابل توجه اینکه هر روز جمعه صبح مردم برای عبادت صبحگاهی در اینجا جمع می‌شوند. بنابراین شما نیز می‌توانید با تنظیم برنامه خود برای بازدید در صبح روز جمعه تجربه یک روز به یادماندنی را در دبی داشته باشید.

  • آدرس: Dubai Evangelical Church Center – Dubai – United Arab Emirates

 

راهنمای خرید سیم کارت در دبی

عکس: wikipedia.org

 

منبع ۱

منبع ۲

۲۷ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران