آب و هوای دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
آب و هوای دبی

دبی شهری گرم‌سیری در کرانه‌ی خلیج فارس است که با تابستان‌های داغ و زمستان‌های خوش آب و هوایش معروف است. اما وقتی وارد جزییات وضعیت آب و هوای دبی شوید، نکات جالبی را متوجه خواهید شد که ممکن است در طول سفر به این شهر نیز به کارتان بیاید. ما در ادامه‌ی این مطلب، توضیحاتی درباره شرایط آب و هوایی دبی در فصول مختلف را برایتان گرد آورده‌ایم.

توضیحات کلی درباره آب و هوای دبی

شرایط آب و هوایی دبی صحرایی و گرم است. شرایط آب و هوایی این شهر در چهار فصل سال متفاوت بوده اما هیچگاه شما سرما را در دبی تجربه نخواهید کرد و تنها میزان بارش و گرمای هوا تغییر خواهد کرد. در واقع تابستان وقتی به تور دبی می‌روید، دمای بالا، رطوبت بالا و بادهای گرم را شاهد خواهید بود اما وقتی وارد زمستان می‌شوید، دمای هوا چیزی نزدیک به ده درجه کاهش پیدا می‌کند و برای تفریحات آبی دبی مناسب خواهد بود. البته طی سال‌های اخیر، مسئولان شهرسازی دبی با ارائه خدمات گسترده سعی کرده‌اند تا حتی در تابستان نیز گردشگران، به این شهر سفر کنند که تا حدی هم موفق بوده‌اند.

عکس: tripadvisor.in

 

 آب و هوای دبی در بهار

بهار در شهرهای دیگر را فراموش کنید، در دبی باغ‌های گل یا مناطق سر سبز زیادی پیدا نمی‌کنید که اول بهار با باز شدن شکوفه‌ها متوجه تغییر فصل شوید. اما در کل یکی از بهترین مواقع برای سفر به دبی و بازدید از جاهای دیدنی دبی، بهار خواهد بود. میانگین دمای هوا در این فصل بین ۲۳ تا ۳۱ درجه است. اوایل بهار دمای هوا مناسب است و هر چه که به تابستان نزدیک می‌شویم، گرمای‌ تابستانی بیشتر و بیشتر می‌شود تا این که خرداد ماه تقریبا تابستان از راه رسیده و برای شرکت در تور دبی، دیگر دیر شده است!

 

دیدنی‌ترین اماکن مذهبی دبی

عکس: khaleejtimes.com

 

در طول بهار تقریبا در تمامی فعالیت‌های تفریحی که فکرش را کنید، می‌توانید شرکت کنید. تفریحات آبی فراهم هستند و سواحل دبی هوایی نسبتا خوب با باد خنک از سمت خلیج فارس را تجربه کرده و امکانات عالی نیز برای چنین تفریحاتی فراهم است. اوایل بهار برای رفتن به صحرای دبی نیز مناسب بوده و مناطق طبیعت گردی همچون منطقه حتا نیز گزینه‌ای عالی برای گردش به حساب می‌آید. همچون تمام طول سال، مکان‌های سرپوشیده نیز خدمات خود را به گردشگران ارائه می‌کنند.

البته فراموش نکنید که حتی در ماه‌های دوم و سوم بهار که آرام آرام هوا گرم می‌شود، هنوز هم این فرصت برای شما فراهم است که از مراکز تفریحی سرپوشیده دبی بازدید کنید. فعالیت‌های بسیار متنوع و جذابی در دبی وجود دارد که آن‌ها را در هر زمان از سال می‌توان تجربه کرد. در بسیاری از مراکز خرید و بازی در دبی، اصلا فصل معنایی ندارد و همیشه هوا خنک و مطبوع است! همچنین در ایام بهار، شب‌ها در دبی هوا خنک و بسیار خوب است و حتی به بعضی‌ها که مثل من سرمایی هستند، پیشنهاد می‌کنیم لباس گرم برای شب‌ها همراه داشته باشید.

عکس: trybooking.com

 

آب و هوای دبی در تابستان

تابستان‌ها دمای هوا دبی از ۴۳ درجه نیز رد می‌شود و در سال‌های اخیر گرمای هوا بیشتر هم شده است. با وجود این دما و رطوبت نزدیک به ۹۰ درصد، تقریبا دیگر نمی‌توانید به فعالیت‌های مختلف تفریحی و توریستی در فضای باز حتی فکر کنید! تمام این‌ها را قرار دهید در کنار بادهای شدید و طوفان شن که هر از چند گاهی ممکن است وارد محیط شهری دبی شود. همین هم باعث می‌شود که تابستان، ارزان‌ترین زمان برای سفر به دبی باشد.

 

آشنایی با آثار گرافیتی در دبی

عکس : filipinotimes.net

 

اما آیا در طول تابستان، نمی‌توان به دبی سفر کرد؟ جواب در سلیقه شما نهفته است. خیلی از آن‌هایی که به تور دبی می‌روند، روزهای خود را در مراکز خرید، پارک‌های آبی و محیط‌های سرپوشیده می‌گذرانند. اتفاقا برای چنین آدم‌هایی سفر در طول تابستان اصلا هم بد نیست، چون هم جمعیت کم‌تری را در دبی می‌بینید و هم این که هزینه‌های شما برای سفر کم‌تر می‌شود. طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها و تفریحات مختلف هم هستند که می‌توانید در طول تابستان در دبی تجربه کنید و البته جاهایی همه هستند که خودتان را خنک می‌کنید. رفتن به پارک‌های بازی و آبی متعدد دبی، بازدید از جنگل بارانی سرپوشیده دبی به نام گرین پلنت، بازی در پارک واقعیت مجازی دبی، بازدید از موزه آینده دبی، تماشای منظره‌ی دبی از بالای برج العرب و خیلی فعالیت‌های دیگر هستند که انجام همه‌ی آن‌ها در طول تابستان نیز ممکن خواهد بود.  

حتی در طول تابستان و در مرکز خرید امارات، می‌توانید به برف بازی و اسکی هم بپردازید! با وجود پارک برفی بزرگ این مجموعه، چنین تجربه سورئالی تنها در دبی ممکن است! اما نکته مهم این است که حتما با توجه به آب و هوای دبی در طول تابستان، باید در طول سفر به اندازه کافی آب بنوشید، کرم ضد آفتاب بزنید، لباس سبک بپوشیده و از کلاه آفتاب گیر استفاده کنید تا دچار گرما زدگی نشوید. این را هم در نظر بگیرید که تمامی ماشین‌ها، هتل‌ها، مراکز مختلف شهری و تقریبا در همه جا، کولر روشن است و تنها گرما را در محیط‌های روباز حس خواهید کرد.

عکس: musement.com

 

آب و هوای دبی در پاییز

پاییز در دبی تا حد زیادی به بهار شباهت دارد و تفاوت عمده آن در روند برعکسش است. در واقع تا اواسط پاییز، تابستان هنوز در دبی جاری‌ست و دمای هوا تا حد زیادی گرم است اما به مرور بعد از طی شدن مهر ماه، دمای هوا کاهش پیدا می‌کند و هر چه که به زمستان نزدیک می‌شویم، آب و هوای دبی مطبوع‌تر شده و لذت بخش‌تر می‌شود. اواسط پاییز از نظر هزینه نیز زمان مناسبی برای شرکت در تور دبی خواهد بود. از طرفی هنوز پیک سفر به دبی آغاز نشده و هزینه‌ها اوج نگرفته است و از طرف دیگر آب و هوا بسیار بهتر از تابستان است و می‌توان بسیاری از فعالیت‌ها در محیط‌های روباز را نیز تجربه کرد. البته از نظر میانگین دمایی، پاییز از بهار گرم‌تر به حساب می‌آید.

 

بهترین تفریحات رایگان در دبی در سال ۲۰۲۳

عکس: avoid-crowds.com

 

اما چه تفریحاتی را می‌توانید در پاییزِ دبی تجربه کنید؟ از مهرماه که بگذرید، تقریبا محدودیتی برای تجربه فعالیت‌های مختلف نخواهید داشت. البته بهتر است تا آذر برای رفتن به صحرای دبی صبر کنید اما با استفاده از کرم ضد آفتاب و زیاد زیر آفتاب نبودن، امکان رفتن به سواحل دبی، آبتنی، انجام تفریحات آبی و البته رفتن به پارک‌های آبی را نیز دارید و حتی از نقاطی همچون حتا نیز می‌توانید بازدید به عمل آورید.

عکس : airbaltic.com

 

آب و هوای دبی در زمستان

فصل زمستان دمای هوا بسیار بهتر از فصول دیگر است و به طور میانگین به چیزی حدود ۲۰ درجه می‌رسد و در طول روز نیز حدود میانگین ۸ ساعت آفتاب کامل را خواهید داشت. در روزهایی که همه‌ی ما در تهران و بسیاری شهرهای دیگر انتظار بارش برف را خواهیم داشت، سواحل دبی مملو از گردشگرانی خواهد بود که در سفر به این شهر در حال آفتاب گرفتن، قایق سواری و انجام انواع تفریحات و ورزش‌های هیجان انگیز آبی هستند. مخصوصا در دبی که این گونه امکانات در بهترین شرایط خود قرار دارد.

 

سفر با کودکان به دبی و تجربه تفریحات رایگان

عکس : myfreerangefamily.com

 

زمستان بارندگی‌هایی به صورت پراکنده در دبی انجام خواهد شد اما اصلا به صورتی نیست که سفر شما را دچار خدشه کند. همچنین شما می‌توانید در سافاری صحرا نیز شرکت کنید و از این بخش از طبیعت جذاب دبی نیز دیدن نمایید. در واقع موهبت سفر به دبی در ایام زمستان این است که اصلا محدود به محیط‌های سرپوشیده نبوده و به راحتی به هر گوشه از این شهر سرک می‌کشید.

البته آب و هوای دبی در زمستان اگر چه ایده‌آل است اما هنوز دلیل نمی‌شود که از کرم ضد آفتاب و کلاه آفتاب‌گیر استفاده نکنید. بهتر است همیشه این موارد را در طول سفر به دبی رعایت کنید و حتما به صورت مرتب به نوشیدن آب بپردازید تا دچار گرما زدگی نشوید. شب‌ها در زمستان دبی ممکن است هوا آن‌قدری سرد شود که نیاز به لباس گرم داشته باشید. مخصوصا اگر شب را در اقامتگاه‌های صحرایی بمانید. پس حتما یکی دو دست لباس گرم نیز همراه خود داشته باشید.

عکس : famproperties.com

 

۲۵ دی ۱۴۰۰ (به‌روز رسانی شده در: 21 شهریور 1402)

نظرات کاربران