تجربه خریدی لذت‌بخش در تور بدروم

جاذبه‌های گردشگری بدروم
تجربه خریدی لذت‌بخش در تور بدروم

صحنه خرید در تور بدروم به طور غیرمنتظره‌ای متنوع بوده و در هر روز هفته، بازاری هفتگی در شهرها و روستاهای مختلف در اطراف شبه جزیره برگزار می‌شود. بازارها نه تنها محصولات تازه محلی را برای ساکنان بدروم فراهم می‌کنند، بلکه یک تجربه فرهنگی برای مسافران نیز هستند. برای استراحت از گرمای شدید فضای باز، در مراکز خرید مجهز به تهویه مطبوع با گزینه‌های خرید بین‌المللی و غذاخوری پناه بگیرید. به علاوه در یک قدم زدن آهسته در کوچه‌های باریک مرکز شهر بدروم، به ناچار توسط بوتیک‌های عجیب و غریب، کتابفروشی‌های سحرآمیز و فروشگاه‌های چرم جذب خواهید شد. روزهای پایانی سفرتان می‌توانید وقت خود را در فروشگاه‌ها به دنبال سوغاتی‌های بی‌نظیر بدروم بگردید تا این شهر را همیشه به یاد داشته باشید.

 

مرکز شهر بدروم

خرید در بدروم یک لذت واقعی است، زیرا مغازه‌های متعدد آن در خیابان‌های باریک بین ساختمان‌های سفید زیبا قرار گرفته‌اند و جلوه سحرانگیزی دارند درست شبیه سفر به داستانها. انواع کالاهای چرمی، لیف‌های حمام طبیعی و دانه‌های شیشه‌ای آبی محلی از جمله مواردی است که در فروشگاه‌های مرکز شهر یافت می‌شود. فروشگاه‌های چرم، فرش، جواهرات، مس و سوغات در دو طرف خیابان‌های اصلی مانند جمهوریت (Cumhuriyet) دیده می‌شوند و مقاومت در برابر اصرار برای ورود به داخل و شروع به چانه‌زنی با مغازه‌دار در حین نوشیدن نوشیدنی‌ای که هنگام ورود به شما پیشنهاد می‌شود، اغلب سخت است. مواظب فرش‌ها یا گلیم‌های دو گره ترک منحصربه‌فرد باشید که غرق در تاریخ و سنت ترکیه هستند. این فرش‌ها نماد بسیاری از چهره‌های مختلف فرهنگ ترکیه است.

 

محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در بدروم

آدرس: Cumhuryeti Cd., 48420 Bodrum, Muğla, Turkey

 

بازارهای بدروم

بازارهای بدروم یکی از برترین و مقرون به صرفه‌ترین نقاط شهر برای مسافران است که می‌توانند خریدهای خرده فروشی خود را انجام دهند. در هر روز هفته در قسمت متفاوتی از شهر بازار برگزار می‌شود، بنابراین ایده خوبی است که از قبل با یک محلی مشورت کنید. در این مجموعه نامتعارف مغازه‌ها و غرفه‌های دیوانه‌وار، انواع و اقسام چیزهای خوب، از سوغاتی‌های صنایع دستی گرفته تا مدهای بی‌نظیر و هر چیز دیگری را خواهید دید. البته، برای انجام معامله باید سخت چانه بزنید، اما با کمی صبر و پشتکار همراه با لبخند می‌توانید اجناس را با بهترین قیمت در شهر خریداری نمایید. بنابراین به بوتیک‌های طراحان و مراکز خرید لوکس بدروم فرصت دهید و در عوض از بازار شلوغ آن دیدن کنید.

بازار کشاورزان Ortakent

برای خرید محصولات خشک شده و محصولات محلی تازه فصلی به بازار کشاورزان اوراکنت (Ortakent Pazari) در بدروم بروید. در اینجا می‌توانید گوشت، پنیر، میوه‌ها، آجیل، شیر و عسل روستاییان محلی و همچنین ادویه‌های مختلف را پیدا کنید که سوغاتی‌های فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شوند. پس از قدم زدن در بازار سرپوشیده بزرگ، می‌توانید از نان‌های داغ مانند لاهمجون (lahmacun)، یک تکه صاف که روی آن گوشت چرخ کرده، سبزی‌ها و سبزیجات می‌ریزند، لذت ببرید. همچنین یک کافه تریا نیز در اینجا وجود دارد که می‌توانید قهوه و صبحانه خود را در آن میل کنید. این بازار چهارشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۶ بعدازظهر باز است.

 

غذا خوری‌های ارزان در بدروم

آدرس: Ortakentyahşi, Müskebi Cd., 48420 Bodrum, Muğla, Turkey

 

بازار یالیکاواک

بازار روباز یالیکاواک مکانی عالی برای سفر قبل از رفتن به یکی از سواحل یالیکاواک است، مخصوصا برای لذت بردن از برخی محصولات تازه در کنار دریا. علاوه بر غرفه‌های میوه و سبزیجات، می‌توانید در حین قدم زدن از اجناس پنیر فروشان نیز نمونه بگیرید. مخصوصا در اینجا Orman Zeytincilik را از دست ندهید، فروشنده‌ای که انواع زیتون‌های پر شده با پوست لیمو، پرتقال، بادام، سیر و غیره را می‌فروشد. همچنین آجیل، دانه‌ها و میوه‌های خشکی وجود دارد که برای پیک‌نیک عالی هستند و یا غرفه‌هایی که نان و دسرهای تازه سرو می‌کنند. فراموش نکنید که گوزلمه را امتحان کنید، یک نان تخت سنتی ترکیه‌ای که با مواد مختلف پر شده است. مانند خرید در بیشتر بازارها، چانه زدن برای جلوگیری از پرداخت قیمت توریستی امری ضروری است. این بازار سه شنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب باز است.

آدرس: Yalıkavak, Şeyhül İslam Ömer Lütfi Cd. No:17, 48990 Bodrum/Muğla, Turkey

 

Oasis Mall

مرکز خرید و فرهنگی Oasis یا به ساده‌تر Oasis Mall، در جاده اصلی بدروم-گمبت، درست در چهارراه قرار دارد. Oasis در بدروم، حد وسطی بین کالاهای طراحی شده موجود در مارینا و اقلام اغلب تقلبی که در بازارهای فضای باز ارائه می‌شوند را عرضه می‌کند. این مرکز خرید مدرن مجموعه‌ای از بیش از ۲۰۰ فروشگاه در ۲ طبقه، و همچنین کافه‌ها، رستوران‌ها و سینما دارد. در حالی که می‌توان از مرکز شهر بدروم به Oasis را پیاده روی کرد، اما به خاطر تپه بزرگی در مسیر وجود دارد طی مسیر با پای پیاده توصیه نمی‌شود. درعوض، می‌توانید یک دلموس بگیرید که در کم‌ترین زمان شما را به آنجا می‌برد. این بازار همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب باز است.

 

اقامت در بهترین هتل‌های ساحلی بدروم

آدرس: Gumbet Mahalessi, 48400 Bodrum, Muğla, Turkey

 

بازار تورگوتریس

بازار تورگوتریس جایی است که خورشید و دریا را با هم دارد به شما ارائه می‌دهد اما همچنین میزبان یکی از بزرگ‌ترین بازارها در شبه جزیره بدروم است. بازار در فضای باز طیف کاملی از میوه‌ها و سبزیجات، پنیر، زیتون و مواد لازم برای تهیه مزه‌های سنتی در دسترس قرار داده و همچنین مناطقی که به پوشاک و منسوجات اختصاص داده شده است را هم در خود جای داده است. خیابان‌های نزدیک اسکله تورگوتریس مملو از غرفه‌های شیک است که جواهرات، سفال‌ها و نقاشی‌های دست‌ساز را به نمایش می‌گذارند. رفتن به اینجا در واقع رسیدن به یک روز آرامش بخش نیست، اما یک ماجراجویی پر از تجربه محلی را برایتان رقم می‌زند. هنگام خرید از بازارهای روباز بدروم، انتظار داشته باشید که نیم تا یک سوم قیمت اولیه را بپردازید یعنی هنگام چانه زدن، از قیمت پایین شروع کنید و اجازه دهید فروشنده شما را به قیمت واقعی و معقول هدایت کند. از اقلام مختلف دیدن کنید، بین مسیرها بچرخید و به مردمی که برای خرید آمده‌اند دقیق شوید در اینجا در تور بدروم شما منظره‌ای از زندگی مردم محلی را خواهید دید.

آدرس: Turgutreis, 48960 Bodrum, Muğla, Turkey

 

مرکز خرید میدتون

مرکز خرید Midtown بدروم در منطقه Ortakentyahshi جایی است که می‌توانید با وجود تهویه مطبوع هوا در فضایی راحت و خنک قدم بزنید و از فروشگاه‌ها و اجناس آن‌ها دیدن کرده و اگر از چیزی خوشتان آمد بخرید. این مرکز خرید ۲ طبقه وسیع از فروشگاه‌های بسیار متنوعی تشکیل شده است که پاسخگوی همه نیازهای بازدیدکنندگان خود است. از اجناس و لباس‌های ضروری گرفته تا اقلام کوچک و تزئینی همه چیزی اینجا پیدا می‌شود اگر کلاه آفتابی‌تان را فراموش کرده‌اید قبل از رفتن به ساحل در اینجا بخرید و بعد بروید. در Midtown همچنین فروشگاه‌های خرده‌فروشی‌ بین‌المللی مانند H&M، Mango، و Decathlon، عینک فروشی، داروخانه‌ها و همچنین یک سوپرمارکت بزرگ Carrefour را خواهید یافت. به علاوه اگر گرسنه هستید، در فودکورت با فست فودهای زنجیره ای و کیوسک‌هایی که غذاهای محلی و بین‌المللی سرو می‌کنند، چیزی بخورید. همچنین می‌توانید با تماشای جدیدترین فیلم‌های پرفروش در سینما زمان را از بین ببرید یا اجازه دهید بچه‌هایتان در محوطه بازی کودکان رها شوند. در واقع در این مرکز خرید هر کسی می‌تواند علایق خودش را دنبال کند و برای هر نیازی پاسخی در نظر گرفته شده است. خانواده‌های دارای فرزند مخصوصا از این مرکز خرید به خاطر تمام امکاناتی که اشاره کردیم بسیار استقبال می‌کنند. این بازار همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است.

 

بهترین سواحل در بدروم و اطراف

آدرس: Ortakentyahşi, Cumhuriyet Cd. No.6, 48420 Bodrum, Muğla, Turkey

 

اقیانوس جواهرات

اصلا فرقی نمی‌کند اهل خرید جواهرات هستید یا نه، شما با رفتن به این جواهر فروشی می‌توانید نسخه‌های قدیمی و طرح‌های جدید روز را در کنار هم پیدا کنید. به علاوه با وجود فروشنده‌های خوش اخلاق و مشتری مدار همیشه افرادی که برای خرید به این فروشگاه می‌روند مجددا به آن باز می‌گردند. جواهر فروش مجموعه‌ای از گوشواره‌ها، گردن‌بندها و انگشترها را در سطوح مختلف قیمتی در اختیار شما قرار می‌دهد، اما اگر چیزی واقعا منحصربه‌فرد می‌خواهید، می‌توانید یک قطعه سفارشی با توجه به انتظار، بودجه و چارچوب زمانی خود تهیه کنید. تیم اقیانوس جواهرات در تمام مراحل، از ایده‌پردازی تا نتیجه نهایی، با ویدیوهای گام به گام جواهراتی که در طول مسیر ساخته می‌شوند، با شما صحبت می‌کنند تا مطمئن باشید که دقیقا همان چیزی را که خواسته‌اید به دست خواهید آورد. این فروشگاه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ بامداد باز است.

آدرس: Gümbet, Adnan Menderes Cd. 20/A, 48400 Bodrum, Muğla, Turkey

 

فروشگاه چرم مدرن

فروشگاه چرم مدرن یکی از فروشگاه‌های تخصصی قابل توجه در بدروم است که باید در این فهرست جایی برای آن در نظر گرفت. در تعطیلات تابستانی خود در بدروم نیازی به کت چرمی ندارید، اما اگر به دنبال یک ژاکت زمستانی گرم برای فصل زمستان پیش رو هستید، احتمالا آن را در اینجا پیدا خواهید کرد. این فروشگاه در فاصله ۱۲ دقیقه‌ای از مرکز شهر بدروم، طیف گسترده‌ای از کت‌های چرمی را در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف مانند قرمز، زرد، قهوه‌ای و آبی در اختیار دارد محصولات چرمی مختلفی از جمله کت‌های دوچرخه‌سواری چرمی، هودی‌های چرمی، ژاکت‌های بی‌نظیر چرمی و حتی کت‌های پف دار خزی وجود دارند. کیفیت بالای چرم و قیمت‌های منصفانه، هم محلی‌ها و هم گردشگران تور ترکیه را به خود جذب می‌کند، بنابراین اگر متوجه شدید که به لباس‌های بیرونی بادوام جدید نیاز دارید، از این فروشگاه معروف دیدن کنید. این فروشگاه همه روزه از ساعت ۹ الی ۱۲:۳۰ باز است.

 

بهترین رستوران‌های بدروم به انتخاب گردشگران

آدرس: Çarşı, Cumhuriyet Cd. No.75, 48400 Bodrum, Muğla, Turkey

۰۹ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران