استخر شاه، طبیعتی پنهان در آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
استخر شاه، طبیعتی پنهان در آنتالیا

در تور آنتالیا، نقاط طبیعی زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید. آبشارها، منظره‌های شگفت‌انگیز و البته سواحل پرتعداد. خیلی از مناطق طبیعی آنقدر معروفند که وقتی به آن‌ها می‌رسید، گردشگران زیادی را خواهید دید که مثل شما برای دیدنشان به آن بخش از شهر آمده‌اند. اما امروز ما یک جای متفاوت در آنتالیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم، یک استخر طبیعی زیبا بر بالای صخره‌ای دیدنی، که یک گردش برون شهری عالی در سفر به این شهر برایتان خواهد ساخت.

 

استخر طبیعی شاه در آنتالیا

استخر شاه یکی از زیبایی‌های طبیعی آنتالیا به حساب می‌آید که به صورت طبیعی و بالای یک صخره شکل گرفته است. این استخر که به وسیله‌ی یک رود تغذیه می‌شود، با آب شفاف و زلال خود و منظره‌‌ی شگفت‌انگیزی که پیش رو دارد، آنقدر زیباست که توانسته اسم "استخر پادشاه" را به دست بیاورد. این مکان از مرکز شهر آنتالیا دور نیست و شما به راحتی می‌توانید از آن بازدید به عمل آورید.

یکی دیگر از زیبایی‌هایی که شما در زمان بازدید از استخر پادشاه می‌توانید به سراغش بروید، آبشار اوچانسو است که استخر درست در بالای آن واقع شده و بخشی از آبی که از آبشار به پایین می‌ریزد را در خود نگه می‌دارد. این آبشار حدود ۷۰ متر بلندی داشته و در پایین نیز به مکانی سرسبز ختم می‌شود. مجموعه این منظره‌ها و بخش‌های مختلف، یک مکان فوق‌العاده زیبا را می‌سازد که دیدنش می‌تواند جذابیت مضاعف به سفر شما بی‌افزاید.

البته فعالیت‌های مختلفی نیز در این منطقه می‌توان به انجام رساند، اول از همه که این اجازه را دارید تا در آب استخر به راحتی شنا کنید. صخره‌های نسبتا بلند با فرم جالبی دور استخر را فرا گرفته‌اند که نه تنها زیبا هستند، بلکه برای شیرجه زدن در آب نیز مناسب خواهند بود. همچنین شما می‌توانید در زیر آبشار گشت زده و طبیعت اطراف را نیز مشاهده کنید. به طور کلی این منطقه برای کسانی که عاشق طبیعت زیبای اطراف آنتالیا هستند، جایی عالی به حساب می‌آید. پس حتما از زمان خود به خوبی استفاده کنید و تا جایی که می‌توانید در این حوالی به گردش بپردازید.

 استخر شاه کجا قرار گرفته است؟

استخر پادشاه در فاصله‌ی ۷۰ کیلومتری از مرکز شهر آنتالیا و در نزدیکی دهکده‌ای به نام سریک واقع شده است. همین فاصله‌ی نسبی و البته کم‌تر معروف بودن استخر باعث می‌شود تا هر بار که به این مکان بیایید، جمعیت کمی را در آن‌جا مشاهده کنید و خلی راحت‌تر بتوانید از این جاذبه‌ی طبیعی لذت ببرید.

 

کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا

امکانات اطراف استخر پادشاه

با توجه به این که هنوز آنقدرها که باید و شاید این جاذبه‌ی طبیعی در آنتالیا شناخته شده نیست و جمعیت زیادی هم به این جا نمی‌آید، امکانات زیادی نیز در این مکان برای عموم فراهم نشده است. در اطراف استخر که تقریبا هیچ چیز نیست و همه چیز به صورت طبیعی و دست نخورده باقی مانده است، اما شما می‌توانید در دهکده و مناطق اطراف جاهایی برای ماندن یا صرف غذا و نوشیدنی پیدا کنید.

هزینه‌ی ورودی و ساعاتی که می‌توانید از استخر پادشاه دیدن کنید

با توجه به این که استخر پادشاه، یک آبگیر طبیعی است، شما نیازی به پرداخت پول برای ورود به آن نخواهید داشت. اما محدودیت‌هایی برای بازدید وجود دارد و این مکان هر روز هفته بین ساعت ۵ صبح تا ۱۰ شب به روی عموم باز خواهد بود، پس اگر به فکر کمپ‌های شبانه هستید، این کار در اطراف استخر پادشاه ممکن نیست.

 

گشت وگذاری جذاب در باغ وحش آنتالیا

چطور به استخر پادشاه بروید

برای این که به این محل بروید، حتما باید از ماشین‌های کرایه‌ای یا اجاره‌ای استفاده کنید. تقریبا راهی برای رفتن این مسیر با وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد. همانطور که گفتیم، استخر پادشاه در ۷۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده و در دل یک منطقه طبیعی قرار دارد. استفاده از تاکسی‌های آنلاین یا تاکسی‌های شهری به این منظور به شما پیشنهاد می‌شود، اما اگر نمی‌خواهید از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید، حتما مبلغی که برای مسیر باید بپردازید را از پیش طی کنید.

شهر باستانی پدنلیسوس

همچنین پیشنهاد می‌کنیم، در ادامه‌ی گشت و گذار خود در منطقه، سری به شهر باستانی پدنلیسوس نیز بزنید. این مکان کم‌تر ۳ کیلومتر از محل آبشار و استخر فاصله دارد و در سال ۱۹۱۴ کشف شده است. این شهر باستانی از جمله مراکز تاریخی مهم در منطقه محسوب می‌شود و هنوز بخش‌هایی از آن سالم مانده‌اند.

 

بهترین سواحل آنتالیا برای شنا کردن

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران