خانه شیخ سعید آل مکتوم در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
خانه شیخ سعید آل مکتوم در دبی

دبی با تفریحات لوکس و سواحل بی‌نظیرش همواره در بین گردشگران شناخته می‌شود. اما خیلی کم پیش می‌آید تا به جاذبه‌های گردشگری داخلی آن اشاره شود. به همین دلیل اکثر گردشگران از مکان‌های تاریخی در تور دبی غافل هستند. اگر طرفدار بازدید از چنین مکان‌هایی هستید شما را به رفتن به خانه شیخ آل مکتوم در دبی دعوت می‌کنیم. ما نیز در این مقاله به معرفی این خانه دیدنی‌ که از مکان‌های قدیمی و تاریخی دبی محسوب می‌شود پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید تا شما را با خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی آشنا کنیم.

 

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی نام خود را از یکی از حاکمان قدیمی و بزرگ دبی گرفته است. چرا که این حاکم سالیان درازی با خانواده خود در این خانه ساکن بودند. خانه شیخ سعید بنایی تاریخی متعلق به حاکم پیشین دبی بود که در سال ۱۸۹۶ بنا شد. امروزه درهای این بنا به عنوان موزه‌ای جذاب و دیدنی به روی گردشگران باز شده است. به طوری که بازدیدکنندگان می‌توانند در آن از جواهرات گران قیمت، سکه، تمبرهای قدیمی و ... دیدن کنند. حاکم سابق دبی بین سال‌های ۱۹۱۲ تا ۱۹۵۸ در این بنا زندگی کرده بود. به محض ورود به آن متوجه سبک معماری سلطنتی در آن که نشان‌دهنده تعلق آن به حاکم دبی است خواهید بود. اگر به مکان‌های تاریخی و موزه‌ها علاقه دارید توصیه می‌کنیم در تور دبی خود زمانی را نیز به بازدید از این مکان تاریخی اختصاص دهید. مطمئن باشید ضرر نخواهید کرد.

 

زیباترین سواحل‌ دبی با ورودی رایگان

سبک معماری خانه شیخ سعید آل مکتوم

سبک معماری خانه شیخ سعید آل مکتوم باعث شده تا جذابیت بیشتری به بنای آن بدهد. از آنجایی که این ساختمان زمانی متعلق به حاکم بزرگ دبی و خانواده او بود به وضوح می‌توان شاهد سبک معماری‌ سلطنتی در آن بود. آنچه به این خانه حس و حال به خصوصی داده لمس طریقه زندگی حاکم بزرگ دبی از نزدیک است. از طرفی دیگر مشاهده بنای سلطنتی ساده و بدون حفاظ و نرده برای بسیاری از بازدیدکنندگان جذابیت به خصوصی خواهد داشت. زیرا وقتی سخن از خانه حاکم یک کشور ثروتمند نظیر دبی می‌شود همه تصور یک بنای بسیار باشکوه را دارند و این چیزی است که اصلا در این ساختمان به چشم نمی‌خورد.

محیط داخلی خانه شیخ سعید آل مکتوم بسیار گرم و خوش‌آیند می‌باشد. از ویژگی‌های قابل توجه آن می‌توان به بنا شدن رو به مکه آن اشاره کرد. این نشان‌دهنده اعتقادات شیخ و خانواده او به اسلام می‌باشد. علاوه بر آن در طراحی تمامی بخش‌های خانه از جمله اتاق مهمان، آشپزخانه و ... می‌توان متوجه ساخت اصولی آن بود. پس اگر به خانه‌های قدیمی و فلسفی علاقه زیادی دارید در سفر خود به دبی خانه شیخ جز اولین مکان‌هایی است که باید از آن دیدن کنید.

بخش‌های مختلف خانه شیخ سعید آل مکتوم

خانه شیخ سعید آل مکتوم با داشتن وسعتی به اندازه ۳۶۰۰ متر مربع یکی از مکان‌های بزرگ محسوب می‌شود. این بنا امروزه نمایشگاه‌ها و بخش‌های مختلفی را به خود اختصاص داده و با به نمایش گذاشتن سبک معماری متعلق به قرن بیستم موفق شده توجه اکثر بازدیدکنندگان را به خود جلب کند. موضوع اصلی این نمایشگاه‌ها به تصویر کشیدن سبک زندگی حاکم سابق بزرگ دبی و خانواده آن است. علاوه بر آن در زیر به معرفی چند مورد از نمایشگاه‌های دیدنی این خانه پرداخته‌ایم:

  • نمایشگاه سکه‌های پولی متعلق به دوران حکومت شیخ سعید آل مکتوم
  • عکس‌های خانوادگی و سیاسی بازمانده از شیخ سعید آل مکتوم
  • تمبرهای متعلق به دوران حکومت این شیخ
  • جواهرات مربوط به شیخ سعید آل و خانواده او
  • اسناد و نقشه‌های تاریخی مربوط به آن دوران
  • نمایشگاهی با موضوع زندگی اجتماعی در دبی
  • نمایشگاهی با موضوع زندگی دریایی

 

معرفی گران‌ترین هتل‌های لوکس دبی

بازدید از خانه شیخ سعید آل مکتوم دبی

خانه شیخ سعید آل مکتوم در یکی از منطقه‌های امن دبی به نام محله الشندغه واقع شده است. وسعت این بنا چیزی در حدود ۳۶۰۰ متر مربع می‌باشد. علاقه‌مندان به بازدید در تمامی روزهای هفته می‌توانند به دیدن این بنای تاریخی بروند. ساعات بازدید از آن به صورت زیر هستند:

  • روزهای شنبه تا ۵شنبه از ساعت ۸:۰۰ تا ۲۰:۳۰
  • روزهای جمعه از ساعت ۱۵:۰۰ تا ۲۱:۳۰

ناگفته نماند که بازدیدکنندگان برای ورود به آن نیازمند تهیه بلیط ورودی هستند. هزینه این بلیط به ازای هر یک بزرگسال ۳ درهم و به ازای هر یک کودک زیر ۶ سال یک درهم می‌باشد.

۱۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران