سیاره سبز ، جنگلی بارانی در قلب گرمای سوزان دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
سیاره سبز ، جنگلی بارانی در قلب گرمای سوزان دبی

مسئولان دبی عاشق ساختن چیزهایی هستند که عنوان "ترین" را به دوش بکشند. بلند‌ترین برج دنیا، بزرگ‌ترین جزیره‌ی ساخت بشر در دنیا و ... ، حالا هم بزرگ‌ترین جنگل مصنوعی در محیط سرپوشیده دنیا که در آن زندگی چندین و چند گونه‌ی حیوانی و گیاهی جریان داشته و شبیه سازی یک جنگل بارانی در قلب گرمایِ طاقت‌ فرسای دبی است. این گنبد زیستی شگفت انگیز یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شهر است که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر با تور دبی به صورت خانوادگی از آن دیدن کرده و با شگفتی‌های آن آشنا شوید.

 

سیاره سبز، مدل کوچکی از یک جنگل بارانی

اگر قبلا به باغ وحش‌های بزرگ و خاص دنیا همچون برانکس رفته باشید، شاید این جنگل بارانی خیلی شما را شگفت زده نکند. با این حال هنوز باید در نظر گرفت که در گرمای هوایی که گاهی به ۵۰ درجه‌ی سانتیگراد می‌رسد، داشتن چنین محیط زیستی کاری غیر ممکن به نظر می‌رسد. در این محوطه‌ی زیبا و جالب بیش از ۳۰۰۰ گونه‌ی مختلف زندگی می‌کنند که در یک شبیه ساز جنگلی جالب گرد هم آمده‌اند. جدا از بازدیدهای عمومی شما می‌توانید به شکل‌های متفاوتی از "سیاره سبز" بازدید کنید، مثلا بلیطی بخرید که به شما اجازه می‌دهد از نزدیک با پرندگان بازدید کنید، یا بلیطی که می‌گذارد به دسته‌ای خاص از حیوانات دست بزنید و کارهای این چنینی که البته هزینه‌ی بیشتری برایتان به همراه خواهد داشت.

 

۶ پارک سرسبز و دیدنی در دبی برای فرار از هیاهوی شهر

 

سیاره سبز 

 

 

معماری هوشمندانه

قبل از هر چیز، ابتدا باید به خود بنای ساختمان اشاره کرد که به شکلی هوشمندانه طراحی شده است. با توجه به گرمای شدید و آفتاب داغ دبی، این بنا در عین زیبایی به شکلی دو لایه ساخته شده که هم نور خورشید به داخلش نفوذ کند و هم اینکه نور به صورت مستقیم گیاهان را نسوزاند.

 

 

 سیاره سبز

 

 

گشتی در جنگل بارانی سر پوشیده در دبی

ورود به سیاره سبز، ورود به طبقه‌ی زیرین این جنگل است، جایی که می‌توانید در تانک آبی بزرگش که تا بالای سرتان کشیده شده، انواع ماهی‌ها را مشاهده کنید که در حال شنا در آب هستند. در واقع این برکه‌ی مصنوعی، از یک استخر کوچک آغاز شده، رودهای مصنوعی را شکل می‌دهد و در نهایت به بخش‌های بزرگ‌تر می‌رسد تا اکوسیستمی که باید را شکل بدهد. بعد از آن دیگر تا بالای بنا شما هر جور جانوری که فکرش را بکنید خواهید دید، از پرندگان مختلف تا خزندگان زیبایی که در رنگ‌های مختلف در لا به لای این درخت عجیب به این سو و آن سو می‌روند.

 

پیست اسکی دبی؛ تفریحی هیجان‌انگیز در تابستان داغ دبی

 

سیاره سبز

 

 

وقتی با آسانسور به طبقه‌ی چهارم این بنا می‌روید، امکان بازدید پرندگان از نزدیک برایتان مهیا می‌شود. در این میان طبقات مختلف مختص به بخشی از حیوانات هستند و مسئولان "سیاره سبز" نیز به شما در مورد هر کدامشان اطلاعاتی می‌دهند. اگر چه به طور کلی حیوانات در قفس نگهداری نمی‌شوند، اما برای بخشی از آن‌ها محدودیت‌های قائل شده‌اند و شما نیز در بعضی موارد نمی‌توانید به نقاط خاصی بروید.

 

 

موجوداتی که در جنگل این جنگل بارانی زندگی می‌کنند

به گفته سایت سیاره سبز حدود ۳ هزار گونه‌ی مختلف از حیوانات، پرندگان، خزندگان و حشرات در این مکان زندگی می‌کنند. خیلی‌ از آن‌ها به هیچ وجه محدودیتی ندارند، مثل میمون‌ها که به هر بخشی از جنگل که بخواهند می‌روند. بعضی از حیوانات را هم خود خدمه برای دیدن به سمت شما می‌آورند. برای مثال بعضی از مارها را به دست می‌گیرند تا شما بتوانید از نزدیک ببینید یا بعضی پرندگان را با ریختن غذا به سمتی که راحت‌تر دیده شوند جلب می‌کنند. در بخش پرندگان تنوع عالی است و شما می‌توانید انواع طوطی‌ها و پرندگان کوچک و بزرگ را مشاهده کنید. به تازگی هم چند گونه‌ی استرالیایی جدید به پارک اضافه شده که دیدن آن‌ها نیز می‌تواند جذابیت خودش را داشته باشد.

 

 

 سیاره سبز

 

 

بازدید از سیاره سبز

بلیط ورودی به پارک ۱۱۵ درهم است که اگر به صورت آنلاین تهیه کنید ۹۹ درهم خواهد بود. این بلیط به شما دسترسی به بخش استرالیا، رودخانه، جنگل بارانی و به طور کلی بخش‌های عمومی پارک را می‌دهد. اما بلیط‌های دیگری هستند که به شما اجازه دست زدن و برخورد نزدیک با حیوانات را می‌دهد که برای بخش‌های مختلف به صورت جداگانه ارائه می‌گردد. مثلا بلیط عمومی به همراه دسترسی به بخش پرندگان ۲۹۹ درهم خواهد بود، برای بخش خزندگان نیز به همین ترتیب و برای بخش محبوب تنبل‌ها ۳۵۰ درهم. در مجموع حدود چند ساعتی برای بازدید از این مکان احتیاج دارید و برای دسترسی به آن نیز می‌توانید از آدرس زیر استفاده کنید.

 

۷ فعالیت منحصر به فرد که تنها در دبی می‌توانید تجربه کنید

 

سیاره سبز

 

 

City Walk | Al Wasel Road, Dubai

۲۲ تیر ۱۳۹۸ (به‌روز رسانی شده در: 23 تیر 1400)

نظرات کاربران