تور آذربایجان نوروز 1403

درباره تور آذربایجان نوروز 1403

تور آذربایجان نوروز 1403

آذربایجان کشوری است که جشن نوروز بسیار شبیه به ایرانیان جشن می‌گیرد و از چهارشنبه سوری تا اواسط عید در این کشور جشن است و شادی و سرور. هوا نسبت به عید بسیاری از نقاط ایران کمی سرد است، اما در عین حال برای سفر ایده‌آل و لذت بخش خواهد بود. برنامه‌های متنوع و متعددی نیز در سطح کشور برپا می‌شود و ایرانیان نیز حتما برنامه‌های خاص خود را در طول چند روز عید خواهند داشت.

چرا نوروز به آذربایجان سفر کنیم؟
از آنجایی که آذربایجان جزو قلمرو ایران بوده نوروز بزرگ‌ترین جشن آن‌هاست که از دیرباز تا کنون حفظ شده است. وقتی با تور باکو به پایتخت آذربایجان می‌رسید، آنها به شما نشان می‌دهند که حتی جشن چهارشنبه‌سوری را هم به جا می‌آورند و با روشن کردن آتش به جشن و سرور می‌پردازند. وقتی شما با تور آذربایجان نوروز 1403 میهمانشان شوید، می‌بینید که آذری‌ها تقریبا تمام مراسم‌های نوروز را به غیر از سیزده‌بدر برپا می‌کنند و مانند ایران نوروز را جشن گرفته و از تاریخ ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین درست بهترین تازیخ برای سفر با تور نوروز آذربایجان در این کشور تعطیلات رسمی است.

 

 

باکو، پایتخت آذربایجان

 

پس سفر به آذربایجان در ایام عید می‌تواند تجربه جشن گرفتن نوروز در کشوری به غیر از ایران را برای شما و خانواده‌تان در تور نوروز آذربایجان ۱۴۰۳ به همراه داشته باشد.


آب و هوا
هوای آذربایجان در ایام عید کمی خنک است و می‌توان از نظر آب و هوایی آن را برای تور آذربایجان نوروز ایده‌آل دانست. در واقع به واسطه زمستان‌های نسبتا سخت این کشور، اول بهار را شروع مجدد فصل سفر به آذربایجان قلمداد می‌کنند.

 

 

طبیعت آذربایجان

 


فستیوال‌ها و برنامه‌های ویژه در زمان نوروز
جشن‌های نوروزی آذربایجان با چهارشنبه سوری آغاز می‌شود و تا پایان روز پنجم هر شب شهرهای مختلف تا نزدیک صبح بیدارند و به جشن و پایکوبی مشغول هستند. در این میان برنامه‌های بسیار متنوعی که در تور آذربایجان نوروز ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است، از هنرمندان مختلف برای ایرانی‌ها و پارسی‌زبانان (و همچنین آذری زبان‌ها) برپا خواهد شد تا ایام عید را به بهترین شکل ممکن و با خاطره‌ای فوق‌العاده در این کشور کوچک حاشیه دریای خزر سر کنید.

 

 

جشن‌های ویژه‌ی نوروز در آذربایجان

 


پروازها
خطوط هوایی آذربایجان‌ایر از مهم‌ترین شرکت‌هایی است که مسافران ایرانی را با تور نوروز آذربایجان 1403 به این کشور می‌رسانند.

 

خط‌هوایی آذربایجان برای سفر به این کشور