تور شیراز نوروز 1403

درباره تور شیراز نوروز 1403

تور شیراز نوروز 1403

ایام نوروز چه از نظر آب و هوایی و چه از نظر حس و حال شیراز، بدون شک بهترین زمان سفر به این شهر زیباست. مردم شیراز نیز به خوبی با مراسمات و جشن‌های خاص به خود، آیین نوروز را به جا می‌آورند و با آغوشی گشوده از میهمانان خود پذیرایی می‌کنند. برای دیدن جاذبه‌های این شهر و طبیعتی که نوزایی را به زیباترین شکل ممکن تجربه می‌کند، از نوروز باستانی چه زمانی بهتر برای سفر با تور شیراز نوروز 1403 ؟

چرا نوروز به شیراز سفر کنیم؟

در بین مقاصد مختلف و متنوع داخلی، تور شیراز نوروز 1403 ، شهر شعر و ادب یکی از بهترین گزینه‌ها برای یک سفر نوروزی ایده‌آل است. هوای این شهر بهاری و فوق‌العاده خواهد بود و شاید در تمام طول سال، فارغ از تعطیلات، بهترین زمان برای سفر به شیراز هم‌زمان با تور نوروز شیراز باشد. مسئولان شهری نیز برنامه‌های متنوعی را در مکان‌های معروف شهر در نظر می‌گیرند و شهر حال و هوای خاص و ویژه‌ای پیدا می‌کند.

 

 

شیراز

 

آب و هوای شیراز در ایام عید

با توجه به حال و هوای معتدل ناحیه مرکزی استان فارس، شیراز بعد از زمستان‌های نسبتا سردش، بهاری دلنشین را تجربه می‌کند که با بارندگی‌های پراکنده و هرازگاه و هوای فوق‌العاده دلنشین، آماده‌ی تابستانی گرم خواهد شد.

 

 

شیراز

 

دمای هوا در ایام  تور شیراز نوروز ۱۴۰۳ عید چیزی بین ۱۴ تا ۲۰ درجه خواهد بود و برای گشت و گذار در شهر و در مناطق تفریحی خارج شهر عالی‌ست.

 

جشنواره‌های نوروزی شیراز

قبل از اینکه مسئولان به برپایی جشنواره‌های نوروزی رو بیاورند، مردم شیراز خود جشن‌هایی دارند که هنوز هم آن‌ها را هم‌زمان با تور شیراز نوروز برگزار می‌کنند. از جمله آن‌ها حضور در حوض ماهی در چهارشنبه سوری، عروسی درخت نارنج در شب‌های اول عید و رفتن به آرامگاه سعدی از جمله‌ی این رسومات قدیمی‌ست.

 

 

جشنهای نوروزی در شیراز

 

 

اما با توجه به حجم بالای مسافرین نوروزی به این منطقه، کنسرت‌ها و برنامه‌های تفریحی بسیار زیادی به صورت هر شبه در شیراز برگزار می‌گردد.

 

جاذبه‌های گردشگری شیراز

در تور نوروز شیراز 1403 اگر اهل رفتن به مراکز مذهبی باشید، پیشنهاد می‌کنیم رفتن به شاه‌چراغ و آستان مقدس علی بن حمزه (ع)  را از دست ندهید. بقعه‌های متبرکی که در فضایی بسیار زیبا بنا شده‌اند.

 

 

جاذبه‌های گردشگری شیراز

 

از طرفی برای دیدن زیبایی‌های این شهر که به به شعر معروف است حتما به باغ موزه‌ی شیراز، باغ دلگشا و نارنجستان قوام باید بروید. هر کدام از این مناطق زیبایی‌های خاص به خود را دارند که کاملا با حال و هوای نوروزی این شهر جور در می‌آیند.

 

 

مسجد نصیرالملک در شیراز

 

 

برای دیدن شکوه و جلال معماری ایرانی-اسلامی اما مسجد نصیرالملک را نادیده نگیرید که بسیاری از مردم جهان بسیار خرج می‌کنند تا چند صباحی آن را ببینند و بروند و در نهایت هم در تور نوروز شیراز ۱۴۰۳ اگر چه می‌دانیم حافظه را فراموش نخواهید کرد.

 

 

حافظیه‌ی شیراز

 

البته اگر دوست دارید به دیدن حیاط وحش خاص منطقه بروید پارک ملی بمو پیشنهاد اصلی ماست.