بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز جهان

اطلاعات مفید
بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز جهان

برای خیلی از ما اتفاق می‌افتد که در سفر به شهرهایی مثل کوش آداسی یا شرکت در تور آنتالیا، در اسکله کشتی‌های کروز بزرگی را ببینیم که گردشگران را از نقاط مختلف اروپا به ترکیه می‌برند. اما اگر تنها آشنایی شما با چنین کشتی‌هایی، همان‌هایی است که دیده‌اید، باید بگوییم که احتمالا از خواندن این نوشته خیلی تعجب خواهید کرد. کشتی‌های کروز بسیار بزرگی در دریا حرکت می‌کنند که تایتانیک با آن عظمتش، اصلا در حد و اندازه‌های آن‌ها نیست. بگذارید با معرفی بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز، شما را بیشتر با این غول‌های روی دریا آشنا کنیم.

 

کشتی کروز شگفتی دریاها (Wonder of the Seas)

کمپانی رویال کارابین اینترنشنال (Royal Caribbean International) در حال حاضر چند مورد از بزرگ‌ترین کشتی‌های کروز جهان را در اختیار داشته که همان طور که از اسمش پیداست، در مسیر دریای کارائیب حرکت می‌کنند. شگفتی دریاها اما بزرگ‌ترین کشتی جهان بوده که گنجایشی تا ۶۹۸۸ مسافر دارد! ۱۸ عرشه، چند پارک آبی، یک سینمای آبی، چند پارک سرپوشیده، سالن‌های تئاتر و فیلم، ۳۰ پلفتفرم برای غواصی و بسیاری چیزهای دیگر در این کشتی جا گرفته که آن را تبدیل به شهری تفریحی بر روی آب می‌کند.

این کشتی بزرگ در کنار حرکت در دریای کاریبی، در برهه‌ای از سال، سفرهایی در مدیترانه نیز به انجام می‌رساند. در هنگام سفر با این کشتی غول پیکر، نمایش‌های آکروباتیک توسط یکی از بهترین گروه‌های جهان، پخش جدید فیلم‌ها، خوردن غذا در رستوران‌هایی لوکس و خیلی چیزهای این چنینی را تجربه خواهید کرد.

کشتی کروز هارمونی دریاها (Harmony of the Seas)

یکی دیگر از کشتی‌های کمپانی رویال کارابین که گنجایش آن ۶۷۸۰ نفر بوده و یک ریزورت عظیم شناور با امکاناتی باورنکردنی است. این کشتی تفاوت‌های زیادی با مورد قبلی داشته و تعداد پارک‌های آبی کم‌تری در روی عرشه اصلی دارد و به جایش، استخری بزرگ و لوکس داشته که تخت‌های متعددی دور تا دورش کار گذاشته شده‌اند.

هارمونی دریاها یک کشتی لاکچری و جذاب است که امکانات تفریحی بسیار زیادی در خود داشته و همچنین دارای فروشگاهی بزرگ، چندین رستوران، بار و کافه فوق‌العاده بوده و همچنین در یک محیط روبسته، شبیه ساز موج سواری، خلیج مصنوعی بچه‌ها و چیزهایی از این دست را برای مهمانانش مهیا کرده است. این کشتی نیز جدا از مسیر کارابین، در برهه‌ای از سال، برای گردشگران مشتاق سفر به اروپا، به دریای مدیترانه نیز می‌رود.

 

۱۲ گالری هنرهای مدرن برتر جهان

کشتی کروز سمفونی دریاها (Symphony of the Seas)

با توجه به سبک اسم گذاری، حتما می‌دانید که این کشتی نیز برای رویال کارابین است، اما سمفونی‌ دریاها تنها در دریای کارائیب حرکت کرده و با گنجایش ۶۶۸۰ مسافر، کمی از دو کشتی قبلی کوچک‌تر است و از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را روی آب‌ها آغاز نموده. این کشتی تمامی برای تفریح و لذت بردن درست شده و ۲۲ رستوران، ۴۲ بار و چندین لانژ دارد که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

از تفریحات مختلفی که در سمفونی دریاها برای مسافران تدارک دیده شده می‌توان به چند پارک آبی، پیست اسکیت روی یخ، زیپلاین، سالن رقص بزرگ، سالن دیورا نوردی، چند سالن سینما از جمله سالن سینمای سه بعدی و ... اشاره کرد. خدمات بسیار خوب، فضای شیک و جذاب از ویژگی‌های این کشتی زیباست.

کشتی کروز آیونا (Iona)

آیونا در سال ۲۰۲۱ و برای سفرهایی در دریای مدیترانه، آبدره‌های نروژی و تور اروپا ساخته شده است. آیونا یکی از اولین کشتی‌های کروز بزرگ دنیاست که از گاز مایع طبیعی به عنوان سوخت استفاده می‌کند که در واقع سوختی بسیار پاک‌تر از مدل‌های دیگری است که بر روی آب شناورند.

این کشتی بزرگ و زیبا، در کنار داشتن اتاق‌های بسیار جذاب، یک ساتخر و فضای استراحت بزرگ دارد که سقفی شیشه‌ای بر بالاب خود داشته و در طول روز می‌توانید با نور طبیعی که به داخل می‌تابد، تفریح کنید و شب‌ها از آن‌جا به آسمان پرستاره نگاه بندازید. آیونا هم دارای چندین استخر، بازی‌های آبی، سالن تئاتر، چندین رستوران و کافه و امکانات تفریحی و رفاهی متعدد است. گنجایش این کشتی ۵۲۰۰ نفر است اما از نظر اندازه، تنها کمی کوچک‌تر از کشتی‌های قبلی به شمار می‌آید.

 

۱۸ مجسمه عجیب در دنیا

کشتی کروز کوستا اسمرالدا (Costa Smeralda)

یکی دیگر از کشتی‌های کروز بزرگی که با گاز مایع طبیعی فعالیت می‌کند و در حال حاضر، پرچم دار کمپانی کوستا کروز به حساب می‌آید که سفرهایی در اطراف اروپا و در دریای مدیترانه را برای مشتریان خود برنامه ریزی می‌کند.

بخشی از این کشتی دارای کف شیشه‌ای برای تماشای دنیای زیر آب بوده، پارک‌های دریایی متنوع دارد و بخش‌های تفریحی جذابی برایش در نظر گرفته شده است. 

کشتی کروز ماردی گرس (Mardi Gras)

ماردی گراس با گنجایش ۶۵۰۰ نفر، به نام اولین کشتی کارناوال جهان که در سال ۱۹۷۲ به آب انداخته شده بود و گنجایش ۱۰۰۰ نفری داشته است. این کشتی، بزرگ‌ترین در کمپانی کارناوال کروز لاین (Carnival Cruise Line) بوده و اولین کشتی کروز تفریحی در جهان است که یک ترن هوایی بزرگ و هیجان انگیز را در خود جای داده!

ماردی گراس همچنین اولین کشتی کروز تفریحی بوده که بر اساس تم‌های مختلف تقسیم بندی شده، مثلا یکی از بخش‌های لا پیزا نام دارد که تم ایتالیایی دارد. ماردی گراس، لوکس، زیبا و مهیج بوده و بخش‌های تفریحی بسیار زیادی دارد. این کشتی تفریحی همچنین دارای چندین استخر، بازی‌های آبی، سالن سینما و تئاتر و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های مختلف است.

 

آشنایی با زیباترین جزایر جهان

کشتی کروز ام‌اس‌سی ویرتوسا (MSC Virtuosa)

ام‌اس‌سی کروز (MSC Cruises) می‌گوید که این ورتوسا، از نظر زیست محیطی، بهترین شرایط را در میان تمامی کشتی‌های کروز بزرگ دنیا دارد و از جمله مدرن‌ترین‌ها به حساب می‌آید. این کشتی ۶۳۳۴ نفر گنجایش داشته و دارای تفرجگاه بزرگ و یکپارچه‌ای است که در مرکز کشتی و از بخش جلویی تا انتهایی را شامل شده و بزرگ‌ترین سقف LED شناور در دنیا را شکل داده است.

برپایی نمایش‌های بزرگ موسیقی و رقص با نمایش‌های نوری جذاب، یکی از المان‌های مهم این کشتی بوده و در کنارش، برنامه‌های تفریحی بسیار زیادی برگزار می‌شود. همچنین در این کشتی، یک بار جالب توجه وجود دارد که بارتندر آن رباتی به نام راب است و اوست که نوشیدنی‌های شما را آماده می‌کند. ویتوسا در آب‌های شرق دور و آسیا سفرهای خود را انجام داده و سفر به چین یا رفتن به کشورهایی مثل ژاپن و کره را برنامه‌ریزی می‌کند.

کشتی کروز پانوراما (Panorama)

این کشتی ۲۰ سال پیش شروع به کار کرده و جزو قدیمی‌های لیست ما به حساب می‌آید. پانوراما در ابتدا کار خود، بزرگ‌ترین کشتی کروز در دریاها بود و مسیر اصلی آن در ابتدای کار بین لانگ بیچ و کالیفرنیا در آمریکا بوده است اما این روزها به مکزیکن ریویرا رفته و مسیرهای تازه‌ای را هم تجربه می‌کند.

تفریحات مختلفی در پانوراما وجود دارد که بسیاری  از آن‌ها را در کشتی‌های دیگر این لیست نیز دیده‌اید، اما پانوراما دارای یک پارک ترامپولین سرپوشیده بوده، یک پارک هیجان انگیز با بازی‌های جالب دارد و دو مسیر دو چرخه سواری هم در این کشتی وجود دارد! همچنین در کنار رستوران‌های جذاب این کشتی کروز، یک کلاس آشپزی معروف نیز در آن‌جا برگزار می‌شود که ساعتی از روز خود را می‌توانید، برای حضور در آن‌جا برنامه ریزی کنید.

 

پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

کشتی کروز نوروژین بلیس (Norwegian Bliss)

نوروژین بلیس دارای گنجایش ۴۹۰۳ نفر بوده که در کنار ویژگی‌هایی همچون پارک‌های آبی، سالن تئاتر و سینما و بخش‌های این چنینی که به نظر آشنا می‌آیند، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت را برایتان به ارمغان بیاورد. چون این کشتی در کنار سفر به کارابین، در مسیر آلاسکا نیز پیش رفته و شما را به مکان‌های قطبی برده و سفری ذاب را برایتان به ارمغان می‌آورد.

جالب این است که نوروژین بلیس، دارای یک پیست کارتینگ عالی بوده که ماشین‌های آن الکتریک هستند. کلاب‌های بزرگ، فروشگاه‌ لوکس، رستوران‌های عالی و امکانات متنوع زیادی برای این کشتی کروز در نظر گرفته شده است.

کشتی کروز دیسکاوری پرنسس (Discovery Princess)

دیسکاوری پرنسس به خاطر طراحی هنرمندانه فضای داخلی‌‌اش معروف بوده و یکی از کشتی‌های کروز گران‌قیمت و لوکس برای سفرهای دریایی است. برای مثال، در این کشتی کروز، یک کلاب جاز وجود دارد که طراحی داخلی طلایی رنگش در دنیا معروف است.

دیکسواری پرنسس بر بالای عرشه اصلی دارای چند استخر بزرگ بوده و در محیط سرپوشیده نیز، چندین سالن بازی و تفریحات مختلف را برای مسافرینش به همراه داشته است.

این کشتی در کنار اتاق‌های استاندارد، سوییت‌های بزرگ همراه با بالکن اختصاصی را نیز با قیمت بزرگ‌تری ارائه می‌کند. دیسکاوری پرنسس در مسیر مکزیکن ریوییرا، سواحل اقیانوس آرام و آلاسکا سفرهای خود را برنامه‌ریزی می‌کند.

 

بزرگ‌ترین موزه‌های جهان را بشناسید

کشتی کروز ام‌اس‌سی مراویگلیا (MSC Meraviglia)

این کشتی در مسیر جزیره باهاما حرکت کرده و نه تنها خود با امکانات تفریحی و رفاهی متنوعش، سفری هیجان انگیز را برایتان به همراه خواهد داشت، بلکه در زیباترین سواحل این منطقه و مناطق فوق‌العاده توقف نیز خواهد داشت.

این کشتی، دارای پارک آبی داخلی، مرکز اسپا و سلامتی بزرگ، چندین رستوران، سوییت‌های جذاب و امکانات متنوع و چیزهایی از این دست است. ام‌اس‌سی مراویگلیا دارای عرضه شیکی است که یک فضای سرپوشیده و شیشه‌ای داشته و همچنین یک مرکز خرید اختصاصی نیز در دل خود دارد. فضای داخلی آن نیز طراحی چشم‌گیری داشته و آن را تبدیل به یکی از کشتی‌های کروز لوکس بر روی آب‌های جهان بدل کرده است. البته در مسیر باهاما چندین کشتی دیگر نیز حرکت می‌کنند و دو تا دیگر از کشتی‌های کمپانی ام‌اس‌سی نیز در همین مسیر هستند.

منبع

 

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران